Přejít na obsah

Nezávislé topení


grizzy

Doporučené příspěvky

Ja na to nechvatam, spis tak vyhledove...nechal bych to az nekdy ke konci leta...ted uz to preziju a v lete to asi nema velke uplatneni. Pokud to neni jak u Passatu a Superbu se solarnimi panely ktery pohani ventilator a rozhani teplej vzduch! To by se mi libilo!

Pro Tebe je auto pracovni nastroj, takze jasna volba... :palec2:

Tenhle systém u SUPa i v létě větrá, že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Tak já do toho v zimě šel. Teda 2.0 TDi.

Jen případným zájemcům, aby se pořádně poptali.

Vůbec jsem netušil, že mi vyvedou pod auto nějaký výfuk. Dali mi ho přesně před přední levé kolo, tak tam ta pozinkovaná Trubka pěkně svítí. Dost mě to zklamalo, od dob co jsem si nechal předělat fabku na LPG a koukal na ten děravý nárazník s napouštěcím uzávěrem jsem na takové dodělávky alergickej.

No ale jakmile jsem to trochu rozdýchal, tak mi dost vadilo, že to vůbec nekomunikuje s climatronicem. Přesto, že to škodovka prodává zvlášť v sadě pro vozy s a bez climatronicu, tak to fouká vzduch úplně nezávisle na nastavení. Fouká, tak nějak fouká. Při minus 2-5 po ránu 20min nestačí. Je potřeba dát 30-40min a potom to je trochu cítit. Ono než se ta kapalina rozehřeje, tak uběhne taky dobrých 5 minut a do té doby to fouká dost studené. A v zimě mi po 20 minutách vždy navíc spustil alarm, asi to docela dává baterce zabrat, kromě toho že už tak dostává dost z té zimy. To mě přimělo i u realtivně nového auta dokoupit dobíječku a i tak občas dobít. Pak už byl klid.

A pokud je auto rozehřátý a jen se někde zastaví a přitápí se tím, tak je tam nádherně. Ale jinak mě to moc neoslovilo.

Nechal jsem to montovat podle vašich rad u Mácy. Ono, servis to bude asi dobrý, ale kdoví jakou sadu mi tam vlastně namontovali, aby to vůbec nějak šlapalo. V jiných servisech mluvili o neustálých problémech s tím spojených, tak jsem to radši jinde ani nedával.

Ona škodovka to má asi stále nějak nedotažené.

Rozhodně se asi vyplatí to koupit přímo z výroby a loni jak to dávala škodovka v paketu rozhodně s vyhřívanými sedačkami. Pokukuji po nich, poněvadž to topení u promrzlého auta prostě nestačí.

Nebo mám nějak miň účinný systém :-(

Dálkové ovládání s displejem je dobrá věc, ale rozhodně si nemůžu nastavit teplotu. Jen na ni koukat. A když mi řekne ráno, že mám v autě -2°C a po dvaceti minutách tam mám 0 nebo +1°C nic moc mi to neřekne. A u prohřátýho auta mi teplota vyleze třeba na 34°C, přesto že topím na 24 a čidlo prý dali dál od výdechu. Tak nevím, ale dá se s tím pracovat, po čase si to člověk osvojí a ví kde je realita.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já do toho v zimě šel. Teda 2.0 TDi.

Já mám nez. topení z továrny, právě v tom zmiňovaném zimním paketu.Jsem s ním celkem spokojený, zapíná mi 15 minut před odjezdem.Je fakt, že chvilku trvá než se prohřeje chladicí kapalina-vlivem montáže nez.topení jí je tam 9,5 litru ale na funkci si stěžovat nemohu, topí to dobře-mám ale benzínovou verzi.Výfuk mám taky před kolem ale vidět moc není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Topeni lidem bez garaze vrele doporucuji. Ja mam NT uz 7 let v octa 1. Montovali mi to ve skodovce, relativne dobre, az par veci, napr. ze prehodili pojistky a pak jsem byl 2x s tim v servisu, jednou mi uhnili draty, protoze tam neco chybelo a pak na vymenu svicky. Jinak je fakt, ze to obcas hulilo hezky (mam diesel). Ted pro kamosku shanim do O2, ale zatim jsem narazil na ceny 40+, to si muzou namazat na prsa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Aha :-)

Od prosince ho mám v autě.

Škodovka ho nikdy do OII nehomologovala, pořád mi jen říkali napište si za měsíc, jsou tam nějaké zástavbové kolize, takže jsem se obrátil přímo na zastoupení Webasto v ČR.

Ti mi dali kontakt na montážní středisko v okolí (Jihlava) a s jejich machrem na topení jsem si domluvil montáž Eberspacheru (5 kW výkon, teplovodní, dálkové ovládání) a za dva dny práce mi ho do auta namontovali se vším všudy. Ještě jsem si vymýšlel kde chci mít vypínač v autě a nějaké další detaily.

Teď je to 4. měsíc co ho používám a naprostá spokojenost. Dálkové ovládání je podstatně lepší než bylo na předchozích modelech topení (měl jsem ve Fabii), motor je po 30 minutách topení na 70°C, interiér adekvátně vyhřřátý; jediný problém co jsem řešil byl, že ve velkých mrazech mi vnitřní pohybové čidlo alarmu alarm spínalo, buď to bylo kvůli proudění vzduchu nebo tepelné dilataci plastů v interiéru, to nevím, ale i na to je řešení.

Spotřeba proudu a paliva zanedbatelná, a starty naprosto vynikající, takže já jsem plně spokojen.

Pokud Tě zajímá ještě něco dalšího, klidně se ptej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co cena ?

Skodovka ho momentalne nabizi za priplatek okolo 23 000 KC (Ale porad ne pro 2.0 TSI).

Funguje ti to i s maxidotem ?

Jde nastavit aby to udrzovalo teplotu treba 21° - 22° ? (Napr. kdyz chci prespat v aute)

A baterka by vydrzela pres celou noc ?

Vyfuk mas kde ? Jako vsichni ? Pod levym svetlem ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

23 tis. je jen cena topení, přidej si 10 tis. za dálkové ovládání a minimálně 10 tis. za práci, ve škodovce spíš víc, takže reál cena Webasta od škody je kolem 45 tis., já jsem se se svým Spacherem dostal lehce nad 40 tis.

Snížit se to dá jedině tím, že si nevezmeš ten dálkáč, ale jen běžné ovládání v autě, ale potom to je jen "polonezávislé" topení, prt. musíš pokaždé do auta...

S maxidotem to nespolupracuje, ale právě díky dálkáči mi to nevadí, nastavuju si to přes něj - dá se okamžitě zapnout / vypnout, naprogramovat podle dní v týdnu a také se dá nastavit jen čas odjezdu a topení si samo podle teploty spočítá kdy má začít topit, aby v čas odjezdu bylo auto vytopené.

Jinak topení má dva výkony - HIGH a LOW, přičemž ten LOW je ideál právě na to přespávání nebo čekání v autě. Napětí akumulátoru ve voze je stále hlídáno a pokud poklesne na tuším 10,4 V, tak topení ukončí, abys pak nastartoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...

Mam NT original z vyroby (1.8TSI MR2010), vc. dalky. Zatim ho ted v lete vyuzivam (resp. vyuzival jsem) na pravidelne odvetravani interieru ve velkych vedrech v rezimu LETO, tzn. bez vlastniho vytapeni.

Nicmene se chci zeptat - slysel jsem cosi o tom, ze by se melo NT i v lete obcas na nejakou dobu spustit i ve rezimu vytapeni. Jak to je prosim, vi to o tom nekdo vice ?

Opakuji, mam 1.8TSI, tedy benzinove NT.

Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam NT original z vyroby (1.8TSI MR2010), vc. dalky. Zatim ho ted v lete vyuzivam (resp. vyuzival jsem) na pravidelne odvetravani interieru ve velkych vedrech v rezimu LETO, tzn. bez vlastniho vytapeni.

Nicmene se chci zeptat - slysel jsem cosi o tom, ze by se melo NT i v lete obcas na nejakou dobu spustit i ve rezimu vytapeni. Jak to je prosim, vi to o tom nekdo vice ?

Opakuji, mam 1.8TSI, tedy benzinove NT.

Diky.

Ja som to po novom vyriesil rovnako ako ty uz z vyroby a este som ho v rezime zima nepustil... Zatial som mal vo vsetkych autach domontovane Webasto a z mojich skusenosti ti mozem povedat ze ludia z webasta mi to stale odporucili urobit aspon 2-3x za leto

kvoli vodnemu cerpadlu v kureni a neviem este kvoli comu presne ale kedze som lajdak tak som sa skoro vzdy na to vyflakol a skoro vzdy sa mi kurenie zablokovalo a neslo spustit.... Prisiel som do servisu vybrali na chvilu jednu z 3 poistiek, zalozili naspat, kurenie

nabehlo a fungovalo celu zimu normalne, iba mojej zene ktora chodila po 30min ranneho kurenia 4km do prace a poobede to zopakovala na ceste domov, kurenie vzdy do mesiaca zrusilo baterku.

inak bez problemov...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...