Jump to content
Topolíno

Vibrace volantu při brzdění ...

Recommended Posts

Zdar,

pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného.

Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km

Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu

Provedené opravy(historie oprav):

85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE

101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW

104 tis. km náboj P předního kola

109 tis. km náboj L předního kola

110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE

112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy

113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy

Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle.

Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě.

Díky za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kde je chyba tezko rict, obzvlast pri takove historii oprav.

Ja jen dodam, ze mam najeto nejakych 47 tis. km (zadne zavodeni, bezna jizda), desticky puvodni a jeste jako nove. Presto pri lehkem seslapnuti pedalu brzdy taky citim mirnou vibraci do volantu.

Tata ma najeto smesnych 14 tis. km a dela mu to totez, mozna v jeste trosku vetsi mire.

Objevuje se to u obou aut jen pri velmi lehkem seslapnuti brzdoveho pedalu (desticky lehce sednou na kotouc, v podstate nebrzdi), pri samotnem brzdeni vibrace nepozoruju.

Chci tim rict, ze bud je to konstrukcni chyba predni napravy nebo se kotouce zkrouti velmi snadno a nebo je to dusledek vyrobni tolerance a proste se tomu nevyhnes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělá mi to taky, najeto 70 tkm, začalo to dělat v cca 55 tkm. Desky i kotouče původní. Zajímavé je, že vibrace nejsou vždy stejné, někdy to dělá více, někdy méně. Na letních 15" je to více zřetelné, než na zimních 14". Uvažuju komplet výměnu předních brzd na jaro příštího roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čau mě to taky mírně dělá, ale ve vysokých rychlostech př. ze 180 na 120 km/h. V nizkých skoro vůbec mám najeto 130 tkm, když chci,tak to občas proženu, ale žádný závodník nejsem. Bratr má SDi 180tkm najeto a taky mu to trochu vibruje brzdy+ destičky měněny. Ale co vím z vlastní zkušenosti tak hooodně velký problém s vibrováním má Octavia 1.9 Tdi 66 kW (se zadními bubny). Bratr ji měl 2002 velice zachovalá nebouraná,servisovaná. Měl origo brzdy. Vibrace byly dost silné až nebezpečné. Nechal si kotouče + destičky vyměnit. Zkusil Bremdo, ATE. Po najetí pár tis. km se vždy kotouče zvlnily a to je vůbec nehonil. Tak se milované Octavie rychle zbavil. No, ale vrátím se k Fabii. Já osobně si z jara udělám komplet výměnu brzd. soustavy. Přetní kotouče+ destičky a to samé na zádi. Jen ještě nevím k jaké značce se přikloním.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm...divný.... :feve: Nemuže být chyba třeba v brzdiči nebo spíš v jeho uložení,uchycení k těhlici...jediný co mě tak napadá že brzdič není v jedné z os s kotoučem a desky nedosedají rovnoměrně na plochu kotouče....

Třeba je to blbost,ale nějak mě nic nenapadá,když to dopadá stejně s více druhy kotouču i desek...

Já žádný vybrace nepocituju nebo aspon o nich nevím..schválně se na to při brždění budu soustředit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě přijde divný že by se topolíno(vi) zkroutily 3 kotouče a to je měnil fakt dost často...jak píše.. a další lidi taky píšou že mají vybrace....to by měl pak každej 2 nebo 3 zkroucený kotouče...? :kuk:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdar,

pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného.

Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km

Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu

Provedené opravy(historie oprav):

85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE

101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW

104 tis. km náboj P předního kola

109 tis. km náboj L předního kola

110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE

112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy

113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy

Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle.

Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě.

Díky za rady

Já si nyní určitě nechu hrát na chytrého, ale půjdu na to obyčejným selským rozumem:

vibrace ve volantu (já osobně mám také, ale podle mě je to tím, že začínám mít brzdy out, tedy budu muset vše (!) měnit najednou)

nejčastěji vzniknou skutečně tou házivostí kotoučů. Ale to už bylo měněno, a problém zůstává, takže čučím do "chytré knihy"

a na str. 161-162 čtu:

volant stále vibruje:

a) nevhodná brzdová obložení (obložení zcela vyměnit za origo škoda)

B) kotouče jsou zkorodované (pečlivě kotouče vyleštit)

c) kotouče hází do stran (přesoustružit nebo vyměnit kotouče za nové origo škoda)

d) u bubnových brzd: opotřebovaná brzdová obložení (vyměnit za origo škoda)

e) šišatý brzdový buben (přesoustružit či vyměnit)

f) obložení se neoodaluje od brzdového kotouče (pravděpodobně koroze válců v brzdovém třmenu)

g) nerovnoměrné opotřebení brzdového obložení (různé tloušťky na jednotlivých kolech či nápravách)

h) nevhodný typ brzdového obložení (nutno origo škoda)

i) pístky v brdovém třmenu se pohybují ztuha (některé tlačí více, některé méně)

j) celková netěsnost brzdového systému (!)

Jen ty sám nejlépe víš, co a jak je na autě uděláno, takže si postupně odškrtej to, co se už vyzkoušelo.

No a co se ještě nezkoušelo se musí zkrátka zkusit...

Držím palce a dej vědět, čím to bylo a jak to nakonec dopadlo :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdar,

pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného.

Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km

Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu

Provedené opravy(historie oprav):

85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE

101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW

104 tis. km náboj P předního kola

109 tis. km náboj L předního kola

110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE

112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy

113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy

Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle.

Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě.

Díky za rady

Já si nyní určitě nechu hrát na chytrého, ale půjdu na to obyčejným selským rozumem:

vibrace ve volantu (já osobně mám také, ale podle mě je to tím, že začínám mít brzdy out, tedy budu muset vše (!) měnit najednou)

nejčastěji vzniknou skutečně tou házivostí kotoučů. Ale to už bylo měněno, a problém zůstává, takže čučím do "chytré knihy"

a na str. 161-162 čtu:

volant stále vibruje:

a) nevhodná brzdová obložení (obložení zcela vyměnit za origo škoda)

B) kotouče jsou zkorodované (pečlivě kotouče vyleštit)

c) kotouče hází do stran (přesoustružit nebo vyměnit kotouče za nové origo škoda)

d) u bubnových brzd: opotřebovaná brzdová obložení (vyměnit za origo škoda)

e) šišatý brzdový buben (přesoustružit či vyměnit)

f) obložení se neoodaluje od brzdového kotouče (pravděpodobně koroze válců v brzdovém třmenu)

g) nerovnoměrné opotřebení brzdového obložení (různé tloušťky na jednotlivých kolech či nápravách)

h) nevhodný typ brzdového obložení (nutno origo škoda)

i) pístky v brdovém třmenu se pohybují ztuha (některé tlačí více, některé méně)

j) celková netěsnost brzdového systému (!)

Jen ty sám nejlépe víš, co a jak je na autě uděláno, takže si postupně odškrtej to, co se už vyzkoušelo.

No a co se ještě nezkoušelo se musí zkrátka zkusit...

Držím palce a dej vědět, čím to bylo a jak to nakonec dopadlo :palec2:

No, pěkně jsi to tady shrnul ... myslím, že moc čteš ... :). Několikráte jsi použil výraz „origo Škoda“ ... jako by se snad jednalo o něco více než-li kvalitní díl od renomovaného výrobce autodílů. Vždyť mnohdy je mezi těmito díly pouze tento rozdíl: 1. obal a 2. cena !!!

Tak, aby se tato diskuse dále vedla konstruktivně, zkusím zde vyslovit „pilíře“, o které by se měly Vaše další úvahy opřít:

- vibrace do volantu jsou zcela nepochybně spojené se zkroucením(nerovnoměrným opotřebením) brzdových kotoučů př. nápravy

- důkazem výše uvedeného je skutečnost, že po jejich výměně za nové ... vibrace ustaly

- nevhodné kotouče či brzdové desky ... tuto úvahu zcela vylučuji ... vždy jsem použil „slušný zboží“

Otázka je tedy jasná, co je příčinou toho, že po ujetí několika tisíc kilometrů jsou vibrace zpět??? S přihlédnutím k tomu, co jsem na autě již vyměnil ... už mě napadá jen toto:

- tyčky řízení(nějaká nepatrná vůle daná provozním opotřebením)???

- pryžové uložení brzdového třmene na vodicích šroubech ???

- těhlice ???

Díky za Vaše podložené a ověřené rady, zkušenosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdar,

pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného.

Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km

Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu

Provedené opravy(historie oprav):

85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE

101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW

104 tis. km náboj P předního kola

109 tis. km náboj L předního kola

110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE

112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy

113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy

Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle.

Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě.

Díky za rady

Já si nyní určitě nechu hrát na chytrého, ale půjdu na to obyčejným selským rozumem:

vibrace ve volantu (já osobně mám také, ale podle mě je to tím, že začínám mít brzdy out, tedy budu muset vše (!) měnit najednou)

nejčastěji vzniknou skutečně tou házivostí kotoučů. Ale to už bylo měněno, a problém zůstává, takže čučím do "chytré knihy"

a na str. 161-162 čtu:

volant stále vibruje:

a) nevhodná brzdová obložení (obložení zcela vyměnit za origo škoda)

B) kotouče jsou zkorodované (pečlivě kotouče vyleštit)

c) kotouče hází do stran (přesoustružit nebo vyměnit kotouče za nové origo škoda)

d) u bubnových brzd: opotřebovaná brzdová obložení (vyměnit za origo škoda)

e) šišatý brzdový buben (přesoustružit či vyměnit)

f) obložení se neoodaluje od brzdového kotouče (pravděpodobně koroze válců v brzdovém třmenu)

g) nerovnoměrné opotřebení brzdového obložení (různé tloušťky na jednotlivých kolech či nápravách)

h) nevhodný typ brzdového obložení (nutno origo škoda)

i) pístky v brdovém třmenu se pohybují ztuha (některé tlačí více, některé méně)

j) celková netěsnost brzdového systému (!)

Jen ty sám nejlépe víš, co a jak je na autě uděláno, takže si postupně odškrtej to, co se už vyzkoušelo.

No a co se ještě nezkoušelo se musí zkrátka zkusit...

Držím palce a dej vědět, čím to bylo a jak to nakonec dopadlo :palec2:

No, pěkně jsi to tady shrnul ... myslím, že moc čteš ... :). Několikráte jsi použil výraz „origo Škoda“ ... jako by se snad jednalo o něco více než-li kvalitní díl od renomovaného výrobce autodílů. Vždyť mnohdy je mezi těmito díly pouze tento rozdíl: 1. obal a 2. cena !!!

Tak, aby se tato diskuse dále vedla konstruktivně, zkusím zde vyslovit „pilíře“, o které by se měly Vaše další úvahy opřít:

- vibrace do volantu jsou zcela nepochybně spojené se zkroucením(nerovnoměrným opotřebením) brzdových kotoučů př. nápravy

- důkazem výše uvedeného je skutečnost, že po jejich výměně za nové ... vibrace ustaly

- nevhodné kotouče či brzdové desky ... tuto úvahu zcela vylučuji ... vždy jsem použil „slušný zboží“

Otázka je tedy jasná, co je příčinou toho, že po ujetí několika tisíc kilometrů jsou vibrace zpět??? S přihlédnutím k tomu, co jsem na autě již vyměnil ... už mě napadá jen toto:

- tyčky řízení(nějaká nepatrná vůle daná provozním opotřebením)???

- pryžové uložení brzdového třmene na vodicích šroubech ???

- těhlice ???

Díky za Vaše podložené a ověřené rady, zkušenosti.

Otázka je tedy jasná, co je příčinou toho, že po ujetí několika tisíc kilometrů jsou vibrace zpět??? S přihlédnutím k tomu, co jsem na autě již vyměnil ... už mě napadá jen toto:

- tyčky řízení(nějaká nepatrná vůle daná provozním opotřebením)???

- pryžové uložení brzdového třmene na vodicích šroubech ???

- těhlice ???

Pokud by to byly spojovačky tak by to dělalo pořád nee...?Píšeš že když dáš nové kotouče,je klid....nedával jsi pokaždé i spojovačky ne...?Ale vyměnit je mužeš při tom počtu km..jen bacha at nedopadneš jako já..(po týdnu začlo téct řízení)

Uložení třmenu by němělo být nějak náročný na peníze...

Těhlice...?Nevím no...co by jí bylo..???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám F 1,2 47kW, najeto cca 43000 km a vibruje mi volant při sešlápnutí brzdy taky. Příští měsíc budu měnit komplet celý brzdy (kotouče, destičky, pakny) tak uvidim, jestli to ustane. Jinak fabka je stará 2 roky...pak dám vědět, jak sem dopad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mám F 1,2 47kW, najeto cca 43000 km a vibruje mi volant při sešlápnutí brzdy taky. Příští měsíc budu měnit komplet celý brzdy (kotouče, destičky, pakny) tak uvidim, jestli to ustane. Jinak fabka je stará 2 roky...pak dám vědět, jak sem dopad.

Tak sem si říkal, na co čekat, tak sem kotouče s destičkami vyměnil už teď, teda kamarád mi je vyměnil. A opravdu při brždění už mi volant nevibruje. Takže u mě to bylo křivýma kotoučema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mám F 1,2 47kW, najeto cca 43000 km a vibruje mi volant při sešlápnutí brzdy taky. Příští měsíc budu měnit komplet celý brzdy (kotouče, destičky, pakny) tak uvidim, jestli to ustane. Jinak fabka je stará 2 roky...pak dám vědět, jak sem dopad.

Tak sem si říkal, na co čekat, tak sem kotouče s destičkami vyměnil už teď, teda kamarád mi je vyměnil. A opravdu při brždění už mi volant nevibruje. Takže u mě to bylo křivýma kotoučema.

Pro Tebe i ostatní ... osobně jsem přesvědčený, že zkroucení kotoučů je spíše důsledkem nějaké jiné závady(a v tomto tématu po této závadě-příčině pátrám, ptám se ostatních ...) Je taky možné, že to nepatrné zkroucení(axiální házivost) je jev zcela běžný, daný opotřebením kotouče. A vlivem jiné - zatím neznámé vady se tato házivost přenáší do volantu !!!!

Tak, jak se raduješ nyní, jsem se radoval již celkem třikrát ... ale věř, že je to pouze dočasné !!! Najedeš cca 5000 - 10000 km a kmitání bude zpět, sice jen mírné, ale bude tam.

Edited by Topolíno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdar,

pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného.

Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km

Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu

Provedené opravy(historie oprav):

85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE

101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW

104 tis. km náboj P předního kola

109 tis. km náboj L předního kola

110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE

112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy

113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy

Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle.

Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě.

Díky za rady

Nazdar neviem či si už vyriešil ten problém s tým vibrovaním volantu pri miernom brzdení? Mne pomohlo vymeniť tyčku riadenia. Bol tam vymlátený kíb. Nečítal som všetky príspevky v tomto fóre tak ak si to už skúšal alebo Ti to už niekto poradil tak som nič nepísal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdar,

pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného.

Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km

Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu

Provedené opravy(historie oprav):

85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE

101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW

104 tis. km náboj P předního kola

109 tis. km náboj L předního kola

110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE

112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy

113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy

Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle.

Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě.

Díky za rady

Nazdar neviem či si už vyriešil ten problém s tým vibrovaním volantu pri miernom brzdení? Mne pomohlo vymeniť tyčku riadenia. Bol tam vymlátený kíb. Nečítal som všetky príspevky v tomto fóre tak ak si to už skúšal alebo Ti to už niekto poradil tak som nič nepísal.

Vyměnil jsem obě řídící tyče(včetně vnějších kulových čepů) ... je to tak zhruba měsíc, dalo by se říci, že to nepatrné zlepšení přineslo. Už jsem tím snad úplně posedlý ... hrůza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kde je chyba tezko rict, obzvlast pri takove historii oprav.

Ja jen dodam, ze mam najeto nejakych 47 tis. km (zadne zavodeni, bezna jizda), desticky puvodni a jeste jako nove. Presto pri lehkem seslapnuti pedalu brzdy taky citim mirnou vibraci do volantu.

Tata ma najeto smesnych 14 tis. km a dela mu to totez, mozna v jeste trosku vetsi mire.

Objevuje se to u obou aut jen pri velmi lehkem seslapnuti brzdoveho pedalu (desticky lehce sednou na kotouc, v podstate nebrzdi), pri samotnem brzdeni vibrace nepozoruju.

Chci tim rict, ze bud je to konstrukcni chyba predni napravy nebo se kotouce zkrouti velmi snadno a nebo je to dusledek vyrobni tolerance a proste se tomu nevyhnes.

Ahoj, začal jsem mít tento problém okolo 11 tis. km také při lehkém sešlapnuti brzdového pedálu najetých 12 tis.km, stáří auta 14 měsíců, 2 x převážená kola (pokaždé jinde a jinak)+ geometrie doufám že mito pořeší v servise v rámci zaruky ja čtu aspon´na chvíli

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdar,

pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného.

Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km

Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu

Provedené opravy(historie oprav):

85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE

101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW

104 tis. km náboj P předního kola

109 tis. km náboj L předního kola

110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE

112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy

113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy

Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle.

Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě.

Díky za rady

Já měl stejný problém. Vyměnil jsem kotouče, destičky a stále to dělalo. pak jsem s tím jel ke známému a ten mi vyměnil tyčku řízení a nějaké "kosti" a problém byl pryč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalně to na 98% dělají přední kotouče, ktere jsou zkřivene.Ty maš ale kotouče měněny behem kratke doby několikrat.Takže těžko říct. Nejezdíš náhodou s tím autem rally?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Normalně to na 98% dělají přední kotouče, ktere jsou zkřivene.Ty maš ale kotouče měněny behem kratke doby několikrat.Takže těžko říct. Nejezdíš náhodou s tím autem rally?

Tak to určitě NEEEE ... kolikrát jsem spíše brzdou provozu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak to určitě NEEEE ... kolikrát jsem spíše brzdou provozu

Takže, momentálně mám 121 tis. km a demontoval jsem naposledy montované TRW(Lucas) brzdové kotouče - opět to vibrovalo. Když se bzdy dostaly na provozní teplotu, mírně jsem sešlápl brzdový pedál, tak se rozkmitala obruč volantu ... trochu to připomínalo práci se zbíječkou. Praštil jsem se přes kapsu a nyní koupil originální brzdové kotouče ŠKODA ... tak teď se ukáže, jak kvalitní jsou ty jejich díly. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Takže, momentálně mám 121 tis. km a demontoval jsem naposledy montované TRW(Lucas) brzdové kotouče - opět to vibrovalo. Když se bzdy dostaly na provozní teplotu, mírně jsem sešlápl brzdový pedál, tak se rozkmitala obruč volantu ... trochu to připomínalo práci se zbíječkou. Praštil jsem se přes kapsu a nyní koupil originální brzdové kotouče ŠKODA ... tak teď se ukáže, jak kvalitní jsou ty jejich díly. :)

To sem docela zvědavej. Četl jsem to jen tak letem světem, ale když jsi vždycky měnil ty kotouče, kontroloval si potom, jestli jsou opravdu křivé, nebo jsi to odvodil jen z toho, že to na chvíli přestalo vibrovat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
To sem docela zvědavej. Četl jsem to jen tak letem světem, ale když jsi vždycky měnil ty kotouče, kontroloval si potom, jestli jsou opravdu křivé, nebo jsi to odvodil jen z toho, že to na chvíli přestalo vibrovat?

Chytrej dotaz,

zrovna ty poslední(TRW) jsme ještě před demontáží měřili, házivost byla jen cca 0,06 mm(což je GOOD). Jenže to bylo měřeno na chladných kotoučích. Ty vibrace se objevili až po zahřátí. Každopádně, okamžitě po výměně těch tzv. zkroucených byl od vibrací naprostý pokoj ... cca 10 tis. km.

Topolíno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chytrej dotaz,

zrovna ty poslední(TRW) jsme ještě před demontáží měřili, házivost byla jen cca 0,06 mm(což je GOOD). Jenže to bylo měřeno na chladných kotoučích. Ty vibrace se objevili až po zahřátí. Každopádně, okamžitě po výměně těch tzv. zkroucených byl od vibrací naprostý pokoj ... cca 10 tis. km.

Topolíno

Já teď měl podobnej problém u punta. A dokonce to taky vždycky na chvíli přestalo, když jsem třeba vyměnil přední destičky. Ale to bylo jen na chvíli, třeba na den... Nakonec to všechno způsobovala jedna blbá malá vratná pružina v zadním bubnu.... Právě proto se ptam, ale vypadá to na jinej problém...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...