Přejít na obsah

ASR a ESP


RomanKo

Doporučené příspěvky

Ahojte,

mam otazku ze na akom principe funguje ASR a na akom ESP? Co treba mat domontovane v aute aby mi toto fungovalo...teda okrem gombiku ktory to zapina. :) Nie je to take prozaicke ako u merania tlaku v pneu, ze netreba mat nic navyse, len to proste naprogramovat cez ABS systemu?

Vyznate sa niekto do toho?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

mam otazku ze na akom principe funguje ASR a na akom ESP? Co treba mat domontovane v aute aby mi toto fungovalo...teda okrem gombiku ktory to zapina. :) Nie je to take prozaicke ako u merania tlaku v pneu, ze netreba mat nic navyse, len to proste naprogramovat cez ABS systemu?

Vyznate sa niekto do toho?

Tak tu narozdiel od klaksonu ti mozem povedat veci co viem.ASR a ESP su dva rozdielne systemy aj ked su si dost podobne .

Ten prvy ma za ulohu znizitalebo zabranit preklzovaniu kolies napr.pri rozbehu a to priamo riadenim motora napr.znizenim pritoku paliva do neho.

To druhe ma zasa za ulohu v kritickych situaciach pribrzdit jednotlive kolesa podla potreby a zabranit tak smyku

Je to velmi strucne ale myslim ze pre predstavu staci.V praxi by sa dalo povedat ze kym ASR vyuzijes pri prednych kolesach najma pri prudkom rozbiehani alebo pohynani na snehu tak ESP zasa vyuzijes najma pri zadnych kolesach najma pri prejazde zakrutami ked sa ti snazi zadok odletiet do smyku.

Jedno je iste,a to to ,ze urcite to nestaci len zapnut,pretoze su to podstatne zlozitejsie systemy ako meranie tlaku v pneumatikach a zasahuju priamo do chodu auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze predpokladam ze kazdy z tychto systemov musi mat svoju extra RJ, spravne? Teda nie je to take jednoduche domontovanie... :(

Tak to ti neviem povedat.Cisto teoreticky by to nemuselo mat zvlastnu RJ - teda zalezi na tom co vsetko vie standartne spocitat ta RJ co je v aute aj bez tohto.Kazdopadne to potrebuje svoje vlastne cidla.

A preco by to mohla zvladnut ta ista RJ? No ono vsetky tie systemy vychadzaju vlastne z ABS.

ABS ma na starosti aby sa nam nezablokovali kolesa pocas brzdenia pri strate adhezie.ASR robi akoby presny opak ako ABS aj ked vlastne to iste len v smere k pohnutiu a nie k brzdeniu.Tiez sa stara o to aby sa neklzali kolesa pri strate adhezie ked sa auto pohyna. A ESP je vlastne rozsirenie systemu ABS len funguje najma pocas jazdy aj ked ciastocne aj pri brzdeni.

Nemysllim ze by to vsetko ale clovek len tak doma vedel poskladat aby to aj fungovalo.Na druhu stranu az by si pozhanal potrebne veci napr. z buracky tak by to malo ist aj doma pozapajat.Ale to uz zasa teoretizujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pomerne vycerpavajici popis funkci ESP najdes v manualu co jsi dostal k autu, ESP mam, pokud objednas ESP mas v tom celej balik funkci: ASR (brani prokluzu hnacich kol tim ze snizi otacky motoru (dle meho nazoru funkce napikacu)), EDS - brani prokluzu jednoho z hnacich kol tim, ze ho pribrzdi a pres diferencial se prenese hnaci sila do druheho stojiciho kola (kvuli tehle funkci jsem ESP kupoval)

Myslim, ze pouhe nakodovani stavajicich jednotek nestaci, urcite budes potrebovat samostatnou jednotku, ktera neustale vyhodnocuje data z cidel a v pripade potreby ti zacne brzdit jednotliva kola, udajne to ma vyhodnotit smyk driv nez to sam zjistis a samozrejme taky daleko driv zareagovat. Takze musis mit cidla snimajici polohu volantu, polohu auta, rychlost vsech kol a myslim, ze potrebujes na vsech ctyrech kolech kotoucovy brzdy.

Jinak jsem nekde zaslechl, ze evropska unie chce prosadit system ESP jako povinny u vsech novych aut a myslim, ze BOCH se k tomu vyjadroval, ze by to nemusel byt problem vzhledem k tomu, ze to stoji do 100 euro. (pak ovsem nevim proc jsem za to doplacel 16000 kc)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávnejšie sa toto riešilo u starej Fabie - výsledok je ten, že dorábka je značne problematická, ba až nemožná a navyše nebezpečná!

Samotné ASR k ABS by mala byť len softvérová záležitosť. Teda stačilo by vymeniť RJ ABS za takú, ktorá vie ABS+ASR. S ESP je už iný problém, detaily si nepamätám, ale bolo tam niečo také, že treba vymeniť brzdové trubičky aj hadičky za hadičky s väčším priemerom, treba doplniť ďaľší okruh, uhlový snímač natočenia volantu... Brzdy kotúčové byť nemusia, Fabie so slabšími motormi a ESP majú vzadu bubny.

Zásah do brzdového systému sa však považuje za prestavbu a keď sa spraví načierno, v prípade nehody môže byť seriózny problém, keď sa v tom začne niekto vŕtať. Preto je aj napr. relatívne bežná výmena zadnej bubnovej nápravy na kotúčovú rizikom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych za to těch 16tis dal a taky jsem je dal.Sice ne 16tis ,ale 14tis a k tomu jsem dostal 17 kola a kontrolu tlaku v pneumatikách.

ESP bylo to první, co jsem v mimořádné výbavě nakonfiguroval. Jde přeci hlavně o bezpečnost a v dalším případě o estetiku. Zadní kotoučová náprava je o 100% hezčí, než ta zastaralá bubnová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych za to těch 16tis dal a taky jsem je dal.Sice ne 16tis ,ale 14tis a k tomu jsem dostal 17 kola a kontrolu tlaku v pneumatikách.

ESP bylo to první, co jsem v mimořádné výbavě nakonfiguroval. Jde přeci hlavně o bezpečnost a v dalším případě o estetiku. Zadní kotoučová náprava je o 100% hezčí, než ta zastaralá bubnová.

takže u octy s příplatkem za ESP je i zadní kotoučovka, u rooma je to taky tak? ESP = kotouče vzadu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy, když je ESP, tak jsou v zadu kotoučové brzdy.Bylo to jak u A4, tak i u Fábie I. Je jedno, jaký je to motor. Objednával jsem Roomstra 1,4TDI a k tomu jsem chtěl ESP i pro to, ze vzadu budou kotouče.

Toto není pravda :kol-32: , mám ESP ve 2 měsíce staré Fabii I a mám vzadu bubny. Vliv to žádný nemá, už jsem to v praxi neúmyslně vyzkoušel a ESP je super věc...vyjel jsem na táhlý kopec asi v 100km/hod, kde byl najednou vysypaný drobný štěrk a z druhé strany kopce ženská v orezlém favoritu předjížděla avii do toho samého kopce. Kráva nic neviděla a jela na mé straně :aggressive: plná brzda a prudký úhybný manévr ke kraji to jistil, jen mě na tom štěrku začal zadek "vyjíždět do prostředku cesty". Bylo to celkem korigovatelné, ale než jsem vůbec něco začal řešit blikla kontrolka "oranžové auto ve smyku" a už jsem jel rovně při kraji...fakt to ESP za ty prachy stojí :palec2:

Editováno: , autor: poka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy, když je ESP, tak jsou v zadu kotoučové brzdy.Bylo to jak u A4, tak i u Fábie I. Je jedno, jaký je to motor. Objednával jsem Roomstra 1,4TDI a k tomu jsem chtěl ESP i pro to, ze vzadu budou kotouče.

Toto není pravda :kol-32: , mám ESP ve 2 měsíce staré Fabii I a mám vzadu bubny. Vliv to žádný nemá, už jsem to v praxi neúmyslně vyzkoušel a ESP je super věc...vyjel jsem na táhlý kopec asi v 100km/hod, kde byl najednou vysypaný drobný štěrk a z druhé strany kopce ženská v orezlém favoritu předjížděla avii do toho samého kopce. Kráva nic neviděla a jela na mé straně :aggressive: plná brzda a prudký úhybný manévr ke kraji to jistil, jen mě na to šterku začal zadek "vyjíždět do prostředku cesty". Bylo to celkem korigovatelné, ale než jsem vůbec něco začal řešit blikla kontrolka "oranžové auto ve smyku" a už jsem jel rovně při kraji...fakt to ESP za ty prachy stojí :palec2:

A nemas jen ASR ????? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy, když je ESP, tak jsou v zadu kotoučové brzdy.Bylo to jak u A4, tak i u Fábie I. Je jedno, jaký je to motor. Objednával jsem Roomstra 1,4TDI a k tomu jsem chtěl ESP i pro to, ze vzadu budou kotouče.

Toto není pravda :kol-32: , mám ESP ve 2 měsíce staré Fabii I a mám vzadu bubny. Vliv to žádný nemá, už jsem to v praxi neúmyslně vyzkoušel a ESP je super věc...vyjel jsem na táhlý kopec asi v 100km/hod, kde byl najednou vysypaný drobný štěrk a z druhé strany kopce ženská v orezlém favoritu předjížděla avii do toho samého kopce. Kráva nic neviděla a jela na mé straně :aggressive: plná brzda a prudký úhybný manévr ke kraji to jistil, jen mě na to šterku začal zadek "vyjíždět do prostředku cesty". Bylo to celkem korigovatelné, ale než jsem vůbec něco začal řešit blikla kontrolka "oranžové auto ve smyku" a už jsem jel rovně při kraji...fakt to ESP za ty prachy stojí :palec2:

A nemas jen ASR ????? ;)

Žeby se ASR aktivovalo při prudkém brždění a vyrovnalo auto... lol Nevím jak u rumíků,ale u fabie I to tak je, věděl jsem to již při koupi auta, jelikož jsem se na to ptal mého dobrého známého prodejce, který mi auto "připravil na míru" (hlavně cenu lol )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy, když je ESP, tak jsou v zadu kotoučové brzdy.Bylo to jak u A4, tak i u Fábie I. Je jedno, jaký je to motor. Objednával jsem Roomstra 1,4TDI a k tomu jsem chtěl ESP i pro to, ze vzadu budou kotouče.

Nemáš správnu informáciu. Spočiatku to možno u F1/O1 takto bolo, ale od určitého času (v rámci šetrenia) sú kotúče len od určitého výkonu bez ohľadu na to, či máš ESP alebo nie... Maximálne sa tak u F1/F2 dávajú pri ESP predné brzdy FSIII aj pri najslabšom motore...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No má i bez ESP, ale musí to mít motorizaci 1.6 16V a nebo 1.9 TDi

nejsem blbej, píšu 1,4, tak to byla jednačtyřka s kotoučema vzadu a s ESP, takže 1,4 bez ESP (standard) jsou bubny, takže je několik možností:

1. buď bylo pár aut s ESP a motorem 1,4 s kotoučema vzadu jako referenčky a pak dány do bazaru

2. když objednám ESP u 1,4 dostanu kotouče, což nemusí platit u HTP

3. nevím, ale těžko by prodejce prodával upravenou referenčku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim jak je to ted, ale loni kdyz jsem kupoval roomstera tak to bylo na webu skodovky, ze kdyz mas 1.6 motor tak mas automaticky kotouce vzadu a pokud koupis 1.4 a priplatis si za ESP tak sou vzadu taky kotouce (samozrejme za povinnej priplatek) Ted jsem koukal do konfiguratoru a uz tam nic neni. Kdyz jsem se rozhodoval mezi 1.4 a 1.6 tak mi to s tema kotoucema rikal i prodejce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy, když je ESP, tak jsou v zadu kotoučové brzdy.Bylo to jak u A4, tak i u Fábie I. Je jedno, jaký je to motor. Objednával jsem Roomstra 1,4TDI a k tomu jsem chtěl ESP i pro to, ze vzadu budou kotouče.

Nemáš správnu informáciu. Spočiatku to možno u F1/O1 takto bolo, ale od určitého času (v rámci šetrenia) sú kotúče len od určitého výkonu bez ohľadu na to, či máš ESP alebo nie... Maximálne sa tak u F1/F2 dávajú pri ESP predné brzdy FSIII aj pri najslabšom motore...

no jo - ale na fotkách má nového scouta s esp a s kotoučema - 1,4TDI, tak jak to tedy je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...