Přejít na obsah

Regulace plnícího tlaku/Překročena horní mez


nneill

Doporučené příspěvky

No, v podstatě pod auto lézt není třeba (vycházím z toho, že ne každý má možnost zajet někde na rampu nebo kanál. Takhle se to dá řešit zatím doma). Doporučuji sundat kryt motoru, přístup se sice moc nezlepší, ale je tam líp vidět.

Pro začátek není třeba vlastně ani baňku odpojovat, lopatky regulace by neměly klást žádný odpor (myslím žádná další pružina), takže při zkoušení pořád překonáváš jen tu pružinu v baňce.

I tu kontrolu vtáhnutí do baňky lze provést bez jejího odpojování.

Teprve až si nebudeš jist nebo budeš mít pochybnosti postupně odpojuj a zkoušej samostatně.

Prostě začni od nejjednodušších věcí.

Čištění turba by Tě mohlo minout, ačkoliv ALH má regulaci tlaku taky "proměnnou geometrií turbíny", ale je to tam prý řešeno "jinak" a zatuhlá regulace se prý nekoná.

A EGR a 2003 a chyba? Nevím jak přesně to je, páč já mám 2003, ale MR04 a chyba se prý koná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mačkat prstem na táhlo jsem zkoušel i docela velkou silou ještě než jsem tam strčil foťák, a nehne se to právě vůbec nikam. EGR jsem už vyčistil, a nebylo to tak děsně špinavé jako v jiném vlákně fóra :) Na sání se teprve chystám. Ono i vymontovat baňku bude docela problém, shora se tam dá strčit tak jedna ruka a nevidím nic, zespodu to před domem na parkovišti neudělám. O víkendu tam zkusím strčit kameru abych viděl na monitoru co vlastně dělám, a povolit šrouby co drží baňku, jestli se táhlo turba vůbec hýbe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim pani, pridam moj problem:

- trhnutie motora pri pokuse o vytocenie motora nad 3000otacky, resp. pri rychlosti nad 90v 3ke, ci nad 120 v 4ke....motor - skoda octavia 66kw, 2003..155tisic km-prave........turbo mi nevypne, len mi zasvieti ta kontrolka elektoniky motora pri tom trhnuti, a zhasne mi po prejdeni 50km..robi mi to nepravidelne....tak raz za tyzden.....niekedy vytocim auto v pohode, vykon mam....niekedy mam problem s vykonom auta, akokeby nechcelo tahat, akokeby sa zasekavaly lopatky..ale to je len moj pocit.....proste problem je to trhnutie ked chcem pritlacit na plyt......

Bol som na diagnostike, a vypisalo mi chybu nasavanie plniaceho tlaku - 19974....co to moze byt, mate niekto podobnu skusenost? Mozu to byt hadicky, respektive ten ventil N75??? turbo, a vaha vzduchu by mala byt asi v poriadku ked mi to nevypisalo ako chybu ci nie? poradte niekto....som objednany na kontrolu v servise....ale chcel by som dopredu nieco vediet cim to moze byt...

vaha vzduchu podla mechanika to zrejmne nebude,kedze by mi to nevypisalo ako chybu....vraj to moze byt prasknuta hadicka, alebo problem s nasavacim ventilom?

Alebo najhorsi pripad problem s turbom? , co si ja vsak nemyslim,kedze turbo mi nevyplo ani raz doteraz.....len mi trhlo motorom,no neviem...co si myslite vy o tej chybe?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@servo:

Abych Ti pravdu řekl, už nevím jak vlastně "chodila" u mně baňka před výměnou. Nicméně ta tyčka co leze dovnitř byla taky tak zrezlá a chrastilo v ní jak v dětském chrastítku. Mechanik stanovil diagnózu: mrtvá.

Chci tím říct, že nevím jestli jen mrtvá baňka může způsobit ten těžký chod.

Nicméně teď smontovaná baňka s turbem chodí krásně lehce.

Tobě teď nebude zbývat nic jiného než najít někde rampu nebo kanál a pokusit se baňku alespoň odpojit a zkusit zahýbat samostatně s baňkou a samostatně s lopatkami turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baňka povolena, a táhlo proti ní pruží - asi není táhlo zaseknuté na začátku, ovšem ovládací páčka turba se ani nehne :-( Takže je to jasné, zatuhlé ovládání turba. Musím najít buď někoho šikovného na demontáž a vyčistění, nebo nějakou jámu a pustit se do toho sám :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

vdaka skole moj problem sice pretrvava ale o 2 tyzdne sa mu venujem naplno. mimochodom pridavam jedno video (kto rozumie anglicky je vo vyhode) a jeden link:

http://www.ebay.co.u...=item3370b4be34

osobne som uz poslal par sprav ludom ktori to kupili a pouzili tak cakam na ich odpovede, neskor doplnim info z ich sprav

Editováno: , autor: yoseph
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čaute vsichni mam podobny problem GOLF 1.9 Tdi PD,auto ma strašně maly vykon turbo zatahne aš kolem 2800 a to celkem slabě,někdy nezatahne vubec,sundal jsem hadici od turba a lopatky jsou jako nove, EGR mam vyčistěny,tahlo do baňky chodi volňe,hadičky jsou OK,ještě skusim vyměnit N75 a uvidim,jinak budu asi muset sehnat nejaky repas:-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Nazdar ve spolek, měl bych dotaz, turbo mam vycistene pred pul rokem, vyčištěná byla i podtlakova banka, EGR ventil celé saní. Po půl roce jsem zjistil, že mi motor padá na 4 rychlostní stupeň do nouze někdy při 2800 někdy při 3200 ot/min, dela to jen jednou, po opetovnem nastartování to už neudělá, zase až schladne motor nebo nekdy az na druhý den. Váha vzduchu je vyměněna za novou, hadicky jsou dobre, el. mag. vetil vyměněny a to už ze dvou aut, kde se závada neprojevuje a stále mi auto padá do nouze. Mechanik mi říkal, že snad ještě může být vadný kabel od řj k el.mag. ventilu. Vag vypíše vadu regulační mez překročena, a na maxidotu po nějaké době vybehne hláška: emise - do dílny. Turbo čistě podtlak banka cista, hadicky dobre, váha vzduchu nová a zavada po opetovnem nastartovani již nenabehne. Setkal se s tím už někdo. Omluvte gramatiku z mobilu se píše blbe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdar Škodovaci,ja mel problem stim ze sem raz chtel predjizdet a ono nic jak kdybych sedel ve Š120,tak sem zajel k sobe do garaze a zacalo zkouseni.

Při nastartovani se banka ani nehla ani zadny naznak,po odpojeni hadicky od ventilu N75 k bance sem zjistil ze podtlak tam jde,tak sem ji zapojil opet na banku a odpojil u ventilu n75 a zacal tahat hubou,kdyz ani to nezabiralo tak sem banku trosku zmackl jako ze je v provozu a zacal sem do toho fucet a uz sem slysel jak banka nekde sycela tak sem ted obednal druhou samozdrejme vymenim aji hadicky kdyz uz sem v tom, v sobotu jdu nato tak v nedelu napisu jak sem dopadl,mohl by nekdo napsat naco si mam davat pozor pri vymene te banky?? dekuju. Škodovaci sobě :kol-47:

Editováno: , autor: trava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím všechny,

 

(Octavia 1.9tdi 81kW, rv 2001 ASV). Nastal u mě tento problem, stávalo se to občas, teďkom to stupňuje. Po nastartování mi nechce naskočit turbo, jedu dá se říct jako s SDI. Někdy se turbína nechytne za celý den vůbec, někdy po půl hodině jízdy naskočí samo. Někdy zase ihned po nastartování ráno. Podobné vlákna už jsem si na fóru pročetl, spíš bych chtěl poradit, kdo by mi s tím mohl v okolí Karviné poradit, popřípadě opravit. VAG mi vypsal chybu Regulace plnicího tlaku. Už jsem vyměnil všechny podtlakové hadičky včetně ventilu N75, pak turbo jelo bez problému asi týden, zdálo se, že je po problému, jenže zase...Vím, že dále to můžou být zatuhlé lopatky v turbu, ale měl jsem cca rok zpátky repass turbo včetně výměny podtlakové baňky regulace. Pokud by měl ještě někdo nějaký tip, budu rád. Chci zdůraznit, že do nouzaku nepadá, jakmile po nastartovaní turbo sepne, tak už jede pořád i při vyšších otáčkách i rychlostech.

Editováno: , autor: Rostišrot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nech si to vyčistit, ale u někoho, kdo tomu rozumí. Já si to nechal čistit v jedné firmě v Ostravě zaměřené na turbodmychadla a ti mi to zprznili jak se dalo. Jel jsem tam s tím, že je zadřená pouze regulace, nic jiného s autem nebylo. Jak mně to vrátili, tak auto padalo pořád do nouzáku, jen při vyšších otáčkách a navíc nefungoval ani egr ventil. Když jsem tam přijel ,tak mně dotahovali baňku, což jsem se později dozvěděl, že vůbec neměli dělat. Auto vůbec nejelo, do nouzáku mně to při 130 km/h a táhlého kopce hodilo vždycky.

Tak jsem se obrátil na tdifun z Českého Těšína a až ten mně to dal do pořádku. Narozdíl od té slavné ostravské firmy tomu opravdu rozumí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...
  • o 4 měsíce později...

Zdravím, prajem pekného Silvestra a šťastný nový rok. Mám octaviu 1.9tdi 81kw rok výroby 2002 a včera som šiel domov a auto stratilo ťah. Prišiel som domov a ani som nevypínal motor a pripojil som ho na diagnostiku a vyhodilo mi taktiež chybu 17965 teda s reguláciou plniaceho tlaku. Ako sa prosím vás prejaví núdzový režim? Skúšal som na rovine ísť do vyšších otáčok a stále nemalo ťah. Viete mi prosím vás poradiť na čo sa zamerať? Mám v pláne pozrieť podtlakové hadičky a vymeniť ich. Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj , když tady řešíte regulaci plnícího tlaku tak se s váma podělím o jednu zkušenost kamarád co má audi a4 1.9tdi 81kw rotačku , že mu to padá do nouzáku tak přijel načetli pamět závad a klasika překročení plnícího tlaku , tak jsme podtlakovkou překontrolovali banku a vedení vše ok , vydali se na zkušební jízdu s diagnostikou kde bylo vidět jak auto plní ale nereguluje takže klasika turbo ven a rozpůlit...

zajel za jeho serviskamarádem osvětlil mu problém a ten se ho zeptal jestli má plnou nádrž , on že jo a než se stačil zpamatovat už mu malil do nádrže něco přes litr oleje Divinol do dvoutaktu 2T (červený) nestačil se divit a on mu vysvětlil že to má radu od taxikáře co takhle přimazává naftu a to má mercedesa s DPF že v čr je suchá nafta.... S audi vyjel takhle dvě nádrže a auto přestalo padat do nouzáku plní a reguluje normálně , jsem s ním domluven až pojede kolem at se staví že to píchnem a sem zvědav na průběh regulace jak plní dmychadlo , kdyby mi to říkal někdo koho neznám byl bych skeptický a nevěřil bych tomu moc ale věřím , je to zajímavé ....auto jede bez problému. je možný že vznikne určitá teplota nebo jiné spaliny a jak letí lopatkama turba ven tak se karbon oloupe rozpustí nebo abraka dabra zmizí... nevím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Kluci zdravím, tak už jsem v tom taky...

 

Octavia II / MR2005 / 2.0 TDi / BKD / 103kw (chip na 130kw).

 

Najeto kolem 200 000-250 000 km, turbo měněno cca před 45 000 km. Poprvé před měsícem na dálnici, při dlouhém stoupání mi vypadlo turbo porpvé, auto se zachovalo úplně stejně jako když odešlo první turbo, ale od výfuku se ani nezakouřilo (jako prvně). U mě se neukázalo na maxidotu vůbec nic, ani nesvítila kontrolka na budících, takže po znovu nastartování jem jel lehkou nohu a vše OK. Pomalu jsem se otrkal a jezdil normálně, až včera, zase kopec, předjížděl jsem kamion a zase vypadlo turbo. Zajel jsem tedy k nám do servisu a taky vyčetli závadu s překročením plnícího tlaku.

 

Ptal jsem se co s tím a bylo mi řečeno, že buď turbo, váha vzduchu, nebo něco dalšího, že by museli hledat k tomu mi ještě zjistili vadnou klapku vzduchu (ta k tomu ale asi nesouvisí a měnit mi ji budou dneska...)

 

Vzhledem k tomu, že jsem rád připravený, chtěl bych poprosit ještě jednou tedy o sumarizaci, na co se mají (kromě turba, protože předpokládám, že to by mělo být snad dobré a nejsem řidič, co jezdí na spotřebu, že by byly zatuhnuté lopatky, turbo bych řešil až jako poslední věc) podívat. A ještě když tu někdo nakousl EGR, co obnáší jeho vyčištění, myslím náročnost demontáže atp. nechal bych je to už udělat celé, když by se hrabali v nějaké té baňce nebo o čem jste to tu psali na začátku vlákna.

 

Díky za info  :kol-47:

Editováno: , autor: Stringo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte, už dlhšiu dobru riešim problém s turbom, auto mi padne do núdzového režimu keď dlhšie ho držím vo vyšších otáčkach cca 3000-3500 keď sa rozbieham a výročím ho turbo pekne tlačí a všetko ide tak ako má len nemôžem ho držať dlhšie v otáčkach cca 3-5sekund. Pri prudkej akcelerácii mi auto nedymí. S technikom čo mi auto čipoval sme pri skúšaní to pozerali a bolo zaseknuté tiahlo. Môže to byť pod tlaková banka? Lebo on ma silou mocou tlači do repasu a čistenia. Alebo to môže robiť ventil n75 ktorý správne nezreguluje tlak? Ďakujem pekne za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...