Přejít na obsah

Vibrace volantu při brzdění ...


Topolíno

Doporučené příspěvky

No vim ze me tu vsichni odsoudi ze je to blbost , ale mel jsem ten samy problem sice ne na skodovce ,ale na opliku. po vymene celisti a desticek ,vzdycky chvilku pokoj a tak po 2 mesicich to zaclo zas pri brzdeni kopat jako krava ,

u me to byly krivy elektron , nic vic nic min, pokud mas od koho pujcit jine kola , tak vyzkousej a neco malo najed , nebo skoc do opravdu dobreho pneuservisu at ti projedou vsechny 4 kola jestli neni nejake uz mimo hazeci normu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, vyměnilo se u toho auta dost, ale je to vážně závada..

Už snad zbývá jen zkontrolovat všechny brzdiče (komplet rozebrat, vyčistit, vrátit zpět)

usazení tlumičů (hlavně dole) a pak bych nechal vyvážit všechna kola.

Ještě malou editaci: jakmile jena disku více zaváží než 60 gr. tak kolo je "kopnuté" a raději bych jej dla do rezervy,

a pořídil jiné, v pořádku. Nakonec ještě seřídil geometrii (už jen pouze laserem).

A jestli ani tohle nepomůže, tak to auto je zakleté.. :help:

p.s. mě to lehce vibrovalo také, ale to bylo tím, že už desky i kotouče byly K.O. Po výměně hotový luxus!

(měnil jsu komplet tlumiče, desky, i kotouče najednou) :palec2:

Editováno: , autor: Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vim ze me tu vsichni odsoudi ze je to blbost , ale mel jsem ten samy problem sice ne na skodovce ,ale na opliku. po vymene celisti a desticek ,vzdycky chvilku pokoj a tak po 2 mesicich to zaclo zas pri brzdeni kopat jako krava ,

u me to byly krivy elektron , nic vic nic min, pokud mas od koho pujcit jine kola , tak vyzkousej a neco malo najed , nebo skoc do opravdu dobreho pneuservisu at ti projedou vsechny 4 kola jestli neni nejake uz mimo hazeci normu

Nikdo nesoudí, nikdo nepopravuje ...

ale to je v tomto případě falešná stopa. Jednak se ty vibrace projevují jen při mírném brzdění - při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu a hlavně jsou přítomné jak na letních tak i zimních kolech(vylučuju, že bych měl všech 8 kol vadných). Po výměně kotoučů za vše OK.

Topolíno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo nesoudí, nikdo nepopravuje ...

ale to je v tomto případě falešná stopa. Jednak se ty vibrace projevují jen při mírném brzdění - při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu a hlavně jsou přítomné jak na letních tak i zimních kolech(vylučuju, že bych měl všech 8 kol vadných). Po výměně kotoučů za vše OK.

Topolíno

Jestli je to u zimních a letních kol identické, tak něco VŽDY ČASEM se vyosí (cestuje mimo své uložení - svou osu).

ALE CO???? Babo raď.. Zkoušel jsi motorovou brzdu v servisu????

Možná by to mohlo napovědět, jestli se brzdný účinek roznáší na přední i zadní kola tak nějak +/- rovnoměrně..

A jestli ne, tak....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, vyměnilo se u toho auta dost, ale je to vážně závada..

Už snad zbývá jen zkontrolovat všechny brzdiče (komplet rozebrat, vyčistit, vrátit zpět)

usazení tlumičů (hlavně dole) a pak bych nechal vyvážit všechna kola.

Ještě malou editaci: jakmile jena disku více zaváží než 60 gr. tak kolo je "kopnuté" a raději bych jej dla do rezervy,

a pořídil jiné, v pořádku. Nakonec ještě seřídil geometrii (už jen pouze laserem).

A jestli ani tohle nepomůže, tak to auto je zakleté.. :help:

p.s. mě to lehce vibrovalo také, ale to bylo tím, že už desky i kotouče byly K.O. Po výměně hotový luxus!

(měnil jsu komplet tlumiče, desky, i kotouče najednou) :palec2:

Už si začínám myslet, že problém je v poddimenzování těchto brzd, vždyť RS Fabia(která nemá o moc více kW) má kotouče cca 280 mm, a ta moje chudinka má 256-tky(mm).

Topolíno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

tak to je díl, který se ještě neměnil ... :) , tak čistě teoreticky, proč ne, že ??? Vidím, že máš stejné autí i stejnou motorizaci ... a vibrace Tě netrápí?

Topolíno

Taky sem měl vibrace, tak sem vyměnil kotouče a desky a uvidím, jestli to bude O.K. Zatím na nich mám asi 5000km a dobrý. U těch předchozích kotoučů sem si to udělal sám, když sem na letišti brzdil natvrdo ze 190 na 0 Km/h, nedochladil sem je a potom začaly kopat. Na ty čepy se zkus někoho zeptat, jestli by to nemoho být tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je to u zimních a letních kol identické, tak něco VŽDY ČASEM se vyosí (cestuje mimo své uložení - svou osu).

ALE CO???? Babo raď.. Zkoušel jsi motorovou brzdu v servisu????

Možná by to mohlo napovědět, jestli se brzdný účinek roznáší na přední i zadní kola tak nějak +/- rovnoměrně..

A jestli ne, tak....

Ahoj,

motorovou brzdu jsem ještě nezkoušel ... ale uvažuju o nějakém testu brzd, kde by se vidělo, jak jednotlivá kola brzdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže, momentálně mám 121 tis. km a demontoval jsem naposledy montované TRW(Lucas) brzdové kotouče - opět to vibrovalo. Když se bzdy dostaly na provozní teplotu, mírně jsem sešlápl brzdový pedál, tak se rozkmitala obruč volantu ... trochu to připomínalo práci se zbíječkou. Praštil jsem se přes kapsu a nyní koupil originální brzdové kotouče ŠKODA ... tak teď se ukáže, jak kvalitní jsou ty jejich díly. :)

A další opravárenský zásah:

(před časem jsem uvažoval o tom, že vyměním sériovou bubnovou brzdu na zadní nápravě ... za kotoučovou ... v přesvědčení, že by to mohlo pomoci vyřešit zde popisované problémy ... snad s ohledem na momentální absenci bazarové nabídky potřebných dílů jsem od této myšlenky upustil ...)

Provedl jsem výměnu brzdových čelistí(včetně některé bižuterie:pružinky, klínek samostavu, apod.) na zadní bubnové brzdě ... na těch původních paknách sice byly hlavičky nýtů ještě schované, ale ty páky od ovládání ruční brzdy už byly značně zatuhlé.

Topolíno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nazdarek,

pred par dny se mi stala dost zvlastni vec. Byl jsem nucen prudce brzdit z cca. 150 kmh, mirny svah dolu, zadne koleje, sucho. Auto sice zpomalovalo, ale zaroven se neuveritelne rozkmitalo - jakobych s cim dal vetsim rozptylem zacal tocit volantem leva-prava, ale to jsem pochopitelne nedelal, volant se ani nehnul. Ve chvili, kdy jsem cestoval snad pul metru na kazdou stranu jsem v zoufalstvi pustil brzdu a ejhle, pokracoval jsem rovne. Stalo se to poprve a zatim naposled, zkousel jsem prudce brzdit i z vyssich rychlosti, ale auto se chova dle ocekavani.

Napadlo me, ze se mohla odlehcit zadni naprava natolik, ze se auto zacalo chovat nevyzpytatelne, ovsem to bych tam asi tezko nasel kmitavy pohyb.

Poradi nejaky fyzik ci ridic profesional, co ze se to stalo? :-)

Seriova Fabka 1 Elegance 1.9 TDi PD, najeto 17tis. tlak v pneu ok, brzdy v poradku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud by byly křivé kotouče, tak by to bylo cítit (vibrace v pedálu)

spíš bych to tipoval na souběh několika faktorů - vyjeté koleje (nemusí být patrné), špatně klopená silnice, nerovnoměrně nahuštěné pneumatiky, případně špatné vyvážení kol v kombinaci s nesouměrným účinkem brzd (nejpravděpodobněji na zadní nápravě)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
A další opravárenský zásah:

(před časem jsem uvažoval o tom, že vyměním sériovou bubnovou brzdu na zadní nápravě ... za kotoučovou ... v přesvědčení, že by to mohlo pomoci vyřešit zde popisované problémy ... snad s ohledem na momentální absenci bazarové nabídky potřebných dílů jsem od této myšlenky upustil ...)

Provedl jsem výměnu brzdových čelistí(včetně některé bižuterie:pružinky, klínek samostavu, apod.) na zadní bubnové brzdě ... na těch původních paknách sice byly hlavičky nýtů ještě schované, ale ty páky od ovládání ruční brzdy už byly značně zatuhlé.

Topolíno

Aktuální situace:

od 04/2008 jsou na přední nápravě origo brzdové kotouče(v kombinaci s destičkami ATE-byly jako nové, tak jsem to spároval), na těchto brzdách je momentálně najeto cca 5500 km a brzdy opět začínají vibrovat ... fakt SUPER

Tento týden jsem vyměnil měkké originální silentbloky(u spodních ramen př. nápravy) za neoficiální alternativu - tuhé silentbloky z Audi A2. Vibrace při brzdění tam zůstaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad už ze zoufalství ... jsem zajel udělat TEST BRZD ... a jaký byl výsledek? Test jen potvrdil, že brzdný účinek je OK, diference mezi koly je také OK ... zkrátka, dle tohoto je vše OK. Myslím si, že ty všechny testovací stolice jsou na dvě věci ... hlavně z lidí tahají peníze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Kde je chyba tezko rict, obzvlast pri takove historii oprav.

Ja jen dodam, ze mam najeto nejakych 47 tis. km (zadne zavodeni, bezna jizda), desticky puvodni a jeste jako nove. Presto pri lehkem seslapnuti pedalu brzdy taky citim mirnou vibraci do volantu.

Tata ma najeto smesnych 14 tis. km a dela mu to totez, mozna v jeste trosku vetsi mire.

Objevuje se to u obou aut jen pri velmi lehkem seslapnuti brzdoveho pedalu (desticky lehce sednou na kotouc, v podstate nebrzdi), pri samotnem brzdeni vibrace nepozoruju.

Chci tim rict, ze bud je to konstrukcni chyba predni napravy nebo se kotouce zkrouti velmi snadno a nebo je to dusledek vyrobni tolerance a proste se tomu nevyhnes.

Mně je měnili ještě v garanci. Dělali s tím chvíli caviky, ale nakonec mi je tam dali s významně podanou informací, že jim to neuznají a že to budou platit ze svého. Ty vibrace tam za chvíli byly znova, tak jsem si zvyknul. Při brždění z kopce ze 160km/hod(to bylo jen zkušebně-normálně se snažím jezdit slušně) se to projevilo dost nepříjemným kmitáním a slábnutím brzd.Brzdy jsou podle mě na celém autě to nejslabší. (alespoň tedy na mojí HTP).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu prikladam jedno pdf kde je popisany problem na octavii.

Moja skusenost je ze na TDI r.v. 2001 148t km po vymene kotucou za Zimmerman vrtane a dosticky FERODO uplne v pohode nic nevibruje.

Druha Fabia 1,2 30t km a brzdy troska vibruju, su tam origo kotuce a dosticky. Neriesim to, ked sa pritlacia viac tak v pohode neni to tak hrozne

Hazeni_kotoucu_Octavia_I.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Original škoda najeto 13 tisíc km a vibrace jsou. 280*22 mm. Octa kombi 1,8 92 KW jízda ostřejší. Nechce to řešit,protože to bych každej půl rok měnil kotouče. Při ostřejším brzdění to nedělá. Jelikož jezdím jako řidič z povolání z různýma střepama,todle mě už nedokáže rozhodit. Stočení nepomůže,najedete 5 tisíc km a je to tam zas. Ahoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Ahoj, tak si tady čtu předchozí příspěvky a mám přesně ten samý problém. Má Fábii 1.4 16V 74kw, tzn. zadní náprava s kotoučema a stejně se přední kotouče kroutí o sto šet. To je odpověď pro Ty, kteří by chtěli kůli tomu chtěli měnit bubny za kotouče. Auto jsem koupil již s mírně zkroucenýma předníma kotoučema ATE. Kotouče jsem tedy vyměnil za nové ATE, po najetí cca 20 tisíc, byli opět křivé. Nechal jsem je teda stočit na soustruhu, ale po 5 tisících jsem tak kde jse byl, tedy kotouče opět hází. Má někdo nějaký nový poznatek čím by to mohlo být?? Díky

Editováno: , autor: Jan Veverka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravim,

nevím jestli to tady ještě zaznělo, ale měl jsem totožný problém, při užívání brzd v nižších i vyšších rychlostech = vibrace jak do pedálu tak do volantu a čím vyšší rychlost - tím víc sem mohl cvakat drátky zubama :) (octavia I)

problém jsem vyřešil až po 12 měsících, usilovného měnění kotoučů a následně jejich úpravy na soustruhu, kdy kotouče vydrželi max 1500 km a přišlo to zase...

Pokud je s tímto problém, z vlastní zkušenosti uděláte nejlíp, když to auto prostě strčíte do autorizovanýho servisu škodam a řeknete ať s tím autem dělaj co chcou, ale chcete vědět co s tím prostě je.... Jo možná člověka vodrbou o kde co ale jsou jediní, kdo ví do šroubku jak to auto má být.

Jak jsem zmínil, došlo od změny kotoučů (brembo max apod které taky neodolal) na 4x, na změnu nábojů kol a ložisek od "soukromníků"

Ve škodovce to vyřešili během 3 dní, kdy si to auto rozebrali a proměřili kde co, ano bohužel stálo mě to 15000,- za originál kotouče, originál náboje, originál LOŽISKA KOL, brzdové destičky, seřízení nápravy - laserová geometrie, výměna čepu a silentbloků, a proste práce techniků a to všechno kolem toho.

Jádro pudla bylo v ložisku kola, je to věc která se většinou typuje uplně jako poslední možnost.. V původním ložisku byla vůle - po jeho výměně u soukromníka vznikla zase (2mm) až originál ložiska to zvládaj.... zatím.

Problém po dřívejší výměně se projevoval takřka po 300 kilometrech zvláštním skřípavým zvukem od brzd při dojíždění na křižovatku..

Zatím ujeto pár tisíc a je to opět v okeju... Snad to pomohlo..

chtěl bych ještě podotknout, že sice je to finanční palba, ale přec jen když tam máte všechno v originále, a udělaj to přimo v autorizovaným servisu škoda, přímo jejich technici, a bude to dělat někdy zas, nemají pak nejmenší problém, cokoli reklamovat třeba na 3x. Protože i originál díly mohou být prostě někdy vadný.. A ve škodovce? Tam to neřeší, tam to pošlou do Mladé B. ti to rozbalijou, přečtou si reklamace - vadné, podívaj se na doklad, a jako "vadnou výrobu" to čapnou a hoděj do koše bez nějakýho řešení a pošlou rovnou nový... Aniž by člověk platil finance znova a znova... Pokud, ale ani 3. reklamace "nepomůže" vyřešit problém... Je chyba někde jinde...

Zdůrazňuji to "nepomůže" z důvodu toho, že i ve škodovce jsou známé připady, kdy dostali vozidlo kterému prostě kopou kotouče, udělali komplet výměnu, majitel vozidla zacaloval a za 4 měsíce tam byl zas - tak rychlá reklamace, za 6 měsíců tam byl zas, reklamace po 3 a už je to rok a půl a auto jede jak pila :)

Aneb - když je v přední nápravě vše originál, a montoval to origo servis a do toho stejného taky zajedete - tak tam na "přehřání" kotoučů prostě nejedou... tam prostě jedou na to, že origo kotouče maj výdrž řádově 7 let, né 7000 km

PS: spoléhat na to, že hyper drahé kotouče byť se supr chlazením za šílenej balík problém vyřeší, na to bych moc nespoléhal.. Tuto radu jsem taky dostal, a taky jsem koupil "supr" prvovýrobní kotouče. Pravda je taková, že nevydrželi o nic déle než ty před tím... Tyto kotouče jsem už nevyreklamoval - jako vyjádření od výrobce se mi doneslo, že je nejspíše chyba ve vozidle v nápravě, nikoli na straně výrobce.. Tohle autorizovanej servis nenapíše..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Možná to vypadá, že jsem zastánce autorizovaných servisů :D - ne nejsem, ale jsem zastánce toho, že pokud máte opravdu problém, který nikdo kolem vás nedokáže vyřešit, nebo na to nemá odvahu, nebo prostě hledá unik v tom, že to bude chtít neomezenej zdroj peněz - zvolím raději autorizovaný servis, nic víc v tom nehledejte..

Editováno: , autor: Pajuslimbus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mam ten isty problem na fabia 1.4kw.Vymenil som uz dva krat kotuce a to platnicky su tam nove a tiez uplne nove loziska kol a stabilizacne tycky a nove tlmice aj capy aj geometria je spravena a kolesa su tiez vyvazene a po case mi zacne ked idem nad 80km sekat volant.

Neviem nerobil som nic s tycou riadenia co tu pisali v prispevkoch a ani vnutorne capy a spay riadenie neboli menene myslite ze je to tym?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...