Jump to content
Ján Storoška

TERMOSTAT

Recommended Posts

nevím to určitě, ale není to snímač, je to ovládání termostatu, je totiž elektronický, tak někudy musí do něho jít povely z ŘJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaj takto,ok tak dik za rady:-)Nemas nahodou,alebo niekto skusenosti s predajom autodielov na www.autodilyhh.sk?Je to ceska firma v Caslavy.Nasiel som tam vraj original celu skrinku s termostatom za 57€,je to mozne?Vraj zlava 50%.Dik za kazdu radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den, mám problém s teplotou motoru u Octavie 1.6i 75 kW 2003. Při koupi auta u něj nefungoval termostat, auto se ohřálo pouze pokud stálo na místě. Tak mi ho nechali vyměnit - skrytá závada. S vyměněným termostatem se auto ohřívá, ale pomalu. při venkovní teplotě okolo 2°C. Na 12 km se není schopno dostat na provozní teplotu. Rafika se se blíží k 90°C, ale sjedu krátký kopec se zařazenou rychlostí a teplota klesne hned o 10 stupňů. To mám topení vypnuté, aby se to ohřívalo rychlejc. Zkoušel jsem dát i karton před chladič, ale to nemá žádný vliv. Když je potom auto v tahu, tak už si těch 90 stupňů potom udrží. Čím to může být? Špatný termostat opět?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No právě nevím, jestli to třeba není u tohoto motoru, auta "normální" jev. Nemám to s čím srovnat. A jestli je na vadě termostat nebo něco jiného, docela mě to zaráží, když je nový.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Není to normální. Taky jsem jel ve 2 stupních 13km, 30 km a raficka teploty byla na první čárce a ne se dostat na 90. Dal jsem termostat Meyle za 130kc + rovnou vyměnil kapalinu a po chvíli je tam 90 a drží.
A pokud ho chceš testovat doma v hrnci, musíš mít teploměr. Můj starý termostat se otevíral mezi 60-70 stupni, takže se při vhození do vařící vody otevřel a vypadal, že je v pohodě, ale když jsem změřil teplotu, byl KO.

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk


Share this post


Link to post
Share on other sites

To že se bude průběžně měřit teplota vody jsem bral jako samozřejmost, vyndej ho, zkus, případně ho reklamuj, mě ho vyměnily bez problémů, a i kdyby ne tak to je cca dalších 200Kč za to že motor bude fungovat jak má

Share this post


Link to post
Share on other sites

Právěže nejednou jsem slyšel , že ho hodili do vařící vody, otevřel se, takže tím to nebude.
A jak píšeš, je to malá částka na to, aby motor fungoval tak, jak má. Krom toho má provozní teplota souvislost se spotřebou paliva.

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za odpovědi. Tak jsem to zkoušel znovu, motor zahřát na provozní teplotu. Teplotu si drží, nepřehřívá se. Sjedu jeden kopec a hned o 10 stupňů se ochladí. A potom znovu čekat než se zahřeje. Můžete mi dát tip na nějaký termostat, odkaz na netu, kde se dá sehnat na tento typ motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Každý termostat se začne v určitou teplotu otevírat a v určité teplotě úplně otevřený a tohle je teplota, kdy je úplně otevřený.
Nebo mne opravte, jestli se mýlím ;-)

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty hodnoty určují kdy se termostaty začínají otevírat. Někdy jsou uvedeny obě hodnoty, tedy i úplného otevření, takže třeba já mám na 2.0 počátek otevření 87°C a konec, tedy plné otevření asi 102°C. Toto je uvedeno v DP. Ty 75kw 1,6tky mají vysokou provozní teplotu motoru, proto těch 105°C, tu se snaží ten termostat držet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám stejný motor, jen 74kw a máme stejný termostat, viz škoda-dily a pise se tam: termoregulátor pro vozidla s motory 1.6 74kW/75kW, 1.8, 2.0, 87-102 stupňů Celsia.
Proto mi to prijde jako chyba, ze se otevírá při 102 stupních a i to, ze by stejný motor měl dve různé provozní teploty..

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk


Share this post


Link to post
Share on other sites
před 8 minutami, noxik600 napsal:

Já mám stejný motor, jen 74kw a máme stejný termostat, viz škoda-dily a pise se tam: termoregulátor pro vozidla s motory 1.6 74kW/75kW, 1.8, 2.0, 87-102 stupňů Celsia.
Proto ji to prijde jako chyba, ze se otevírá při 102 stupních i to, ze by stejný motor měl dve různé provozní teploty..

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
 

Nějak nerozumím nářečí tvého kmene, ale DP mluví sama za sebe:

 

termostat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Víc nečitelně to nejde? Co to sem dát trochu jinak?? Edit: uz jsem to našel jinde. ;-)
Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk



Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji za potvrzení že vím, jakou má tento motor provozní teplotu ;-) Ale stále nechápu, kde jsi vzal těch 105 stupňů provozní teploty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to prostě ty 75 kw motory s elektronicky řízením chlazení mají a určil to výrobce. Podívej se klidně do dílenské příručky.

 

Příloha mi jde normálně otevřít.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilenskou příručku nemám..
A dle prodejců jsou termostaty jeden a ten samý.

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk


Share this post


Link to post
Share on other sites

Přečetl, ale to je jedno, protože jsem odpovídal na otázku, kterou položil tekys. Nicméně jsem našel odpověď. Motor je stejný, ale je jiné chlazení a proto člověk najde dva termostaty. Ten správný se otvírá při 105 stupních.

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk


Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...