Jump to content

Mechanické seřízení xenonů


Recommended Posts

mám takový malý problém s xenony - před 3 týdny mi měnili v autosalonu OKIM v Ústí n.Labem oba přední xenony za nové (kvůli jejich vnitřnímu poškození odrazové vrstvy u dálkových světel) a když jsem si auto vyzvedl, nestači jsem se divit. Jedno světlo napasovali na auto tak, že pod ním bylo cca 1,5 cm místa mezi nárazníkem, no hnus. No a potom jsem ještě zjistil, že vůbec nenastavili světla - obě svítily kam chtěly (pánu bohu do oken). Tak mi druhý den světla tak nějak spasovali a "správně nastavili" jejich základní nastavení.

Problém je v tom, že než mi vyměnili obě světla, tak světla naprosti zdi svítily tak, že vpravo byla jen jedna čára (takhle to svíti i ostatním lidem co mají xenony). Po výměně mi světla svítí tak, že jsou nad sebou 2 čáry (jedno světlo svítí výš než druhé). Oni to asi nedokážou pochopit nebo to neumí nastavit. Co s tím? Víte správné tovární nastavení??? Tento týden tam opět jedu, aby mi nastavili správně xenony, tak potřebuji nějaké Vaše rady atd....

jinak ten první obrázek je po výměně světel, když mi auto předali a zapomněli světla nastavit...

post-3854-1195409705_thumb.jpg

post-3854-1195409834_thumb.jpg

post-3854-1195409847_thumb.jpg

Edited by xstorm
Link to post
Share on other sites

zkus si zajet někam na STK, maji tam regloskopy a myslím, že by to mohli ty chlapi umět nastavit. mám pocit, že za to chtěj snad stovku nebo dvě. nejsem si jistej, jestli ty regloskopy ve škodovce maj nebo to seřizujou jen tak od oka

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
zkus si zajet někam na STK, maji tam regloskopy a myslím, že by to mohli ty chlapi umět nastavit. mám pocit, že za to chtěj snad stovku nebo dvě. nejsem si jistej, jestli ty regloskopy ve škodovce maj nebo to seřizujou jen tak od oka

no v OKIMU mi řekli, že se to vše děla pro diagnostiku, kde se nastaví základní hodnoty xenonů....ale nechápu, proč jsou teď ty světla jinak než předtím, když tam zadali základní hodnoty...

Link to post
Share on other sites

dovedu si představit, že VAGem nastaví nějaký výchozí hodnoty, který jsou základní a od nich si pak ŘJ dopočítává co potřebuje, ale pak je podle mě třeba i fyzicky nastavit do neutrální polohy obě dvě lampy, což tobě asi neudělali

Link to post
Share on other sites
dovedu si představit, že VAGem nastaví nějaký výchozí hodnoty, který jsou základní a od nich si pak ŘJ dopočítává co potřebuje, ale pak je podle mě třeba i fyzicky nastavit do neutrální polohy obě dvě lampy, což tobě asi neudělali

jo jo, na to asi zapomněli. Jsem jen zvědavej, jak je donutím, aby to udělali pořádně, když to do teď neudělali..... :angry:

Link to post
Share on other sites

Na to fakt se nedá nic říct, naprostá ignorace. Jenže já mám s nastavením taky problém. Na STK mi nastavili tlumené OK, ale nikdo neví, jak mají svítit dálkové. Když tak hoď fotku aŤ si to porovnám.Jinak ty tlumené mám v jedné rovině.

Link to post
Share on other sites

Přesně tak...VAGem nastaví možná motorky do výchozí polohy a zkalibrují je, ale je třeba fyzicky nastavit lampu...od toho jsou tam ty ladící šrouby. Zvlášť jestli Ti je nasadili každej jinak. To by Ti chytráci ale měli vědět v tom servisu. Nenech se odbýt dokud to nebude svítit jako dřív a jestli Tě budou krmit kecama, tak pohroz, že si budeš stěžovat v Bolce.

Ten systém vyndavání a zandavání lampy je sice celkem jednoduchej, ale každej kdo to někdy dělal mi jistě dá za pravdu, že tam ta lampa jde dát i všelijak blbě nakloněná, což se pozná právě podle těch spár pod světlem jak jsi psal. Chce si to s tím trochu vyhrát a pak to doštelovat. U delaerů na to mají ceník...seřízení např. halogenů stojí 84,-Kč, xena nebudou o moc dražší, pokud jde jen o to seřízení lampy.

Link to post
Share on other sites
Na to fakt se nedá nic říct, naprostá ignorace. Jenže já mám s nastavením taky problém. Na STK mi nastavili tlumené OK, ale nikdo neví, jak mají svítit dálkové. Když tak hoď fotku aŤ si to porovnám.Jinak ty tlumené mám v jedné rovině.

foto dálkových nemám...bohužel

nejvíce mě štve jejich argumentace, že tak jak to udělali je OK. Ale prostě OK to není, když to svítí jinak než předtím, než oni vyměnili oba xenony.

Link to post
Share on other sites

Pravděpodobně světlo špatně zasunuli do držáku-i ten je štělovatelný.

Jinak se divím,že na STK neumí seřídit dálkové,když tu umí u nás v malém servisu-mi dálkové taky divně svítily,zajel jsem tam,seřídili a super.Seřizuje se lom,dálkové a tlumené.Po seřízení se udělá diag.základní nastavení a elektornika si zapamatuje výchozí stav a od toho potom reguluje

Link to post
Share on other sites

Měl jsem kdysi u své první Oct.II po první servis.prohlídce taky problém,jen to seřídily v rámci prohlídky a ten chlapík co mi na ni jezdí si hned večer stěžoval že to svítí nějak blbě,podle něj to bylo velmi nízko a zdroj obou světel směřoval moc do prava.

Je fakt že když jsem jel před nim,tak při pohledu do zrcátka jeho lévé světlo na mě bez pohnutí zářilo a pravé bylo jak chcíplé,jen když jel on v levém pruhu a já v pravém tak na mě svítily obě stejně.Zkusily jsme 3.dny starou Oct.OII kde byli Xenony nastavené s fabriky,jel jsem před ním a ta na mě svítila krásně stejnoměrně.

Při reklamaci druhý den,to dali PC do zákl.nastavení a pak na regloskopu to svítilo správně ( stál jsem u toho ) a ještě tam z nás udělali akorát debily.

Večer opět volal ten řidič že to prostě svítí divně že se mu to nezdá,tak jsem jednoduše vzal tu 3.dny starou Oct.II kde to bylo nastavené s fabriky do garáže proti zdi,na zem přesně zakreslil polohu kol,rozvítil Xena a přesně jsem to obkreslil na zeď,po té jsem tam najel na mnou udělané značky s tou kde se nám to nezdálo,rozsvítil xena a taky že jo,levé svítilo trochu výše a moc doprava a levé naopak moc dolu a taky moc doprava,seřídil jsem to podle toho a plná spokojenost.

Takže od té doby si to seřizuju podle toho a v poho.

Už jsem si toho všimnul u aut s Xenama mockrát a nejenom u Oct.II když to jelo zamnou že jim to svítí nějak divně,přesně jako tenkrát u té Oct.II po té prohlídce,levé na mě září jak divé a pravé je polochcíplé.

Link to post
Share on other sites
Měl jsem kdysi u své první Oct.II po první servis.prohlídce taky problém,jen to seřídily v rámci prohlídky a ten chlapík co mi na ni jezdí si hned večer stěžoval že to svítí nějak blbě,podle něj to bylo velmi nízko a zdroj obou světel směřoval moc do prava.

Je fakt že když jsem jel před nim,tak při pohledu do zrcátka jeho lévé světlo na mě bez pohnutí zářilo a pravé bylo jak chcíplé,jen když jel on v levém pruhu a já v pravém tak na mě svítily obě stejně.Zkusily jsme 3.dny starou Oct.OII kde byli Xenony nastavené s fabriky,jel jsem před ním a ta na mě svítila krásně stejnoměrně.

Při reklamaci druhý den,to dali PC do zákl.nastavení a pak na regloskopu to svítilo správně ( stál jsem u toho ) a ještě tam z nás udělali akorát debily.

Večer opět volal ten řidič že to prostě svítí divně že se mu to nezdá,tak jsem jednoduše vzal tu 3.dny starou Oct.II kde to bylo nastavené s fabriky do garáže proti zdi,na zem přesně zakreslil polohu kol,rozvítil Xena a přesně jsem to obkreslil na zeď,po té jsem tam najel na mnou udělané značky s tou kde se nám to nezdálo,rozsvítil xena a taky že jo,levé svítilo trochu výše a moc doprava a levé naopak moc dolu a taky moc doprava,seřídil jsem to podle toho a plná spokojenost.

Takže od té doby si to seřizuju podle toho a v poho.

Už jsem si toho všimnul u aut s Xenama mockrát a nejenom u Oct.II když to jelo zamnou že jim to svítí nějak divně,přesně jako tenkrát u té Oct.II po té prohlídce,levé na mě září jak divé a pravé je polochcíplé.

no to je super. je vidět, jak v servisech tomu rozumí. Můžeš mi ale říct, jak sis to sám seřídil???

Link to post
Share on other sites
Měl jsem kdysi u své první Oct.II po první servis.prohlídce taky problém,jen to seřídily v rámci prohlídky a ten chlapík co mi na ni jezdí si hned večer stěžoval že to svítí nějak blbě,podle něj to bylo velmi nízko a zdroj obou světel směřoval moc do prava.

Je fakt že když jsem jel před nim,tak při pohledu do zrcátka jeho lévé světlo na mě bez pohnutí zářilo a pravé bylo jak chcíplé,jen když jel on v levém pruhu a já v pravém tak na mě svítily obě stejně.Zkusily jsme 3.dny starou Oct.OII kde byli Xenony nastavené s fabriky,jel jsem před ním a ta na mě svítila krásně stejnoměrně.

Při reklamaci druhý den,to dali PC do zákl.nastavení a pak na regloskopu to svítilo správně ( stál jsem u toho ) a ještě tam z nás udělali akorát debily.

Večer opět volal ten řidič že to prostě svítí divně že se mu to nezdá,tak jsem jednoduše vzal tu 3.dny starou Oct.II kde to bylo nastavené s fabriky do garáže proti zdi,na zem přesně zakreslil polohu kol,rozvítil Xena a přesně jsem to obkreslil na zeď,po té jsem tam najel na mnou udělané značky s tou kde se nám to nezdálo,rozsvítil xena a taky že jo,levé svítilo trochu výše a moc doprava a levé naopak moc dolu a taky moc doprava,seřídil jsem to podle toho a plná spokojenost.

Takže od té doby si to seřizuju podle toho a v poho.

Už jsem si toho všimnul u aut s Xenama mockrát a nejenom u Oct.II když to jelo zamnou že jim to svítí nějak divně,přesně jako tenkrát u té Oct.II po té prohlídce,levé na mě září jak divé a pravé je polochcíplé.

no to je super. je vidět, jak v servisech tomu rozumí. Můžeš mi ale říct, jak sis to sám seřídil???

Když otevřeš haubnu tak na vnitř.straně světel jsou dva pod sebou dané černé šrouby (buď na 10.klíč nebo na 6.inbus ty šrouby jsou duté,tak jak budeš chtít a co bude po ruce ),horní šroub je na pohyb nahoru a dolu a ten spodní na pohyb do stran.Je to velmi jednoduchý.

Link to post
Share on other sites
Měl jsem kdysi u své první Oct.II po první servis.prohlídce taky problém,jen to seřídily v rámci prohlídky a ten chlapík co mi na ni jezdí si hned večer stěžoval že to svítí nějak blbě,podle něj to bylo velmi nízko a zdroj obou světel směřoval moc do prava.

Je fakt že když jsem jel před nim,tak při pohledu do zrcátka jeho lévé světlo na mě bez pohnutí zářilo a pravé bylo jak chcíplé,jen když jel on v levém pruhu a já v pravém tak na mě svítily obě stejně.Zkusily jsme 3.dny starou Oct.OII kde byli Xenony nastavené s fabriky,jel jsem před ním a ta na mě svítila krásně stejnoměrně.

Při reklamaci druhý den,to dali PC do zákl.nastavení a pak na regloskopu to svítilo správně ( stál jsem u toho ) a ještě tam z nás udělali akorát debily.

Večer opět volal ten řidič že to prostě svítí divně že se mu to nezdá,tak jsem jednoduše vzal tu 3.dny starou Oct.II kde to bylo nastavené s fabriky do garáže proti zdi,na zem přesně zakreslil polohu kol,rozvítil Xena a přesně jsem to obkreslil na zeď,po té jsem tam najel na mnou udělané značky s tou kde se nám to nezdálo,rozsvítil xena a taky že jo,levé svítilo trochu výše a moc doprava a levé naopak moc dolu a taky moc doprava,seřídil jsem to podle toho a plná spokojenost.

Takže od té doby si to seřizuju podle toho a v poho.

Už jsem si toho všimnul u aut s Xenama mockrát a nejenom u Oct.II když to jelo zamnou že jim to svítí nějak divně,přesně jako tenkrát u té Oct.II po té prohlídce,levé na mě září jak divé a pravé je polochcíplé.

no to je super. je vidět, jak v servisech tomu rozumí. Můžeš mi ale říct, jak sis to sám seřídil???

Když otevřeš haubnu tak na vnitř.straně světel jsou dva pod sebou dané černé šrouby (buď na 10.klíč nebo na 6.inbus ty šrouby jsou duté,tak jak budeš chtít a co bude po ruce ),horní šroub je na pohyb nahoru a dolu a ten spodní na pohyb do stran.Je to velmi jednoduchý.

takže jestli to správně chápu, oni když mi sice nastavili xenony do základní /tabulkové/ polohy a neudělali potom ruční/mechanické/ doladění, tak si ho pomocí těchto 2 šroubů můžu fakt udělat sám??? Kde přesně mám ty šrouby na světlech hledat???

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Měl jsem kdysi u své první Oct.II po první servis.prohlídce taky problém,jen to seřídily v rámci prohlídky a ten chlapík co mi na ni jezdí si hned večer stěžoval že to svítí nějak blbě,podle něj to bylo velmi nízko a zdroj obou světel směřoval moc do prava.

Je fakt že když jsem jel před nim,tak při pohledu do zrcátka jeho lévé světlo na mě bez pohnutí zářilo a pravé bylo jak chcíplé,jen když jel on v levém pruhu a já v pravém tak na mě svítily obě stejně.Zkusily jsme 3.dny starou Oct.OII kde byli Xenony nastavené s fabriky,jel jsem před ním a ta na mě svítila krásně stejnoměrně.

Při reklamaci druhý den,to dali PC do zákl.nastavení a pak na regloskopu to svítilo správně ( stál jsem u toho ) a ještě tam z nás udělali akorát debily.

Večer opět volal ten řidič že to prostě svítí divně že se mu to nezdá,tak jsem jednoduše vzal tu 3.dny starou Oct.II kde to bylo nastavené s fabriky do garáže proti zdi,na zem přesně zakreslil polohu kol,rozvítil Xena a přesně jsem to obkreslil na zeď,po té jsem tam najel na mnou udělané značky s tou kde se nám to nezdálo,rozsvítil xena a taky že jo,levé svítilo trochu výše a moc doprava a levé naopak moc dolu a taky moc doprava,seřídil jsem to podle toho a plná spokojenost.

Takže od té doby si to seřizuju podle toho a v poho.

Už jsem si toho všimnul u aut s Xenama mockrát a nejenom u Oct.II když to jelo zamnou že jim to svítí nějak divně,přesně jako tenkrát u té Oct.II po té prohlídce,levé na mě září jak divé a pravé je polochcíplé.

no to je super. je vidět, jak v servisech tomu rozumí. Můžeš mi ale říct, jak sis to sám seřídil???

Když otevřeš haubnu tak na vnitř.straně světel jsou dva pod sebou dané černé šrouby (buď na 10.klíč nebo na 6.inbus ty šrouby jsou duté,tak jak budeš chtít a co bude po ruce ),horní šroub je na pohyb nahoru a dolu a ten spodní na pohyb do stran.Je to velmi jednoduchý.

ještě pro jistotu - nejsou ty šrouby pro nastavování dálkových světel???? tady je obrázek, jsou to tyhle šrouby nebo máš na mysli jiné???

post-3854-1195416730_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
U Xenon a normál.světel je seřízení stejnými šrouby

aha. Takže Ty jsi to pomocí těchto 2 šroubů seřídil a je to... Jen je problém, že nemám možnost to porovnat na zdi jako Ty...Jinak díky moc. zkusím a napíšu své dojmy.

Link to post
Share on other sites

Zkopírováno ze stránek STK

Světlomety se seřizují při tlumených světlech. Jelikož správně nastavené světlomety jsou významným prvkem bezpečnosti jízdy, je tento úkon předmětem předpisu vyhlášky (FMD č. 41/84 Sb.). Technické hodnoty s předepsaným nastavením světlometů jsou uvedeny dále. Nejjednodušší přesnou pomůckou k seřízení světel je stěna kolmá k podkladu, na kterém stojí kontrolovaný automobil. Na stěnu je třeba nanést čáry podle skicy na obr. dole. Automobil, zatížený pouze řidičem, se správně nahuštěnými pneumatikami přistavíme tak, aby byly oba světlomety vzdáleny 5m od zmíněné stěny. Vyhláška uvádí toleranci sklonu světelného paprsku od roviny vodorovné procházející osou světlometů, v rozmezí 1 až 1,5%. Při využití plného rozsahu dovoleného zatížení vozu je povolen sklon světelného paprsku v rozmezí od 0,5% do 2,5%. Pro ujasnění: skloníme li světelný paprsek o 1% tak na vzdálenosti 5metrů, protne světelný paprsek stěnu o 5 cm níže. Čili - jmenovitá hodnota průsečíku světelného paprsku tlumeného světla ve vzdálenosti 60 mm pod rovinnou vodorovnou odpovídá sklonu 1,2 %.

Příprava se sestává z překreslení schématu obrázku na stěnu. Odměříme si vzdálenost středu světlometů od země (B), tuto čáru © naneseme na stěnu, 60mm pod ní nakreslíme čáru (d). Dále nakreslíme středovou čáru (a) a na každou stranu odměříme 505mm protínající se čáry nám dají 4 body (dálkové, tlumené).

Popis kontrolní stěny:

a - podélná osa vozu

b - rovina na které stojí vůz

c - vodorovná osa světlometů

d - rozhraní světla a stínu tlumených světlometů

A - rozteč svislých os světlometů (1010mm)

B - vzdálenost vodorovné osy světlometů od roviny, na které stojí automobil

C - střed světlometu

D - bod, ve kterém se lomí rozhraní světla a stínu při světle tlumených světlometů pod úhlem 15 stupňů

zde je seřizovací stěna:

post-12679-1195422171_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Právě že podle regloskopu mi to hoši v autor.servisu zkurvily,předtím to bylo nastavené z fabriky a paráda,pak po prohlídce to svítilo všelijak,při reklamaci mi to ukazali a fakt na tom jejich regloskopu to svítilo jak má,pak mi to nedalo a doma v garaži jsem to porovnal proti zdi s novou Oct.II která byla nastavená s fabriky a čuměl jsem o kolik to bylo ujetý,hlavně nastranu.

O prachy vůbec nejde,když budu vědět že mi to nastavěj jak maj,jak to bylo z fabriky,tak jim dám co budou chtít,ale za tohle jak to nastavily mě,by si zasloužily akorát poslat někam.

Tenkrát jsem byl po tí reklam.v původ.servisu i v jiném a tam podle nich to bylo taky o.k.,tak je vidět že ty regloskopy taky stojej za hovno,nebo na to spíš serou a nenechaj je seřizovat a maj to sami v těch servisech rozhození.

Link to post
Share on other sites

tak jsem to včera večer udělal v garážích u nás v kauflandu podle toho návodu od Carlose a fakt to nastavení ze škodovky (OKIM UL) bylo úplně out. Nastavil jsem xenony přesně podle toho návodu no a ....jako kdybych vyjel z továrny s novou octou....takže díky moc Carlosovi.

jsem zvědavej na ty patlaly, zítra ráno mi budou opět měnit levý komplet xenon, tak si tam dupnu,aby světla nastavili přesně tak jak mají, když ne, ukáži jim jak to mají dělat... lol

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...