Přejít na obsah

výměna svíček 1.6 74kW


knopis

Doporučené příspěvky

- ja sundaval při první výměně svíček, dolů šlo sání proto že jsem nevěřil že na 75kW verzi to dám ...

- práce na sice víc jak 5min - navíc je tam čerpadlo vzduchu atd - ale i tak v klidu

- navíc mám rád když vše dělám v klidu a můžu věřit že jsem to udělal dobře.

na vše vidím a zkontroluju, svíčku dotáhnu krásně s citem a poctivě docvaknu fajfky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

zdrvim.mám okt.1.6/75kw kúpená ako ojazdená r.v.2002 dnes som menil sviečky skutočne netreba dávať dole sanie ide to pekne môj postup:

dal som dole motor sekundárneho vduchu aj držiakom je lepší prístup hlavne na sviečky 3 a 4 potom som potiahol dohora fajky sviečok

hačikom urobeného skúska drôtu na sviečkach 2 a 3 sa dá manipulovať aj cez otvor kde sa sanie rozdeluje je pekne vidno na sviečky 2 a 3

náradie bežné orig.gola na sviečky,klb,dlhý nástavec a račňa a ktomu troška citu. Mne to išlo dobre až kým som neprišiel na štvrtý

valec nejaký akože odborník pri predošlej výmene sviečku natočil cez závit asi tak do polovici poriešil problem nasledovne vytočil

sviečku vyskladal ju ďalšími podloškami a natočil ju späť. Samozrejme ja som inú možnosť nemal len to poriešiť tak isto sviečka drží

ale nemám stoho dobrí pocit.Keď mal,alebo má niekto tento problem dajťe vedieť ako sa to dá riešiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také mě čeká výměna svíček ale chci se zaptat jestli jste někdo měnil i zapalovací kabely.Mám na autě najeto přes 254tis km tak už by si to výměnu asi zasloužilo.

Může mi někdo doporučit nějakou dobrou značku kabelů.Jaká je jejich cena?

Přesně tak, kabely tam zatím nech, není potřeba zatím měnit.

Pokud teda nemáš nějaký problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdrvim.mám okt.1.6/75kw kúpená ako ojazdená r.v.2002 dnes som menil sviečky skutočne netreba dávať dole sanie ide to pekne môj postup:

dal som dole motor sekundárneho vduchu aj držiakom je lepší prístup hlavne na sviečky 3 a 4 potom som potiahol dohora fajky sviečok

hačikom urobeného skúska drôtu na sviečkach 2 a 3 sa dá manipulovať aj cez otvor kde sa sanie rozdeluje je pekne vidno na sviečky 2 a 3

náradie bežné orig.gola na sviečky,klb,dlhý nástavec a račňa a ktomu troška citu. Mne to išlo dobre až kým som neprišiel na štvrtý

valec nejaký akože odborník pri predošlej výmene sviečku natočil cez závit asi tak do polovici poriešil problem nasledovne vytočil

sviečku vyskladal ju ďalšími podloškami a natočil ju späť. Samozrejme ja som inú možnosť nemal len to poriešiť tak isto sviečka drží

ale nemám stoho dobrí pocit.Keď mal,alebo má niekto tento problem dajťe vedieť ako sa to dá riešiť.

- tak to je myslím solidní průser !!! dle mě jedině sundat hlavu a zkusit přeřezet závit

pak jedině vyvrtat větší díru a něchat udětal futro ... nebo někdo doporučuje zvětšit závit o 1mm a vložit nějakou pružinku

nevím jak přesně se ten systém jmenuje

- každopádně podložky jsou dost blbé, jiskra ti pálí na jiné místo než by měla

- to sou přesně ty připády kdy 20min práce navíc na začátku ušetří kupu času a peněz na koci

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdrvim.mám okt.1.6/75kw kúpená ako ojazdená r.v.2002 dnes som menil sviečky skutočne netreba dávať dole sanie ide to pekne môj postup:

dal som dole motor sekundárneho vduchu aj držiakom je lepší prístup hlavne na sviečky 3 a 4 potom som potiahol dohora fajky sviečok

hačikom urobeného skúska drôtu na sviečkach 2 a 3 sa dá manipulovať aj cez otvor kde sa sanie rozdeluje je pekne vidno na sviečky 2 a 3

náradie bežné orig.gola na sviečky,klb,dlhý nástavec a račňa a ktomu troška citu. Mne to išlo dobre až kým som neprišiel na štvrtý

valec nejaký akože odborník pri predošlej výmene sviečku natočil cez závit asi tak do polovici poriešil problem nasledovne vytočil

sviečku vyskladal ju ďalšími podloškami a natočil ju späť. Samozrejme ja som inú možnosť nemal len to poriešiť tak isto sviečka drží

ale nemám stoho dobrí pocit.Keď mal,alebo má niekto tento problem dajťe vedieť ako sa to dá riešiť.

Dojdi do lepšího želeřázství, ale opravdu lepšího.

Kup si tam vložku na opravu závitu.

Je to vrták,závitník, spec. vložka a klíč na tu vlošku.

Vyvrtáš, vyřízneš, a natočíš vložku.

Není to nic těžkého a nahradí to ten závit v plné míře.

Už jsem si takhle opravoval hlavu u Favorita.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dojdi do lepšího želeřázství, ale opravdu lepšího.

Kup si tam vložku na opravu závitu.

Je to vrták,závitník, spec. vložka a klíč na tu vlošku.

Vyvrtáš, vyřízneš, a natočíš vložku.

Není to nic těžkého a nahradí to ten závit v plné míře.

Už jsem si takhle opravoval hlavu u Favorita.

je mi to jasné až na tú vložku tá vložka má shodný závit zo sviečkou myslim stúpanie priemer?

ďakujem za nápady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dnes som riešil ten poškodený sviečkový závit dopadlo to dobre.

treba dať pozor v akej je polohe piest pozor aby nebol piest v hornej polohe lebo závitník sa stretne s piestom

pred rezaním som závitník postriekal mazivom a odpad sa pri rezaní prilepí do drážok závitníka dodržať kolmosť vôči otvoru ide to ľahko

po narezaní treba dať piest do hornej polohy a hadičkou pre istotu odsať s priestoru piestu prípadný odpad po rezaní

odsať sa dá aj vysavačom zredukovať sanie na hrúbku akejkoľvek hadičky

keď tento poznatok niekomu pomôže budem rád

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dnes som riešil ten poškodený sviečkový závit dopadlo to dobre.

treba dať pozor v akej je polohe piest pozor aby nebol piest v hornej polohe lebo závitník sa stretne s piestom

pred rezaním som závitník postriekal mazivom a odpad sa pri rezaní prilepí do drážok závitníka dodržať kolmosť vôči otvoru ide to ľahko

po narezaní treba dať piest do hornej polohy a hadičkou pre istotu odsať s priestoru piestu prípadný odpad po rezaní

odsať sa dá aj vysavačom zredukovať sanie na hrúbku akejkoľvek hadičky

keď tento poznatok niekomu pomôže budem rád

No, že by se Ti povedlo odsád všechno, tomu bych moc nevěřil, ale budiž.

Snad Ti bude auto sloužit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Původně jsem chtěl sundat sání,ale nakonec jsem to vzdal.Pořádně jsem vyfoukal nečistoty kolem zapalovacích svíček a po úpravě svíčáku (prodloužení)jsem svíčky v pohodě vyměnil.Trvalo to nějakých 10minut.Rád vám to i nafotím kudy jsem se k nim dostával.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec,chlapi mám otázku,která souvisí s tématem,včera jsem měnil lambda sondu,protože Vag psal že je špatná a fakt to jezdilo na kokot. Jízda si sice zlepšila,jde to líp za plynem, ale stejně to čas od času lehce vynechá a trochu přidusí. Za běžícího motoru jsem zkusil,jestli nemám nějaký volnější kabel ke svíčce a na prvním válci jsem dostal pecku do ruky. tak jsem se chtěl zeptat, je v prdeli svíčka, nebo ten kabel? nebo se to snad může stát a mám hledat chybu jinde??

díky za tipy...

jo a výměna lambdy je fakt sranda,vůbec nebyla připečená,šla krásně povolit,jen to chce i u tak malýho motůrku jako má 1,6,mít malý ruce,protože dostat se k tomu torxu bylo docela honička. nechápu jak se jim ve škodovce povedlo udělat takto slabý obsah tak nepřístupný,když jsem měl alfu-3litra, tak ten přístup byl stejný jako tady...ne oprava-lepší,protože znepřístupnění svíček,jaké se povedlo těm pitomcům v Boleslavi nemá ve světě snad konkurenci!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tyhle svíščky jsou v klidu a pohodě chtěl bych Tě slyšet když bys je musel měnit na AUDI RS6 nebo na A8 s W12 motorem svíčky na tvým autě jsou čajíček stačí na ně dlouhej nástavec kloubek a svíčák jsou vyměněný za max 20minut když bych byl hoooodně pomalej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera jsem měnil svíčky+kabely(jeden jsem měl špatný a protože prodávají celou sadu,vyměnil jsem všechny).Mam tam ještě LPG,takže při tom málu místa se tam motá ještě ten plyn, ale musím říct, že oproti minulé výměně, kdy jsem sundaval celé sání (ukrutný vopruz-zvlášť v zimě, kdy plasty velice rádi praskají), tak ted to byla fakt sranda. Specielní nářadí-stačil pouze svářecí drát, na kterém jsem na jednom konci udelal oko jako držadlo druhý konec jsem zahnul do praveho úhle cca 4mm na vytáhnutí fajfek. Pak stačí krásně obyčejná gola-svíčák, na něj dát kloubek na kloubek dlouhý nástavec a ráčnu. S tímhle se člověk dostane ke všem svíčkám.Trochu jsem si vyhrál s tím,když jsem dával nové svíčky-trefit se, ale ze předu se tam dá mezi trubkama sání krásně vidět a i si pomoc. Pro ty, ktreří mají před výměnou svíček a jezdí taky na LPG- nedoporučuji si kupovat BRISK-silver, protože na nich jsem najel 10 000km a jsou uplně v hajzlu. Předtím jsem tam měl DENSO, najel jsem na nich také 10 000 a oproti těm Briskám vypadjí jako nové. A cenově jsou srovnatelné-jedna cca 80-90kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Kluci s tým saním myslím že je to fór, žádne sanie nemusí ísť dá sa to v pohode vymeniť len treba trošku trpezlivosti a správne náradie. Ja som používal klbový kľúč. Sviečku som si povolil, kľúč som vybral von potom som tam strčil hadičku (o priemere sviečky) na sviečku, vytočil zo závitu a krásne bez problémov vybral von všetky 4ks. Trvalo mi to celé cca 15minút.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...