Jump to content

Spotreba oleje 1,6L 75kW


Jimi
 Share

Recommended Posts

Mam dotaz, spotreba oleje u 1,6, 74kW,1997, najeto 170000km ale koupeno v bazaru tak urcite minimalne o 100t vice, se pohybuje asi pres 1L na 1000km. Je to u tohoto motoru normalni pri techto kilometrech? Jelikoz pocitove se motor jevi jako zdravi, soudim na ventilova gufera. Stava se to casto?

Jeste jedna vec, pri jemnem rozjezdu pri praci spojka , plyn , si nejake servo ci co, hraje primo s plynovym pedalem. Je to normalni? Dekuji

Edited by Jimi
Link to comment
Share on other sites

Mam dotaz, spotreba oleje u 1,6, 74kW,1997, najeto 170000km ale koupeno v bazaru tak urcite minimalne o 100t vice, se pohybuje asi pres 1L na 1000km. Je to u tohoto motoru normalni pri techto kilometrech? Jelikoz pocitove se motor jevi jako zdravi, soudim na ventilova gufera. Stava se to casto?

Jeste jedna vec, pri jemnem rozjezdu pri praci spojka , plyn , si nejake servo ci co, hraje primo s plynovym pedalem. Je to normalni? Dekuji

litr na tisíc je dost, mě to v létě vzalo 1/2 l za 2000km, chorvatsko a zpět, teď už nedolívám a je kousek pod max. olej 10w40. po experimentu s 5w40 na zimu kterého papal víc jsem se vrátil na 10w40. To že ti utíká pod nohou plynový pedál je normální. To přidává motorek na škrtící klapce. Pokud drží volnoběžné otáčky tak to neřeš.

Nevíte někdo zda se dají gufera ventilů vyměnit bez toho aby se sundávala hlava?

Link to comment
Share on other sites

Mam dotaz, spotreba oleje u 1,6, 74kW,1997, najeto 170000km ale koupeno v bazaru tak urcite minimalne o 100t vice, se pohybuje asi pres 1L na 1000km. Je to u tohoto motoru normalni pri techto kilometrech? Jelikoz pocitove se motor jevi jako zdravi, soudim na ventilova gufera. Stava se to casto?

Jeste jedna vec, pri jemnem rozjezdu pri praci spojka , plyn , si nejake servo ci co, hraje primo s plynovym pedalem. Je to normalni? Dekuji

litr na tisíc je dost, mě to v létě vzalo 1/2 l za 2000km, chorvatsko a zpět, teď už nedolívám a je kousek pod max. olej 10w40. po experimentu s 5w40 na zimu kterého papal víc jsem se vrátil na 10w40. To že ti utíká pod nohou plynový pedál je normální. To přidává motorek na škrtící klapce. Pokud drží volnoběžné otáčky tak to neřeš.

Nevíte někdo zda se dají gufera ventilů vyměnit bez toho aby se sundávala hlava?

Melo by to jit, teoreticky, kdyz budes misto svicky tlacit vzduch z kompresoru. Ale jeste jsem to nezkousel.

Link to comment
Share on other sites

Měl jsem stejný problém, mám 1,6 combi 100 koňku r.v.2002 a žrala mi neskonale cca 1 l na 1000 až 1200 km a to nejezdim žádnou rally.Ptal jsem se kde jsem mohl, ale všude bylo to stejné. Buď ventily, simerinky, gufera, nebo nedej bože něco na motoru... A hle šel jsem na přeměření kompresních tlaků na válcích a tři válce 12 atm. ten čtvrtý pouhých 7 atm. Technik mi řekl, že to je hodně špatný a že by to chtělo rozebrat. Jelikož jsem měl ještě auto v záruce, uplatnil jsem ji a závadu odstranily. Ten čtvrtý válec byl mírně chytnutej s pístem a pístním kroužkem. Po opravě vše O.k. Kdybych tu opravu měl platit, stálo by to cca 50 až 60 tis.Jinak tam leju 5W-40 castrol, ale chci přejít na 10W-40. Octavky to pre nepoznaj a dokážou jet i na "minerální oleje".

Link to comment
Share on other sites

Měl jsem stejný problém, mám 1,6 combi 100 koňku r.v.2002 a žrala mi neskonale cca 1 l na 1000 až 1200 km a to nejezdim žádnou rally.Ptal jsem se kde jsem mohl, ale všude bylo to stejné. Buď ventily, simerinky, gufera, nebo nedej bože něco na motoru... A hle šel jsem na přeměření kompresních tlaků na válcích a tři válce 12 atm. ten čtvrtý pouhých 7 atm. Technik mi řekl, že to je hodně špatný a že by to chtělo rozebrat. Jelikož jsem měl ještě auto v záruce, uplatnil jsem ji a závadu odstranily. Ten čtvrtý válec byl mírně chytnutej s pístem a pístním kroužkem. Po opravě vše O.k. Kdybych tu opravu měl platit, stálo by to cca 50 až 60 tis.Jinak tam leju 5W-40 castrol, ale chci přejít na 10W-40. Octavky to pre nepoznaj a dokážou jet i na "minerální oleje".

do minerálu bych u octavie nešel, 10w 40 je minimum, pokud tam od začátku dáváš 5w40 tak bych u něj zůstal pokud ti to nežere moc oleje

Link to comment
Share on other sites

Měl jsem stejný problém, mám 1,6 combi 100 koňku r.v.2002 a žrala mi neskonale cca 1 l na 1000 až 1200 km a to nejezdim žádnou rally.Ptal jsem se kde jsem mohl, ale všude bylo to stejné. Buď ventily, simerinky, gufera, nebo nedej bože něco na motoru... A hle šel jsem na přeměření kompresních tlaků na válcích a tři válce 12 atm. ten čtvrtý pouhých 7 atm. Technik mi řekl, že to je hodně špatný a že by to chtělo rozebrat. Jelikož jsem měl ještě auto v záruce, uplatnil jsem ji a závadu odstranily. Ten čtvrtý válec byl mírně chytnutej s pístem a pístním kroužkem. Po opravě vše O.k. Kdybych tu opravu měl platit, stálo by to cca 50 až 60 tis.Jinak tam leju 5W-40 castrol, ale chci přejít na 10W-40. Octavky to pre nepoznaj a dokážou jet i na "minerální oleje".

Kolik si měl najeto km, když ti dělali ten motor a projevoval se ten špatnej kompresní tlak na jednom válci třeba na startoování, chování motoru nebo tak?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...