Jump to content
Ján Storoška

TERMOSTAT

Recommended Posts

Zdravim, mam podobny problem ale ne tak zavazny yatim. Po vymene cidla teploty mi rucicka na budiku trochu klesa a stoupe. Kdyz jedu pomalu tak je na 90 ale kdyz to rojedu tak mi zacne klesat tak na 75-80. Myslite ze je to termostatem nebo treba spatne naredenou chl. kapalinou? Dik za odpoved  :kol-47:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dnes jsem dal opět nový termostat WAHLER a pořád stejná závada.Řekl bych že teploměr ukazuje ještě méně,než předešlý termostat.Zaclonil jsem chladič a nevidím rozdíl.Už jsem nasra.ý.Přeci není možné,že 4 termostaty po sobě jsou vadný a každý podle budíku jde jinak.Poradí někdo?,nebo mám auto prodat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mě trápí teplota. Když jsem dával nový termostat, vše složil dohromady, tak mi chladící kapalina tekla kolem příruby.

 

Gumička byla nová, nakonec jsem to zasilikonoval a přestalo to. Proto si myslím, že gumička uvnitř příruby netěsní jak by měla a propouští, i když je termostat zavřený.

 

Nebo si nech zkontrolovat čidlo chladící kapaliny, třeba to ukazuje špatně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[attachment=315004:S6009388.Přírubu jsem dal s posledním termostatem a kupuji jen WAHLER.Dnes jsem provedl test dvou termostatů a otevřou oba 88 až 90°C po přidání studené vody zavře,to znamená že termostaty jsou v pořádku.Mám ted dojem,že termostat je v domečku volný a tím pádem pořád otevřený.

 

 

 

 

attachicon.gifS6009388.JPG

 

Trochu jsem se tady zamotal s fotkama,takto jsem testoval termostat,aby byl jako v domečku.

Edited by Gaston 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ort: teplotní čidlo je v pořádku,je nové a topení netopí.Už nemám jiné vysvětlení než,že je termostat v uložení volný a proto nemůže zavřít.Jsou asi dvě možnosti,bud na spodní osazenou část termostatu dát podložku a nebo menší průměr tesnící O kroužek na přírubě,pokud ale pude příruba více dotáhnout.V pátek rozeberu a potom dám vědět jak jsem dopadl 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak vypadá že je opraveno,zítra jedu delší trasu,tak se uvidí.Na termostat jsem dal měděnou podložku a je termostat těsný,jak jsem psal nahoře O kroužek nenšího průměru na výčko,tak to nejde,protože příruby jdou až k sobě.VAG ukazuje teplotu 75°C,budík 90°C a při jízdě teplota na budíku neklesá,jako dřív.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

teplota motoru dle budíků se drží na 90°, tedy až se na tuto hodnotu dostane, trvá to nějaký ten kilometr.. tak 5.. problém je v tom, že auto moc netopí... bude vadný termostat, když je hadice k chladiči vlažná ještě před tím, než je teplota na 90°? je teplá zhruba do míst, kde je téčko, které vede menší hadicí vodu někam dolů před motor..

 

Díky za info ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja když měl vystřelený termostat tak jsem se ani v létě nedostal pres 60 na budikach.mas dost vody?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mám ten isty problem ako si to vyriešil????

 

 

napisal som na SK forum:

 

 

Dobrý deň

Potreboval by som poradiť ohľadom topenia na mojej octavii je to 1.6 75 KW motor BFQ ročník 8/2010 najazdené 70 000KM. Auto pokiaľ stoji na mieste tak s nahreje na 90 stupnou len mu to dost dlho trvá 12-15 minút, lenže topenie v aute topí len pri zdvihnutých otáčkach cca 2000. Ked som to zbežne kontroloval do nádržky sa mi cez tu tenkú trubklu voda vracia. Po asi 30 minútach na mieste pri naštartovanom aute sa zapne chladenie chladiča pričom chladič je studený len horna privodova hadica je pri chladiči trochu teplá cca 40 stupnou odhadujem . Ako som už písal pokiaľ niesu zdvihnuté otáčky do radiátora topenia sú obe hadice studene. Podla mojej logiky keď že sa voda vracia do nádržky asi bude vodne čerpadlo v poriadku aj snímač teploty nakoľko ručička sa na 90 stupňov zastaví a tam ostane stat aj počas jazdy. Postačí vymeniť len tel elektronicky termostat " či sa nerozpadla mechanicka časť" ak áno akú značku výrobcu objednať nakoľko som čítal že sú dosť problémové.
Je o tom asi milión tém ale nikde som nenašiel presne tie iste postrehy preto sa radšej informujem skôr ako by som mal nechať pomeniť pol motora. Cez Vag-comp nevýhodi žiadnu chybu teplota motora sa vytiahne na 90 a termostat začne reagovať tiež až na cca 85 stupňoch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosim o radu.Mam Octavii 1,6 74kw.Nejspise me odchazi termostat,nebot se me casto stava,ze teplota dosahne po delsi jizde max.75st.Do tahlejsiho kopce vystoupne na 90st a pak opet klesne.U favorita byla radost ho menit,ale tady si nejsem prilis jisty.Nevim presne,kde se nachazi,pouze jsem usoudil a vyfotil(viz priloha) a dale nevim presne,kde se nachazi ani vypousteci sroub nebo nejaky ventil.Stacilo by tedy vypustit vodu tak,ze bych pouze sundal hadici a odchytil do nadoby.Diky za postrehy.

post-68140-0-48322400-1431860524_thumb.j

Edited by zzshmp

Share this post


Link to post
Share on other sites

....tak jsem sice termostat nasel,ale nastal dalsi problem.K hornimu sroubu co je na telesu termostatu se v pohode dostanu,ke spodnimu sice take,ale klicem nebo imbusem(mam kombinovane srouby)jiz s nim neotocim.Bud vadi samotne teleso termostatu nebo alternator(viz moje priloha vyse).Existuje nejaky figl nebo jak to resite ostatni?Popravde receno s alternatorem se me prilis hybat nechce.Diky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak v sobotu z ničeho nic mi šla teplota nahoru, tak jsem zastavil, počkal až motor vychladl, abych dojel domů. Horní hadice vřelá a chladič studený. První co mě napadlo, že to bude termostat a taky že jo. Zkusil jsem ho vydělat a bez nněho se auto nepřehřívalo ale taky moc neohřívalo. Dám tam nový.

 

Jenže se mi stalo, že jsem spodní šroubek u hrdla termostatu zlomil. Holt byl úplně shnilý, takže mi tam zůstal jen pahýl šroubu bez hlavičky. Sice to neteče a hrdlo drží jen na horním šroubu, ale je to spíše časovaná bomba. Jak ale pahýl šroubku nejlépe vytáhnout? Nemáte na to nějaký fígl, krom teda toho, že vezmu vrtačku a šroubek vyvrtám. Ale závit je tuším v plastu, tak mám obavu, že ho vrtáním zničím. 

 

Díval jsem se na celou skříň komplet s termostatem v autě a je tam kód 032121111 NQ, ale takové číslo s těmi písmeny nemůžu najít. Nevíte, která tam přesně patří?

Edited by Iguka

Share this post


Link to post
Share on other sites

rok výroby je 06/1998 a vin je TMBZZZ1U2W2114372 , ptám se proto, že kdybych náhodou ten závit strhl, tak bych musel koupit novou skříň. Ta levnější je cenově v pohodě , ale ten novější typ je dost drahej. díky.

Edited by Iguka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar skodovaci.Vie mi niekto poradit,co znamena tato chyba a jej mozne odstranenie?

17701-rizeny termostat chlazeni motoru (F265): zkrat na plus
P1293 -35-10---Sporadická
Readiness:0010 1001

Je to skoda octavia combi, 1,6 75kw r.v 2004. Kod motora BFQ.Auto sa normalne nahreje,ale ked ho trocha vytacam,alebo ide hore kopcom,teplota sa zvysi na 100 stupnov,ked to ukludnim klesne zasa na 90 a drzi.Dnes som si aj vsimol,ze vetraky na chladici mi idu nonstop a hadica za termostatom s cidlom je studena:-(Cim to je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,toho som sa obaval:-(Mozno bude stacit len teleso s termostatom,ci radsej komplet skrinu??

Edited by kamilo22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...