Přejít na obsah

Pojistky u akumulatoru 1,9 TDI


reyder

Doporučené příspěvky

Zdarec, stala se mi nemila věc, přepálila se mi poistka nad akumulatorem v hlavnom poistnem boxu na pozici č. 2. t.j. hlavni přívod napětí pro elektřicke zažizení vevnitř vozu. To že se přepalila poistka je bežná vec, ale podle mne neni normalny aby byl hlavni kabel o pružezu 5 mm přehřatej nad 100°C a žerava svorkovnice poistek přepalila plast i s krytem. Zajimavy je, že už u svorkovnici nad relatkama pod přistrojovou deskou jsou kabely a poistky v pořadku. Jakoby se kabel zahřival u baterky jenom. Skrat asi na žadnem spotřebiči nebude, ale bude velky odber proudu ( třeba přídavne výhřevne teleso pro vytapeni interieru ktere je montovano do TDI.. možna i SDI ktere ma podle mne nejvišši odber. Proto bych se chtel zeptat nebo požadat, kdo ma fabii TDI jestli by po startu nezapnul všechny spotřebiče v aute s vytapenim a ventilatorem na plnej vykon a teplotu a pak skusil nahmatem u baterky ten druhej tlustej kabel z leva jestli je vic zahřátej. Nakolik jsou tam veliky proudy tak to nemohu nijak měřit, protože bych roztavil i měřák. please help.

post-7608-1194861760_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, stala se mi nemila věc, přepálila se mi poistka nad akumulatorem v hlavnom poistnem boxu na pozici č. 2. t.j. hlavni přívod napětí pro elektřicke zažizení vevnitř vozu. To že se přepalila poistka je bežná vec, ale podle mne neni normalny aby byl hlavni kabel o pružezu 5 mm přehřatej nad 100°C a žerava svorkovnice poistek přepalila plast i s krytem. Zajimavy je, že už u svorkovnici nad relatkama pod přistrojovou deskou jsou kabely a poistky v pořadku. Jakoby se kabel zahřival u baterky jenom. Skrat asi na žadnem spotřebiči nebude, ale bude velky odber proudu ( třeba přídavne výhřevne teleso pro vytapeni interieru ktere je montovano do TDI.. možna i SDI ktere ma podle mne nejvišši odber. Proto bych se chtel zeptat nebo požadat, kdo ma fabii TDI jestli by po startu nezapnul všechny spotřebiče v aute s vytapenim a ventilatorem na plnej vykon a teplotu a pak skusil nahmatem u baterky ten druhej tlustej kabel z leva jestli je vic zahřátej. Nakolik jsou tam veliky proudy tak to nemohu nijak měřit, protože bych roztavil i měřák. please help.

Dělá mi to taky při velkém odběru proudu a vybité baterii. Koncovka kabelu je rozžhavená a izolace se taví. A stačí zapnout jen ohřev skla, sedaček, k tomu topení PTC a párkrát zatočit volantem. Je to poddimenzované.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se to zdá taky že to bude poddimenzovane, protože plošní poistka 110 A pro maximalni vytiženi všech spotřebiču nestači a hřeje se, předce jen ma ta fabie v komfortu toho vic. Už jen TPC bere 40 Amper k tomu svetla vetrak sterače vyhřev skla a indukčnim meřakem sem zmeřil 90A .. podle mne už byla oslabena poistka a čím větší byl odpor tim vic se zahřala..až dohřála

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se to zdá taky že to bude poddimenzovane, protože plošní poistka 110 A pro maximalni vytiženi všech spotřebiču nestači a hřeje se, předce jen ma ta fabie v komfortu toho vic. Už jen TPC bere 40 Amper k tomu svetla vetrak sterače vyhřev skla a indukčnim meřakem sem zmeřil 90A .. podle mne už byla oslabena poistka a čím větší byl odpor tim vic se zahřala..až dohřála

No tak čeče jednou sem taky něco podobnýho řešil a bylo to baterkou, byla nák v hajzlu a delalo mi to samý pořád se pálili pojistky i kabely kol107

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim,mám úplně stejný problém jako autor včera mi vyhořel kaslik na pinu číslo 2 napájení interiéru.Tak jsem to dnes očistil dal novou pojistku ale stejne když zapnu světla a topení tak na tom neudržím ruku.Neví někdo co by s tím mohlo být??? :feve:

1.9 TDi Elegance r2000

Editováno: , autor: Michal Jahodka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, stalo se mi to samé před několika lety u mojí 1,9 Tdi r.v. 2000. spálil se konec kabelu a pozici 2 a propálil jak střední kryt tak i vrchní kryt.Pojistka ale držela. Myslím že to bylo nedotaženou matkou u pojistky a přehříváním v tom místě nebo z výroby špatně přidělaný očko kabelu.Musel sem si poradit sám, protože v servisu chtěli měnit celej svazek.Úpálil se totiž i konec kabelu kterej není ani o cm delší než je nutný. Podařilo se mi ho ale povytáhnout, koncovku koupit novou a pořádně připojit a zapájet. Musel sem, ale koupit komplet nový kastl na baterku, protože puvodní se už prý nevyráběl a byl nahrazen. Dal sem vše do kupy dotáhnu a od tý doby se to v podstatě nehřeje. Zdar

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na svorkách kontaktů vysoko ampérových pojistek hlavního pojistkového boxu dochází k poklesu MU. Fabia I i OCTAVIA I má na servisní prohlídce 30 000 kontrolu MU, případně dotažená na 6 Nm. U Fabie se to projeví nejčastěji na napájecím vodiči pro interiér (pojistka na pozici 2), hlavně se to projeví u motorů TDI kvůli PTC topení ale není to pravidlo. Pokud se svorka bude hřát i po dotažení, došlo už k vlivem tepelného přetížení k uvolnění zálisu kabelového oka na vodiči. Vzhledem k tomu, že má kabel velký průřez a nedá se demontovat, je ruční opětovné zalisování oka většinou nefunkční. Navíc hrozí časem podstatně delší a větší tepelné poškození kabelu , přehřátí izolace, zkrat na kostru a ……. Není ale nutné měnit celý svazek. Škodovka má samostatný vodič pro napájení interiéru Fabie jak nahr, díl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Na svorkách kontaktů vysoko ampérových pojistek hlavního pojistkového boxu dochází k poklesu MU. Fabia I i OCTAVIA I má na servisní prohlídce 30 000 kontrolu MU, případně dotažená na 6 Nm. U Fabie se to projeví nejčastěji na napájecím vodiči pro interiér (pojistka na pozici 2), hlavně se to projeví u motorů TDI kvůli PTC topení ale není to pravidlo. Pokud se svorka bude hřát i po dotažení, došlo už k vlivem tepelného přetížení k uvolnění zálisu kabelového oka na vodiči. Vzhledem k tomu, že má kabel velký průřez a nedá se demontovat, je ruční opětovné zalisování oka většinou nefunkční. Navíc hrozí časem podstatně delší a větší tepelné poškození kabelu , přehřátí izolace, zkrat na kostru a ……. Není ale nutné měnit celý svazek. Škodovka má samostatný vodič pro napájení interiéru Fabie jak nahr, díl.

chtěl jsem se zeptat a co kdž se mě přpálila pojista č.1 od alternátoru .. ale neukáže se mi že to nedobíjií .. nabiju a jde to dál .. ale už jsem ji měnil dvakrát .. co stím ? . 1.9 tdi 81kw r.2001

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 8 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...