Přejít na obsah

vypinani autoradia pri startu


Doporučené příspěvky

cauec...nevite nekdo jak upravit radio tak aby mi nezhasinalo pri startu..mam napajeni udelany na klicek to znamena ze vyppnu auto a vypne i autoradio a opacne ale kdyz dam klicek do polohy startu nazhavim radio rozmota cd a kdyz startuju opet vypne a nacita cd...chci aby jelo porad pri startovani...jde to nejak udelat?diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cauec...nevite nekdo jak upravit radio tak aby mi nezhasinalo pri startu..mam napajeni udelany na klicek to znamena ze vyppnu auto a vypne i autoradio a opacne ale kdyz dam klicek do polohy startu nazhavim radio rozmota cd a kdyz startuju opet vypne a nacita cd...chci aby jelo porad pri startovani...jde to nejak udelat?diky

Asi to udělat tak, že místo spínaného napětí co je na klíčku, přivést do rádia trvalé napětí. Takže v konektoru rádia by na pinu 4 a 7 bylo stálé +. Pokud to tak není tak mě opravte.

Editováno: , autor: Konny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi to udělat tak, že místo spínaného napětí co je na klíčku, přivést do rádia trvalé napětí. Takže v konektoru rádia by na pinu 4 a 7 bylo stálé +. Pokud to tak není tak mě opravte.

jsem obyc uzivatel a tomuto moc nerozumim..ale nejak jsem to pochopil....neda se to udelat jednoduseji?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsem obyc uzivatel a tomuto moc nerozumim..ale nejak jsem to pochopil....neda se to udelat jednoduseji?

Jsem taky jenom obyčejný uživatel, ale toto je podle mě nejjednodušší možnost (pokud jsou ještě nějaké jiné) jak to upravit. Tady je více informací jak je zapojený rádio http://www.skodaoctavia.cz/muzikanavody/zapojeniradia.htm a tak to napětí co je na vývodu č. 4 tak to by jsi měl dát i na vývod č.7, tím dosáhneš, že budeš mít rádio pořád napájeno a tudíž by mělo hrát i při startu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Da sa to spravit tak jak ti pise burek to znamena ze natiahnes o baterky +kabel rovno do radia nepoide to cez klucik. ale tympadom prides o moznost zapianania a vypinania radia klucom a budes to muset robyt gombikom na radiu. (Dobre som to napisal ?? :) )

Nic se odnikud tahat nemusí, stačí proklemovat zmíněné piny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cauec...nevite nekdo jak upravit radio tak aby mi nezhasinalo pri startu..mam napajeni udelany na klicek to znamena ze vyppnu auto a vypne i autoradio a opacne ale kdyz dam klicek do polohy startu nazhavim radio rozmota cd a kdyz startuju opet vypne a nacita cd...chci aby jelo porad pri startovani...jde to nejak udelat?diky

Neviem, či som ťa správne pochopil čo ti to robí, ale skús mať rádio nastavené, tak aby ti zapínalo rádio nie CD. Ak ti to bude robiť to isté, tak je možné to, že pri štarte má autobatéria vyšší odber a jednoducho na rádio sa "neujde" a teda vypne. Potom keď už motor beží, tak je to OK, lebo má rádio stále napätie. Toť môj názor, lebo mi to robí to isté a kašlem na to kol11 . A robilo mi to aj u predošlého auta, kde som mal rádio priamo na autobatériu. Prejavovalo sa to tak, že na rádiu zoslabli kontrolky, vyplo sa a keď motor naskočil, tak sa samo zaplo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, či som ťa správne pochopil čo ti to robí, ale skús mať rádio nastavené, tak aby ti zapínalo rádio nie CD. Ak ti to bude robiť to isté, tak je možné to, že pri štarte má autobatéria vyšší odber a jednoducho na rádio sa "neujde" a teda vypne. Potom keď už motor beží, tak je to OK, lebo má rádio stále napätie. Toť môj názor, lebo mi to robí to isté a kašlem na to kol11 . A robilo mi to aj u predošlého auta, kde som mal rádio priamo na autobatériu. Prejavovalo sa to tak, že na rádiu zoslabli kontrolky, vyplo sa a keď motor naskočil, tak sa samo zaplo.

chci aby autoradio pry vypnuti klicku vyplo napajeni a zaroven opacne a aby pri startu nezhasinalo kdyz nacita cd..takhle nejak...pin mam schvalne prohozen na autoradiu tak aby se mi zapinalo a vypinalo pri otoceni klicku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chci aby autoradio pry vypnuti klicku vyplo napajeni a zaroven opacne a aby pri startu nezhasinalo kdyz nacita cd..takhle nejak...pin mam schvalne prohozen na autoradiu tak aby se mi zapinalo a vypinalo pri otoceni klicku

Tak to s tím nic neuděláš, při startování se odpojujou všechny spotřebiče, musel bys mít napájení natažený přímo od baterky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím,že to pujde,ale budeš se muset dostat ke spínací skříňce a taky záleží jak moc rozumíš elektrice a jestli vlastníš alespoň voltmetr.Jestli ne tak Ti to asi těžko vysvětlím.

V každém případě si myslím,že každá spínací skřínka funguje stejně to znamená,že musíš najít vodič který je přiveden na autorádio a pak najít vodič který napají přístrojovou desku a tyto dva vodiče propojíš diodou .

Katodu na vodič k autorádiu a anodu na vodič k přístr.desce.

Funguje to pak následovně:otočíš klíčem naskočí rádio,otočíš dál naběhne přístrojovka v ten okamžik je autorádio napájeno už pres diodu z kontaktu co je napájena přístrojovka a startuješ.

Vtip je pouze v tom,že přístrojovka musí bejt napájená i při startování (pokud se teda nepletu,ale myslím si ,že ne)

a na ten okamžik si to veme napětí přes tu diodu.

Typ diody Ti kdyžtak pošlu pokud si na to troufáš?!

Editováno: , autor: rostik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to mám udělany mimo spínací skříňku,ale moc si nepomužes,protože při startování je takovej odběr,že ti radio stejně přestane hrát,jediná vyhoda že to hraje a nemusím mit klíčky ve spínačce,jinak je lepší to mít přes skřinku protože při startování to odpojí všechny spotřebiče a na start to má čistej proud.Mam sice fabku,ale je to stejný.

Editováno: , autor: Vlasta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nad tím taky ještě přemejšlel a je fakt,že bych se na to taky vykašlal ono se ještě musí obejít to odlehčovací relé,ale i to jde vyřešit ovšem to už bych potřeboval kloudný schema,protože moje auto se mě kvůli tomu opravdu kuchat nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další možnost je (a pro tebe asi nejjednodušší),že ten vodič který jde autorádiu odpojíš na tom "odlehčovacím"relé a připojíš ho na ten drhej kontakt kde by mělo bejt přivedeno stálé napětí +12V.Mělo by to bejt druhý relé z leva na releové desce p od volantem

Pak by jediné co zůstane při startu připojené, bude právě to rádio

Ale říkám nevím přesně jak to v té Octavii funguje proto navrhuji více možností pouze Ti chci pomoct používám k tomu pouze znalosti elektrotechnika.Když bude schema budu konkrétní,ale chce to opravdu schéma !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem si jistej, ale podle me je do radia privedeno stalych 12V kde je napeti i behem startovani a spinanych 12V - S-kontakt, na kterym je napeti pokud je klicek v zapalovani a vypina pri startovani. Soudim podle toho, ze mam radio Becker Grand Prix a to pri startovani vypne radio(prahravani CD) a na displeji je napis BECKER. Tzn. radio neni uplne bez proudu. Jen se snizi jeho odber tim, ze sviti pouze displej.

Editováno: , autor: tomina
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si to včera vyzkoušel, co udělá rádio, když startuji (už dlouho jsem neměl tu čest, nastupuji do auta s již nastartovaným motorem). Můžu říct, že zapnu klíček, rádio hraje, startuju, rádio hraje a nevypíná se.

Pokud se někomu vypíná, budou asi dva důvody: buď se mu rozpíná napájení, nebo je rádio citlivé na pokles napětí při zátěži akumulátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak, je to poklesom napätia, je zaujimave že niekedy hlavne v lete keď je teplo a motor nekladie štarteru taky odpor sa to nestane ale potom zas ano.

Neviem, či som ťa správne pochopil čo ti to robí, ale skús mať rádio nastavené, tak aby ti zapínalo rádio nie CD. Ak ti to bude robiť to isté, tak je možné to, že pri štarte má autobatéria vyšší odber a jednoducho na rádio sa "neujde" a teda vypne. Potom keď už motor beží, tak je to OK, lebo má rádio stále napätie. Toť môj názor, lebo mi to robí to isté a kašlem na to kol11 . A robilo mi to aj u predošlého auta, kde som mal rádio priamo na autobatériu. Prejavovalo sa to tak, že na rádiu zoslabli kontrolky, vyplo sa a keď motor naskočil, tak sa samo zaplo.

Na rádio je privedený jediný spínaný kontakt zo spínačky a to ten S kontakt a funguje tak že raz potočíš do polohy 1 a ostane zapnutá AŽ DO VYTIAHNUTIA KLUČIKU, teda rádio má napätie z neho aj počas samotného štartu!

Já si myslím,že to pujde,ale budeš se muset dostat ke spínací skříňce a taky záleží jak moc rozumíš elektrice a jestli vlastníš alespoň voltmetr.Jestli ne tak Ti to asi těžko vysvětlím.

V každém případě si myslím,že každá spínací skřínka funguje stejně to znamená,že musíš najít vodič který je přiveden na autorádio a pak najít vodič který napají přístrojovou desku a tyto dva vodiče propojíš diodou .

Katodu na vodič k autorádiu a anodu na vodič k přístr.desce.

Funguje to pak následovně:otočíš klíčem naskočí rádio,otočíš dál naběhne přístrojovka v ten okamžik je autorádio napájeno už pres diodu z kontaktu co je napájena přístrojovka a startuješ.

Vtip je pouze v tom,že přístrojovka musí bejt napájená i při startování (pokud se teda nepletu,ale myslím si ,že ne)

a na ten okamžik si to veme napětí přes tu diodu.

Typ diody Ti kdyžtak pošlu pokud si na to troufáš?!

Tak tak, tak to mám aj ja, mimo spínačku, niektoré rádiá sa beztak dajú nastaviť na väčší powersaving, napr Pioneer.

Já to mám udělany mimo spínací skříňku,ale moc si nepomužes,protože při startování je takovej odběr,že ti radio stejně přestane hrát,jediná vyhoda že to hraje a nemusím mit klíčky ve spínačce,jinak je lepší to mít přes skřinku protože při startování to odpojí všechny spotřebiče a na start to má čistej proud.Mam sice fabku,ale je to stejný.

Neni odpájaný pri štarte, zrejme ide o fíčuru rádia že pri poklese do určitého napätia ostane napájané len čiastočne resp len jeho display

Nejsem si jistej, ale podle me je do radia privedeno stalych 12V kde je napeti i behem startovani a spinanych 12V - S-kontakt, na kterym je napeti pokud je klicek v zapalovani a vypina pri startovani. Soudim podle toho, ze mam radio Becker Grand Prix a to pri startovani vypne radio(prahravani CD) a na displeji je napis BECKER. Tzn. radio neni uplne bez proudu. Jen se snizi jeho odber tim, ze sviti pouze displej.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, že je rádio pod napětím i při startování, ale pokles napětí je tak velký, že rádio většinou vypne (možná nějaké rádio od Vietnamců s výkonem až 2x3W by při startování nevypnulo lol . Chtělo by to dát do napájecí cesty před rádio silný kondenzátor, který by ten pokles pokryl. Samozřejmě tam musí být ještě relé, které tento kondenzátor odpojí při vytažení klíčku!

P.S.: vzhledem k tomu, že nemusím žhavit, tak mě tento problém zas tak netrápí. :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

zdravim, ja bych zase bral aby autoradio při vypnuti kliče, vyjmuti klíče, při startu, prostě pořád bylo napájeno. Protože ja tedka vytahnu kličky a radio zapomene nastaveni barvy, co hralo a dokonce i hodiny. Nevite jak na to ? :( ... nebo je to takto standartní nebo jsem to špatně zapojil ?

Asi by bylo řešeni natahnout stálý přísun do radia, ovšem nebude mit moc velký odběr ?

(autoradio toto)

Diky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim, ja bych zase bral aby autoradio při vypnuti kliče, vyjmuti klíče, při startu, prostě pořád bylo napájeno. Protože ja tedka vytahnu kličky a radio zapomene nastaveni barvy, co hralo a dokonce i hodiny. Nevite jak na to ? :( ... nebo je to takto standartní nebo jsem to špatně zapojil ?

Asi by bylo řešeni natahnout stálý přísun do radia, ovšem nebude mit moc velký odběr ?

(autoradio toto)

Diky moc

Určitě to máš špatně zapojený. Zkus prohodit na konektoru piny 4 a 7 a mělo by to fungovat tak jak má tzn. že tě zůstane nastavená barva, hodiny atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě to máš špatně zapojený. Zkus prohodit na konektoru piny 4 a 7 a mělo by to fungovat tak jak má tzn. že tě zůstane nastavená barva, hodiny atd.

se právě bojím toho odběru :) už tam totiž nějakej "neznámej nepatrnej" doběr mám :-) v jednotce centrálu .. a ta je prý pěkně masná

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

se právě bojím toho odběru :) už tam totiž nějakej "neznámej nepatrnej" doběr mám :-) v jednotce centrálu .. a ta je prý pěkně masná

Toho odběru bych se nebál, přece při vypnutým stavu to rádio žere minimum proudu. Já jsem třeba týden s autem nejel a baterka byla v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim, ja bych zase bral aby autoradio při vypnuti kliče, vyjmuti klíče, při startu, prostě pořád bylo napájeno. Protože ja tedka vytahnu kličky a radio zapomene nastaveni barvy, co hralo a dokonce i hodiny. Nevite jak na to ? :( ... nebo je to takto standartní nebo jsem to špatně zapojil ?

Asi by bylo řešeni natahnout stálý přísun do radia, ovšem nebude mit moc velký odběr ?

(autoradio toto)

Diky moc

Neviem či si už problém odstránil, ale je to tak ako ti to pisal Konny. Mam to isté rádio v O1 a musel som na ňom prehodiť medzi sebou káble na pozícii 4 a 7. Myslím, že to bol červený a žltý kábel na rádiu. Oni dokonca už majú aj svorky tak pripravené. Tiež som nemal pri rádiu manuál v slovenčine ani v češtine :feve: , tak som to riešil so slovníkom a tam som na toto prišiel lol . Je tam písané, že jeden pin je stále napätie a druhý je switch - spínacie. Inač to funguje normalne ako ma, len radio mi bez kľúča v spínačke nehrá. (To čo som tam mal predtým hralo aj bez kľúča - bol to starý Philips) Ak by si mal náhodou k tomuto rádiu manuál v dostupnom jazyku - ČR, SR, tak sa mi ozvi. Su tam funkcie, ktoré celkom dobre ani neviem na čo sú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

jj Je to teda ten pin 4 a 7 .. jen ty dva kabely přehodit

Do originalniho kabelu škodovky jsem nezasahl, moje rádio Sony mělo u sebe přidavnej iso kabel . ...

sebral jsem nářadi a šel jsem se ubytovat do auta ... opatrně vytahl radio a najdu si piny 4 a 7 a tam dokonce u toho konektoru byly rovnou samec a samyca tak sem je přepíchl a je to ok !!!

radio se po vytahnuti klíče vypne a nejde pustit, ovšem pamatuje si veškeré nastavení , a když necham v radiu tatranku (předni panel) tak mi to začne varovně pípat .... spokojenost ! :palec2:

ps. a odběr taky v pohodě!

Editováno: , autor: pointfrost
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj Je to teda ten pin 4 a 7 .. jen ty dva kabely přehodit

Do originalniho kabelu škodovky jsem nezasahl, moje rádio Sony mělo u sebe přidavnej iso kabel . ...

sebral jsem nářadi a šel jsem se ubytovat do auta ... opatrně vytahl radio a najdu si piny 4 a 7 a tam dokonce u toho konektoru byly rovnou samec a samyca tak sem je přepíchl a je to ok !!!

radio se po vytahnuti klíče vypne a nejde pustit, ovšem pamatuje si veškeré nastavení , a když necham v radiu tatranku (předni panel) tak mi to začne varovně pípat .... spokojenost ! :palec2:

Tak to je dobře, že ti to fakčí :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...