sltuning Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 (edited) ahoj.teraz ako sa ochladilo som si vsimol,ze mi pri jazde z kopca pada teplota tak o 1 dielik..ked idem po rovine tak sa drzi na 90,alebo tesne pred 90..je to normalne alebo to bude nejaka zavada?ako dlho by sa mala zahrievat 1.8 turbo?ako rychlo by mala zacat topit??dakujem...jedna sa o motor 1.8turbo Edited October 23, 2007 by sltuning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lulda Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 ahoj.teraz ako sa ochladilo som si vsimol,ze mi pri jazde z kopca pada teplota tak o 1 dielik..ked idem po rovine tak sa drzi na 90,alebo tesne pred 90..je to normalne alebo to bude nejaka zavada?ako dlho by sa mala zahrievat 1.8 turbo?ako rychlo by mala zacat topit??dakujem Abys vyloučil vadný termostat, zkus, než se motor ohřeje úplně, sahnout na hadici za termostatem- měla by být studená. Pokud není, termostat nedovírá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milosk Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Tak to mi take zajima.Mam O1 1.6 75KW AVu,a to auto proste netopi.jedu do prace 12 km a neohreje se ani na 90,takze se neohreju.ma elektronicky termostat,kterej by mela ridit RJ dle cidel teploty.Na VAGu cidla myslim ok,testovano v lete dle aktualni okolni teploty a naslednem zahrati motoru,i ventilator na chladici sepne spravne.Mam to z domu do prace vetsinou mirne z kopce,takze jen lochtam a neohreju to.Mela by tedy byt ta hadice mezi termostatem a chladicem-ta horni-studena? Ja jen,ze u normalniho termostatu je dirka kvuli odvzdusneni,a ta preci jen neco propusti.Kdo mate stejny auto, prosim dejte vedet,po studenem startu se snazim motor nezatezovat,takze prvni km jedu jak dedula.Da se kdyztak termostat rozebrat a vycistit,nebo neco poradite,nechci zkouset vymenu jen tak kdyby,na to nemam.Dik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robil Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Mam 1.6 74kW a mam stejny problem. Rucicka se drzi pred 90 a ne a ne na ni dojit. Rano tak 3km jedu max 70km/h. A ani po 7km se k te 90 nedostane. Tak taky nevim. A kdyy bylo nejhhur,kolik tak ten termostaat stoji? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Mam 1.6 74kW a mam stejny problem. Rucicka se drzi pred 90 a ne a ne na ni dojit. Rano tak 3km jedu max 70km/h. A ani po 7km se k te 90 nedostane. Tak taky nevim. A kdyy bylo nejhhur,kolik tak ten termostaat stoji? Ty máš stopro termostat v háji, výměna na pár minut. Cenovka už je horší, co jsem našel v autokelly tak asi 800, možná bych zkusil zjistit kolik chtěj za origo škoda... Motor se musí zahřívat už po nějakých 2-3km (začínat topit). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stralis Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Já mám fábii 1.4 50KW a ohřeje se za cca 2km jízdy a to ji lochtám.Tak by to mělo být u všech benzínů,jen diesely se budou ohřívat trochu dýl,protože mají větší učinnost motoru,tudíž palivo odevzdá do motoru mín tepla,než benzín. Jinak ta hadice za termostatem bude vždycky malinko teploučká,protože v termostratu je odvdušnovací otvor,kterým trochu teplý vody projde. Komu se to neohřívá,tak jak tady píšete,tak rovnou vyměnte termostat,ta těsnící gumička kolem bude zpuchřelá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nity Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Tak to mi take zajima.Mam O1 1.6 75KW AVu,a to auto proste netopi.jedu do prace 12 km a neohreje se ani na 90,takze se neohreju.ma elektronicky termostat,kterej by mela ridit RJ dle cidel teploty.Na VAGu cidla myslim ok,testovano v lete dle aktualni okolni teploty a naslednem zahrati motoru,i ventilator na chladici sepne spravne.Mam to z domu do prace vetsinou mirne z kopce,takze jen lochtam a neohreju to.Mela by tedy byt ta hadice mezi termostatem a chladicem-ta horni-studena? Ja jen,ze u normalniho termostatu je dirka kvuli odvzdusneni,a ta preci jen neco propusti.Kdo mate stejny auto, prosim dejte vedet,po studenem startu se snazim motor nezatezovat,takze prvni km jedu jak dedula.Da se kdyztak termostat rozebrat a vycistit,nebo neco poradite,nechci zkouset vymenu jen tak kdyby,na to nemam.Dik. termostat sou dva kousky zeleza..ruznyho zeleza, kazdy zelezo ma jinou specifikaci a proto kdyz se ohreje(od vody) tak se zacne rozpinat a otevirat, alespon si to tak myslim, treba me zkusenejsi opravi..u felicii to byl castej problem, tam sem menil termostat kazdej pul az trictvrte roku, na oktavce me to zatim nepotkalo..ale myslim ze rozebrat a opravit se to neda....jinak ceny pro ten vas motor se pohybujou od asi 150-700 korun, zalezi na tom jestli origo nebo druhovyroba... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Tak to mi take zajima.Mam O1 1.6 75KW AVu,a to auto proste netopi.jedu do prace 12 km a neohreje se ani na 90,takze se neohreju.ma elektronicky termostat,kterej by mela ridit RJ dle cidel teploty.Na VAGu cidla myslim ok,testovano v lete dle aktualni okolni teploty a naslednem zahrati motoru,i ventilator na chladici sepne spravne.Mam to z domu do prace vetsinou mirne z kopce,takze jen lochtam a neohreju to.Mela by tedy byt ta hadice mezi termostatem a chladicem-ta horni-studena? Ja jen,ze u normalniho termostatu je dirka kvuli odvzdusneni,a ta preci jen neco propusti.Kdo mate stejny auto, prosim dejte vedet,po studenem startu se snazim motor nezatezovat,takze prvni km jedu jak dedula.Da se kdyztak termostat rozebrat a vycistit,nebo neco poradite,nechci zkouset vymenu jen tak kdyby,na to nemam.Dik. termostat sou dva kousky zeleza..ruznyho zeleza, kazdy zelezo ma jinou specifikaci a proto kdyz se ohreje(od vody) tak se zacne rozpinat a otevirat, alespon si to tak myslim, treba me zkusenejsi opravi..u felicii to byl castej problem, tam sem menil termostat kazdej pul az trictvrte roku, na oktavce me to zatim nepotkalo..ale myslim ze rozebrat a opravit se to neda....jinak ceny pro ten vas motor se pohybujou od asi 150-700 korun, zalezi na tom jestli origo nebo druhovyroba... 1,6 75kW má co já vím elektronickej termostat, takže tam bude zádrhel v čidlech nebo servu co ovládá klapku termostatu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krupica Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 (edited) mam tiez 1,6stku 75kW a za dva kilaky zacne hriat, za tie tri styri do vytiahne na 90° (pri teplote vonku ako teraz- 5-10°. A v termostate neviem ci su dva druhy rozneho kovu, aspon v niektorych je stopro nieco ako vosk, ked sa zacne zahrievat tak sa topi a reguluje to tam daka tycinka.... či co... (how it's made) Edited October 22, 2007 by krupica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommys Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Ja mám octu 1.6 55kW a mám asi podobnej problém tedka v zimě když jedu třeba z kopce a necham vyhozenej kvalt bez šlápnutí na plyn abych jel tak říkajíc za 0 kč tak mi teplota klesne k 70 stupňům přibližně, jakmile auto krmim benzínem třeba po městě tak tak se ohřeje a drží, ale prostě jak nemá zátěž tak teplota padá, stejně tak ohřívání mám to do práce cca 5 km a auto se mi kolikrát při 3 stupních co je tedka venku neohřeje na teploměru za první čárku, znamená to teda permanentně otevřenej okruh?Asi budu v tom případě taky adept na výměnu, 55kW motor nemá ještě elektronickej ne? http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ter...7c8195f737a32bc Je to v odkaze co já potřebuju?Děkuji za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milix Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 zhruba týden teplota ne a ne jít na 90 snad jen když jsem chvíli stál ale při jízdě zase klesla. Tak jsem dnes vyměnil termostat (300,- včetně těsnícího kroužku). Po výměně se zdá OK, pořádně jsem to prohřál a už zase drží 90 tak jak má. Starý termostat jsem zkusil dle popisu v knize "Jak na to" a podle zavařovacího teploměru jsem zjistil, že začíná otvírat při 70-75 stupních. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milosk Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 hmm,ale jak na ten elektronickej u aVU,nikdo neporadi?jestli neni treba zanesenej a nedovira nebo tak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ján Storoška Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 Ahoj.Ja mam tiez octaviu 1.6 75kw a mne to robi tiez,myslim s tou teplotou.Chodil som po servisoch a vsade mi hovoria ze termostat nedoviera a prepusta chladiacu kvapalinu.Preto sa auto hreje tak pomaly a ked idem dole kopcom tak mi zacne klesat teplota.Ked to odstranim tak o tom dam vediet ako to dopadlo.Caw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milix Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 Ahoj.Ja mam tiez octaviu 1.6 75kw a mne to robi tiez,myslim s tou teplotou.Chodil som po servisoch a vsade mi hovoria ze termostat nedoviera a prepusta chladiacu kvapalinu.Preto sa auto hreje tak pomaly a ked idem dole kopcom tak mi zacne klesat teplota.Ked to odstranim tak o tom dam vediet ako to dopadlo.Caw ten z mojí okty nebyl zanesenej, jen prostě začal otvírat při 70 st. C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milosk Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 Ahoj.Ja mam tiez octaviu 1.6 75kw a mne to robi tiez,myslim s tou teplotou.Chodil som po servisoch a vsade mi hovoria ze termostat nedoviera a prepusta chladiacu kvapalinu.Preto sa auto hreje tak pomaly a ked idem dole kopcom tak mi zacne klesat teplota.Ked to odstranim tak o tom dam vediet ako to dopadlo.Caw ten z mojí okty nebyl zanesenej, jen prostě začal otvírat při 70 st. C. nj,ale na 75kw je servo,elektronickej, ovlada ho RJ,takze to je proste jinak.kdyby to byla klasika, uz jsem ho vymenil.ale zkouset zlepseni za mozna par tisic se mi proste nechce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rorejs Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 Tak to mi take zajima.Mam O1 1.6 75KW AVu,a to auto proste netopi.jedu do prace 12 km a neohreje se ani na 90,takze se neohreju.ma elektronicky termostat,kterej by mela ridit RJ dle cidel teploty.Na VAGu cidla myslim ok,testovano v lete dle aktualni okolni teploty a naslednem zahrati motoru,i ventilator na chladici sepne spravne.Mam to z domu do prace vetsinou mirne z kopce,takze jen lochtam a neohreju to.Mela by tedy byt ta hadice mezi termostatem a chladicem-ta horni-studena? Ja jen,ze u normalniho termostatu je dirka kvuli odvzdusneni,a ta preci jen neco propusti.Kdo mate stejny auto, prosim dejte vedet,po studenem startu se snazim motor nezatezovat,takze prvni km jedu jak dedula.Da se kdyztak termostat rozebrat a vycistit,nebo neco poradite,nechci zkouset vymenu jen tak kdyby,na to nemam.Dik. Mam ten samej motor a auto se ohriva naopak super. Rucicka teplomeru se ani nezvedne a uz to topi. Myslim ze tak max. po 2 km z mirnyho kopce. Rucicka teplomeru se dostane na 90st. tak max. po 4-5km. Loni se mi ale ten termostat posral, tak jsem nechal vymenit celou tu komoru ( to ale stalo tak 3-4tis. i s praci ) To pak ale netopilo vubec a taky to skoro nejelo. Jo mam tam na kapotu koupenej takovej ten filcovo-papnduklovej kryt co se dava na TDI. Mam ho tam ale v podstate od zacatku, takze nemuzu zhodnotit jakej to mam vliv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlasta S Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 1.6 74kw.rv,98 Tak mám uplne to samé. po 9-12 km auto zahreji na 90 , a jak mile jedu rovinu nebo z kopce okamžitě ručička teploty padá tak na 30.nemužou být potíže s vodní pumpou? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milix Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 1.6 74kw.rv,98Tak mám uplne to samé. po 9-12 km auto zahreji na 90 , a jak mile jedu rovinu nebo z kopce okamžitě ručička teploty padá tak na 30.nemužou být potíže s vodní pumpou? Pumpa ne. To bude jako u mě termostat. Po výměně vyleze teplota na 90 a drží, z kopce do kopce. Předtím lítala sem tam, nehodilo se na to dívat a určitě to bude i blbě topit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.BuBaK Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 A to este nechodite na diesloch, tam sa stava pri velkych mrazoch ze sa motor vobec nezohreje na prevadzkovu teplotu, aj ked ma 3 prihrievacie sviecky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlasta S Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 jiste s topenim je to velmi slabe!!! termastat? a nevis jake je u noveho cena?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milix Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 jiste s topenim je to velmi slabe!!! termastat? a nevis jake je u noveho cena?? na doporučení jsem bral VERNET č. 6276.87/J (france) včetně těsnícího kroužku za 300,-. Je to tak 2-3 týdny zpět. Vyměněno doma takže + litr kapaliny 175,- + voda a cca 20 min práce. Škodovka ??? 600,- - 800,- jen termostat + práce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blizard Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 kurec, já se trošku vmísím do vaší debaty. Jak je to s těmi 3-mi přihřívacími svíčkami? Mám diesel, mám tam ty 3 svíčky navíc, ale jak to pracuje a od kolika stupňů C ty svíčky vyhřívají a po jakou dobu vyhřívají??? Díky za odpovědí a sorry za vmísení se semhle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gaza01 Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 Já teď řeším něco podobného. Po výměně teplotního čidla mi na budíku teplota stoupá jen velmi pomalu a když už třeba vystoupá na 50°C, tak při jízdě z kopce to ihned klesá na spodní hranici. Zajímavé je, že když vypnu motor a znova ho natočím, tak se ručička vyhoupne na 90°C, ale při jízdě rychle padá na 50°C a pak už je to pořád dokola. Jinak motor topí normálně po pár minutách, dobře táhne takže kde je zakopanej pes, že by ten termostat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlasta S Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 jiste s topenim je to velmi slabe!!! termastat? a nevis jake je u noveho cena?? na doporučení jsem bral VERNET č. 6276.87/J (france) včetně těsnícího kroužku za 300,-. Je to tak 2-3 týdny zpět. Vyměněno doma takže + litr kapaliny 175,- + voda a cca 20 min práce. Škodovka ??? 600,- - 800,- jen termostat + práce tak dik moc za radu ,koupim ,zkusim a uvidim. Jeste ,nevis kde by se dal sehnat nejaky podrobny plan motoru 1,6 74kw, myslim jako nejake podrobne schema, jako kde co je, jak se jmenuje a tak? hledal jsem na netu ale nic poradneho sem nesehnal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milix Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 (edited) jiste s topenim je to velmi slabe!!! termastat? a nevis jake je u noveho cena?? na doporučení jsem bral VERNET č. 6276.87/J (france) včetně těsnícího kroužku za 300,-. Je to tak 2-3 týdny zpět. Vyměněno doma takže + litr kapaliny 175,- + voda a cca 20 min práce. Škodovka ??? 600,- - 800,- jen termostat + práce tak dik moc za radu ,koupim ,zkusim a uvidim. Jeste ,nevis kde by se dal sehnat nejaky podrobny plan motoru 1,6 74kw, myslim jako nejake podrobne schema, jako kde co je, jak se jmenuje a tak? hledal jsem na netu ale nic poradneho sem nesehnal. Na netu nevím mám knihu Jak na to? Edited November 8, 2007 by milix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.