AntonioB721 Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 nevíte někdo jestli se da dodatečně namontovat kontola tlaku v pneumatikách? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanKo Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 Podla mna urcite...a nemalo by to byt ani take tazke pre nejakeho sikulu. Ide tam vlastne len jeden nulovaci gombik a ostatne je naprogramovanie jednotky ABS...tot teda moj pohlad na vec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavie81 Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 Podla mna urcite...a nemalo by to byt ani take tazke pre nejakeho sikulu. Ide tam vlastne len jeden nulovaci gombik a ostatne je naprogramovanie jednotky ABS...tot teda moj pohlad na vec. podle me to tak jednoduche neni,nejsou cidla nahodou uz primo v disku.........? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 Cidla v kole nejsou - Skodovka pouziva neprimou metodu, rozdilnou rychlost otaceni kol pres senzory ABS. System bere v uvahu pokles tlaku o cca 20% a vice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavie81 Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 Cidla v kole nejsou - Skodovka pouziva neprimou metodu, rozdilnou rychlost otaceni kol pres senzory ABS.System bere v uvahu pokles tlaku o cca 20% a vice. jo taaaaaaaaakhle,kluci mazaní,tak to není jak u poruchovych renaultu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 Ale zrovna super to nef :wacko:unguje ani u škodovky... Teoreticky by stačilo doplniť tlačítko, vymeniť RJ ABS a spraviť správne kódovanie - je to ale teória, chcelo by najprv o tom niečo naštudovať. Poznačím si, raz sa k tomu možno dostanem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanKo Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 Myslim ze to ani nebude stat za to Igor. Ak bude k tomu potrebne vymienat RJ ABSu, tak cena urcite presiahne domontovanie priamo z vyroby...tych 2000Sk. A tym padom to nema velky zmysle. To uz potom rozmyslat nad tymi vseliakymi cidlami bezdratovymi, kotre rozoznaju aj ine neduhy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delf Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Kdo by to chtěl dodělávat, tak jde opravdu o přidání tlačítka (orig. tam jdou 4 dráty) jeden do ABS nebo ESP jednotky, dalsi na zem, dalsi dva na pojistky a pak přeprogramovat jednotku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanKo Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Ak to tak naozaj je, tak je to super. A co by stalo to tlacitko kupit? To by ma zaujimalo. Teda len hypoteticky...pretoze je to mam namontovane z vyroby. Len ci by sa to dalo dorobit za lacnejsie ako 2tis sk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonioB721 Posted October 18, 2007 Author Share Posted October 18, 2007 Tak jsem dnes volal do autosalonu,jestli mi můžou dodatečně domontovat tu kontrolu tlaku a kontrolu zapnutých pásů.Věc na kterou jsem při objednávce auta zapomněl a docela mě to štve protože cena byla směšná když to teda beru k poměru celkové ceny auta strašně se kroutily vymlouvali a nakonec mi řekli že to vlastně nejde tak nevím jsou tak líní nebo blbý nebo vážně nejde??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanKo Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Oboje...to tretie neni pravda. Vsetko ide...staci sa pozriet na MartinS ake roby cary. ked dokaze namontovat dodatocne celu komplet automaticku klimu, tak preco by nesla jedna blba kontrolka. Ale hladas na zlom piesocku. Treba sa popytat tu kto by to dokazal a za kolko. Ten pas...tak to si fakt myslim ze je prkotina a ten tlak...no trosku vacsi sikula bez problemov za hodinu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonioB721 Posted October 18, 2007 Author Share Posted October 18, 2007 Oboje...to tretie neni pravda. Vsetko ide...staci sa pozriet na MartinS ake roby cary. ked dokaze namontovat dodatocne celu komplet automaticku klimu, tak preco by nesla jedna blba kontrolka. Ale hladas na zlom piesocku. Treba sa popytat tu kto by to dokazal a za kolko. Ten pas...tak to si fakt myslim ze je prkotina a ten tlak...no trosku vacsi sikula bez problemov za hodinu. Díky moc a nevíš o někom kdo by to dokázal??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanKo Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 No vsadzam na Profora. Skus tam ze ci a ako. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Nechci nikomu kazit radost, ale tak jednoduchy to nebude. Agregat ABS, prip. vcetne ASR nebo ESP, se lisi v cisle dilu podle toho, zda ma nebo nema funkci TPM (tedy kontroly tlaku v pneu). Z toho mi jasne vychazi, ze pokud nemas TPM z vyroby, mas nezavisle na vybave ABS/ASR/ESP agregat, ktery TPM nepodporuje. Vymena tedy nutna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonioB721 Posted October 19, 2007 Author Share Posted October 19, 2007 Nechci nikomu kazit radost, ale tak jednoduchy to nebude. Agregat ABS, prip. vcetne ASR nebo ESP, se lisi v cisle dilu podle toho, zda ma nebo nema funkci TPM (tedy kontroly tlaku v pneu). Z toho mi jasne vychazi, ze pokud nemas TPM z vyroby, mas nezavisle na vybave ABS/ASR/ESP agregat, ktery TPM nepodporuje. Vymena tedy nutna. a je to teda možné domontovat nebo ne a na kolik by to asi prislo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Domontovat se da (skoro) vse, takze i TPM pujde. Ja jen silne pochybuju, ze se to vyplati. Jen novy originalni agregat ABS nebo ABS+ASR stoji oficialne cca 22 tis. Kč, pokud bys mel i ESP, pak je to bratru za cca 32 tis. Kč. Ze bys to na vrakarne sehnal za rozumnou cenu, to pochybuju. A kde jsou "drobnosti" jako kabelaz, tlacitko atd. a taky prace. Osobne bych za to nebyl ochoten dat vic nez zminovane 2 tis. Kc pri objednavce z vyroby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Presne ako píše Maverick - na to, aký je reálny prínos toho TPM to babranie a starosti s montážou za to naozaj nestojí... Antonio sa pýtal ešte na kontrolu nezapnutých pásov - ak je to ako u F1, tak to je relatívne jednoduchá úprava. Stačilo len by len vymeniť zámok pásu (tá vec, do ktorého sa pás zacvakáva), káblik z neho treba ukostriť za prístrojovým štítom a nakódovať kontrolku. Cena dielov cca. 800 Sk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragon99 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Vie niekto ci sa da dodatocne aktivovat/domontovat kontrola tlaku v pneumatikach od vyrobcu? Pocul som ze to pracuje na principu kontroly otacok kolesa. Vdaka za odpoved. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Funkce je intergrovana do agregatu ABS/ASR/ESP (dle vybavy tveho vozu). To znamena, ze bys musel vymenit to a jeste par dalsich veci. Zaver? Z hlediska nakladu - nesmysl! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragon99 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 AHoj, ESP mam v aute... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanKo Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 A co tak neorigo riesenie? Mozno aj nakoniec lacnejsie...kto vie. http://www.autoalarmy.sk/katalog/autodopln...eumatikach.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Sú 3 základné typy RJ pre ABS - ABS, ABS+ASR, ESP a každé z nich je v prevedení s, alebo bez TPM. Ak nemáš TPM z výroby, musíš vymeniť RJ pre ABS (ceny od 1100 do 1500 Eur) za takú, čo má aj TPM. Potom už len potrebuješ tlačítko, správne ho zapojiť a je to vybavené. Znie to jednoducho, no zohnať správnu RJ niekde pod rukou za rozumné peniaze bude problém Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragon99 Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Pozeral som na stranke autoalarmy.sk, nevyzera to zle, len vyhodit 2x 6000 Sk (letne/zimne kolesa) sa mi zda moc... takze ostava zohnat riadiacu jednotku z niakej rozbitej fabie a najst toho spravneho elektrikara. Diki za rady a odpovede. Dragon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanKo Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 (edited) No 12tis je dost, ale pod rukou neznamena ze zozenies za 1000sk. Pochybujem ked nova stoji 30-45tis, ze zozenies pod 10tis funkcnu. Ale skusit to mozes. A hento co je na tej stranke je asi trosku sofistikovanejsie...aspon co som tak pozeral ze ti to ukazuje aj aktualny stav tlaku a teploty v kazdej pneu...teda vies kedy treba dofukat a tak...coz TPM ti len povie: "ufff...mas prazdnu pneu". A to este musis zistovat ktoru a tak... Edited January 7, 2009 by RomanKo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
majko Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Igor sice do toho nevidim tak ako Ty, ale pri tom vsetkom setreni sa mi nechce verit, ze existuju jednotky s a bez TPM, hlavne ked na to treba vediet len otacky kolies a to predpokladam vie kazde auto kedze ABS je seriove. Cudlik to beriem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.