Přejít na obsah

rychlejší zahřátí motoru


palicuk

Doporučené příspěvky

Loni jsem jezdil s Octou první zimní sezonu a použil jsem tlustý karton, za zimu jsem spotřeboval dva, protože se mi rozmočily. Fungovaly dobře, chlazení motoru vždy bez problémů. Letos mi zbylo ze stavby několik kusů asi 1cm tlustého polystyrenu, tak jsem to šoupnul pěkně před chladič a max. spokojenost. Jezdím cca 25Km denně do práce, z toho prvních 7Km mírně z kopce, takže tak jako tak se mi motor zahřeje na provozní teplotu po cca 15Km, ale zatopím si pod zadkem, takže aspoň nezmrzám. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím pánové,

taky jsem si dal clonu, stačí karton. Nejdřív jsem zakryt 2/3 chladiče z leva (při pohledu ze předu) a i na dálnici nebyl problém s uchlazením.

Teď mrzne víc tak jsem zakryl i pravou stranu (vstup horké vody do chladiče) a ohřívání i topení je lepší.

Mám ale problém s venkovním teploměrem, ukazuje kolem 3° i když mrzne, až při rychlejší jízdě ukazuje správně.

Dotaz, nevíte kde je čidlo teploměru umístěné? nezakryl jsem ho náhodou kartonem a proto to ukazuje bludy?

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jezdím už se zakrytým celých chladičem.

Včera cesta z HK do Brna a i když bylo 5°C nebyl problém s uchlazením. Pravda moc to nehoním. Auto topí jak sauna, po zastavení na pumpě a odjezdu do 10min motor schladne jen o kousek, dřív to padalo skoro k 0. Motor musel být neustále podchlazen. I když mám termostat OK tak vzduch co projde chladičem a vrtulema dokáže motor solidně ochladit.

Jsem překvapen jak je chladící systém TDi předimenzován, se zakrytou 1/3 chladiče se dá jezdit snad i v létě ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nevím, co tady pánové řešíte, nechci se nikoho dotknout, ale když funguje termostat, tak jsou nějaký dečky a kartony stejně na nic. Dokud není zahřátý motor, stejně voda do chladiče nejde. Až když se to ohřeje (začne topit topení v kabině...) tak se připne chladič, aby se udržela teplota. Navíc termostat pracuje proporcionálně, takže tam nejsou jen dvě polohy - otevřeno a zavřeno, reguleje ak, aby udržel konstantní teplotu. Dokud netopí topení, tak prostě dečka na chladiči nepomůže, protože chladič je v tu chvíli odpojen.... Jedině si můžete motor obalit izolací, aby z něj teplo neunikalo ;-)

Jinak mám taky TDI, ale naštěstí s předehřevem, což je trochu poznat, hlavně ve městě. Výhřev sedaček je taky dobrá věc, takže to neřeším.... Každopádně, na octavii bych si s kartonem na masce připadal "poněkud zvláštně".....

Chcete nízkou spotřebu, tak se pak nedivte, že to netopí, nižší spotřeba je něčím vykoupena - motor má vysokou účinnost a zbytečně nehřeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidi, nemáte někdo zkušenosti s elektrickým předehřevem motoru?

Například, jak již bylo zmíněno http://www.normans.cz/?idm=produkty&id=prutokove

Jak tady čtu, tak v mém případě nepomůže žádné zakrytí chladiče, bo jezdím denně 35 km a z toho prvních 6 km z kopce, takže já to řeším tak, že to v garáži nastartuju, zapnu výhřev sedaček a lezu do toho až tak za 6-8 minut - ale ta spotřeba :-( Myslím, že elektřina by byla levnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Paolo:

neboj nikoho se myslím nedotkneš...

S dečkou, kartonem, čímkoli před chladičem prostě docílíš jen toho že proudící vzduch skrz voštiny chladiče neochlazuje blok motoru jako takový. Funkci termostatu všichni znají a nikdo ji nezpochybňuje.

Termostat mám OK ale dovolím si tvrdit že se motor při jízdě po rovině třeba rychlostí 90km/h zahřeje s kartonem rychleji než bez. Taky jsem tomu nevěřil jak moc je motor ochlazován tím proudícím vzduchem, i když je termostat zavřen. Mimochodem ten je až na vracečce do motoru, tzn že se musí ohřát celá náplň systému (i v chladiči) než se termostat otevře.

Doplním že mám "Africkou" verzi pro itálii a san marino bez předehřevu vody 3-mi žhavičemi na boku motoru. Jako by v Itálii neměli hory a zimu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidi, nemáte někdo zkušenosti s elektrickým předehřevem motoru?

Například, jak již bylo zmíněno http://www.normans.cz/?idm=produkty&id=prutokove

Jak tady čtu, tak v mém případě nepomůže žádné zakrytí chladiče, bo jezdím denně 35 km a z toho prvních 6 km z kopce, takže já to řeším tak, že to v garáži nastartuju, zapnu výhřev sedaček a lezu do toho až tak za 6-8 minut - ale ta spotřeba :-( Myslím, že elektřina by byla levnější.

Tak právě tobě myslím dečka pomůže úplně suprově.´Zkus a uvidíš sám ;)

Já třeba jezdím 8km, parkuju venku!!! a jedu po městě, takže to není takový nápor chladičem aby ochlazoval blok. Přesto se to s dečkou ohřeje rychleji a tolik tepla neztrácí při zastavení.

Navíc nevím co řešíš když máš garáž??? tam snad nebude míň jak 5°C. A víc než spotřeba by mě vadil ten smrad v garáži, kravál a motoru to 100% neprospívá. Diesel se na volnoběh zahřívá ... teda skoro nezahřívá a vůbec to neprospívá mazání. Nízé otáčky = nízký tlak oleje. Nastartuj a jeď ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak právě tobě myslím dečka pomůže úplně suprově.´Zkus a uvidíš sám ;)

Já třeba jezdím 8km, parkuju venku!!! a jedu po městě, takže to není takový nápor chladičem aby ochlazoval blok. Přesto se to s dečkou ohřeje rychleji a tolik tepla neztrácí při zastavení.

Navíc nevím co řešíš když máš garáž??? tam snad nebude míň jak 5°C. A víc než spotřeba by mě vadil ten smrad v garáži, kravál a motoru to 100% neprospívá. Diesel se na volnoběh zahřívá ... teda skoro nezahřívá a vůbec to neprospívá mazání. Nízé otáčky = nízký tlak oleje. Nastartuj a jeď ;)

Smrad neřeším - otevřený vrata, kravál taky ne, bo mám benzín. S tím nedostatečným mazáním to nebude tak horký, bo tam opravdu není míň než 5 °, mně jde spíš o komfort - za 8 minut teplo. Když jedu, tak to trvá rozhodně dýl.

Ale já se spíš ptal na to průtokové ohřívadlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Opráším tohle poněkud starší téma, ale před nacházejícím obdobím aktuální.

V podstatě celým vláknem a nejen tímhle se nesou rady pro rychlejší zahřáti motoru jako použít různé dečky a pod. Ale žádný z těchto způsobů nevyřeší okamžik startu úplně studeného promrzlého motoru.

Někde na začátku tohoto vlákna a pak si na to ještě někdo vzpomněl před koncem, je nápad na použití elektrického předehřevu motoru, ale vždy tato myšlenka zapadla dřív, než ji někdo stačil nějak rozvést.

Proto bych tuto myšlenku znova rád nějak oprášil. Už zde zmiňovaná firma nabízí něco takového http://www.normans.cz/produkty/ohrev-chladici-kapaliny/univerzalni-prutokove-ohrivace

Ptám se tedy:

Má za tu dobu co to tu bylo poprvé zmíněné, s tím nějaké zkušenosti?

Co na to říkáte?

Jde mně o to, vyřešit problém studeného startu v nadcházejících zimních měsících, NE pouze rychlejší ohřev už běžícího motoru.

Řekněme, že s nějakými T-kusy a dalšími doplňky co k tomu nabízejí, se to dá pořídit za cca 4.5 tKč.

Což je oproti různým dečkám asi tak 10x víc, ale start úplně studeného promrzlého motoru a předehřatého na cca 40°C se porovnat takto jednoduše nedá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektrický ohřev motoru má tady na fóru třeba Olisoft, snad se nebude zlobit, že jsem to prásknul. Má značku Defa. Ty ceny jsou ale docela mazec, ojeté nezávislé topení stojí skoro to samé. To já bych chtěl spíše hlavně vytopit kabinu a abych nemusel škrábat okna, takže spíše přemýšlím na dálkovým startem. Před prací nemám elektrický proud.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Když je motor studenej, tak voda přes chladič nejde, to zavře termostat. Až když se voda v motoru ohřeje, tak termostat otevře a začne to postupně vhánět i přes chladič. Takže si myslím, že je to na nic. smile.gif

to je sice pravda,ale studenej vzduch prochází skrz chladič,a tudiš ochlazuje motor,ten kus kartonu by mohl pomoct
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Čau savci tak za pár dní bych měl přebrat jedničkovou octuli 1.6 mpi 75 kW euro 4, jezdim hlavně couračky po městě a budu jezdit ráno do školy 2,5 km tak se chci zeptat na co se mám připravit jestli se to stihne aspoň maličko ohřát. Octule má i nezávislý topení webasto tak nevim jestli to budu používat nebo radši mrznout.

Editováno: , autor: paldik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...