Přejít na obsah

Spatne brzdy (viz Foto)


Radius

Doporučené příspěvky

Dobry den,

vcera jsem byl nucem pomerne hodne zahamtnout brzdy a v tu chvili jsem mel pocit, ze mi bouchla guma. Do brzdoveho pedalu jak kdyby mi bubnoval nejakej indian (strasny razy) a auto slo do smyku, mozna ze i do volantu sly malicko razy. Nelenil jsem tedy ihned auto odstavil, abych vymenil pneumatiku a co se nestalo, vse vporadku.

Nedalo m ito a trosku jsem to zkusil a porad to same, bubnovani a zadek ujizdel. Pak jsem tedy zkusil rozjezd a problikavalo mi tam asr....

Dnes rano jsem s tim tedy jel do servisu, abych se ubezpecil co s tim mam a zda je auto pouzitelny (prej je pouzitelny, ale razy v pedalu nemeli a ja je tam mam, musi se to ale hodne zahamtnout)... no vysledek bych chtel nejak okomentovat, ja tomu nerozumim, rad bych vedel, co jednotlive sekce znamenaji a zda jsem schopen si to opravit sam (a hlavne co vsechno, on tvrdil ze je to zadni prasatko a neco s ruckou), nejsem zrovna zamozny a vymenit prasatko bych asi podle zde nejakeho manualu zvlad (pripadne okouknout zadrhel na rucce bych taky zvlad). Jinak oprava v servisu by vysla na 5.5tis kc a ty zrovna nemam, koupil jsem si zimni gumy a vysly me na 8tis, takze mam smulu a jezdit taky potrebuju.

Za kazdou radu a sikovnej odkaz na nejaky navod (i co koupit apod) dekuji

auto viz podpis

post-12637-1193482085_thumb.jpg

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tam velkej rozdíl mezi levým a pravým kole na zadku. Je podobnej rozdíl jak při ruční brzdě tak i při nožní. Sundal bych buben na pravým zadním kole a hned to asi bude jasný. Možná budou sjetý pakny / buben, může taky prosakovat prasátko a bejt to jen zamaštěný.

Auto šlo do smyku nejspíš kvůli tomu rozdílu brzd. síly a to bubnování je projev abs.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedavno jsem se ptal na STK, zda-li je normalni rozdil v brzdnem ucinku na zadni naprave 15%, bylo mi receno, ze hranicnich je 30%...ty mas 40% coz je prilis mnoho. Rozhodne kolo dolu, to ti rekne vice. Prasatko neni tak drahe, ale pokud neprosakuje, muze byt OK - mrkni pod chran.gumicky, nesmi tam byt ani trochu pamatky po brzd. kapaline. Rozhodne dej pak vedet, co to bylo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj jasny. Presne tohle jsem chtel slyset. Ted jsem se v tom projel a to bubnovani tam byl jen opravdu pri prudkem brzdeni a do smyku to uz neslo, takez je asi mozna, jak jsem to protah, ze to nekde prolitlo a uz to asi bude ok, zitra to kolo rozeberu a cely odmastim (snad bude stacit benzin, pak tu mam jen nejaky silny odmastovadlo, to bych radsi nepouzil), necham ho tak 2-3 dny zit a pak znova rozeberu a uvidim, zda to nekde prosakuje. V nejhorsim pripade hodim novy prasatko a rovnou zimni gumy.

Diky moc za pomoc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Na odmasteni - no vycisteni zadniho bubnu od prachu brzd. oblozeni pouzivam normalni vodu, technicakem by jsi se nedoplatil- to az na konec.

Pouzivam nato stetec, pak nech sjet na soustruhu zadni bubny - pokud bude draskovana plocha.

Ja menil brzd. celisti, pak i perka a zavlacky. Prasatko asi bude prosakovat.

Pokud chces muzes si koupit opravnou sadu do tech prasatek.

Jinak hlavne vse dobre slozit a dobre a spravne zase zajistit ten samostav - kolicek.

Zdar

post-3876-1193523646_thumb.jpg

post-3876-1193523653_thumb.jpg

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj jasny. Presne tohle jsem chtel slyset. Ted jsem se v tom projel a to bubnovani tam byl jen opravdu pri prudkem brzdeni a do smyku to uz neslo, takez je asi mozna, jak jsem to protah, ze to nekde prolitlo a uz to asi bude ok, zitra to kolo rozeberu a cely odmastim (snad bude stacit benzin, pak tu mam jen nejaky silny odmastovadlo, to bych radsi nepouzil), necham ho tak 2-3 dny zit a pak znova rozeberu a uvidim, zda to nekde prosakuje. V nejhorsim pripade hodim novy prasatko a rovnou zimni gumy.

Diky moc za pomoc :)

Na osmaštění doporučuju čistič brzd. Vyzkoušenej mám např. od coyote za 80Kč. Jinak prase bych koupil nový, s přetěsněním nemám dobrý zkušenosti.

post-6320-1193570287_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
jj jasny. Presne tohle jsem chtel slyset. Ted jsem se v tom projel a to bubnovani tam byl jen opravdu pri prudkem brzdeni a do smyku to uz neslo, takez je asi mozna, jak jsem to protah, ze to nekde prolitlo a uz to asi bude ok, zitra to kolo rozeberu a cely odmastim (snad bude stacit benzin, pak tu mam jen nejaky silny odmastovadlo, to bych radsi nepouzil), necham ho tak 2-3 dny zit a pak znova rozeberu a uvidim, zda to nekde prosakuje. V nejhorsim pripade hodim novy prasatko a rovnou zimni gumy.

Diky moc za pomoc :)

Na osmaštění doporučuju čistič brzd. Vyzkoušenej mám např. od coyote za 80Kč. Jinak prase bych koupil nový, s přetěsněním nemám dobrý zkušenosti.

post-6320-1193570287_thumb.jpg

:palec2:

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Ano koupit prasatko nove - delaji dva druhy -hlinikove a sedou litinu - ja mel hlinikove a bylo cele sezrane ale uvnitr vse ok.

Litinove obcas uvnitr koroduji pokud je tam vlhkost - spatna kapalina a pod.

post-3876-1193574897_thumb.jpg

post-3876-1193574901_thumb.jpg

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem to otevrel, sice ne teda pravy, ale levy. U toho praveho jsem si dal asi vic zalezet o prazdninach s barvou a je to dokonale "zavareny", nechtel jsem strhnout zavit, tak to necham na nekoho jineho. Nicmene to teda mokry bylo, jen jsem to pretrel benzinem a necham to ustat do stredy, kdy se na to vrhnu s jednim mechanikem. Zjistime (teda on) rozsah skod a koupim nahradni dily a asi o vikendu to pujde do pucu.

Takze problem je jasny, bud lehce prosakuje prasatko a nebo uz je uplne v prd. Takze nic vaznyho.

Pocitac je v prd kvuli odpojeni baterie, musi se znovu nakodovat v servisu, bohuzel nevim cenu... nebyli schopny mi to rict. Asi nerozumeli otazce, odpojil jsem baterku... neustale mi opakovali vetu, musime zjistit rozsah skod a diagnostiku... To je asi to same, jako kdyz du do kramu pro rohlik a pani mi ho odmitne dat, protoze nejdriv musi zjistit kde bydlim a podle toho mi da bud housku nebo rohlik a jeste si priplatim za chleba, kterej nechci.

Jo jeste kdyz jsem u toho, jakej nater na bubny, sem to natrel nejakym nevim cim a uz to zas prolejza a to sme to drhnul cca 3h/ buben. Tak ja uz nevim jakej nater.

post-12637-1193586614_thumb.jpg

post-12637-1193586717_thumb.jpg

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem to otevrel, sice ne teda pravy, ale levy. U toho praveho jsem si dal asi vic zalezet o prazdninach s barvou a je to dokonale "zavareny", nechtel jsem strhnout zavit, tak to necham na nekoho jineho. Nicmene to teda mokry bylo, jen jsem to pretrel benzinem a necham to ustat do stredy, kdy se na to vrhnu s jednim mechanikem. Zjistime (teda on) rozsah skod a koupim nahradni dily a asi o vikendu to pujde do pucu.

Takze problem je jasny, bud lehce prosakuje prasatko a nebo uz je uplne v prd. Takze nic vaznyho.

Pocitac je v prd kvuli odpojeni baterie, musi se znovu nakodovat v servisu, bohuzel nevim cenu... nebyli schopny mi to rict. Asi nerozumeli otazce, odpojil jsem baterku... neustale mi opakovali vetu, musime zjistit rozsah skod a diagnostiku... To je asi to same, jako kdyz du do kramu pro rohlik a pani mi ho odmitne dat, protoze nejdriv musi zjistit kde bydlim a podle toho mi da bud housku nebo rohlik a jeste si priplatim za chleba, kterej nechci.

Jo jeste kdyz jsem u toho, jakej nater na bubny, sem to natrel nejakym nevim cim a uz to zas prolejza a to sme to drhnul cca 3h/ buben. Tak ja uz nevim jakej nater.

nějak to nechápu s tím počítačem. po odpojení baterie se nic kódovat nemusí, kódování nejde vymazat odpojením baterie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja nevim co tim myslel, volal jsem do servisu skoda (jinam, nez kde jsem byl) a tam mi rekli, ze baterie se odpojovat nesmi a ze to musej znova nakodovat, co tim myslel nevim

ale proste po vypnuti motoru a zamknuti vozu se po urcite dobe (nemam ji vypozorovanou, ale je tusim do 1h) dojde k vymazani ujetych km, cas straveny ve voze, prumerna spotreba. Zustanou hodiny, teplomer (ukazuje spravne) a kolik jeste ujedu na stavajici palivo (ale ukazuje dle meho mnohem min km nez bude real). Servisni intervaly asi zustanou, nevim jak je zobrazit, celkovy pocet najetych km zustava (snad jsem na nic nezapomnel)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja nevim co tim myslel, volal jsem do servisu skoda (jinam, nez kde jsem byl) a tam mi rekli, ze baterie se odpojovat nesmi a ze to musej znova nakodovat, co tim myslel nevim

ale proste po vypnuti motoru a zamknuti vozu se po urcite dobe (nemam ji vypozorovanou, ale je tusim do 1h) dojde k vymazani ujetych km, cas straveny ve voze, prumerna spotreba. Zustanou hodiny, teplomer (ukazuje spravne) a kolik jeste ujedu na stavajici palivo (ale ukazuje dle meho mnohem min km nez bude real). Servisni intervaly asi zustanou, nevim jak je zobrazit, celkovy pocet najetych km zustava (snad jsem na nic nezapomnel)

Když odpojíš baterii, tak se nic kodovat nemusí... to je na hlavu. Jestli máš velký bodový displej nezi budíky (ale pravděpodobně i na obyč palubním compjuteru), tak ten má krátkodobou paměť = po 2 hodinách (nebo tlačítkem na páčce) se vygumuje (km, spotřeba, čas) a pak dlouhodobou (ta se vygumuje každých 5000km(asi) nebo odpojením aku nebo tlačítkem na páčce) no a pak je ještě denní počítadlo km, to je u celkových km, a to se vynuluje každých 2000km nebo tlačítkem na budíkách (nebo odpojením aku). Autorizovaný servis dělá ramena - protože jsou to mistři světa a přilehlého okolí :( holt potřebujou na vejplaty, tak tahlaj lidi za nos.

Editováno: , autor: lukash
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja nevim co tim myslel, volal jsem do servisu skoda (jinam, nez kde jsem byl) a tam mi rekli, ze baterie se odpojovat nesmi a ze to musej znova nakodovat, co tim myslel nevim

ale proste po vypnuti motoru a zamknuti vozu se po urcite dobe (nemam ji vypozorovanou, ale je tusim do 1h) dojde k vymazani ujetych km, cas straveny ve voze, prumerna spotreba. Zustanou hodiny, teplomer (ukazuje spravne) a kolik jeste ujedu na stavajici palivo (ale ukazuje dle meho mnohem min km nez bude real). Servisni intervaly asi zustanou, nevim jak je zobrazit, celkovy pocet najetych km zustava (snad jsem na nic nezapomnel)

dojezd ti bude nejakou dobu ukazovat kraviny, po ujeti par 10km a natankovani se to spravi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jenze ja tam mam jakoby jen jednu sadu pocitadel (vim o tom ze nove oktavky, mozna stare s lepsi vybavou) maji tech sad vic... ja mam proste jen jednu sadu a to je ta celkova, kdyz chci vedet spotrebu aktualni jizdy, tak hold musim vynulovat celkovou a jet podle ni (u novych oktavek jsou to 2 nezavisle hodnoty a ta jedna se nuloje po vypnuti motoru).

A s tou spotrebou to vim, jenze problem je v tom, ze prijedu do prace, mam najeto 15km, jedu domu, mam zas z nuly najeto 15km a ta porad dokola uz asi 14 dni...

jak kdyby mi tam bouchla nejaka pojistka, nebo kondik prelitnul, je to divny, no zitra s tim snad pujdu do servisu, rikali, ze za 100kc se mi na to mrknouv kamenici (jen na otocku, kdyz to bude neco vaznejsiho, tak ze mi to jen reknou a pojedu dom)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem to otevrel, sice ne teda pravy, ale levy. U toho praveho jsem si dal asi vic zalezet o prazdninach s barvou a je to dokonale "zavareny", nechtel jsem strhnout zavit, tak to necham na nekoho jineho. Nicmene to teda mokry bylo, jen jsem to pretrel benzinem a necham to ustat do stredy, kdy se na to vrhnu s jednim mechanikem. Zjistime (teda on) rozsah skod a koupim nahradni dily a asi o vikendu to pujde do pucu.

Takze problem je jasny, bud lehce prosakuje prasatko a nebo uz je uplne v prd. Takze nic vaznyho.

Pocitac je v prd kvuli odpojeni baterie, musi se znovu nakodovat v servisu, bohuzel nevim cenu... nebyli schopny mi to rict. Asi nerozumeli otazce, odpojil jsem baterku... neustale mi opakovali vetu, musime zjistit rozsah skod a diagnostiku... To je asi to same, jako kdyz du do kramu pro rohlik a pani mi ho odmitne dat, protoze nejdriv musi zjistit kde bydlim a podle toho mi da bud housku nebo rohlik a jeste si priplatim za chleba, kterej nechci.

Jo jeste kdyz jsem u toho, jakej nater na bubny, sem to natrel nejakym nevim cim a uz to zas prolejza a to sme to drhnul cca 3h/ buben. Tak ja uz nevim jakej nater.

nějak to nechápu s tím počítačem. po odpojení baterie se nic kódovat nemusí, kódování nejde vymazat odpojením baterie

Jedine snad nakodovat PIN radia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jenze ja tam mam jakoby jen jednu sadu pocitadel (vim o tom ze nove oktavky, mozna stare s lepsi vybavou) maji tech sad vic... ja mam proste jen jednu sadu a to je ta celkova, kdyz chci vedet spotrebu aktualni jizdy, tak hold musim vynulovat celkovou a jet podle ni (u novych oktavek jsou to 2 nezavisle hodnoty a ta jedna se nuloje po vypnuti motoru).

A s tou spotrebou to vim, jenze problem je v tom, ze prijedu do prace, mam najeto 15km, jedu domu, mam zas z nuly najeto 15km a ta porad dokola uz asi 14 dni...

jak kdyby mi tam bouchla nejaka pojistka, nebo kondik prelitnul, je to divny, no zitra s tim snad pujdu do servisu, rikali, ze za 100kc se mi na to mrknouv kamenici (jen na otocku, kdyz to bude neco vaznejsiho, tak ze mi to jen reknou a pojedu dom)

to s tema pametma je nesmysl, zkus se podivat do navodu od auta jak se ovlada pal. pocitac....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no takze problemy vyreseny

1) dnes jsem stal v kolone (frezovali vozovku), tak jsem vyuzil cas a hral si s milackem, hawkehi mel pravdu, kdyz jsem se totiz pokousel resetovat mych ujetych 7km, tak to neslo, a za chvili jsem si vzpomnel, ze vlastne reset je na pacce, zmacknul jsem a chtel jsem ho drzet, ale v tom mi to skocilo na 600km, takze problem vyresen, opravdu tam mam ty 2 pameti (a ani sem to nevedel, ja tam mam porad aktualni spotrebu a ta se prepinat neda, proto jsem na to nikdy neprisel)

2) buben je fpi... ten mechanik to predemnou otevrel a vypadalo to jak hyrosima. Kapala z toho kapalina, takze proste vymenit vse (nesrat se s tim, jinak to za chvili zacne zlobit zas)... takze komplet oba zadni bubny (sjety) vymenit, vcetne vnitrku, vyjde me to zhruba na 10klacku... takze o cipovani motoru si muzu nechat zas jen zdat...

vsem za rady dekuju a povazuji tim vse za vyresene (zmenil bych nazev na vyreseno, ale nevim jak)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2) buben je fpi... ten mechanik to predemnou otevrel a vypadalo to jak hyrosima. Kapala z toho kapalina, takze proste vymenit vse (nesrat se s tim, jinak to za chvili zacne zlobit zas)... takze komplet oba zadni bubny (sjety) vymenit, vcetne vnitrku, vyjde me to zhruba na 10klacku... takze o cipovani motoru si muzu nechat zas jen zdat...

vsem za rady dekuju a povazuji tim vse za vyresene (zmenil bych nazev na vyreseno, ale nevim jak)

10 tisic ???

bubny - http://skoda-dily.cz/index.php?action=sear...y=1J0.609.617+B - 939,- Kc

valecky - http://skoda-dily.cz/index.php?action=sear...ry=1H0+611+053+ - 436,- Kc

brzd.celisti - http://skoda-dily.cz/index.php?action=sear...ry=1J0+698+525+ - 820,- Kc

pruziny - http://skoda-dily.cz/index.php?action=sear...y=1J0+698+545++ - 712,- Kc

2907,- Kc + prace + kapalina ....kde je tech 10 litru ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2) buben je fpi... ten mechanik to predemnou otevrel a vypadalo to jak hyrosima. Kapala z toho kapalina, takze proste vymenit vse (nesrat se s tim, jinak to za chvili zacne zlobit zas)... takze komplet oba zadni bubny (sjety) vymenit, vcetne vnitrku, vyjde me to zhruba na 10klacku... takze o cipovani motoru si muzu nechat zas jen zdat...

vsem za rady dekuju a povazuji tim vse za vyresene (zmenil bych nazev na vyreseno, ale nevim jak)

10 tisic ???

bubny - http://skoda-dily.cz/index.php?action=sear...y=1J0.609.617+B - 939,- Kc

valecky - http://skoda-dily.cz/index.php?action=sear...ry=1H0+611+053+ - 436,- Kc

brzd.celisti - http://skoda-dily.cz/index.php?action=sear...ry=1J0+698+525+ - 820,- Kc

pruziny - http://skoda-dily.cz/index.php?action=sear...y=1J0+698+545++ - 712,- Kc

2907,- Kc + prace + kapalina ....kde je tech 10 litru ?

práce, to je těch 7tis lol

úměrná cena je někde kolem 5tis Kč s materiálem

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nj, tak celkova cena je 5010Kc, oba vnitrky kol bez lanovodu. Za praci pocitam tak 500 max 1000kc. Jsem rad ze to meli skladem a rikam ze chci stredni tridu, zadny sunty, radsi dam vic a on na me, ze to je spiska, tak sem na to zvedavej.

A ptal sjem se nezavisle 2 automechaniku a oni mi tvrdili, at nejsem blbej a necham si bubny, ze prej kotouce se sice neserou jak bubny, ale na druhou stranu jsou bunby min nakladny na finance a taky celkem bezudrzbovy, jedno uza 5let komplet vymenit a nazdar :), kotouce jak jsou vystaveny vlivum, tak prej korodujou rychlejs.... necemu bych veril, necemu jen z casti, ale jedno vim jiste, je to debata na dlouho a nejak bych to tu nerozebiral... naockovali me, ta ksi bubny necham (kor kdyz jsou ted novy)

Taky jsem si po 2 letech ozivil cestu na stojaka, priserny :), zitra si to zopakuju, pritelkyne nechce 309tku ridit, ze prej by se zabila a ja ji koktu nepujcim (na to to auto mam moc rad)

Jinak jezdit do prace s 309tkou, ktera neakceleruje a kdyz uz jede z kopce tak nebrzdi, je celkem o zivot. A jeste mam pocit, ze sem sedel na motoru :D. No 20let je 20 let...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...