Jimi Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 (edited) Mam dotaz, spotreba oleje u 1,6, 74kW,1997, najeto 170000km ale koupeno v bazaru tak urcite minimalne o 100t vice, se pohybuje asi pres 1L na 1000km. Je to u tohoto motoru normalni pri techto kilometrech? Jelikoz pocitove se motor jevi jako zdravi, soudim na ventilova gufera. Stava se to casto? Jeste jedna vec, pri jemnem rozjezdu pri praci spojka , plyn , si nejake servo ci co, hraje primo s plynovym pedalem. Je to normalni? Dekuji Edited November 24, 2007 by Jimi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konny Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 Zkus dát jiný olej a to 10w-40 a s tím plynem mi to dělá taky, když se rozjídím tak jak jsi to popsal. Asi je to normální. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viewer Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 (edited) to Jimmi: Mám za to že pokud se snažíš rozjet tak že otáčky klesají pod volnoděžné, tak se plyn snaží přidat...pak se zdá že ten pedál jakoby ťuká. Edited November 25, 2007 by viewer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachimdarmo Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 aj mne zral olej. Presiel som na 10w-40 a prestalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milix Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 Mam dotaz, spotreba oleje u 1,6, 74kW,1997, najeto 170000km ale koupeno v bazaru tak urcite minimalne o 100t vice, se pohybuje asi pres 1L na 1000km. Je to u tohoto motoru normalni pri techto kilometrech? Jelikoz pocitove se motor jevi jako zdravi, soudim na ventilova gufera. Stava se to casto? Jeste jedna vec, pri jemnem rozjezdu pri praci spojka , plyn , si nejake servo ci co, hraje primo s plynovym pedalem. Je to normalni? Dekuji litr na tisíc je dost, mě to v létě vzalo 1/2 l za 2000km, chorvatsko a zpět, teď už nedolívám a je kousek pod max. olej 10w40. po experimentu s 5w40 na zimu kterého papal víc jsem se vrátil na 10w40. To že ti utíká pod nohou plynový pedál je normální. To přidává motorek na škrtící klapce. Pokud drží volnoběžné otáčky tak to neřeš. Nevíte někdo zda se dají gufera ventilů vyměnit bez toho aby se sundávala hlava? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimi Posted November 24, 2007 Author Share Posted November 24, 2007 Mam dotaz, spotreba oleje u 1,6, 74kW,1997, najeto 170000km ale koupeno v bazaru tak urcite minimalne o 100t vice, se pohybuje asi pres 1L na 1000km. Je to u tohoto motoru normalni pri techto kilometrech? Jelikoz pocitove se motor jevi jako zdravi, soudim na ventilova gufera. Stava se to casto? Jeste jedna vec, pri jemnem rozjezdu pri praci spojka , plyn , si nejake servo ci co, hraje primo s plynovym pedalem. Je to normalni? Dekuji litr na tisíc je dost, mě to v létě vzalo 1/2 l za 2000km, chorvatsko a zpět, teď už nedolívám a je kousek pod max. olej 10w40. po experimentu s 5w40 na zimu kterého papal víc jsem se vrátil na 10w40. To že ti utíká pod nohou plynový pedál je normální. To přidává motorek na škrtící klapce. Pokud drží volnoběžné otáčky tak to neřeš. Nevíte někdo zda se dají gufera ventilů vyměnit bez toho aby se sundávala hlava? Melo by to jit, teoreticky, kdyz budes misto svicky tlacit vzduch z kompresoru. Ale jeste jsem to nezkousel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milix Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 Nevíte někdo zda se dají gufera ventilů vyměnit bez toho aby se sundávala hlava? Melo by to jit, teoreticky, kdyz budes misto svicky tlacit vzduch z kompresoru. Ale jeste jsem to nezkousel. zajímavé. Je ještě jiná možnost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Styron Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Měl jsem stejný problém, mám 1,6 combi 100 koňku r.v.2002 a žrala mi neskonale cca 1 l na 1000 až 1200 km a to nejezdim žádnou rally.Ptal jsem se kde jsem mohl, ale všude bylo to stejné. Buď ventily, simerinky, gufera, nebo nedej bože něco na motoru... A hle šel jsem na přeměření kompresních tlaků na válcích a tři válce 12 atm. ten čtvrtý pouhých 7 atm. Technik mi řekl, že to je hodně špatný a že by to chtělo rozebrat. Jelikož jsem měl ještě auto v záruce, uplatnil jsem ji a závadu odstranily. Ten čtvrtý válec byl mírně chytnutej s pístem a pístním kroužkem. Po opravě vše O.k. Kdybych tu opravu měl platit, stálo by to cca 50 až 60 tis.Jinak tam leju 5W-40 castrol, ale chci přejít na 10W-40. Octavky to pre nepoznaj a dokážou jet i na "minerální oleje". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milix Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Měl jsem stejný problém, mám 1,6 combi 100 koňku r.v.2002 a žrala mi neskonale cca 1 l na 1000 až 1200 km a to nejezdim žádnou rally.Ptal jsem se kde jsem mohl, ale všude bylo to stejné. Buď ventily, simerinky, gufera, nebo nedej bože něco na motoru... A hle šel jsem na přeměření kompresních tlaků na válcích a tři válce 12 atm. ten čtvrtý pouhých 7 atm. Technik mi řekl, že to je hodně špatný a že by to chtělo rozebrat. Jelikož jsem měl ještě auto v záruce, uplatnil jsem ji a závadu odstranily. Ten čtvrtý válec byl mírně chytnutej s pístem a pístním kroužkem. Po opravě vše O.k. Kdybych tu opravu měl platit, stálo by to cca 50 až 60 tis.Jinak tam leju 5W-40 castrol, ale chci přejít na 10W-40. Octavky to pre nepoznaj a dokážou jet i na "minerální oleje". do minerálu bych u octavie nešel, 10w 40 je minimum, pokud tam od začátku dáváš 5w40 tak bych u něj zůstal pokud ti to nežere moc oleje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaJe Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Měl jsem stejný problém, mám 1,6 combi 100 koňku r.v.2002 a žrala mi neskonale cca 1 l na 1000 až 1200 km a to nejezdim žádnou rally.Ptal jsem se kde jsem mohl, ale všude bylo to stejné. Buď ventily, simerinky, gufera, nebo nedej bože něco na motoru... A hle šel jsem na přeměření kompresních tlaků na válcích a tři válce 12 atm. ten čtvrtý pouhých 7 atm. Technik mi řekl, že to je hodně špatný a že by to chtělo rozebrat. Jelikož jsem měl ještě auto v záruce, uplatnil jsem ji a závadu odstranily. Ten čtvrtý válec byl mírně chytnutej s pístem a pístním kroužkem. Po opravě vše O.k. Kdybych tu opravu měl platit, stálo by to cca 50 až 60 tis.Jinak tam leju 5W-40 castrol, ale chci přejít na 10W-40. Octavky to pre nepoznaj a dokážou jet i na "minerální oleje". Kolik si měl najeto km, když ti dělali ten motor a projevoval se ten špatnej kompresní tlak na jednom válci třeba na startoování, chování motoru nebo tak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.