Přejít na obsah

brždění na ledu a sněhu


armos

Doporučené příspěvky

Návštěvník

Taky si myslim ze co napsal Stepo bylo mysleno jak to vypada i na me.

Ja ABS a jine el. funkce na Octavii schvaluju.

Mel jsem pred tim jine auto - Skoda 105, Formana, MB a muzu rici taky se tam dalo jezdit bez techto vymozenosti, jenomze dnesni doba je trosku taky uspechana, auta jsou cim dal vetsi a těžší , silnice vetsina tretich trid neudrzovana jak v zime tak v lete vsude vysypaný sterk do der, piráti silnic a jine neduhy na techto silnicich - az me neco jeste napadne tak to sem dopisu jo? ze proste dnesni moderni doba si tyto doplnky žádá nejen na ochranu nas ridicu ale i tech ostatnich co jedou treba za nama a nevedi ze ja mam treba priklad .. ABS a pod.

Auta budoucnosti - verim ze uz jsou vymysleny ruzny technologie na vyhnuti se kolize - zasah primo do rizeni a ne jen do brzd.

Dnes uz je vetsina servorizeni uz s el. cerpadlem, takze naprogramovani jeho manevru neni a nebude tezke.

A jine ;)

http://kultura.blog.cz/0609/inteligentni-auta-budoucnosti

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě je dokázáno, že špičkovým řidičům tyto systémy naopak překáží, ale to je minimum z toho množství lídí co jezdí.

Ale tihle se obvykle záměrně (a proti normálnímu provozu s podstatně vyšším rizikem a na uzavřené trati) pohybují na samé hraně fyzikálních zákonů a tam by jim každý zásah elektroniky (alias pokus o návrat do "normálu") auto jen rozhodil. Pro řidiče v běžném provozu jsou ale tyto systémy jednoznačně přínosem, protože mu riziko nestandardní situace umožňují odstranit nebo alespoň do určité míry omezit. Pokud mi tyto systémy překáží, tak pak obvykle nejedu standardně (= víc nebezpečně). Taky mi třeba vadí, že s ABS je větší problém hodit auto do smyku než bez ABS, ale kolikrát má člověk šanci se takhle na cestě nebo někde jinde (a hlavně bezpečně s ohledem na ostatní, když už ne na sebe a své auto) vyblbnout v porovnání s počtem situací, kdy je tento systém jednozančně k užitku?

Mi osobně stačil pohled rřdičky, která se na mne předloni v zatáčce bezmocně řítila jak sáňky se zašláplou brzdou, kdy jsem i díky ABS (bez smyku) poslal auto bez újmy do příkopy a vyhnul se tak čelní srážce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Samozřejmě je dokázáno, že špičkovým řidičům tyto systémy naopak překáží, ale to je minimum z toho množství lídí co jezdí.

Ale tihle se obvykle záměrně (a proti normálnímu provozu s podstatně vyšším rizikem a na uzavřené trati) pohybují na samé hraně fyzikálních zákonů a tam by jim každý zásah elektroniky (alias pokus o návrat do "normálu") auto jen rozhodil. Pro řidiče v běžném provozu jsou ale tyto systémy jednoznačně přínosem, protože mu riziko nestandardní situace umožňují odstranit nebo alespoň do určité míry omezit. Pokud mi tyto systémy překáží, tak pak obvykle nejedu standardně (= víc nebezpečně). Taky mi třeba vadí, že s ABS je větší problém hodit auto do smyku než bez ABS, ale kolikrát má člověk šanci se takhle na cestě nebo někde jinde (a hlavně bezpečně s ohledem na ostatní, když už ne na sebe a své auto) vyblbnout v porovnání s počtem situací, kdy je tento systém jednozančně k užitku?

Mi osobně stačil pohled rřdičky, která se na mne předloni v zatáčce bezmocně řítila jak sáňky se zašláplou brzdou, kdy jsem i díky ABS (bez smyku) poslal auto bez újmy do příkopy a vyhnul se tak čelní srážce.

Mi osobně stačil pohled rřdičky, která se na mne předloni v zatáčce bezmocně řítila jak sáňky se zašláplou brzdou, kdy jsem i díky ABS (bez smyku) poslal auto bez újmy do příkopy a vyhnul se tak čelní srážce.

:palec2: :palec2: :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny,

mam oktu teprve od leta, zimu jsem jeste nejezdil. Zajimalo by me, jestli je lepsi na lede a snehu bzdit bez ABS. Dal by me zajimalo, jestli kdyz "vypnu" ABS vytazenim pojistky, neobjevi se nejakej problem, treba nouzovy rezim nebo neco podobnyho.

Dik za nazory.

ABS si neodpojuj to je nesmysl protože i s abs můžeš používat klasické přerušované brzdění pokud máš pocit, že je to lepší.Když brzdíš rychle přerušovaně, tak systém nestačí zareagovat a jseš to ty kdo ovládá brzdy ale kolegové ti dobře radí, že je to tvoje pojistka v nečekané krizové situaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stepo: tak uz te vidim jak pri panickym brzdeni nekde vedome povolujes pedal aby se ti nahodou nezablokovaly kola... Myslim ze zrovna ty bys mel diru v podlaze a jeste bys byl rad, kdyby ti pri tom ABS pomohlo.

Mno...co k tomu dodat. Nekteri zde jen netlachaji, lec maji vyzkouseno.

Predminulej ctvtek zenska predjizdela kamion, nevychazelo ji to, zastavila se o me ( zrovna jsem jel proti ni ). Vysledek ?

Rychlost stretu cca 160km/h ( ja brzdil ze 130 na cca 70 - ano, bez ABS, ona mela neco lehce pod 100 - take bez ABS, ale s carama na ceste ). Nevzal jsem ji celem, na posledni chvili jsem to pustil do pole.

Podle policie CR jsem v zadnem pripade nebrzdil. Chtel jsem jim to vyvratit, lec jejich tvrzeni, ze i vuz s ABS nechava stopu, bylo neprustrelne:)

Asi tak.

Cili i bez ABS se da brzdit VELMI prudce - pasy se do nas zakously uz pri brzdeni, ne az pri narazu.

...jinak myslet si muzes co chces.

Klidne si to nekde na parkingu, letisti, vyzkousej.

Pro zbytek rozvasnenych:

...idiot bylo mysleno obrazne, ne doslova. Mate snad pocit, ze mi ABS nikdy nezabralo ? Jisteze ano, ale nemam to rad, tak jej nepouzivam a beru to jako dobrou radu od auta, ze nastava pruser.

Je zajimave, kolik z vas to oslovilo, ackoli to nebylo vubec zamerem.

Preberte si to jak chcete.

Jinak par bouracek uz mam bohuzel za sebou, nastesti nikdy ne kvuli vlastni blbosti.

Mozna proto, ze si clovek uvedomi, ze ta tuna srotu, ve ktere sedi, je docela dobra zbran hromadneho niceni.

Editováno: , autor: stepo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

me uz ABS zachranilo dost kolizi panove a to bych se tady mohl pekne zase ja rozepsat. Treba to jak jsem jel v zatacce pomalu samozrejme a byla pekne posypaná sterkem - nadhera a za zatackou je hned prudak dolu - no asi bude celej posypanej a ono hovno zatim se leskla cesta jak svina jak to kazdej chtel opacnym smerem vyjet a ja kurna jel dolu jak sanky. Predemnou dalsi mirna zatacka a to vse je z kopce.

Pekne jsem se potil a doufal ze ABS aspon trosilililinku pomuze.

Pomohl me se udrzet s plnym seslapnutym pedalem ze strachu aspon neco malinko ubrzdit a nejvice asi me pomohl v tom ze jsem se ntocil jako hodinky. Nezabrzdil jsem to vam muzu rici hned - to se neda na ledu, ale to ze kolecka se neblokla a tocila se dale a hrozne malinko drzela stopu me zachranila moje auticko od jednoho svahu.

A nejake to pomale pribrzdovani ti je k hovnu bez ABS, kdyz nevis kdy mas zablokovane predni kola - to mozna poznas ze jedes furt rovne :) a taky urcite pri pomalem brzdeni ti urcite zadek vubec nebrzdi, ale pokud slapes(dupnes) na ABS - (nemusis se bat na nej dupnout) tak ti blokuje vsechny kola takze mas jistotu ze ti prdel neujede. :)

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě bych to řekl takhle:

mám felicii bez ABS a pak A4 s ABS/ESP

když v zimě bude chtít manželka s děckama někam jet takju určitě nepošlu v autě bez ABS

myslím že pro 95% řidičů je lepší mít ABS aktivní

znám hodně lidí co si myslí že to mají v noze a když dojde na reflexy tak za něma zůstávají čáry

nehledě na to že přenos sil na kola není rovnoměrný (v zatáčce) a s tím se ABS umí vypořádat konkrétním bržděním na konkrétní kola ale lidská noha toto nikdy s jedním pedálem nedokáže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem obyc ridic s prumernyma schopnostma a zkusenostma. Auto ktere nema ABS nechci, nesedam si do nej a neridim jej. To se radsi budu prepravovat MHD nebo pesky. Jsem na tydle pomocniky zvykly a je jedno jestli v lete nebo v zime. Brzdit s autem v krizove situaci kdy nam vetsine busi srdicka jako vyplasenemu kralickovi bez ABS je hotova katastrofa. V zime ty rychlosti nejsou zrovna velky, ale kdyz vam na dalnici v rychlosti 130 plus vbehne srnka pred auto :( vy ji zasvitite do ksichtu on zdreveni a vy jedete primo na ni se zablokovanyma kolama.............hm prejete si mit abs ktere dovoli korigovat zmenu smeru jizdy.Jo pocitam ze se tady ozvou machri kteri by pustili brzdu udelali rychly uhybny manevr a jeli dal..ale nevim jestli je toho kazdy schopen po nejakem case stravenem stereotypni jizdou na dalnici v nocnich hodinach :(

Muj nazor je ten ze to patri do kazdeho auta protoze to me neoddiskuvately prinos pro aktivni bezpecnost vozidla !!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cital som forum a niektori tvrdia ze abs predlzuje brzdnu drahu na snehu aj na suchu. To je logicke ale to najdvolezitejsie ze sa pri panickom brzdeni da auto scasti ovladat. Mal som moznost porovnat dve identicke octavie jednu z a drubu bez abs. H´motnosti aut priblizne rovnake. Na snehu mala octavka bez abs asi o pol metra kratsiu brzdnu drahu (z 70kmk-0kmh) ale problem bol vtom ze bez abs sa mi podarilo len raz udrzat auto v priamom smere inac sa mi stale skrutila bud na jednu alebo na druhu stranu. Toto vsetko plati pri panickom brzdeni, jasne ze ked sa nebrzdi naplno da sa stym daco robit ale to musi byt fakt zrucny vodic. Tod moja skusenost ;

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevím... za 20 let jsem najezdil cca 1 000 000 bez ABS a ESP a nikdy jsem neboural. No a posledních 10 let mám ABS (cca 300 000km) a taky bez bouračky a ani nevím že to ABS tam mám. A to nemluvím o tatíkovi a strejdovi kterým je dnes přes 70 a taky nikdy nebourali a za 50let své praxe jezdili s kamiony, autobusy, cisternami i osobáky a taky to nikdy nerozbili. (kolik pak asi mega km mají oni....) A jezdlilo se na diagonálkách a když jsis chtěl zatopit, tak jsi musel zastavit, otevřít motor a tam pustit kohout jak od vodovodu... :p Že by za tolik let nikdo z nás nepotkal srnku, nečekané náledí, štěrk v zatáčce a podobné překvápka? Jistě že ano, ale být dobrým řidičem znamená tohle vše předvídat a umět na to reagovat. Jenže dneska je dobrých řidičů málo, protože jsou všichni zdegenerovaný moderníma autama s ABS, ESP výbornejma jízdníma vlastnostma, pocitem bezpečí (vůbec nejlepší jsou ti naivisti kteří se tímto opájejí v teréních autech - viz barierové testy a brzdná dráha a mnoho metrů delší než u osobáku). Všichni sedí v autě a akorád drží plyn protože o vše ostatní se postará auto... a hlavně ten plyn neubrat, protože to by ještě vzrostla životní flustrace a alespoň v autě je potřeba si napravit svoje pochroumané sebevědomí... A tak držím plyn co to jde, protože to tomu druhému přeci nedaruju, neva že se zabijeme oba a ještě 10 okolo... třeba to vyjde a to potom bude emoční orgasmus... :p

mějte se a jezděte pomalu! Všichni vědí že můžete jet rychle, ale nikdo to nebude obdivovat protože držet plný plyn zvládne i obyčejná cihla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
No já nevím... za 20 let jsem najezdil cca 1 000 000 bez ABS a ESP a nikdy jsem neboural. No a posledních 10 let mám ABS (cca 300 000km) a taky bez bouračky a ani nevím že to ABS tam mám. A to nemluvím o tatíkovi a strejdovi kterým je dnes přes 70 a taky nikdy nebourali a za 50let své praxe jezdili s kamiony, autobusy, cisternami i osobáky a taky to nikdy nerozbili. (kolik pak asi mega km mají oni....) A jezdlilo se na diagonálkách a když jsis chtěl zatopit, tak jsi musel zastavit, otevřít motor a tam pustit kohout jak od vodovodu... :p Že by za tolik let nikdo z nás nepotkal srnku, nečekané náledí, štěrk v zatáčce a podobné překvápka? Jistě že ano, ale být dobrým řidičem znamená tohle vše předvídat a umět na to reagovat. Jenže dneska je dobrých řidičů málo, protože jsou všichni zdegenerovaný moderníma autama s ABS, ESP výbornejma jízdníma vlastnostma, pocitem bezpečí (vůbec nejlepší jsou ti naivisti kteří se tímto opájejí v teréních autech - viz barierové testy a brzdná dráha a mnoho metrů delší než u osobáku). Všichni sedí v autě a akorád drží plyn protože o vše ostatní se postará auto... a hlavně ten plyn neubrat, protože to by ještě vzrostla životní flustrace a alespoň v autě je potřeba si napravit svoje pochroumané sebevědomí... A tak držím plyn co to jde, protože to tomu druhému přeci nedaruju, neva že se zabijeme oba a ještě 10 okolo... třeba to vyjde a to potom bude emoční orgasmus... :p

mějte se a jezděte pomalu! Všichni vědí že můžete jet rychle, ale nikdo to nebude obdivovat protože držet plný plyn zvládne i obyčejná cihla

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevím... za 20 let jsem najezdil cca 1 000 000 bez ABS a ESP a nikdy jsem neboural. No a posledních 10 let mám ABS (cca 300 000km) a taky bez bouračky a ani nevím že to ABS tam mám. A to nemluvím o tatíkovi a strejdovi kterým je dnes přes 70 a taky nikdy nebourali a za 50let své praxe jezdili s kamiony, autobusy, cisternami i osobáky a taky to nikdy nerozbili. (kolik pak asi mega km mají oni....) A jezdlilo se na diagonálkách a když jsis chtěl zatopit, tak jsi musel zastavit, otevřít motor a tam pustit kohout jak od vodovodu... :p Že by za tolik let nikdo z nás nepotkal srnku, nečekané náledí, štěrk v zatáčce a podobné překvápka? Jistě že ano, ale být dobrým řidičem znamená tohle vše předvídat a umět na to reagovat. Jenže dneska je dobrých řidičů málo, protože jsou všichni zdegenerovaný moderníma autama s ABS, ESP výbornejma jízdníma vlastnostma, pocitem bezpečí (vůbec nejlepší jsou ti naivisti kteří se tímto opájejí v teréních autech - viz barierové testy a brzdná dráha a mnoho metrů delší než u osobáku). Všichni sedí v autě a akorád drží plyn protože o vše ostatní se postará auto... a hlavně ten plyn neubrat, protože to by ještě vzrostla životní flustrace a alespoň v autě je potřeba si napravit svoje pochroumané sebevědomí... A tak držím plyn co to jde, protože to tomu druhému přeci nedaruju, neva že se zabijeme oba a ještě 10 okolo... třeba to vyjde a to potom bude emoční orgasmus... :p

mějte se a jezděte pomalu! Všichni vědí že můžete jet rychle, ale nikdo to nebude obdivovat protože držet plný plyn zvládne i obyčejná cihla

To je krásný 1 000 000km bez nehody,ale je potřeba porovnat hustotu dopravy před 10 lety a 20 lety a 30 lety!! Kdy před 20 lety přes Olomouc projelo 20 aut do hodiny a teď......... . Prostě nejde srovnat 1 000 000 km v dnešní době a před 20 roky kdy bylo aut o 80% méně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, cim viac tychto XXXiek tym lepsie- nie je to od Microsoftu tak moze byt :)

najlepsie nazor co som pocul bol ze ABS zabija, pretoze pri brzdeni chodci nepocuju piskanie pneumatik (na jednom servri). Ale ABS udrziava niekolko percentny sklz kolies, alebo nie??

To už jsem někde čet a je na tom asi něco pravdy, chtěli dokonce udělat nějaký pískání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevím... za 20 let jsem najezdil cca 1 000 000 bez ABS a ESP a nikdy jsem neboural. No a posledních 10 let mám ABS (cca 300 000km) a taky bez bouračky a ani nevím že to ABS tam mám. A to nemluvím o tatíkovi a strejdovi kterým je dnes přes 70 a taky nikdy nebourali a za 50let své praxe jezdili s kamiony, autobusy, cisternami i osobáky a taky to nikdy nerozbili. (kolik pak asi mega km mají oni....) A jezdlilo se na diagonálkách a když jsis chtěl zatopit, tak jsi musel zastavit, otevřít motor a tam pustit kohout jak od vodovodu... :p Že by za tolik let nikdo z nás nepotkal srnku, nečekané náledí, štěrk v zatáčce a podobné překvápka? Jistě že ano, ale být dobrým řidičem znamená tohle vše předvídat a umět na to reagovat. Jenže dneska je dobrých řidičů málo, protože jsou všichni zdegenerovaný moderníma autama s ABS, ESP výbornejma jízdníma vlastnostma, pocitem bezpečí (vůbec nejlepší jsou ti naivisti kteří se tímto opájejí v teréních autech - viz barierové testy a brzdná dráha a mnoho metrů delší než u osobáku). Všichni sedí v autě a akorád drží plyn protože o vše ostatní se postará auto... a hlavně ten plyn neubrat, protože to by ještě vzrostla životní flustrace a alespoň v autě je potřeba si napravit svoje pochroumané sebevědomí... A tak držím plyn co to jde, protože to tomu druhému přeci nedaruju, neva že se zabijeme oba a ještě 10 okolo... třeba to vyjde a to potom bude emoční orgasmus... :p

mějte se a jezděte pomalu! Všichni vědí že můžete jet rychle, ale nikdo to nebude obdivovat protože držet plný plyn zvládne i obyčejná cihla

To je krásný 1 000 000km bez nehody,ale je potřeba porovnat hustotu dopravy před 10 lety a 20 lety a 30 lety!! Kdy před 20 lety přes Olomouc projelo 20 aut do hodiny a teď......... . Prostě nejde srovnat 1 000 000 km v dnešní době a před 20 roky kdy bylo aut o 80% méně.

Naprosto souhlasím, ten silniční provoz je úplně o něčem jiném. Né žebych ho dříve zažil, ale můj táta je řidič z povolání celý život a ten už může srovnávat a s tím to by taky souhlasil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevím... za 20 let jsem najezdil cca 1 000 000 bez ABS a ESP a nikdy jsem neboural. No a posledních 10 let mám ABS (cca 300 000km) a taky bez bouračky a ani nevím že to ABS tam mám. A to nemluvím o tatíkovi a strejdovi kterým je dnes přes 70 a taky nikdy nebourali a za 50let své praxe jezdili s kamiony, autobusy, cisternami i osobáky a taky to nikdy nerozbili. (kolik pak asi mega km mají oni....) A jezdlilo se na diagonálkách a když jsis chtěl zatopit, tak jsi musel zastavit, otevřít motor a tam pustit kohout jak od vodovodu... :p Že by za tolik let nikdo z nás nepotkal srnku, nečekané náledí, štěrk v zatáčce a podobné překvápka? Jistě že ano, ale být dobrým řidičem znamená tohle vše předvídat a umět na to reagovat. Jenže dneska je dobrých řidičů málo, protože jsou všichni zdegenerovaný moderníma autama s ABS, ESP výbornejma jízdníma vlastnostma, pocitem bezpečí (vůbec nejlepší jsou ti naivisti kteří se tímto opájejí v teréních autech - viz barierové testy a brzdná dráha a mnoho metrů delší než u osobáku). Všichni sedí v autě a akorád drží plyn protože o vše ostatní se postará auto... a hlavně ten plyn neubrat, protože to by ještě vzrostla životní flustrace a alespoň v autě je potřeba si napravit svoje pochroumané sebevědomí... A tak držím plyn co to jde, protože to tomu druhému přeci nedaruju, neva že se zabijeme oba a ještě 10 okolo... třeba to vyjde a to potom bude emoční orgasmus... :p

mějte se a jezděte pomalu! Všichni vědí že můžete jet rychle, ale nikdo to nebude obdivovat protože držet plný plyn zvládne i obyčejná cihla

Souhlasím,bylo větší umění jet rychle se Š110 na dlážděné silnici než dneska s OI/OII 200 po dálnici.Ano provoz nebyl tak hustý ale silnice byly úzké, samá zatáčka, často jen dlažba. Dneska otravují kamiony, tenkrát ruské vojenské kolony a to byl rozhodně tvrdší oříšek.Dnešní auta neskutečně řidiči pomáhají, tenkrát rozjet Š100_110 se studeným motorem v zimě bylo jen pro dobrého řidiče s citem v noze.Kdyby dnešní řidiči měli jezdit po starých silnicích se starými auty - to by havrani vůbec nestíhali.V dnešní době je zarážející kolik máme bouraček za i za krásných slunečných dní s absolutně suchou silnicí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ABS si uzivam teprve rok, ale je to dobra vec.Jak jsem to tady procital, tak obcas nekdo na to nadaval, ze je to na nic, ale pozor-ABS je jen doplnek, ktery zbysuje o nekolik procent uspesnost brzdeni v kritickych situacich. Tak doufam, ze si nekdo nebude myslet, ze kdyz ma u auta ABS, ze muze litat jak "hovado" a dobrzdi vse : :)

Editováno: , autor: johnxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dnešní době vyjet na silnici je jako namířit si Colt na hlavu a hrát Ruskou ruletu. Buď tam ten náboj je nebo není. Je to celkem blbé přirovnání, ale dá se to tak popsat. Většina dopravních nehod je zaviněná nezkušeností - převážně mladých řidičů řídít vůz na to následuje frajeření (však co se mi může stát), spěchem a častým jevem v poslední době je alkohol. Z mých zkušeností vím, že většinou viník nehody pokud přežije, tak bez vážných zranění (to se hlavně týká těch co požili alkohol - anděl strážný je mnohdy bohužel na špatné straně). Jak už psal 1.8 T, ABS, ASR, EBD, ESP aj. bezpečnostní prvky dokáží vyvolat falešný pocit bezpečí a mnozí řidiči - hlavně ti, kteří mají čerstvé papíry dokáží dovést svůj vůz na hranici možností velice rychle, kde pak je jen malý krůček a nepomůže už ani sebelepší instalovné bezpečnostní systém, bohužel ještě nikdo nevymyslel zařízení na vypnutí debility a zkratového jednání. Není pěkný pohled na ty, kteří jsou se svým vozem omotaní kolem stromu nebo sloupu vysokého napětí. A to nejhorší je, když jdete rodičům nebo manželovi(ce) těch co to nepřežili říct, že se už jejich blízcí nikdy nevrátí, že jim můžou tam a tam zapalovat svíčku. Takové noční nahánění alá film Rychle a zběsile je v poslední době módním hitem. Já mám na voze ABS, ASR a nikdy by mě nenapadlo ho vypnout, nikdo z nás není tak dokonalý řidič, aby těchto systémů v nutné chvíli nevyužil. Každy inteligentní člověk se vyblbne někde na prázdném parkovišti, všichni jsme někdy jako malí "Jardové". Pardon, že jem trošku odbočil od tématu. Co se týká volby jestli užít ABS tak určitě ano!!!

Editováno: , autor: blizard
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě už kolikrát ABS zachránilo hubu. Zrovna nedávno jsem jel a auto mi vjelo do cesty předemě tak jsem to zadupl a bylo to o fous protože díky ABS jsem mu těsně uhl protože auto bylo bezvadně ovladatelné. Bez ABS bych byl v nom a nešlo by pustit brzdu a vyhnout se to bych to do něj narval. Prostě vypínat si ABS je chujovina a vyvracet jeho přínos taky ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem se při páteční chumelenici mezi Havlíčkovým brodem a Humpolcem sám přesvědčil že ABS á smysl jen tam kde kolo může zabrat, tedy na suché, mokré, případně zasněžené nenamrzlé silnici. Na břečce a ledu můžete točit volantem kam chcete a stejně to jede rovně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Tak sem se při páteční chumelenici mezi Havlíčkovým brodem a Humpolcem sám přesvědčil že ABS á smysl jen tam kde kolo může zabrat, tedy na suché, mokré, případně zasněžené nenamrzlé silnici. Na břečce a ledu můžete točit volantem kam chcete a stejně to jede rovně :)

Na ledu nevim ale --- brecku tady mame furt, kdyz se soli a stale snezi - soli to tu snad porad na te silnici do C. Skalice a moc dobre vidim kdo se odvazi z kopce v tech serpentynach ve srackach a kdo zustane nahore - je to napriklad v Litobori.

Ja specham do prace a v kopcich predjizdim -EDS- zastavena auta a sjizdim uplne jak KRÁL.

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mezi Havlíčkovým brodem a Humpolcem sám přesvědčil že ABS á smysl jen tam kde kolo může zabrat, tedy na suché, mokré, případně zasněžené nenamrzlé silnici. Na břečce a ledu můžete točit volantem kam chcete a stejně to jede rovně :)

Ahoj, to máš pravdu pokud kola nemají oporu na silnici a kloužou se, tak ani ABS ani ESP nepomohou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...