Přejít na obsah

Mechanické seřízení xenonů


xstorm

Doporučené příspěvky

Můžete mi někdo vyfotit orig.seřízení světel z fabriky u OII...nejlépe u OII před-face....ale může být i OII FL....at je nějaké srovnání...i když tam jsou už AFS-II,tak tam to bude zas asi taky jiné....to má vyzkoušené z SII.

Jak jsem tu už psal ze začátku tohoto tématu......měl jsem kdysi problém u OII se seřízením xenonů,tak jsem si tehdy obkreslil na zeď seříení z fabriky u další OII a bylo jako ty mé příspěvky viz.o stánky zpět.....ale ted jsem si všiml u pár aut se xenonama (OII RS před-face,MB CLS apod.) že jim ty xenony svítěj viz.příloha....prostě levé svítí o dost níže......připadá mi to divné.!!!

U mých A6 to svítí úplně jinak,tak ted nemám s čím srovnávat a na OII už je mám přeseřízené podle svého.....

Zrovna tady vedle mě sousedův syn si pořídil jednu z posledních OII RS před-face,takže to má úplně nový,pár týdnů starý auto a když večer kolikrát přijel,tak jsem si právě všiml na zdi kterou osvětloval že mu to svítí úplně stejně jako můj nákres v příloze......úplně stejně to svítilo i chlapíkovi co vedle mě parkoval v podzemních garážích z MB CLS....taky levé o dost níže.

serizen__svetel.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Lidi mohl by mi někdo prosím změřit na 5m vzdálené stěně rozteč světla mezi corner xenony oii face?

Ať už tam kde se světlo ohýbá nahoru nebo tam kde se rovná.

Levé světlo mi svítí nějak doprava a nejde už vyštelovat do roviny.

Protože na tom nákresu na první straně je asi rozteč podle nejaký 105ky co se v době platnosti vyhlášky vyráběla nebo je to jedno?

Předem děkuji.

Editováno: , autor: TOMASCZ1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

To by zaujímalo aj mňa . Ńa nákresu na prvej stránke sa udáva rozmer

A- rozteč svetlometov (1010 m).Tento rozmer je pre všetky vozidlá

alebo je to zvislá osa svetlometov a teda na každom vozidle rozmer A je iný?

Vie niekto poradiť aký rozmer " A " má byť na vozidle Octavia II face?

diky

Editováno: , autor: arpad
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeším stejnou pakárnu na OII ale obyč světla. Střed hodlám "odměřit" tak, že změřím co nejpřesněji rozteč vnitřních krajů paraboly, pak vnějších a spočítám rozteč. Co mi ale uniká je to, jak zajistím, abych svítil rovně před auto a ne někam do boku, byť levým i pravým stejně. Poraďte jak se dá tohle změřit?

Editováno: , autor: honzix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Je to tu už starší uleželé, ale došlo se tedy k nějakému konsensu? Mají tedy xeny svítit tak jak je seřizuje kde kdo kdo ma regloskop - tzn. dvě "fajfky" nebo to ma být jak ze začátku říkal carlos - totiž že se mu ty "fajfky" vpravo překrývají?

Co se tedy týče nastavení xenu - asi s tím jet jen do origo servisu aby to seřídili? co jsem pochopil tak se musí nastavit jednotka sklonu xenu, že? :) Díky za odpovědi. Joo a btw co to stojí? 500?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Chlapi s těma xenama je problém.. Před měsícem jsem si nechal seřídit xeny v HK. Za 350. Před týdnem jsem měl světla venku, baterku odpojenou, maska dole a tak.. bla bla.. Obvolal par servisu - většinou za 500. ATU doknce za 600. Nakonec autorizak u kačerova za 310 tušim.. Prý to moc rozhozený nebylo, jen to trošku zvedli malinko.

Hmm.. to malinko bylo malinko moc.. Večer jedu na D1 a svítil jsem jako bych chtěl přivolat Batmana. Osádka vozu 1+1, kufr tak 75% zaplěnný. Musel jsem si na pumpě koupit imbusy a doštělovat.

Naštěstí tam byla zídka pobitá šindeli takže jsem si mohl celkem dobře určit kam to svítí naložený a kam bez batožiny. Rozdíl byl na ani nna max 5metrech jedna šindelová "cihla" na výšku. Takže 5cm (?). Prazdné auto tedy svítilo o 5cm níže - dobře. Po "naložení" xeny mrkly a zustaly svítit o "cihličku" výše.

To mi porstě nikdo nevysvětlí.. Dynamická regulace na prdlačku. Čert ví co v tom servise s tím dělali. Prý seřídili i mlhovky ale jestli auto napíchli na diagnostiku - o tom dost pochybuji. Takovýhle rozdíl ve výšce xenu bych pochopil kdybych měl v kufru paletu cementu, ale jinak tedy nechápačka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Chlapi s těma xenama je problém.. Před měsícem jsem si nechal seřídit xeny v HK. Za 350. Před týdnem jsem měl světla venku, baterku odpojenou, maska dole a tak.. bla bla.. Obvolal par servisu - většinou za 500. ATU doknce za 600. Nakonec autorizak u kačerova za 310 tušim.. Prý to moc rozhozený nebylo, jen to trošku zvedli malinko.

Hmm.. to malinko bylo malinko moc.. Večer jedu na D1 a svítil jsem jako bych chtěl přivolat Batmana. Osádka vozu 1+1, kufr tak 75% zaplěnný. Musel jsem si na pumpě koupit imbusy a doštělovat.

Naštěstí tam byla zídka pobitá šindeli takže jsem si mohl celkem dobře určit kam to svítí naložený a kam bez batožiny. Rozdíl byl na ani nna max 5metrech jedna šindelová "cihla" na výšku. Takže 5cm (?). Prazdné auto tedy svítilo o 5cm níže - dobře. Po "naložení" xeny mrkly a zustaly svítit o "cihličku" výše.

To mi porstě nikdo nevysvětlí.. Dynamická regulace na prdlačku. Čert ví co v tom servise s tím dělali. Prý seřídili i mlhovky ale jestli auto napíchli na diagnostiku - o tom dost pochybuji. Takovýhle rozdíl ve výšce xenu bych pochopil kdybych měl v kufru paletu cementu, ale jinak tedy nechápačka.

no jestli ti to svítí dobře prázdný a po naložený špatně tak seřízený je to dobře ale máš v čunu nivelaci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
Můžete mi někdo vyfotit orig.seřízení světel z fabriky u OII...xxxx...ale může být i OII FL...

Sice uz je to par let starej prispevek, ale nastaveni svetel je porad aktualni zalezitost. Dnes jsem blejsknul svetelnou kresbu na zdi jedne OII FL u ktere pry od porizeni nebylo na xenony AFS sahnuto, tak jen tak pro zajimavost a porovnani

post-51548-0-31652000-1353611071_thumb.j

post-51548-0-73613100-1353611079_thumb.j

Editováno: , autor: OctaviaLUB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé.. Až zvláštní, řekl bych. Jinak s nastavením resp. seřízením xenů je to celá věda. Tuhle jsem si je nechával seřídit v Best Drive (80Kč vč. daně) a ačkoliv měli na první pohled zodpovědný přístup (technik si změřil metrem v jaký výšce je čočka) tak po seřízení světla svítila tak 15m před auto..

Naneštěstí jsem si předtím v garážích vyfotil jak to svítilo předtím a následně potom si světla "seřídil" sám abych něco viděl.

kosmonaut: nakonec to byla chyba pravyho xenu. smazala se a od ty doby je to ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi to prislo "až zvláštní" a proto jsem to sem dal. U mé OII FL je křivka obou světel na zdi v jedné rovině, ale tam už se do toho hrabali na STK a nechal jsem to tak.

To co je na fotce bylo ale před koupí předváděcí auto, tak je taky možný, že to trochu poštelovali v autosalonu a s nastavením z fabriky to už nemusí souhlasit. Každopádně to ale spíš potvrzuje prispevek karlose co je na zacatku teto stranky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj kluci,

mám problém s xenony, že svítí příliš nahoru. Protijedoucí auta na mě večer blikají a když jedu za někým, tak mu svítím zezadu hodně do auta(někdy mě nechá předjet a pak se na mě nalepí a svítí na mě na oplátku dálkovými). Rád bych zjednal nápravu a uvedl vše do pořádku.

Z některých příspěvků jsem na fóru vyčetl, že nastavení se provádí s VAG kabelem kde po manuálním seřízení se znovu nastaví takto:

1. Otevře se adresa 55

2. Vybere se blok hodnot 1

3. Nastaví se xenony(manuálně imbusem)

4. Vybere se blok 2

5. Automaticky dojde k seřízení(paměť závad musí být vymazaná)

Rád bych si předem ujasnil, že tento postup je správný. Můžete mně prosím někdo zkušený potvrdit nebo upřesnit tento postup?

Xenony se po startu motoru(mám li zapnutá světla nebo zapnu-li je hned po startu) naklopí dolů a pak zase hned nahoru a tak zůstanou a oslňují protijedoucí.

Dále musím napsat, že auto jsem měl v servise a měnili mně levé zadní ložisko s čidlem ABS. Nemohlo se stát, že při výměně třeba zapomněli zapojit kabel čidla na naklápění xenonů. Kde vlastně to čidlo na zadní nápravě je? Není tam někde blízko u levého kola, že by třeba kabel utrhli?

A také dělali komplet spojku. Není to čidlo také tam někde blízko?

Moc díky za pomoc.

Editováno: , autor: PetrL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

dnes jsem dával do předních svštlometů tyhle parkovačky http://www.xenony-levne.cz/xenony-levne/eshop/5-1-LED-autozarovky/0/5/352-CAN-BUS-bila-parkovaci-zarovka-T10-W5W-5xSMD-1ks.

Vzhledem k tomu, že kvůli této výměně musí celé světlo ven(musí se rozdělat plast co kryje xenony a teprve tam je žárovička parkovačky - práce asi na 5minut kdo to zná), jsem zjistil, že mezi spodní částí světlometu a spojlerem byla mezera asi tak 1cm a v horní části byly světlomety naražené úplně na plech blatníku. Vůbec nešly ven. Někdo je tam narval i přes zavřené "háky"(na vintřních stránách světlometů, které slouží na jejich zajištění).

Proto svítily tak nahoru. Teď už je to jasné. Zadělal jsem je tam tak, jak mají být - t.j. musí se téměř dotýkat spojleru dole a ne nahoře blatníku! Potom se zajistí těmy "háky". Při opačném postupu, když se rozdělávají, tak se za ty háky zabere a celé světlo "vyjede" ven(samozřejmě musejí být odšroubované ty křídlové matičky!).

Tak snad to někomu pomůže. Pokud by někdo potřeboval poradit jak demontovat přední světlomety s xenonama, tak už mám praxi :)

Hezký den všem.

Editováno: , autor: PetrL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Tak za několik měsíců provozu prosím napiš, jestli parkovačky stále správně fungují. Docela mám problém sehnat funkční LED-ky CANBUS, aby třeba vydržely alespoň 2-3 roky provozu...

 

http://forum.skodahome.cz/topic/121780-pasatova-oii-19-tdi-elegance/#entry1723612

Tak nevydržely. Několik diod přestalo svítit a některé blikaly. V pondělí jsem poslal na reklamaci a v pátek mně poslali nové. Kdo to má ale stále vyměňovat.

Vrátím se asi k obyčejným žárovkám, dokud ty LEDky nebudou spolehlivější. Objednal jsem tyhle:

OSRAM COOL BLUE INTENSE HW5W 12V 5W měly by být bílé(barva jako xenony)

OSRAM COOL BLUE INTENSE H1 12V 55W (do dálkových - taky prý pěkně svítí - bíle)

OSRAM PY21W DC 12V 21W (patice BAU 15 s) Diadem CHROM design oranžová a tyhle do blinkrů. Ve světlech pak není vidět ta oranžová baňka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

pánové k LEDkám ono nejde ani tak o spolehlivost, ale spousta výrobců si neuvědomuje že po nastartování motoru se napětí zvýší a není tudíž 12V na které jsou ty žárovky konstruované pokud chcete aby vám ty Ledky vydrželi kupte si rezistory 56ohm/1W a zapojte jej do série se žárovkou a vydrží vám pak věčně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Mám dotaz. Kamarád minulý víkend najel předkem na obrubník a od té doby na něj protijedoucí auta blikají. Nárazníku se nic nestalo, žádná bomba to nebyla.

 

Dnes jsme zkoušeli, jestli se mu nějak neposunuly světla a vypadá to, že všechno v pořádku. Podle mého auta jsme změřili výšku světel (já mám O2 FL) a bylo to identické s jeho (O2 bez FL).

 

I tak oslňuje jak svi*a. Posunul jsem mu to o jednu otáčku imbusem (360°C), aby tak zatím neoslňoval protijedoucí auta a zajel si s tím v týdnu na STK.

 

Když jsme pak ale stáli vedle sebe, všimli jsme si, že moje auto začíná jasně svítit asi metr před autem a to jeho pomalu až za 5m. Do dálky pak svítí taky o dost velkej kus, přitom při měření podle mého auta to má fakt identické.

 

Myslíte, že to půjde doladit na STK nebo si odrovnal něco při nárazu?

 

Předem díky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Pawlisko:

Zkontroluj u kamaráda na předním levém rameni čidlo náklonu. Nejlépe na zvedáku a nebo alespoň sundat levé přední kolo. Někdy bývá vyrvaná tyčka, která spojuje pohyblivé rameno s čidlem na pevné části karoserie.

Další druhé čidlo náklonu je pak ještě na levé zadní straně nápravy.

Dřív než provedeš tuto kontrolu bych světlomety imbusem machanicky neseřizoval. Pak ještě také vyzkoušej při zapnutém zapalování a současně zapnutými světly proti zdi zda dochází k naklápění, když třeba zatížíš zadek auta(postav se třeba na "kouli" vzadu) a párkrát ho zhoupni. Na zdi pak uvidíš, zda dochází k naklápění světel.

Editováno: , autor: PetrL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Já přidávám zkušenost, že po výměně xenonů a "servisním nastavení" na která jsem se extra ptal, mi svítí oba dolu a jsem věčně na dálkových.

Dnes manuálně nastavím výšku u zdi a v pondělí to zkusím připojit na diag podívat se co se tam dá a nedá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...