Jump to content
Ján Storoška

TERMOSTAT

Recommended Posts

Čau chlapi.Mám trošku jiný problém,mám 1.8 T,r.v.99.Pomalu se mi motor zahřívá a pak mi ta teplota kolísá,klesne klidně skoro úplně dolů a pak zase nahoru a tak různě.Čím by to mohlo být?? :feve: Díky za radu lol

Termostat alebo cidlo teploty... :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapi, jak menite termostat u 1,8T AGU? to je strašná pakárna se k němu dostat, musí se sundat alternátor? Jinak nevidím juinou možnost jak povolit ten spodni sroubek... :aggressive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čau chlapi,

nevíte tady někdo jak funguje termostat u motoru AVU?

Vyndal jsem ho a zkoušel postupně ohřívat ve vodě až na 100°C, ale stejně se neotevřel - zřejmě ho ještě ovládá ŘJ? Řeším to proto, že motor se dlouho nechce ohřát, na 90°C až tak po 12 km a do té doby skoro ani netopí. Parkuji v garáži, kde je i v mrazech tak +2°C, před celým chladičem mám clonu a i teď když už nemrzne, tak je to pořád stejné. Tak jsem si myslel, že je termostat pořád otevřený, nebo že otvírá moc brzy.

Dík za případnou odpověď.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jen vlozim zkusenost s nakupem termostatu:

na trhu je mnoho vyrobcu teto plastovo-kovove vecicky, ale vybrat ten spravny je umeni:

ja se drzel zasady: nekupovat cinsky vyrobek (80-150Kc), ale sehnat original nebo alespon nemeckeho nebo ceskeho vyrobce, original jsem nesehnal a tak

mezi asi 4 druhy (3 nemecke a 1 cesky) jsem vzal ten cesky termostat (450Kc s tesnenim) s tim, ze budu mit jistotu kvality

ale: co kus, to asi original, protoze novy termostat sice krasne drzi teplotu na stredu, ale mam takovy pocit, ze za studena neni uplne zavreny

zkratka se mi dele ohriva motor nez driv (5-10km misto 2km) pri stejne teplote...

a kdyz byla velka zima -15°C, tak se mi motor ohral tak na 70°C (se starym originalnim termostatem jsem toto nepoznal ani pri takovych mrazech)

tot moje zkusenost... hodne stesti s vyberem...

Edited by Millosh

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano, je to tak jak píše Milosh - já měl taky termostat nový a fungoval měsíc.. teď mám origoš německý (?) a naprostá spokojenost... a pokud se ti auto v zimě nechce pořádně ohřát, tak termostat nedovírá, stejné jsem to měl minulý rok, kdy mi na dálnici v zimě teplota padala na cca 60-70 °C a teď jsem jel v -16,5°C a teplota držela pěkný střed... :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čau chlapi,

nevíte tady někdo jak funguje termostat u motoru AVU?

Vyndal jsem ho a zkoušel postupně ohřívat ve vodě až na 100°C, ale stejně se neotevřel - zřejmě ho ještě ovládá ŘJ? Řeším to proto, že motor se dlouho nechce ohřát, na 90°C až tak po 12 km a do té doby skoro ani netopí. Parkuji v garáži, kde je i v mrazech tak +2°C, před celým chladičem mám clonu a i teď když už nemrzne, tak je to pořád stejné. Tak jsem si myslel, že je termostat pořád otevřený, nebo že otvírá moc brzy.

Dík za případnou odpověď.

Mám stejný motor jako ty a v zimě se mi ohřívá také asi 10km.Je to normální.Důležité je aby pak teplota držela konstantně provozní teplotu a nekolísala nahoru dolu.Pak by byl termostat KO.Vím-měl jsem s tím problémy,tak jsem dával nový.Náš typ motoru pracuje při teplotě až kolem 100'C kvůli emisním normám a termostat je částečně elektronický takže to vysloveně nepoznáš kdy otvírá při vaření v kastrolu.Clona u těchto aut nemá cenu,protože ti při promrzlém autě nepomůže a po ohřátí už není potřeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Clona u těchto aut nemá cenu,protože ti při promrzlém autě nepomůže a po ohřátí už není potřeba.

Tohle jsem si taky myslel, ale bylo mi to vyvráceno.

Studený vzduch, který proudí zkrz chladič ochlazje i motor. Takže pokud dáš clonu, tak ten motor má šanci se ohřát rychleji.

Nicméně taky ji nepoužívám.

Edited by Wojnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

- termostat na 75kW verzích AVU, BFQ je el. řízený ŘJ !!!

je tam sice také klasický bometalový termostat ale ten je držen voskovou patronou v požadované poloze

- nejlépe je zajet k někomu na VAG a zkontrolovat jak se motor ohřívá, jestli neklesá teplota atd

dle DP je možná teplota motoru až 115°C a teprve pak ŘJ povolí termostat otevřít

- tzn. že můžeš mít motor 100°C a termostat bude uzavřený, pokud se ti ale motor neohřívá bude možná problém v tom že je stále pootevřený

když jsi ho měl venku byl dosedlý a dotěsněný? při vaření v hrnci se neotevíral? myslím že by se otevřít měl, ŘJ ho drží napájením proudu, opkud napětí není tak se otevře

zkus třeba osahat hadice, z motoru bude teplá a z chladiče studená = termostat uzavřen, když vytáhneš konektor termostatu (černý) tak se sepnou větráky a termostat otevře

- teď mě napadlo ... vyměň čidlo teploty a pak dej vědět změny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám taky problem, ručičku teploty motoru mám trvale asi 1 cm pod 90 stupni. Teplota mi nijak nekolísá. Na 90 stupnu se dostanu jen když jedu po dálnici 160 a více jinak nikdy. Auto rychle topí a rychle se ohřeje, ale nikdy ne na 90. Je to vadny termostat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostat nebo čidlo teploty... spíš termostat - nedovírá, takže se auto neohřeje na 90 °C :feve:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

chlapci mne tiez odisiel termotstat, mal som tam znacku MAYLE ale po polroku KO, aku znacku by ste mi odporucili, kvalitnu ale nie origo, lebo ogiro stoji u nas 30 €? diki moc

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

JURI23: Znacku MAYLE NEPOZNAM. Ale znacku MEYLE poznam a je dost kvalitna. Reklamuj ten TERMOSTAT ved ma pol roka.;)

NABUDUCE napis aj aky mas motor. Dobra znacka je VAHLER, VERNET,

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja zas nepoznam znacku VAHLER, ale iba WAHLER :p , ale diki za radu, asu to pojdme ozaj reklamovat lebo pol roka to je fakt kratky cas na to aby ten termostat prestal fungovat:) diki este raz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den, chtěl bych se zeptat zdali je nějaký rozdíl v termostatech podle motorizace? U nás v obchodě mají na octavii pouze jeden termostat od firmy Behr a je na něm napsáno octavia 1,6, 1,8, a 2,0 tak nevím zdali by šel dát i na 1,9 TDI co mám v popisu. V jiném obchodě mi zase řekli, že si tam lidi na octavie berou termostay na felicie, tak jsem z toho tak nějak zmaten :huh: Předem děkuji za odpověď

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti říkali dobře a viděl jsi taky dobře. Je určitě víc druhů termostatů pro víc motorů, ale vzhledem ke konstrukčním podobnostem bloku motorů a jeho částí se pro některý řady používá stejný termostat. Já na benzínovém dvoulitru mám termostat s označením dílu 050 121 113 C, je shodný pro 1.6, 1.8, 2.0. Na diesel 1.9 a všechny jeho deriváty (1.9 TDI maj víceméně stejný blok jako 1.9D z felicie) je taky určitý jeden typ termostatu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,

mám 1.6mpi kód motoru BFQ a už delší dobu mi vag hlásí chybu 17700 termostat pro KF-řízené chlazení motoru(F256) - přerušení.

V praxi se auto chová tak, že už při teplotě okolo 10°C mi teplota motoru šla z 90°C dolů.

Dál jsem zjistil, že když se studeným motorem ujedu 1km, hadice do chladiče už je teplá.

Už jsem měnil obě čidla teploty, což vyřešilo problém s náhodným spínáním ventilátoru, termik jsem ještě neměnil.

 

Znamená to tedy, že je termostat stále otevřen tudíž v p*či?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám přesně tu samou chybu, motor BFQ a chybu 17700, smazal  jsem jí a objevila se znova, znova smáznuto a teď už 2 týdny najednou nic.

koukal jsem do příručky kde jsem podle návodu, ale když načtu blok hodnot (skupina 132) tak mi to zobrazuje pouze teplotu, vše ostatní včetně napětí nereaguje....znamená to že je termostat v pytli nebo to tak je správně, kdyby ta chyba 17700 na vagu byla dál tak jsem v klidu a vyměním tu vložku termostat, ale zbytečně se mi to dělat nechce, stojí ca litr :-(

Jinak teplota motoru když se to ohřeje(ca po 5ti km jízdy) drží stabilně na 90tce, nikde nic nekolísá

Poradí někdo ?

post-6551-0-88879400-1386859153_thumb.pn

post-6551-0-13793900-1386859170_thumb.pn

Edited by cz pida

Share this post


Link to post
Share on other sites

U motoru AVU je v bloku hodnot zleva doprava (pozadovana tep. na vystupu z chladice - nezobrazuje se), rozdil teplot motor - vystup z chladice, napeti na potenciometru nastavovace teploty u Climatroniku a posledni je stavove pole, kdy nejnizsi bit (vpravo) je 1-pokud je diagnostikovana nejaka chyba. U BFQ to bude asi stejne.

 

Pro diagnostiku el. termostatu u motoru AVU slouzi adresa bloku hodnot #130-131 kde je zobrazena strida vyhrivani termostatu v %

Share this post


Link to post
Share on other sites

díky za vysvětlení, jestli je to tak jak píšeš mělo by to u mě být teda v pořádku (až na to napětí teda, Climatronik mám)

Počkám co bude dál, kdyýž se ta závada 17700 znova objeví tak to vymněním, když neobjeví tak to holt nechám

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já mám taky problém s teplotou a už mě to se.e,mám AEE motor 55kw,vyměnil jsem už 3 termostaty WAHLER a při posledním jsem koupil i přírubu co drží termostat a problém je pořád stejný.Auto na mítě ohřeju na 90°C a když se rozjedu,tak po 300 metrech jde teplota dolu odhadem na 50°C potom se zvedne,možná na 70°C a dost.Za 30km se nezvedne,samozřejmě i méně topí.Už nevím co stím,prosím poradte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...