Janko4183 Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 Mam problem a s toho co som tu vsetko cital tak uz teraz neviem. Za studena mi v prevodovke pri nezaslapnutom pedyli strasne Hrka a ked stlacim pedal tak to stichne a neviem si s tym uz rady dost som do tych prevodoviek uz investoval cca 9 tisic a ma to stale lebo som kupoval stale novu teda uz pouzivanu ale dalsi kus a stale torobi rto iste jedna sice to nerobila ale mala uz ozubenia zle strasne hucala. V rvoznich priruckach pisu ze vraj to moze bit lozisko na stalom prevode no tu som sa docital nieco o sinchronoch o 5 rychlosti tak neviem. A neviem prečo ale mechanici my neodporucali menit tie loziska na stalom prevode vraj to bude robit strale aj tak ale nerozumiem prečo ked sa tam da nove lozisko uz som s tej prevodovky mimo trosku. Vopred dik za neaku dobru radu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rauch Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Ja mam presne taky isty problem,je to pocut hlavne za studena ale ked sa zmagne spojkovy pedal, tak je ticho. Kto vie nech poradi.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivarek Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 No tak já to mám sejný akorát že mě to dělá za tepla.Nejspíš mám špatný ložisko předlohový hřídele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Meli jsme doma Felicii 1.6 a tohle delala za studena na volnobeh od novoty - tenkrat jsme to resili pres servis az v MB a nakonec to dopadlo tak, ze je to konstrukcni vlastnost. Delala to celou dobu co jsme ji meli, neco pres 8 let, ale prevodovka chodila bez problemu celou tu dobu. Jen ten zvuk po studenym startu na volnobeh... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pepa007 Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Ja mam presne taky isty problem,je to pocut hlavne za studena ale ked sa zmagne spojkovy pedal, tak je ticho.Kto vie nech poradi.... Při sešlápnuté spojce samozřejmě stichne protože v tu chvíli se převodovka netočí. U Felicie a Favorita pokud je tuhý olej tak se za studena nemaže pátý převod, který je ve víku převodovky. Ten je mazán tak, že kola v převodovce vynášejí olej do plechového žlabu a tím žlabem to teče do víka na kola pátého převodu. Doporučil bych ještě zkusit řídký olej. Nejlépe OTHP3. Původně tento olej byla jedna z alternativ pro náplň do převodovky Favorita. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaJe Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Při sešlápnuté spojce samozřejmě stichne protože v tu chvíli se převodovka netočí. U Felicie a Favorita pokud je tuhý olej tak se za studena nemaže pátý převod, který je ve víku převodovky. Ten je mazán tak, že kola v převodovce vynášejí olej do plechového žlabu a tím žlabem to teče do víka na kola pátého převodu. Doporučil bych ještě zkusit řídký olej. Nejlépe OTHP3. Původně tento olej byla jedna z alternativ pro náplň do převodovky Favorita. Přesně tak, dělá to myslím ložisko na 5 rychlosti. Je nedostatečně mazané za studena a výměna oleje za řidčí by měla pomoci. Ale myslím, že převodovky z posledních ročníků tímhle už netrpěly. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rauch Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Přesně tak, dělá to myslím ložisko na 5 rychlosti. Je nedostatečně mazané za studena a výměna oleje za řidčí by měla pomoci. Ale myslím, že převodovky z posledních ročníků tímhle už netrpěly. ok,dakujem-vyskusam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BHMarten Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 no a podrzte se, mam taky 1.6 a to rachtani za studena, ale kdyz zapnu mlhovky (pri volnobehu) tak se mi to rachtani zesili kdyby nekdo vedel proc tak at napise, vubec to nechapu ale je to tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivarek Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 no a podrzte se, mam taky 1.6 a to rachtani za studena, ale kdyz zapnu mlhovky (pri volnobehu) tak se mi to rachtani zesili kdyby nekdo vedel proc tak at napise, vubec to nechapu ale je to tak. A nerachotí ti spíš alternátor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janko4183 Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 (edited) Při sešlápnuté spojce samozřejmě stichne protože v tu chvíli se převodovka netočí. U Felicie a Favorita pokud je tuhý olej tak se za studena nemaže pátý převod, který je ve víku převodovky. Ten je mazán tak, že kola v převodovce vynášejí olej do plechového žlabu a tím žlabem to teče do víka na kola pátého převodu. Doporučil bych ještě zkusit řídký olej. Nejlépe OTHP3. Původně tento olej byla jedna z alternativ pro náplň do převodovky Favorita. No ten olej 0THP32 pomohol ale počas mrazou nepomomoze ani on vlastne pomoze nehrka to az tak a a po par mijutych to stichne po vymene oleja sa my tazko hadzali rychlosti ako na tatre skocil som do servisu co by to mohlo bit namazali my rychlostnu paku teda celi mechanizmus a uz to ide ako keby to bolo nove :-) dik za radu. Prblem mam vyriešeny. Edited April 10, 2008 by Janko4183 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SkodaFelicia Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Pánové chtěl bych se zeptat jestli nemáte zkušenost s olejem Paramo Gyrol 75w http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=755 měl by to být originál Škoda olej.Někde psali že je prý taky řídký. Případně by mě zajímalo zda-li nemůže OTHP3 převodovce spíše ublížit-všude ho mají zařazený v sekci hydraulických olejů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Hydrauliky bych se v převodovce u osobáku zase nijak moc nebál - uvědom si, JAK a ČÍM se u hydrauliky běžně získává tlak a výkon - většinou je tam ZUBOVÉ čerpadlo, které je v podstatě dvojicí ozubených kol, které se otáčejí ve vzájemném záběru. Dosahované vysoké tlaky při relativně malém vytlačeném množství souvisí s dosahováním velkých třecích sil na dotykových plochách zubů = hydraulika musí být velmi odolná proti "přetržení olejového filmu" na kontaktní ploše, aby se čerpadlo nevydíralo. A kvůli co nejmenšímu odporu musí být hydraulika zároveň poměrně řídká - což znamená, že za určitých podmínek se s některými speciálními druhy může úspěšně dát nahradit i převodový olej v převodovkách určených pro malé až střední výkony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SkodaFelicia Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 a s tím Gyrolem někdo zkušenosti máte? Jestli je natolik řídký a pomohl by proti tomu řachtání z převodovky, co myslíte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Mně Forman za nízkých teplot škroustal taky - přitom hladina ve špajzce byla OK. Stačilo se rozjet a prudce zabrzdit - olej zašplouchal, nacákal i na soukolí V. převodového stupně a bylo po škroustání. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FeliciaLX Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 JÁ JSEM MĚNIL OLEJ PŘED ASI DVĚMA MĚSÍCI. PRÁVĚ JSEM DÁVAL GYROL 75 LF. BOHUŽEL STAV POŘÁD TEN SAMÝ. POKUD NEMÁM VYŠLÁPNUTOU SPOJKU, TAK PROSTĚ PŘEVODOVKA CHROCHTÁ. NEŘEKL BYCH ALE, ŽE JE TO LOŽISKO. LOŽISKO HUČÍ, KDEŽTO TADY SLYŠÍM JAK PO SOBĚ JEZDÍ ZUBY. I KDYŽ MÁ AUTO NAJETO 280 TISÍC, PŘEVODOVKU MÁM UŽ TŘETÍ A TATO JE Z NĚMECKÝ 1,6, KTERÁ MĚLA 70 TISÍC NAJETO. BOHUŽEL TO ALE CHROCHTÁ A TO PŘITOM JDE ŘADIT VELMI LEHCE (PROMAZÁNY VŠECHNY KLOUBY NA SPODU AUTA) A PŘESNĚ - NENÍ TAK JETÁ PŘEVODOVKA. UVAŽUJU O NĚJAKÝM HODNĚ KVALITNÍM OLEJI, TŘEBA NĚJAKÝ SCHELL, ALE ZATÍM JE TO NA MĚ MOC DRAHÝ A NIKDO NEBYL NIKDE NA FORU SCHOPEN OBJEKTIVNĚ POPSAT ROZDÍL, PÁČ TO ASI NIKDO JEŠTĚ NEZKOUŠEL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SkodaFelicia Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 To mi ani neříkej.tak co s tím? Už fakt nevím.přitom ten gyrol je jak voda řídký. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.