Přejít na obsah

Ktory vyrobca ma najsirsi beun pneu ?


Marcello

Doporučené příspěvky

Ahojte,

mam taky dotaz,

sice zima este nezacala, ale ja uz zacinam pomyslat nad kupo pneu na leto. Som rozhodne za rozmer pradpisany vyrobcom vzhladom na dosiahnutie co najpresnejsich parametrov udavanych tachom a palubnym pc. Nechcem aby sa riesila otazka preco ano a preco nie rozmer 195/65 - R15.

Moja otazka znie, ktore pneu maju najsirsi kontakt s vozovkou. to znamena ze behun plasta zabera resp. vyrobca vyuziva maximalnu kontaktnu plochu s vozovkou. Pocul som ze najsirsi behun ma Michelin a Dunlop a este Semperit. Preto som sa chcel poradit ci sa touto otazkou niekto zaoberal a ci ma niekto konkretn typ.

Vdaka za infosky a zelam pekny vecer.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravda že šířka by měla být stejná, ale po obutí gum je opravdu rozdíl mezi některými značkami. Podle mě je to dané kostrou pneumatiky, zkrátka: některá se víc rozplácne, jiná naopak. Třeba co jsem měl Dunlop SP200E, tak ty byly opticky o hodně užší než Vredestein Quatrac. Na léto dám GY Excellence, vypadají na autě širší :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že bude opticky širší tověřím, sám mám dva typy ráfků a to 6 a 7 palcové a stejné gumy 195 a je pravdam že na pohled ty na těch 7 jsou jakoby širší.Ale když to přeměříš, ta část kde je vzorek mápořád 195 mm a tam to prostě nenatáhneš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano presne o to mi ide.

Celkom som sa zaoberal touto "optickou" zalezitostou. Tiez uvazujem nad pneu ake dat, ale po zhliadnuti testov dam asi pirelli P7 alebo P6, dnes som ich na aute videl vyzeraju ze maju pekne usadeny behun na vozovke. Doteraz som mal 205/60 R15 na tych 7 palcovych Goodyear Excellence, teraz ich predavam, ale po skusenostiach s tacho a vyssou spotrebou uz ostanem pri rozmere predpisanom vyrobcom. Niekomu na tom nezalezi, ale ja som si povedal ze ostanem uz priklasike,

Prikladam testy pneu na rok 2007:

post-371-1193420116_thumb.jpg

Editováno: , autor: Marcello
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano presne o to mi ide.

Celkom som sa zaoberal touto "optickou" zalezitostou. Tiez uvazujem nad pneu ake dat, ale po zhliadnuti testov dam asi pirelli P7 alebo P6, dnes som ich na aute videl vyzeraju ze maju pekne usadeny behun na vozovke. Doteraz som mal 205/60 R15 na tych 7 palcovych Goodyear Excellence, teraz ich predavam, ale po skusenostiach s tacho a vyssou spotrebou uz ostanem pri rozmere predpisanom vyrobcom. Niekomu na tom nezalezi, ale ja som si povedal ze ostanem uz priklasike,

Prikladam testy pneu na rok 2007:

Mno P7 mi ubývaly před očima (20t a konec)... tak nevím... asi jezdím moc agresivně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno P7 mi ubývaly před očima (20t a konec)... tak nevím... asi jezdím moc agresivně :)

Nemusíš nutně jezdit agresívně, Pirellky P6 a P7 jsou pneu na mokro-velice dobře drží a brzdí i na mokré dlažbě ale daň za to je, že mají měkčí běhounovou směs, vyšší valivý odpor a rychleji ubývají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Niak tomu nerozumiem. Chces aby bolo koleso o syrke 195 ale malo co najvacsi kontakt s vozovkou???? Ved kazde koleso ktore ma syrku 195 ma kontakt s vozovkou na rovnakej ploche. potom uz zalezi len na tom ci su to 15ky 16ky alebo 17ky (cim vacsie tym je kontakt na vacsej ploche a tym mensi moment prenasany na cestu) potom tu je este jeden rozmer a to je profil to mozes mat napr 45 55 65 cim vecsi profil tym vacsi obvod kolesa tym vacsi valivy odpor, tym mensi moment prenasany na cestu. a parameter na ktorom najviac zalezi je jak si tie kolesa nafukas. Cim viac si ich nafukas tym mensi kontakt s vozovkou tym mensi valivy odpor tym mensia spotreba. Ked ich podhustis budes na ceste jak nalepeny spotreba bude o 1,5Lvyzsie. To som si len vydedukoval z mojho sedliackeho rozumu takze ak som to doplietol opravte ma. Inac podla mna je na letne kolesa na octu najoptimalnejsi rozmer 205/55/R16. Zimne 195/55/R16 :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Niak tomu nerozumiem. Chces aby bolo koleso o syrke 195 ale malo co najvacsi kontakt s vozovkou???? Ved kazde koleso ktore ma syrku 195 ma kontakt s vozovkou na rovnakej ploche. potom uz zalezi len na tom ci su to 15ky 16ky alebo 17ky (cim vacsie tym je kontakt na vacsej ploche a tym mensi moment prenasany na cestu) potom tu je este jeden rozmer a to je profil to mozes mat napr 45 55 65 cim vecsi profil tym vacsi obvod kolesa tym vacsi valivy odpor, tym mensi moment prenasany na cestu. a parameter na ktorom najviac zalezi je jak si tie kolesa nafukas. Cim viac si ich nafukas tym mensi kontakt s vozovkou tym mensi valivy odpor tym mensia spotreba. Ked ich podhustis budes na ceste jak nalepeny spotreba bude o 1,5Lvyzsie. To som si len vydedukoval z mojho sedliackeho rozumu takze ak som to doplietol opravte ma. Inac podla mna je na letne kolesa na octu najoptimalnejsi rozmer 205/55/R16. Zimne 195/55/R16 :palec2:

Jaký vliv na velikost styčné plochy má průměr kola (přesněji průměr ráfku)????? Přeci pokud při změně ráfku použiju ekvivalentní doporučené pneu, tak vnější průměr zůstává +/- nějaké malé procento stejný

Např: 205/60 R15---205/55 R16---205/50 R17 = mám pořád stějně širokou gumu a stejný (vnější) průměr kola a tudíž stále stejně velkou styčnou plochu.

A pneu 195/55 R16 nemají na octě co dělat.

Editováno: , autor: FRANK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudem sa s tebou hadat. Ja som daval len nazorne priklady. Nie s doporucenych rozmermi. Ked budes mat kolesa 205/55/R16 tak budu mat podla mna vacsi kontakt s vozovkou ako kolesa 205/55/R15 (Za predpokladu ze budu nafukane rovnakym tlakom) Tak som to Myslel. A k tomu rozmeru 195/55/R16. Preco by na octe nemohli byt???? Aspon nerobim sospoilerom odrhnac snehu a v krajnom pripade si mozem dovolit podhustit pneu (cim ziskam vecsi kontakt s vozovkou) a este stale mi zostane celkom slusna svetla vyska automobilu. Navise vacsim polomerom pneu rapidne znizim moment prenasany na cestu takze nehrabem na mieste ale pekne pomali sa rozbehnem. Ja v tom rozmere nevidim ziadnu nevyhodu

post-4502-1194194786_thumb.jpg

Editováno: , autor: danone
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co si nakreslil, je totální blbost. Jak psal FRANK, to že tam máš 15",16" nebo 17" kola totiž neznamená že 17" kolo obuté do 205/50 má větší průměr než 15" kolo obuté do 205/60. Je sice rozdíl v průměru ráfku, ale to kompenzuje výška profilu pneumatiky, takže styčná plocha je úplně stejná ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudem sa s tebou hadat. Ja som daval len nazorne priklady. Nie s doporucenych rozmermi. Ked budes mat kolesa 205/55/R16 tak budu mat podla mna vacsi kontakt s vozovkou ako kolesa 205/55/R15 (Za predpokladu ze budu nafukane rovnakym tlakom) Tak som to Myslel. A k tomu rozmeru 195/55/R16. Preco by na octe nemohli byt???? Aspon nerobim sospoilerom odrhnac snehu a v krajnom pripade si mozem dovolit podhustit pneu (cim ziskam vecsi kontakt s vozovkou) a este stale mi zostane celkom slusna svetla vyska automobilu. Navise vacsim polomerom pneu rapidne znizim moment prenasany na cestu takze nehrabem na mieste ale pekne pomali sa rozbehnem. Ja v tom rozmere nevidim ziadnu nevyhodu

Ale tvé výpočty a nákresy jsou čistě teoretické a s reálnou praxí nemají nic společného i když jsou možná správné-celkově větší kolo asi skutečně má větší styčnou plochu (podle mého jen nepatrně a zanedbatelně).

V praxi prostě můžeš požít jen takové disky a pneu, aby zůstal zachován (s odchylkou tuším max. +2,0%) stejný obvod kola. A od toho jsou právě výrobcem schválené a doporučené rozměry, které najdeš v TP.

TADY se můžeš podívat, jaký rozdíl je mezi pneu 205/55 r16 a 205/55 r15.

A to že s pneu 195/55 r16 nebudeš odhrnovač sněhu se právě pleteš. Mimo to, že opět bude rozdíl v obvodu navíc ještě oproti 205/55 r16 budeš mít o 6mm menší poloměr kola a tudíž o 6mm nižší světlou výšku .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este nerozumiem tej poslednej vete. ved med zi kolesami 205/55/R16 a 195/55/R16 je podla mna rozdiel len v sirke kolesa. Polomer zostava rovnaky, nie?

Druhé číslo jsou % ze šířky.Teď už je to jasné? :)

Přesně jak píše Mikl, druhé číslo v označení pneu je sice výška pneu, ale v procentech šířky , nikoliv v mm, jak sis s největší pravděpodobností myslel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

také se zapojím,

myslím, že máte všichni pravdu...dotyková plocha s vozovkou by měla být při shodném typu/rozměru pneu a ráfku vždy stejná!!!!

Ale liší se konstrukcí boků pláště jednotlivých výrobců, proto se pneu stejných rozměrů / různých výrobců chová na ráfku i na vozovce rozdílně.

Tam přesně Marcello míří,......moje zkušenosti:

- Barum vypadá na autě jako "balónové" pneu, má takové vyboulené boky a plocha s vozovkou je jakoby užší a do špičky

- Michelin má jakoby konstatní šířku boků a přechod do styčné plochy je ve větším úhlu, tedy vypadá jako širší a bude se chovat i konstatněji při styku s vozovkou

Bude muset tedy Marcello vypozorovat z jiných aut, které pneu "vypadá" po montáži na disk tak jak si představuje z jeho vybraných značek pneu.

Toť mé zkušenosti z praxe.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...