Mr.BuBaK Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Ma niekto z Vas skusenosti z montazov elektrickej vlozky kurenia z Fabie a OII do OI ? Rad by som si to urobil, nakolko by sa dalo topit hned po nastartovani. Dakujem za akykolvek postreh a napad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarda.jezek Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Ma niekto z Vas skusenosti z montazov elektrickej vlozky kurenia z Fabie a OII do OI ? Rad by som si to urobil, nakolko by sa dalo topit hned po nastartovani.Dakujem za akykolvek postreh a napad. To by se mi hodilo taky, snad to mluví i s klimatronikem... ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.BuBaK Posted January 6, 2008 Author Share Posted January 6, 2008 Ma to vraj OI v prevedeni 90 kw treba to len dodatocne namontovat vratania elektriky,ale stoji to za to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomina Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 90kw, takovej motor existuje? Jeste sem o tom neslysel ale takovy pridavny topeni by bylo dobry. Hlavne u TDi trva dost dlouho nez zacne topit :-( Ale vzhledem k tomu ze to moc obvykly neni, tak to bude pomerne draha sranda... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olint Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 něco jsem tady o tomto tematu četl. ale nevyřešilo se to. a taky bych to bral http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=36429 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarda.jezek Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 něco jsem tady o tomto tematu četl.ale nevyřešilo se to. a taky bych to bral http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=36429 Nojo, diskuse tu byly, pár lidí si namontovalo ohřev vody do zásuvky, ale ruku na srdce, buď mám zásuvku (a tedy asi i k té zásuvce garáž), nebo nemám zásuvku a pak musím vzít proud kde? Z alternátoru běžícího motoru. Já osobně bych bral elektrický topení k ventilátoru, abych si nastartoval (dálkově) a rychleji to topilo do kabiny. Jenže jsem to zatím nikde nenašel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Ma to vraj OI v prevedeni 90 kw treba to len dodatocne namontovat vratania elektriky,ale stoji to za to To sis asi splet, co vím tak žádná Octa nemá 90kW v sérii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Nojo, diskuse tu byly, pár lidí si namontovalo ohřev vody do zásuvky, ale ruku na srdce, buď mám zásuvku (a tedy asi i k té zásuvce garáž), nebo nemám zásuvku a pak musím vzít proud kde? Z alternátoru běžícího motoru. Já osobně bych bral elektrický topení k ventilátoru, abych si nastartoval (dálkově) a rychleji to topilo do kabiny. Jenže jsem to zatím nikde nenašel. A CO TAKTO TO VYRIESIT S AUTOALARMOM NA DIALKOVE STARTOVANIE. Z OKNA PANELAKU AUTO NASTARTUJES A KYM PRIDES K NEMU TAK UZ KURI. www.soft-plus.sk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarda.jezek Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 A CO TAKTO TO VYRIESIT S AUTOALARMOM NA DIALKOVE STARTOVANIE. Z OKNA PANELAKU AUTO NASTARTUJES A KYM PRIDES K NEMU TAK UZ KURI. www.soft-plus.sk To samozřejmě mám a vůbec nemusím startovat z okna paneláku (jednak v paneláku nebydlím a druhak mi to funguje i přes zdi, takže třeba z postele :-). Problém je v tom, že aby auto nebylo vymrzlé a odpadla námraza od skel, musím při teplotě těsně pod nulou startovat tak 15 minut předem, radši 20. Ona totiž nafta zase tak moc nehřeje. Kdyby byl nějaký přímotop na elektřinu doinstalovatelný a připojitelný ke climatronicu, bylo dost by se ušetřilo i na exhalacích. Jak jsem zjistil časem, prý by dost pomohlo i topení do chladicí kapaliny (hlavně prý motoru by to pomohlo, když by se rychleji ohřál), možná by se daly použít topítka jako jsou na temperování chladící kapaliny (do zásuvky), ale ve 12V provedení odebírající proud z alternátoru po nastartování (řízené vlastním termostatem, takže by odpadla komunikace s climatronicem). Nevíte někdo o něčem takovém? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 To samozřejmě mám a vůbec nemusím startovat z okna paneláku (jednak v paneláku nebydlím a druhak mi to funguje i přes zdi, takže třeba z postele :-).Problém je v tom, že aby auto nebylo vymrzlé a odpadla námraza od skel, musím při teplotě těsně pod nulou startovat tak 15 minut předem, radši 20. Ona totiž nafta zase tak moc nehřeje. Kdyby byl nějaký přímotop na elektřinu doinstalovatelný a připojitelný ke climatronicu, bylo dost by se ušetřilo i na exhalacích. Jak jsem zjistil časem, prý by dost pomohlo i topení do chladicí kapaliny (hlavně prý motoru by to pomohlo, když by se rychleji ohřál), možná by se daly použít topítka jako jsou na temperování chladící kapaliny (do zásuvky), ale ve 12V provedení odebírající proud z alternátoru po nastartování (řízené vlastním termostatem, takže by odpadla komunikace s climatronicem). Nevíte někdo o něčem takovém? Ten panelak bol priklad.. :p tak postav vyhrievanu garaz a mas po probleme. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomina Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 (edited) Kdyz jsem jel novou OII (1,9TDi) a potom Superbem (1,9TDi PD 96kW) vsim sem si, ze obe auta foukaji teply vzduch temer hned po startu, docela dobra vec. Jak je to presne delany to elektricky topny teleso? Topi to i kdyz motor stoji a je jen zapnuty zapalovani? Preci to nemuze byt tak slozity dodelat to do klasickych TDi v O1..nebo jo? Dalkovy start mi pripada docela neprakticky, hlavne u TDi, kterym nedela dobre dlouhy beh za studena na volnobeh. To sou motory, ktery se zahrivaji hodne pomalu a na volnobeh to trva hodne dlouho. Nezavisly topeni je dobra vec, ale kdyz uz mam auto v garazi kde je zasuvka tak ho ani moc vytopit nepotrebuju, protoze mam garaz v dome. Chtelo by to neco, co dokaze trosku zavlazit interier auta z baterky. Chtelo by aby se to zapinalo chvili pred nastartovanim (dalkovym ovladanim z okna domu) a pak by to bezelo spolecne s motorem nez zacne topit voda. Edited January 18, 2008 by tomina Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarda.jezek Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 No, já to myslel tak, že by to po nastartování fungovalo jako průtokový ohřívač chladící kapaliny, čímž by to pomohlo rychleji ohřát motor a při určité teplotě termostatu by se to topení vypnulo. Zároveň by to tak rychleji topilo dovnitř. Elektrický ohřívač vzduchu proudícího do kabiny by taky přece měl existovat, ale ten by musel být řízen klimou, jinak by to bylo nahouby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JasteR Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Zkuste si prijit stranky Webasto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaJe Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 (edited) Chtělo by to udělat něco jako fén na vlasy. Žádné vyhřívání motoru, jen zduchu. Prostě nějaká topná spirála vsazená do ventilace, nejlépe ovládaná jako vyhřívané sedačky - možnost regulace teploty. Tím by se pouze zahřívala ta topná spirála a rychlost vzduchu atd. by se normálka ovládalo klasickou ventilací. Přece musí být něco takového k dostání jako doplňěk od nějaké firmičky. Edited January 20, 2008 by KaJe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomina Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Jojo presne to mam na mysli, vzpomnel jsem si na doby Š120. Prodavala (mozna jeste prodava) takova mala krabicka co umela topit a nebo foukat. Lidi si to monotvali na pristrojovku a v zime to foukalo teplej vzduch, v lete zase delala pruvan :-) Stacilo by jen topny teleso na vypinac, jde jen o pritopeni behem prvnich 15minut jizdy, pak uz motor topi. Jak funguje topny teleso u PD motoru, ty topi hned po nastartovani. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasskodaoctavia Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Ele. topení na 12V s časovačem kdekoliv na prodej např. aukro ale jestli pak někdo nastartuje nevim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdesim Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=79456 zde se toho taky moc nevyresilo, je tam aspon obrazek jak to vypada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasskodaoctavia Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eresto Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Diesle ma vobec neberu, tym chcem podotknut ze sa o ne nezaujmam a ze o nich vela neviem ale toto sa na tomto fore uz riesilo. Jak ohrev vzduchu vo ventilatore resp. pred nim ako aj ohrev chladiacej kvapaliny. 96 kW PD by to malo mat standard - ohrev vzduchu. Je tu aj par clenov, ktory maju pomocny ohrev vody. Ja by som velice asi nic ine nevymyslal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdesim Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 pomocny ohrev vody ma hodne aut, jsou to 3 maly zhavicky u bloku motoru, ohrivaji vodu do topeni, ale neni nic extra, ty mam a chtel bych, aby to hralo rycheji, ale zase nechci kupovat bufika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.