Přejít na obsah

EGR VENTIL


Ján Storoška

Doporučené příspěvky

je to ventil zpětného vedení výfukových plynů (Exhaust Gas Recycling), který vede část výfukových plynů zpět do sání. Podle modu chodu motoru je to cca 0 - 12 % objemu vzduchu. Důvodem je snížení emisí NOx. S RJ určitě spolupracuje a kdyby tam nebyl ho.no by se dělo... Celkem běžně se dají sehnat záslepky EGR.

Editováno: , autor: 333222
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to ventil zpětného vedení výfukových plynů (Exhaust Gas Recycling), který vede část výfukových plynů zpět do sání. Podle modu chodu motoru je to cca 0 - 12 % objemu vzduchu. Důvodem je snížení emisí NOx. S RJ určitě spolupracuje a kdyby tam nebyl ho.no by se dělo... Celkem běžně se dají sehnat záslepky EGR.

Cawte.Jedna sa o motor 1.6 75kw r.v.11/2003.Co su to tie zaslepkyEGR?Naco sluzia?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cawte.Jedna sa o motor 1.6 75kw r.v.11/2003.Co su to tie zaslepkyEGR?Naco sluzia?

Jsou to vlastně "ucpávky" na otvor, ve kterém byl umístěn AGR.. slouží na zamezení samovolného úniku výfukových plynů přes otvor po EGRu, teda spíš udrží potřebný podtlak (nebo tlak?) nasávaného vzduchu B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou to vlastně "ucpávky" na otvor, ve kterém byl umístěn AGR.. slouží na zamezení samovolného úniku výfukových plynů přes otvor po EGRu, teda spíš udrží potřebný podtlak (nebo tlak?) nasávaného vzduchu B)

Cital som ze v tychto motoroch co maju 2 lambdy sa to zaslepit neda lebo by stale ukazovalo chybu lambdy.Je to pravda?1.6 75 kw 11/2003

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, ja mam takový problem, nechci zakladat novy tema, ale v servisu mi řekli že mam asi vadny EGR ventil, mam motor 1.9tdi Ahf 81kw, k věci: ráno jako uplně prvni start to dlouho točilo a žhavilo, a po naskočeni lehce kolisaly otáčky. žhavičky OK, starter po OK (repasovany), čerpadlo OK (dělali novou hlavu). ale ted uz to nekolisa pri startu, ale stale to dlouho točí, než to naskočí. je možný že by to dělal ten EGR ventil pouze u prvního startu?, každy další naskočí na brnk. popř kolik stojí, a co se stane když je nefunkční? díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, ja mam takový problem, nechci zakladat novy tema, ale v servisu mi řekli že mam asi vadny EGR ventil, mam motor 1.9tdi Ahf 81kw, k věci: ráno jako uplně prvni start to dlouho točilo a žhavilo, a po naskočeni lehce kolisaly otáčky. žhavičky OK, starter po OK (repasovany), čerpadlo OK (dělali novou hlavu). ale ted uz to nekolisa pri startu, ale stale to dlouho točí, než to naskočí. je možný že by to dělal ten EGR ventil pouze u prvního startu?, každy další naskočí na brnk. popř kolik stojí, a co se stane když je nefunkční? díky

To mi spíš přijde, jako když ti opadává palivo, jak tu píšeš. Takže bych se zaměřil na kontrolu přepadů, přivodu nafty k čerpadlu, palivový filtr (odvodnění) atd.. hledej příčinu v palivové soustavě, když všechno ostatní je OK! Netušil sem, že hlava má nějakou souvislost s vstřikovacím čerpadlem... :t to vidim teda poprvý lollol:smich: Jestli je to tím AGR ventilem to opravdu nevím, je možné že když je studenej tak neplní svou funkci a po zahřátí funguje jak má. Když píšeš, že každý další start je na otočení.. EGR ventil je snad pouze na zpětné vedení výfukových plynů - nemá vliv na starty.

Vlivů na studený start je spousta! (baterka, starter, žhavičky, tlaky ve válcích, délka žhavení, předvstřik, startovací dávka atd. já bych se zaměřil na tu palivovou soustavu podle informací, které udáváš :palec2: )

Editováno: , autor: Komárek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi spíš přijde, jako když ti opadává palivo, jak tu píšeš. Takže bych se zaměřil na kontrolu přepadů, přivodu nafty k čerpadlu, palivový filtr (odvodnění) atd.. hledej příčinu v palivové soustavě, když všechno ostatní je OK! Netušil sem, že hlava má nějakou souvislost s vstřikovacím čerpadlem... :t to vidim teda poprvý lollol:smich: Jestli je to tím AGR ventilem to opravdu nevím, je možné že když je studenej tak neplní svou funkci a po zahřátí funguje jak má. Když píšeš, že každý další start je na otočení.. EGR ventil je snad pouze na zpětné vedení výfukových plynů - nemá vliv na starty.

Vlivů na studený start je spousta! (baterka, starter, žhavičky, tlaky ve válcích, délka žhavení, předvstřik, startovací dávka atd. já bych se zaměřil na tu palivovou soustavu podle informací, které udáváš :palec2: )

asi myslel hlavu v čerpadle ;)

Editováno: , autor: drapek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Take nechci zakladat nove tema, tak se zeptam k AGR ci EGR ventilu nebo jak ho kdo nazyva...

Muj ventil funguje spravne, v tomto ohledu s nim problem nemam, ale vadi mi, ze zkratka 'blije' olej po motoru. Je to male mnozstvi, od vymeny do vymeny nikdy nedolevam ani kapku, ale motor je od oleje vecne spinavy a cistit to skoro nema smysl, 100-200km a je to stejne jak to bylo, pohyb ventilu je opravdu casty.

Proc tomu tak je myslim chapu, mel jsem to rozdelane, ale otazka zni co s tim... jestli vubec neco? Zatim nevim.

Do sani se dostava olej asi hlavne odfukem z klikovky a mozna i malicko z turba, na tycce ventilu ktera se hybe v pruvanu vzduchu nahoru a dolu (navic uz v miste kde se do sani primichavaji vyfukove plyny) sem tam nejaka ta kapicka oleje ulpi a pri pohybu tycky nahoru a dolu zkratka nejaky ten olej vyleze ven a blije to po motoru. Ventil zkratka dobre netesni...

Muj dotaz je: nemate nekdo zkusenost jestli pomuze vymena EGR ventilu? A na jak dlouho? Ventil reprezentuje tusim 4-5t Kc, tak pokud bych ho vymenil at to nedelam zbytecne a ty prachy vylozene nevyhodim ;-) Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi myslel hlavu v čerpadle ;)

Jo, hlavu v čerpadle! Omlouvám se, nepročetl jsem si pořádně celé téma. :feve:

Myslel jsem, že je myšlena hlava, jako-že ventilová...?!! Je to důvod k zamyšlení: co je vlastně uvnitř naftového čerpadla? Víte to někdo?

Docela by mě to i zajímalo. Budu vděčný i za odpověď, kde je to vyfocené.. ;) Díky předem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Take nechci zakladat nove tema, tak se zeptam k AGR ci EGR ventilu nebo jak ho kdo nazyva...

Muj ventil funguje spravne, v tomto ohledu s nim problem nemam, ale vadi mi, ze zkratka 'blije' olej po motoru. Je to male mnozstvi, od vymeny do vymeny nikdy nedolevam ani kapku, ale motor je od oleje vecne spinavy a cistit to skoro nema smysl, 100-200km a je to stejne jak to bylo, pohyb ventilu je opravdu casty.

Proc tomu tak je myslim chapu, mel jsem to rozdelane, ale otazka zni co s tim... jestli vubec neco? Zatim nevim.

Do sani se dostava olej asi hlavne odfukem z klikovky a mozna i malicko z turba, na tycce ventilu ktera se hybe v pruvanu vzduchu nahoru a dolu (navic uz v miste kde se do sani primichavaji vyfukove plyny) sem tam nejaka ta kapicka oleje ulpi a pri pohybu tycky nahoru a dolu zkratka nejaky ten olej vyleze ven a blije to po motoru. Ventil zkratka dobre netesni...

Muj dotaz je: nemate nekdo zkusenost jestli pomuze vymena EGR ventilu? A na jak dlouho? Ventil reprezentuje tusim 4-5t Kc, tak pokud bych ho vymenil at to nedelam zbytecne a ty prachy vylozene nevyhodim ;-) Diky

Nikdo nevi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Nechcu zakladat nove tema, ale o tomhle ventilu na foru (myslim jako rady) moc neni, mam 1.6 75kw avu a jedina zavada po vypisu je prave sporadicka tenhle ventil (neco jako ze neni v mezich normy)auto normalne jezdi a novy se ho urcite kupovat nechystam, neporadil by mi nekdo jestli se s tim da neco delat ? jestli ho vycistit, prostrikat, nebo tak neco, na vagu kdyz ho zkusim dat do zakladniho nastaveni vypise chybu

popripade jestli vycistit , jak ho vubec rozebrat, koukal jsem se na nej a je k nemu nejaka chromovana trubka(co jsem pochopil asi vyfukove plyny) potom dva krizove srouby zepredu a dva zespodu, dik vsem za radu (vite jak, je to neprijemene kdyz nemate milacka v 100% stav :D )

koukal jsem na cosbyho fotky, je to podoben i u benzinu ? http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...p;hl=egr+ventil

a je to teda on ? (snad se najde nejaky dobrak co mi poradi :) )

post-12489-1212357546_thumb.jpg

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Takže som to dnes ten EGR ventil zaslepil. Robota to bola nechutná nakoľko v tej zamrdanej octavii je tažký prístup k spodnému šróbu čo drží cely ten EGR ventil. Ale ked sa mi to podarilo rozobrat skoro som odpadol. Tolko bordelu som ani vo sne nečakal! na to že mam najazdených 128.000km tam toho bolo za DVE plne HRSTE ! A tu vám prinášam aj fotografie aby ste verili!

dsc09117sd5.th.jpgthpix.gif dsc09118hg2.th.jpgthpix.gif dsc09119yf1.th.jpgthpix.gif dsc09120lb5.th.jpgthpix.gif dsc09122rb0.th.jpgthpix.gif dsc09123ez8.th.jpgthpix.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...