Přejít na obsah

Kontrolka EPC


PBJ77

Doporučené příspěvky

zkusil jsem zaměnit klasickou žárovku za LED v brzdovém světle. LEDka je 10W, složena z 18×5630 na boku a 1xCREE SMD LED na vrchu, žádná bludička. Pokud vyměním obě brzdová světla, rozsvítí se EPC kontrola a VAG vypíše chybu:

 

EPC - 16955 - Spinac brzdovych svetel - Nesmyslny signal

 

netušíte někdo, jak provádí řídící jednotka kontrolu, jaké měří hodnoty ? Lze ji nějak přes VAG přenastavit/vypnout ?

 

K LED můžu samozřejmě přihodit výkonový odpor, ale moc se mi to řešení nelíbí. Klasická P21W má odběr 1.9A při U=13.9V, LED-kou teče jen 0,29A. Takže pro každou žárovku bych měl paralelně napájet odpor 8R, musel by ale zvládnout 24W. Víc by se mi líbilo poladit kontrolu VAG-em a nebo zkusit použít větší odpor - menší proud, menší ztráta, menší teplota. Otázkou je jen jak/kolik ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Prosím o pomoc.

Niekedy sa stane že po štarte studeného motora mi naskočí kontrolka EPC a motor prejde do núdzového režimu- nereaguje na plyn. Motor vypnem. Počkám cca 1min aby znovu natiahlo čerpadlo benzín a už je všetko v poriadku. Podmienkou aby bolo všetko o.k. je to, aby čerpadlo znovu zaplo t.j. natiahlo benzín. Spínač brzdových svetiel je o.k., brzdové svetlá svietia, pedál plynu vymenený, káble pod vzduchovým filtrom opravované (už dávno). Chyba sa objavuje sporadicky, aj keď je teplo alebo zima. Prosím o pomoc, už ma to serie!!! :disgust: Ďakujem.

Motor 1.4 MPI-44kw r.v. 2002 

Editováno: , autor: Chryba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se rozsvěcovala kontrolka EPC sporadicky při jízdě, pak nouzák a po opětovném startu se jelo. Hlásilo to chybu u řídící jednotky motoru a nakonec po sundání a prostříknutí konektoru jednotky to zmizelo. Zřejmě tam budeš mít zapsanou zase chybu, pokud plyn zkusit zkontrolovat konektor u něj případně na druhé straně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...

Zdravím Kvůli tomuto problému jsem se přihlásil na toto forum.Dělá mi to to samé jak je popsáno výše ale navíc co nechápu stalo se to zásadně v zimě na stejném místě když jedu z domu do Brna cca 50 km a Diagnostika hlásí nesmyslný údaj o nadmořské výšce ??Fabia I. 1,4 16V 74kw.Návíc k  tomu svítí kontrolka emisí teda ten oranžový ventilek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi prosím o pomoc! Tak, ako som už dávnejšie písal EPC ( chovanie auta), problém naďalej existuje!!! Tento víkend mal opravár u seba auto. Prezrel káble, kontakty, vymenil poistky, teplotné čidlo- nič nepomohlo. Už som z toho zúfalý. Rozmýšľal som nad lambda sondou alebo škrtiacou klapkou ( bola prečistená). Prosím o pomoc. Auto je veľmi dobre udržiavané, ale tá chyba ma už fakt serie. Prosím poraďte. ĎAKUJEM!     :kol-49:  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost mi pomohlo čerpat kvalitní benzín. Když jsem bral benzín od „no-name“ firem, kde stál benzín mnohem méně, než u ostatních, tak mi kontrolka svítila pořád. Teď beru od AGIPu a svítí jen v případě, že auto nechytne na první pokus (špatné svíčky). 

 

Jinak jsem taky odpozoroval, že ta kontrolka je prostě svině. Svítí kvůli každé blbosti. Špatný benzín, špatný olej, tam to... tamhle to... už jen čekám, jestli nezačne svítit, když pustím světla nebo stáhnu zadní pravé okno. 

Editováno: , autor: Sabiza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

VYRIEŠENÝ PROBLÉM! VYRIEŠENÝ PROBLÉM! VYRIEŠENÝ PROBLÉM! VYRIEŠENÝ PROBLÉM! VYRIEŠENÝ PROBLÉM! 

Bola to škrtiaca klapka, ktorá spôsobovala ten problém. "Lacný problém" za 170EUR!!! Pokiaľ sme na to prišli, stihol som kúpiť a dať naprogramovať aj novú riadiacu jednotku-ZBYTOČNE!!! Takže v garáži mám ppod. bezproblémový pedál plynu, riadiacu jednoku, snímač otáčok motora, teplotný snímač. Ale, som rád že je po probléme! "Houk-domluvil jsem."  :kol-35:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak si precti cely vlakno peclive slovo po slove - pak to mozna pochopis.

 

A pro ty, kterym to ani pak nedojde, jedna veta - elektronika motoru muze bejt "zblbnuta" nespravnym signalem poslanym spinacem na brzdovym pedalu, pokud na nem dojde k zavade - RJ snima signal o seslapnuti brzdovyho pedalu, abz "vedela" ze ridic brzdi. Pokud z nej dostane nesmyslnej signal {RJ vi, ze ridic stoji na plynu a ze auto zrychluje, presto spinac dava signal o seslapnuti brzdy a podobne}, dokaze to signalizovat prave rozsvicenim kontrolky EPC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

zdarec borci potrebuju radu rozsvecuje se mi kontrolka EPC brzdovy svetla v poradku na vagu to hlasi chybu

16726-snimac polohy vackovehö/klokoveho hridele-snimace vymeneny za nove

18047-snimac polohy pedalu plynu

zkousel jsem i vyčistit klapku,ocistit kontakty ,kostry zkontrolovany,auto dobiji v poradku ale chyba se ukazuje nepravidelne pokud se objevi tak to nejede jak ma .pokud se podari vymazat chvilu jede normalne tak uz nevim diky za rady

fabia 1,4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak mě taky včera potkalo rozsvícení EPC na Fabii II 1,2 HTP 2009 a motor okamžitě přešel do nouzového režimu. Zastavil jsem, otevřu manuál a čtu - závada v elektrice. Vemu mobil, vygooglim tohle fórum a čtu, že na 95 % to budou brzdová světla. No jo, ale kvůli světlům by přece motor neskočil do nouzového režimu, ne? Takoví debilové v továrně snad nejsou, že?

 

Přeskákal jsem na nouzový režim kopec u Malé Skály (kdo zná, ví) a i po dálnici se tak nějak těch 80 dalo. Druhý den jsem to připojil na VAG a závada na spínači brzdových světel. Vyzkoušel jsem teda konečně ta brzdová světla a opravdu se nerozsvítilo ani třetí LEDkové (jen celou dobu lehoulince prosvítalo, ať se stálo na brzdě nebo ne). Takže je to jasné - spínač a objednal jsem se do servisu, kde maj naštěstí otevřeno i o víkendu a když jsem jim řek, že je to jen výměna spínače brzdových světel, tak mě vzali hned na druhý den na neděli.

 

Večer mi to přece jen nedalo a kouknul jsem na žárovky. Obě brzdové spálené. Vyndal jsem náhradní a jednu vyměnil, nased do auta a jel na benzinku pro druhou (a jednu do zásoby). EPC samozřejmě zhaslo a auto jelo úplně v pohodě.

 

TL; DR a závěr: Když se vám rozsvítí EPC, tak zkontrolujte vždycky brzdová světla, protože ve Škodovce skutečně pracují takoví debilové, že vám kvůli dvěma žárovkám pošlou motor do nouzového režimu.

Editováno: , autor: knizmi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...