Přejít na obsah

Problemy s bateriou


burinkaax

Doporučené příspěvky

Zdravim vie mi niekto helfnut v aute mam samoudrzbovu 44 ah baterku ked necham zapnute svetla do 15 minut sa baterka vybije alebo ked necham otocene len kluciky do polohy jedna ze svieti len palubovka idem nastartovat ani necukne zoberem merak odmeral som napetie na baterke 12.3V chape niekto toto psycho ??? A podotykam ze to akoze svetielko na baterke je zelene stale aj ked auto nejde nastartovat. riesim to bud roztlacenim alebo nabitim baterky lenze to je o nervy ked idem do obchodu vypnem nastartujem idem do dalsieho a ked cem ist este inam auto uz nestartuje.

Editováno: , autor: burinkaax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vymeň baterku, to zelené oko je tam len na ozdobu. Riešil som podobný prípad, baterka bola podľa oka OK, merianím tiež OK, testerom OK, ale na druhý deň nešlo naštartovať... Ak máš možnosť, zmeraj alebo nechaj zmerať elektrolyt v baterke - v tej mojej sa až takto podarilo odhaliť úplne rozpadnuté 2 články (vada od výroby).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že má baterie naprázdno 12,3V nic neznamená. Při startu se zatíží a tuším při 10V rozepne relé a vypne startér. Takže i když by jsi třeba u Š120 na 9V nastartoval, tady to už nejde. :)

Pokud máš tu origo Akumu bezudržbovou, tak odlep vrchní nálepku, odšroubuj zátky a zkontroluj hladinu elektrolytu, jestli už nelezou ven desky. Dolít a dobít. Pokud je baterie už staršího data, tak kup rovnou novou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že má baterie naprázdno 12,3V nic neznamená. Při startu se zatíží a tuším při 10V rozepne relé a vypne startér. Takže i když by jsi třeba u Š120 na 9V nastartoval, tady to už nejde. :)

Pokud máš tu origo Akumu bezudržbovou, tak odlep vrchní nálepku, odšroubuj zátky a zkontroluj hladinu elektrolytu, jestli už nelezou ven desky. Dolít a dobít. Pokud je baterie už staršího data, tak kup rovnou novou.

presne tak ...

ja mam taku istu (od vyroby) a po 1,5r som dolieval asi 1dcl destilky do celej baterby (do jednotlivych clankov) a po 3,5r som znova dolial rovnake mnozstvo.

Dolieval som vzdy pred dlhsou jazdou, takze sa jazdou dobila

Inac som zvedavy kolko mi vydrzi kedze jazdim prevazne dlhsie trasy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ta baterka akoze (teraz sa nesmejte ja viem ze uz mala byt davno vymena) ma 4 roky:-P lenze ked sa nieco sere tak sa sere naraz ta baterka bola najmenej bolavi problem lebo som musel nakomplet menit prezutie zimne aj letne geo som mal v prdeli to som bol robit dva disky krive babka k babce budu kapce takto sa mi to nakopilo sicko v priebehu tyzdna a cca 20 000 v prdeli :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam tiez 4r baterku a funguje ...

zmena prezutia zimneho aj letneho dve krive disky a geoska Ta stala 20tSk?

no jedine keby si kupoval uplne nove pneu aj s diskami, teda 4x letne pneu a 4x disky a detto to iste zimne tak jedine vstedy sa mozes dostat na 20tSk,

ale tak ci onak by to bola ocakavana investicia, nie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ta baterka akoze (teraz sa nesmejte ja viem ze uz mala byt davno vymena) ma 4 roky:-P lenze ked sa nieco sere tak sa sere naraz ta baterka bola najmenej bolavi problem lebo som musel nakomplet menit prezutie zimne aj letne geo som mal v prdeli to som bol robit dva disky krive babka k babce budu kapce takto sa mi to nakopilo sicko v priebehu tyzdna a cca 20 000 v prdeli :-D

Prečo by mala byť ta bateria menená? Mala by vydržať tak 5-6 rokov! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vikino1: Teória je jedna vec, prax druhá... Ak niekomu stojí tých ušetrených 1600 Sk za to, že nikdy nevie, či naštartuje, nech sa páči.

noo ono je to aj o tom, ze ak uz viem ze baterka je blizko svojmu koncu, tak si vyhliadnem v obchode nejaku akciu a kupim,

resp si vyhliadnem rozumnu cenu a cakam az dokona svoje dielo (samozrejme ze nie v extreme kedy potrebujem auto daily) ...

Vacsina m,otoristov auto nepouziva tak ze by toto nemohla "risknut"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vikino1: Teória je jedna vec, prax druhá... Ak niekomu stojí tých ušetrených 1600 Sk za to, že nikdy nevie, či naštartuje, nech sa páči.

Nepochopil som.

chcel asi povedat ze je lepsie menit baterku po 4r a necakat ci vydrzi este mesiac a netrpnut ci nastartujem ci nie,

ze to za tych 1600 Sk nestoji to chcel povedat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vikino1: Teória je jedna vec, prax druhá... Ak niekomu stojí tých ušetrených 1600 Sk za to, že nikdy nevie, či naštartuje, nech sa páči.

Nepochopil som.

chcel asi povedat ze je lepsie menit baterku po 4r a necakat ci vydrzi este mesiac a netrpnut ci nastartujem ci nie,

ze to za tych 1600 Sk nestoji to chcel povedat ;)

fabka 2004 ty hovoris ako aj ty moji kolegovia odislo mi v 60 000 predne lozisko ony mi tvrdili aby som vymenil aj to druhe lebo za chvilu odide nedal som sa presvedcit a ono este stale drzi a mam uz 120000.JA by som skor uz s tym pocital ze moze odist a je tam vela faktorov preco by sa ta baterka mohla vybijat ak uz je fakt zla a nedrzi kapacitu tak by som ju vymenil vsak clovek chce jazdit a nie sa nervovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam 4r baterku a nemienim si kupovat novu az kym nelahne

resp kym sa neprejavia symptomy konca zivotnosti,

dovtedy na nej budem jazdit

Co sa tyka loziska, treba rozlisovat ci sa jedna o vadu (ci uz materialu, ci nejake namahanie), alebo o prirodzene opotrebovanie.

V prvom pripade ked sa jedna o unavu materialu, alebo o zvysenu namahu zapricinenu niecim, tak staci vymenit jedno.

Inac ak sa jedna o prirodzene opotrebovanie je vysoka pravdepodobnost (hraniciaca s istotou) ze casom (par tyzdnov) odijde aj druhe. (a cena naslednej opravy druheho loziksa nevyvazi zisk ked to nespravis naraz)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bterku držim do konca. Keď vidim že je slabšia tak ju zoberem domov na noc nabiť a slúži ďalej. Hlavne v zimnych mesiacoch pri kratkych trasach sa stava že sa nestiha dobiť, preto si niekto môže myslieť že jej životnosť skončila a pritom ju stačí len nabiť . Nabijacka ma stala 0 Sk (urobená zo šuflíkových zásob súčiastok) tak v podstate tiež žiadna investicia. Vo Felde vydržala baterka 8 r a ešte držala pomerne dobre, ale zima 2005-2006 bola tuhá tak už nestíhala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bterku držim do konca. Keď vidim že je slabšia tak ju zoberem domov na noc nabiť a slúži ďalej. Hlavne v zimnych mesiacoch pri kratkych trasach sa stava že sa nestiha dobiť, preto si niekto môže myslieť že jej životnosť skončila a pritom ju stačí len nabiť . Nabijacka ma stala 0 Sk (urobená zo šuflíkových zásob súčiastok) tak v podstate tiež žiadna investicia. Vo Felde vydržala baterka 8 r a ešte držala pomerne dobre, ale zima 2005-2006 bola tuhá tak už nestíhala.

Mne v 105-ke drzala 10 rokov, vo Fabke uvidim, mam ju od roku 2004.

Co ale robim pravidelne pred zimou a po zime : doplnit destilku ( v 105-ke), vo Fabke je bezudrzbova, a dobijem , zatial som nemal problem,

ale ako citam asi skontrolujem elektrolit aj v tej "bezudrzbovej".

Tiez dufam ze som to nezakrikol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
To, že má baterie naprázdno 12,3V nic neznamená. Při startu se zatíží a tuším při 10V rozepne relé a vypne startér. Takže i když by jsi třeba u Š120 na 9V nastartoval, tady to už nejde. :)

Pokud máš tu origo Akumu bezudržbovou, tak odlep vrchní nálepku, odšroubuj zátky a zkontroluj hladinu elektrolytu, jestli už nelezou ven desky. Dolít a dobít. Pokud je baterie už staršího data, tak kup rovnou novou.

:help: Prečo je to tak, že pod 10V už neštartuje? Je na to nejaký (rozumný) dôvod? Felicia štartovala aj pri "vybitom" akumulátore, stačilo, aby raz pretočila štartér a išla. Nedá sa tá hranica 10 V nejako posunúť? Verím tomu, že aj pri nižšom napätí má baterka silu pretočiť motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Meral som čistý odber na Fabii Comfort:

zatvorené dvere+nezalarmované = 100 mA

zalarmované = 100 mA

po 30 minútach = 16 mA

potom som meral ďalšie 3 hodiny a už sa odber nezmenil = 16 mA

Teda po 30 minútach odber klesne a potom sa už nezmení. Celé meranie som opakoval ešte raz.

Autorádio (dodělávka) má kľudový odber 15 mA, ale to som počas merania mal odpojené.

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já dnes vzal multimetr že jen tak překontroluju baterku a málem jsem při měření upadl pod auto naměřil jsem 19,2V myslel jsem že multimetr je pr**** ale jinou baterku změřil ok.......tak nevím auto startuje baterka vypadá ok po přebíjení ani památky, přece to není možné aby měla tolik............zažil to už někdo z Vás?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...