Jump to content

Rachtání při rozjezdu


cobra11

Recommended Posts

Ahoj, mám Octavii RS a při rozjíždění když jsou kola v prokluzu tak se ozývá docela hlučný rachtání, jakmile kola přestanou prokluzovat je klid. Nejdříve to dělalo je při rozjezdu, teď třeba i když jedu 40km/h na sněhu a prudce přidám a jakmile se začnou prokluzovat. Navíc se k tomu přidalii občasné rázy např. při odbočování na křižovatce při rejdu. V čem myslíte, že bude problém? Kloub, čep,....? Díky za odpovědi.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, mám Octavii RS a při rozjíždění když jsou kola v prokluzu tak se ozývá docela hlučný rachtání, jakmile kola přestanou prokluzovat je klid. Nejdříve to dělalo je při rozjezdu, teď třeba i když jedu 40km/h na sněhu a prudce přidám a jakmile se začnou prokluzovat. Navíc se k tomu přidalii občasné rázy např. při odbočování na křižovatce při rejdu. V čem myslíte, že bude problém? Kloub, čep,....? Díky za odpovědi.

EDS?

Link to comment
Share on other sites

tiez si myslim. nie je to nic ine ako EDS. je to system, ktory pribrzduje rychlejsie sa otacajuce koleso. je to akoby uzavierka diferncialu

Taky mě to napadlo, ale je to dost hlasitý a navíc pokud k tomu prokluzu dojde při rychlostech třeba nad 50km/h a ESP mám stále zapnutý, tak už ten zvuk slyšet není. A navíc v těch zatáčkách to ono rozhodně nebude, protože tam nejsou kola v prokluzu, i když to už je jiný zvuk, tlumenější, takže to nemusí mít spolu nic společnýho.

Link to comment
Share on other sites

myslim ze to chrustanie je EDS. ten zvuk v zakrutach pokial hovoris je iny tak to by som tipoval nejaku chybu v naprave, co s chrustanim nesuvisi. ale k tej naprave ti neporadim, na to su tu ini borci tak nech ti poradia ;)

Edited by martino
Link to comment
Share on other sites

EDS? snad ASR, ne? Nebo ASR je součástí ESD?

EDS je mechanicke - pribrzd. ABS kolo ktere se protaci a ASR je pouze snizeni otacek / momentu motoru i kdyz mas selaplej plyn :)

Link to comment
Share on other sites

no ono je to trochu jinak .... EDS se dělalo dříve... a bylo opravdu dost hlučné... od květen 2001 tedy facelift se dělá ASR protiklus,a nebo ESP kontrola stability ... ASR je tedy novejší a inteligentnější řešení prokluzu .. samo ABS přibržduje kola tím ty podivné zvuky ale ne už tak hlasité ...a když je po delší dobu rozdíl otáček mezi přední a zadní nápravou ubere jednotka výkon motoru jak tu psal víše brad .... :) .. a samo asi největší výhoda ASR či ESP .. že se dá vypnout ... jinak EDS se dávolo do motoru 1.8,1.8T,2.0, a TDI 81KW .......... jinak ještě taková zajímavost ta hlučnost se ozývá více méně jen v případě když kola mají opravdu velkou nestabilitu což je led ,či sníh .. když je třeba mokro tak to člověk ani nějak nepostřehne... toto se týká spíše systému ASR :)

Link to comment
Share on other sites

no ono je to trochu jinak .... EDS se dělalo dříve... a bylo opravdu dost hlučné... od květen 2001 tedy facelift se dělá ASR protiklus,a nebo ESP kontrola stability ... ASR je tedy novejší a inteligentnější řešení prokluzu .. samo ABS přibržduje kola tím ty podivné zvuky ale ne už tak hlasité ...a když je po delší dobu rozdíl otáček mezi přední a zadní nápravou ubere jednotka výkon motoru jak tu psal víše brad .... :) .. a samo asi největší výhoda ASR či ESP .. že se dá vypnout ... jinak EDS se dávolo do motoru 1.8,1.8T,2.0, a TDI 81KW .......... jinak ještě taková zajímavost ta hlučnost se ozývá více méně jen v případě když kola mají opravdu velkou nestabilitu což je led ,či sníh .. když je třeba mokro tak to člověk ani nějak nepostřehne... toto se týká spíše systému ASR :)

A jak je možný, že to je slyšet i když vypnu ESP, nebo přesto zůstane ASR stále zapnutý?

Link to comment
Share on other sites

no ono je to trochu jinak .... EDS se dělalo dříve... a bylo opravdu dost hlučné... od květen 2001 tedy facelift se dělá ASR protiklus,a nebo ESP kontrola stability ... ASR je tedy novejší a inteligentnější řešení prokluzu .. samo ABS přibržduje kola tím ty podivné zvuky ale ne už tak hlasité ...a když je po delší dobu rozdíl otáček mezi přední a zadní nápravou ubere jednotka výkon motoru jak tu psal víše brad .... :) .. a samo asi největší výhoda ASR či ESP .. že se dá vypnout ... jinak EDS se dávolo do motoru 1.8,1.8T,2.0, a TDI 81KW .......... jinak ještě taková zajímavost ta hlučnost se ozývá více méně jen v případě když kola mají opravdu velkou nestabilitu což je led ,či sníh .. když je třeba mokro tak to člověk ani nějak nepostřehne... toto se týká spíše systému ASR :)

Ale ja jsem treba rad ze tam je to mechanicke EDS - ono jen ubrat otacky asi nebude to prave orechove

Link to comment
Share on other sites

Ale ja jsem treba rad ze tam je to mechanicke EDS - ono jen ubrat otacky asi nebude to prave orechove

Tos mně asi nepochopil... ASR dělá to samé co EDS a ještě ubere ty otáčky... a jinak EDS není to co si myslíte... v převodovce není žádné elektrické zařízení jako špéra nebo něco takového ... dělá to vše jen to abs ... jak přibržduje různě kola tak přes diferák se snaží rozdělit otáčky kol aby třeba nehrabalo jen jedno... je to asi tak když jedním kolem budete stát na ledu a druhé na suchém asfaltu ..tak by ste se nerozjely ... a tady v tom případě abs přibrzdí protáčené kolo na ledu a přenese přes diferák sílu na druhé kolo ... :p

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...