Přejít na obsah

Cukání a trhání motoru


Lugo

Doporučené příspěvky

Zdravím ;)

Než jsem založil toto nové téma tak jsem prohledal fórum skrz na skrz a nic jsem nenašel...nějaké indície by byly ale velice matné a nejasné proto se ptám a žádám o pomoc :)

Moje autí je Fabča vyrobená roku 2001 v listopadu...v MB ji dali pod kapotu motor AUA tedy 1.4 16V 55kw. Nyní má najeto už 92tis km a před 3tis km podstoupila kompletní servis který čítál: kompletní vyměnu rozvodů,nová vodní pumpa,nové filtry,nové svíčky,nový olej a bohužél čemu osud nechtěl i nové rozvodové kolo na sání nebo vyfuk teď již nevím....

No a pomalu se dostávám k věci která mě trápí...

Při nastartvovaném motoru drží volnoběh na cca 850ot/min. A sem tam motor autem trhne. Resp motor se jako kdyby "zakuckne" a přichcípne. Tento jev je samozřejmě možné sledovat i na otáčkoměru kdy otáčky lehce poklesnou a znova vzrostou. Tento cyklus se opakuje cca po 5s někdy častěji někdy s větším intervalem. Těžko říci na čem to záleží. Toto pozoruji už tak 5tis km.

Další problém který mě trápí možná úzce souvisí s tím prvním. Těžko posoudit. Jedu například na 4kvalt a plkám si to po měste cca 55-60..otáčky motoru 1800. A pří této jízdé opět motor začne trhát a to tak ,že je to znát na celém autě. Znatelně sebou trhne. Stačí ovšem přidat či ubrat plyn a vše je okej. No největší radost je když tuto rychlost dám na tempomat...to je radosti a pocukáníčka jak nikdy lol Je jedno jaký je tam kvalt. I na jedničku prostě tyto otáčky nějak motoru nesvědší a trhá sebou...

Je to v celku nepřijemné a zatím nevím kde mám problém hledat...za každou radu budu vděčen :palec2:

Editováno: , autor: Lugo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná to bude OT, tak mě nekamenujte ;), ale narazil jsem na "podobný" problém - zatím jenom 2krát... Po nastartování se motor jakoby "dusil" jednou dokonce chcípl uplně, navíc reakce na přidání plynu byla hodně vlažná... a i kdyz na volnoběh pak motor běžel cca na 850 otáček, při rozjezdu s celým autem několikrát cuklo - několikrát cca na 100m než se "chytl" (...a nemyslím si, že to bylo spojkou a nohama :)) Nevíte někdo, kde může být zakopaný pes - před 3tis jsem byl na 60tis prohlidce, cili na svicky bych to nevidel...

P.S. Podobné zkušenosti s cukáním jsem měl dřív s Formanem - při nízkych teplotách (právě jako teď!), ale to byl karburátor a u auta, kde si "skoro všechno" hlídá "vyspělá elektronika" bych tohle nečekal :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lugo: tak toto uz resim cca 1,5 roku :-( u me to dochazi az tak daleko ze se rozsveci kontrolka emisi a motor zacne jit jakoby na 3 valce ,ale po nastaveni SK je vse chvili OK.

Mam teda motor BBY , vsechny hodnoty ve Vagu jsou v norme,krasne jako za mlada,ale tohle uz me ......

uz jsem zkousel vymenit :

- SK

- EGR ventil

- komplet sani

-svicky,zapal.civky

a furt nic ,

nedavno ne napadla moznost ze to dela zanasena trubka mezi EGR a sanim (ta nerazova trubka) ,to jsem jeste nezkousel-nebyl cas,ale moc sanci tomu nedavam sani jsem mel po 70tis km jen tak mirne od olejovych par (samaorejme vycisteno-nastaveno)

asi vypisu odmenu kdo na to prijde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lugo: tak toto uz resim cca 1,5 roku :-( u me to dochazi az tak daleko ze se rozsveci kontrolka emisi a motor zacne jit jakoby na 3 valce ,ale po nastaveni SK je vse chvili OK.

Mam teda motor BBY , vsechny hodnoty ve Vagu jsou v norme,krasne jako za mlada,ale tohle uz me ......

uz jsem zkousel vymenit :

- SK

- EGR ventil

- komplet sani

-svicky,zapal.civky

a furt nic ,

nedavno ne napadla moznost ze to dela zanasena trubka mezi EGR a sanim (ta nerazova trubka) ,to jsem jeste nezkousel-nebyl cas,ale moc sanci tomu nedavam sani jsem mel po 70tis km jen tak mirne od olejovych par (samaorejme vycisteno-nastaveno)

asi vypisu odmenu kdo na to prijde.

Tátovi zhruba v 90 tkm taky začal motor běžet na tři válce a byl z toho vadný jeden ze vstřikovacích ventilů, ale na Vagu to krásně vypsalo.

V práci nám (1.4MPi) taky začalo běžet na tři válce a tam to byla roztržená gumová hadice, někde u sání. Pak o něco později to netáhlo a chcípalo na křižovatce, to bylo vadné těsnění pod sáním. Jak se motor našponoval, přisálo si to vzduch a zdechlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lugo: tak toto uz resim cca 1,5 roku :-( u me to dochazi az tak daleko ze se rozsveci kontrolka emisi a motor zacne jit jakoby na 3 valce ,ale po nastaveni SK je vse chvili OK.

Mam teda motor BBY , vsechny hodnoty ve Vagu jsou v norme,krasne jako za mlada,ale tohle uz me ......

uz jsem zkousel vymenit :

- SK

- EGR ventil

- komplet sani

-svicky,zapal.civky

a furt nic ,

nedavno ne napadla moznost ze to dela zanasena trubka mezi EGR a sanim (ta nerazova trubka) ,to jsem jeste nezkousel-nebyl cas,ale moc sanci tomu nedavam sani jsem mel po 70tis km jen tak mirne od olejovych par (samaorejme vycisteno-nastaveno)

asi vypisu odmenu kdo na to prijde.

Tátovi zhruba v 90 tkm taky začal motor běžet na tři válce a byl z toho vadný jeden ze vstřikovacích ventilů, ale na Vagu to krásně vypsalo.

V práci nám (1.4MPi) taky začalo běžet na tři válce a tam to byla roztržená gumová hadice, někde u sání. Pak o něco později to netáhlo a chcípalo na křižovatce, to bylo vadné těsnění pod sáním. Jak se motor našponoval, přisálo si to vzduch a zdechlo.

Tak to je teda něco...čučím co jsi vše už pro to zkusil vyměnit :feve: Snad by to mohla být ta trubka mezi ERG ventilem a sáním to by bylo fajn..a hlavně levné řešení...ale většinou to tak není...no uvidím asi budu donucen to řešit co nejdřív...mám takový pocit,že se to zhoršuje....plynule na 4ku jen tak 60 se moc už nedá jezdit...tudíž spotřeba jde do kytek :wacko:

Ještě jsem si vzpomněl ,že jsem taky jednou jel jen na tři válce...kontrolka se rozsvítila a trhalo to s atuem jak nikdy...byl jsem asi jen 300m od domu tak jsem se bal a pomalinku to dojel domu..tam jsem to vypl a znova nakopl a jak kdyby se nic předtím nestalo...motor bežel normálně...na VAGu byla hláška něco teď už nevím přesně...zapalovací trafo nebo cívka už nevím co u toho AUA je..ale od té doby v pohodě...nebo je to nějaké načnuté a dělá to prave toto ?!

Já nevím.... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mi to taky pise kdyz se rozne kontrolka nejake "misfire detected" ale jsou to ruzne valce a jedine co pomuze je znovu nastavit SK !!

Taky mi docela na dlouhou dobu pomohlo (asi tak na jednu sezonu) vymazat adaptace a znovu naucit jezdit...ale stejne se mrska zavada vratila...

Ja uz jen cekam az se to jednou zastavi totalne a snad se pak zavada ukaze.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mi to taky pise kdyz se rozne kontrolka nejake "misfire detected" ale jsou to ruzne valce a jedine co pomuze je znovu nastavit SK !!

.....

... a co si vy, Kefalin predstavujete pod pojmom "SK" ?

:help:

Přiznám se, že jsem taky laboroval nad tím co si představuje pod "SK" a škrtící klapka mě nenapadla :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mi to taky pise kdyz se rozne kontrolka nejake "misfire detected" ale jsou to ruzne valce a jedine co pomuze je znovu nastavit SK !!

Taky mi docela na dlouhou dobu pomohlo (asi tak na jednu sezonu) vymazat adaptace a znovu naucit jezdit...ale stejne se mrska zavada vratila...

Ja uz jen cekam az se to jednou zastavi totalne a snad se pak zavada ukaze.....

Mě se ta kontrolka rožla jen jednou...a to už je tak dobrý rok pryč...od té doby nic..jen to neskutečné cukání...když to tady teď na foru řeším tak mám pocit,že to cuká víc a víc lol mám taky pocit,že ono cukání je markantnějí u studeného motoru...resp cukání na volnoběh. Při studeném motoru sebou motor mele a trhá jak se zahřeje tak se "trhnutí" omezí na cyklus po 5s nebo tak nějak. Ach jo :(

Mimochodem.. AUA má zapalovací trafa a BBY už cívky nebo jak ??

a co tak vyměnit tu potvornou zapalovací teď nevím co je na AUA...?

Chtělo by to mít sklad škoda dílu a zkoušet kus po kuse a najít problém :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zapalovaci civka = zapalovaci trafo

jen muj motor ma ke kazde svicce i zapalovaci civku=trafo,kdazto motory AUx maji 1 civku=trafo a rozdelovac

za to SK se omlouvam,uz mi to taky cuka...(v mozku)

To je teda divné...mám za to,že mi mechoš tenkrát říkál,že vynechalo zapalovací trafo na 3 válcím což by znamenalo,že mám na každém valcí jedno trafo :wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektronika samozrejme pozna ze ten vadny zapal nastal na 3 valci (z polohy snimace na klikovce a snimace na vackach),napr kdyz odejde svicka tak tom system bezpecne pozna ktera,problem je v tom ze elektronika nemuze poznat jestli tam ta svicka vubec je (dtto jestli je vadne trafo v tom okamziku nebo nepali svicka - zalezi na elektronice jak to interpretuje)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektronika samozrejme pozna ze ten vadny zapal nastal na 3 valci (z polohy snimace na klikovce a snimace na vackach),napr kdyz odejde svicka tak tom system bezpecne pozna ktera,problem je v tom ze elektronika nemuze poznat jestli tam ta svicka vubec je (dtto jestli je vadne trafo v tom okamziku nebo nepali svicka - zalezi na elektronice jak to interpretuje)

Ahááá to jsem ani nevěděl :palec2: BTW čím doporučuješ začít ?? Svičky jsou nové...kabely?? Vyčistit ERG a tu trubku ? To bych mohl zmáknout doma ne ? <_<

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem dosáhl další fáze problému :feve:

Začalo se to už včera nějak více zhoršovat....no dnes ráno přijdu k auto. Nastoupím a auto chytne jako vždy na první drc. Ale tentokrát to na volnoběh cukalo nějak o hodně víc než obvykle...inu přidal jsem a dobré. Zase jen na volnoběh. Vyjel jsem z garáže asi 20metru a ozvalo se pípnuti a rozsvítila se kontrolka motoru. Třepe se to uplně nehorázně...jet jde ale nesmí klesnout otíčky pod 1500. Nad tuto hranici je motor klidny.

Tak hned večer dojedu nebo spíše docukám na VAG a jsem zvědav copak to bude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem dosáhl další fáze problému :feve:

Začalo se to už včera nějak více zhoršovat....no dnes ráno přijdu k auto. Nastoupím a auto chytne jako vždy na první drc. Ale tentokrát to na volnoběh cukalo nějak o hodně víc než obvykle...inu přidal jsem a dobré. Zase jen na volnoběh. Vyjel jsem z garáže asi 20metru a ozvalo se pípnuti a rozsvítila se kontrolka motoru. Třepe se to uplně nehorázně...jet jde ale nesmí klesnout otíčky pod 1500. Nad tuto hranici je motor klidny.

Tak hned večer dojedu nebo spíše docukám na VAG a jsem zvědav copak to bude...

To už vypadá vážně. No jsem zvědavý co ukáže VAG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem dosáhl další fáze problému :feve:

Začalo se to už včera nějak více zhoršovat....no dnes ráno přijdu k auto. Nastoupím a auto chytne jako vždy na první drc. Ale tentokrát to na volnoběh cukalo nějak o hodně víc než obvykle...inu přidal jsem a dobré. Zase jen na volnoběh. Vyjel jsem z garáže asi 20metru a ozvalo se pípnuti a rozsvítila se kontrolka motoru. Třepe se to uplně nehorázně...jet jde ale nesmí klesnout otíčky pod 1500. Nad tuto hranici je motor klidny.

Tak hned večer dojedu nebo spíše docukám na VAG a jsem zvědav copak to bude...

Mam sice inu motorizaciu, ale toto co popisujes sa mi deje uz par tyzdnov. Vymenil som komplet sviecky, tyzden vyzeralo ze je klud a je to tu zase. Na volnobeh sa auto trase ako dive. Dnes ked som nastartoval vsetko vyzeralo OK. Zaradil som jednotku, pridal, motor zacal vynechavat, obcas zareagoval. Kontrolka svietila. Vypol som motor a po par sekundach zapol. Nic nesvietilo a vsetko islo normalne. Deje sa to len pri studenom motore.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem dosáhl další fáze problému :feve:

Začalo se to už včera nějak více zhoršovat....no dnes ráno přijdu k auto. Nastoupím a auto chytne jako vždy na první drc. Ale tentokrát to na volnoběh cukalo nějak o hodně víc než obvykle...inu přidal jsem a dobré. Zase jen na volnoběh. Vyjel jsem z garáže asi 20metru a ozvalo se pípnuti a rozsvítila se kontrolka motoru. Třepe se to uplně nehorázně...jet jde ale nesmí klesnout otíčky pod 1500. Nad tuto hranici je motor klidny.

Tak hned večer dojedu nebo spíše docukám na VAG a jsem zvědav copak to bude...

To už vypadá vážně. No jsem zvědavý co ukáže VAG.

Hned napíšu 17:30 jedu na VAG ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem dosáhl další fáze problému :feve:

Začalo se to už včera nějak více zhoršovat....no dnes ráno přijdu k auto. Nastoupím a auto chytne jako vždy na první drc. Ale tentokrát to na volnoběh cukalo nějak o hodně víc než obvykle...inu přidal jsem a dobré. Zase jen na volnoběh. Vyjel jsem z garáže asi 20metru a ozvalo se pípnuti a rozsvítila se kontrolka motoru. Třepe se to uplně nehorázně...jet jde ale nesmí klesnout otíčky pod 1500. Nad tuto hranici je motor klidny.

Tak hned večer dojedu nebo spíše docukám na VAG a jsem zvědav copak to bude...

Mam sice inu motorizaciu, ale toto co popisujes sa mi deje uz par tyzdnov. Vymenil som komplet sviecky, tyzden vyzeralo ze je klud a je to tu zase. Na volnobeh sa auto trase ako dive. Dnes ked som nastartoval vsetko vyzeralo OK. Zaradil som jednotku, pridal, motor zacal vynechavat, obcas zareagoval. Kontrolka svietila. Vypol som motor a po par sekundach zapol. Nic nesvietilo a vsetko islo normalne. Deje sa to len pri studenom motore.

Já jsem zatím nastartoval po tom jen podruhé a vše při stejném...motor se klepal a kontrolka svítila.Jen ještě dodám ,že jsem jen potřeboval vyjet a zejt do garáže..třeba to při cestě na VAG zhasne většinou to tak bývá lol ale závada tam stejně zustane zapsaná tak už jsme zvědav copak to bude....

P.S.: svičky mám nové cca 3tis km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem zatím nastartoval po tom jen podruhé a vše při stejném...motor se klepal a kontrolka svítila.Jen ještě dodám ,že jsem jen potřeboval vyjet a zejt do garáže..třeba to při cestě na VAG zhasne většinou to tak bývá lol ale závada tam stejně zustane zapsaná tak už jsme zvědav copak to bude....

P.S.: svičky mám nové cca 3tis km...

To roztrasenie hned po nastartovani to mam samozrejme tiez. Manik u ktoreho som bol na VAGu z toho vycital sviecky. A fakt som si myslel, ze po vymene Ok. Vraj to este moze byt niektora zapalovacia cievka. V pondelok to ideme zase skumat tak uvidim ... Som zvedavy co ukaze VAG tebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem zatím nastartoval po tom jen podruhé a vše při stejném...motor se klepal a kontrolka svítila.Jen ještě dodám ,že jsem jen potřeboval vyjet a zejt do garáže..třeba to při cestě na VAG zhasne většinou to tak bývá lol ale závada tam stejně zustane zapsaná tak už jsme zvědav copak to bude....

P.S.: svičky mám nové cca 3tis km...

To roztrasenie hned po nastartovani to mam samozrejme tiez. Manik u ktoreho som bol na VAGu z toho vycital sviecky. A fakt som si myslel, ze po vymene Ok. Vraj to este moze byt niektora zapalovacia cievka. V pondelok to ideme zase skumat tak uvidim ... Som zvedavy co ukaze VAG tebe.

Taky si myslím,že tak na 85% to bude závada "zapalovací cívka"....a co z toho plyne? Že ji hodím k čertu a asi koupím novou....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...