Jump to content

Dodatečná montáž kontroly tlaku v pneumatikách


AntonioB721
 Share

Recommended Posts

Majko veru mne to tiež prijde divné, že by to stačilo aktivovať/deaktivovať kódovaním, ale naozaj je to tak, že existuje 6 rôznych RJ. Ak by TPM bolo v každej, stačili by na všetky autá len 3 rôzne typy. Môžno sa časom dočkáme...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 10 months later...
  • 1 year later...

U tech Golfu to slo asi do MR 2008, pak uz taky ne. Opravdu je potreba jednotka ABS s TPM. Pokud jen doplnite tlacitko a natahnete kablik od RJ ABS (coz je mezinama pekna pakarna) - musite rozmotat cely svazek u RJ a pak kabel primotat k svazku az do interieru auta a nakodujete jako ze auto ma TPM, tak vse bude O.K. Rozsviti se kontrolka v budikach, pipne to a super.

Jenze vam to nikdy nenahlasi defekt, protoze RJ ABS jednoduse nenacte zacne hodnoty otacek. Cela jednotka ABS by musela dostat novy flash a to krome lidi z fabriky, kde se to vyrabi nezvladne.

Takze pokud chcete ze sve socialni Fabie udelat jakoze luxusni karu, tak musite bud uvalit 22 za new ABS nebo 33 za new ESP a nechat namontovat.

Jedine snad sehnat jednotku z nejake bouracky. Jenze jelikoz Fabka je preudercena byt socialni auto, tak jich moc nebude :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

podle me to tak jednoduche neni,nejsou cidla nahodou uz primo v disku.........?

Mam v autě kontrolu tlaku v pneumatimach a urcite nebudou cidla v diskach,protoze menim disky a funguje to na oboje (ALU,plechace).Pozna to tak pri rozdilu tlaku o 1 atmosferu (uchazelo mi jedno zimni kolo).Podle me je to reseny skrz ABS.Rozdil brzdeni kol mezi levym a pravim. je to jen domenka.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 1 year later...
  • 2 years later...

Díval jsem se do databáze ETKA a jak tady bylo rozebíráno, že existuje 6 různých řídících jednotek ABS do dvojkové Fabie dle toho, jestli má TPM nebo ne - tak to platí pro před FL modely. Po faceliftu už jsou uvedeny jen 4 jednotky (u Roomsteru dokonce jen 3), přičemž první tři se liší jen datem odkdy dokdy byly na vozy dávány (žádný další údaj u nich není) a ta poslední má psáno, že je pro vozy s ESP. Bohužel u ní chybí číslo dílu. Nicméně o TPM není nikde ani slovo, z čehož bych soudil, že je-li v databázi jediná jednotka, která umí i ESP, měla by umět i TPM... Pletu se?

Edited by Miro F.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ok, opět bych to tu rád rozproudil dotazem. Dodělal jsem do své F2 (2014) tlačítko SET, zapojil dle dílenské příručky a nakódoval TPM. Mám už ESP 9.0, jednotka 6R0907379AT, takže (narozdíl od předchozích ESP 8.2 u starších ročníků) TPM se kóduje v jednotce ABS na bytu 17, bit 0 nastavit na hodnotu 1 (u ESP 8.2 je to tuším v byte 16). Ještě povolit TPM v sekci Instruments... Vše ok, tlačítko svítí a funguje, po stisknutí a podržení se rozsvítí kontrolka TPM v budíkách a ozve se akustický signál...

Tak a teď problém - zkoušel jsem s tím jezdit, pak upustit zadní kolo o 0,5 bar a ono to nic nehlásí... U předchozí F2 před FL jsem to měl z továrny a hlásilo to každou prkotinu... Otázkou je, jestli jsem někde neudělal chybu. Zapojení mám správně, ale mohl jsem udělat chybu:

  1. V kódování - nevím, jestli není třeba nastavit ještě něco... Dá se případně někde vysledovat nějaká data, např. o kalibraci atd? V diskusi na toto téma u dvojkové Octavie někdo zmiňuje, že jsou někde data o kalibraci zanesena a dají se načíst, čímž by asi šlo i zjistit, jestli vůbec tak jednotka něco v tomto ohledu dělá...
  2. Nebo jestli není problém např. v kalibraci - zkoušel jsem to jen tak kolem komína a vůbec vlastně nevím, jak ta kalibrace pracuje. Jak dlouho trvá systému, než se nakalibruje? Na jakém principu? A po jaké době je pak schopen rozpoznat ušlou pneumatiku?
  3. Vzhledem k diskusi v tomto vlákně se též nabízí otázka, jestli i po FL jsou jednotky, které TPM podporují a jednotky, které ne... Kde to případně zjistit? V online verzi databáze ETKA nic není, moje jednotka XXX379 tam např. není uvedena vůbec. Ta moje jednotka ESP jinak umí vše, co se dá nakódovat - aktivoval jsem si XDS, HHC, mohu i aktivovat možnost vypnutí ESP pomocí tlačítka na vypnutí stabilizace (z továrny se tím vypíná jen ASR)... Přišlo by mi zvláštní, kdyby tohle všechno ta jednotka podporovala a jen TPM ne...

Dokázal by někdo poradit nebo alespoň zkusit nahodit myšlenku, kudy do toho?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ahoj. Mam octaviu 2 2007, dorabal som TPM tiež. Podla toho co som zistil potrebuje system na kalibraciu presť asi 100 az 200 km pri roznych rychlostiach. Podla vyrobcu su režimy kedy tento system nebude pracovat (napr. ked mas zimne gumy, ked tahas príves a pod.) 

U mňa osobne som spustal koleso aj na 1 bar a nic, v podstate sa to nerozsvietilo nikdy. 

Jediny krat ked som vysiel z pneuservisu ked mi menili pneumatiku. Pravdepodobne u mna kontrolka nesvieti lebo mam celorocne pneumatiky. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Tak už mi to chodí. Opravdu byl problém pouze v tom, že jsem tomu nenechal dostatečný čas na kalibraci. Po více jak 100km od kalibrace jsem upustil kolo o cca 0,5 bar a hned po pár stech metrech se mi rozsvítila kontrolka... Takže mohu potvrdit, že moje jednotka 6R0907379AT umí TPM a stačí jen dodělat tlačítko, zadrátovat k němu 4 kablíky, nakódovat v jednotce ABS a nakódovat v budíkách (Instruments)... Nic víc...

Edited by Miro F.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...