Přejít na obsah

Rozdíl motorů AEH a AKL


stihacka

Doporučené příspěvky

Maji oba motory promenne sani? - Dlouhy trakt a kratky - nebo to je jenom u AKL?

Ano, oba tyto motory mají proměnné sání - s tím už byl tento typ motoru konstruován. Rozdíl je v motormanagementu, kdy novější motor AKL má níž posazný vrchol max. výkonu (AEH 5800 ot., AKL 5600 ot.) a jinak zpřevodovanou převodovku (motor točí méně otáček). Tím taky byla dosažena o něco nižší spotřeba (to je také jedno z opatření ke snížení emisí), než u staršího typu AEH.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, oba tyto motory mají proměnné sání - s tím už byl tento typ motoru konstruován. Rozdíl je v motormanagementu, kdy novější motor AKL má níž posazný vrchol max. výkonu (AEH 5800 ot., AKL 5600 ot.) a jinak zpřevodovanou převodovku (motor točí méně otáček). Tím taky byla dosažena o něco nižší spotřeba (to je také jedno z opatření ke snížení emisí), než u staršího typu AEH.

Takže co by bylo potřeba na přestavění na AKL? Stačila by jen ŘJ, nebo ještě něco. Jinak díky za odpověd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže co by bylo potřeba na přestavění na AKL? Stačila by jen ŘJ, nebo ještě něco. Jinak díky za odpověd.

Tak na tohle si netroufnu přesně odpovědět. Teoreticky ŘJ a kvůli nižší spotřebě i převody, ale jestli je tam ještě něco navíc, to nevím.... Otázkou je, co bys tím získal. Jestli jsem dobře koukal na Tvůj podpis, máš ten motor stejně "nějak poštelovanej", takže v tomhle případě by to byla škoda. Pokud to je pro někoho jiného, tak to asi opravdu nemá cenu. Jezdil jsem s oběma typy a pocitově v tom skoro není rozdíl, jen to AKL skutečně točí o něco míň ve vysokých rychlostech. Ten rozdíl je ovšem tak malý, že jediným rozumným "lékem" u obou variant motorů by byla šestka ve skříni, což je v našich podmínkách docela neřešitelnej problém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na tohle si netroufnu přesně odpovědět. Teoreticky ŘJ a kvůli nižší spotřebě i převody, ale jestli je tam ještě něco navíc, to nevím.... Otázkou je, co bys tím získal. Jestli jsem dobře koukal na Tvůj podpis, máš ten motor stejně "nějak poštelovanej", takže v tomhle případě by to byla škoda. Pokud to je pro někoho jiného, tak to asi opravdu nemá cenu. Jezdil jsem s oběma typy a pocitově v tom skoro není rozdíl, jen to AKL skutečně točí o něco míň ve vysokých rychlostech. Ten rozdíl je ovšem tak malý, že jediným rozumným "lékem" u obou variant motorů by byla šestka ve skříni, což je v našich podmínkách docela neřešitelnej problém...

Mám sice načipováno, ale nějak se mi to přestává líbit, takže bych chtěl zkusit sériovou ŘJ. Převodovku mám taky nějakou stavěnou a právě tam bude asi problém protože motor dost točí, klidně by moh o 500ot. míň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám motor AKL a při 130km/h točí taky cca 4 000ot.

Mě felicia motor AEE točila při 90KMh 2500ot/min,nevím kolik točila octavia s motoremAEE.Ale Octavie AKL 74KW mi točí při 90km/h asi 2800ot/min.Podle mě je motor zbytečně moc točen.Kvůli spotřebě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě felicia motor AEE točila při 90KMh 2500ot/min,nevím kolik točila octavia s motoremAEE.Ale Octavie AKL 74KW mi točí při 90km/h asi 2800ot/min.Podle mě je motor zbytečně moc točen.Kvůli spotřebě.

Máš pravdu při 90km/h to točí asi 2800ot a při 100km/h to točí asi 3000ot a taky se mi zdá, že zbytečně moc točí, ale s tym už nic neuděláme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, přikládám tady tabulku. Už jsem ji měl udělanou kdysi, ale někde jsem ji zašantročil, tak jsem k tomu sedl a tady je.

Pokud budete mít připomínky tak sem s nimi. Doufám, že mě neukamenujete. Hodil jsem tam i kw a Nm podle otáček, je to ale pouze orientační - vyčtené z grafů podle pravítka. Pokud budou k sehnání přesnější udaje kw a Nm tak tabulku můžu upravit. Můžu to přepočíst i na jiný obvod pneu nebo i jinou převodovku. Údaje o převodovkách jsem čerpal z knihy René Cedrycha Automobily škoda Octavia. Tak snad to má správně.

post-12458-1200949150_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, přikládám tady tabulku. Už jsem ji měl udělanou kdysi, ale někde jsem ji zašantročil, tak jsem k tomu sedl a tady je.

Pokud budete mít připomínky tak sem s nimi. Doufám, že mě neukamenujete. Hodil jsem tam i kw a Nm podle otáček, je to ale pouze orientační - vyčtené z grafů podle pravítka. Pokud budou k sehnání přesnější udaje kw a Nm tak tabulku můžu upravit. Můžu to přepočíst i na jiný obvod pneu nebo i jinou převodovku. Údaje o převodovkách jsem čerpal z knihy René Cedrycha Automobily škoda Octavia. Tak snad to má správně.

u té 1,6/55 ti to nejspíš sedí, těch 214km/h při 6000 rpm z toho jde opravdu dostat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, přikládám tady tabulku. Už jsem ji měl udělanou kdysi, ale někde jsem ji zašantročil, tak jsem k tomu sedl a tady je.

Pokud budete mít připomínky tak sem s nimi. Doufám, že mě neukamenujete. Hodil jsem tam i kw a Nm podle otáček, je to ale pouze orientační - vyčtené z grafů podle pravítka. Pokud budou k sehnání přesnější udaje kw a Nm tak tabulku můžu upravit. Můžu to přepočíst i na jiný obvod pneu nebo i jinou převodovku. Údaje o převodovkách jsem čerpal z knihy René Cedrycha Automobily škoda Octavia. Tak snad to má správně.

Moc pěkná tabulka a řekl bych že sedí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc pěkná tabulka a řekl bych že sedí.

Ještě jsem koumal kolem převodovek. U 1,6 55 kw, 1,6 74 kw a 1,9 SDI 50 kw je stejné označení 02K. Už kdysi jsem koumal jestli by šla dát převodovka z 55 kw do 74 kw. Nejhorší, že není čas. Kdo ví jak je to pak s poloosama atd. Zajímavé by to bylo i s tou z SDIčka do 74 kw.

Možná by stačilo přehodit kola z 55 nebo SDI na IV. a V.rychlosti.

Třeba při 131 km/h na V. s převodovkou DPL 4000 ot.

s převodovkou DRZ 3350 ot.

Přikládám tabulku k 1,9 SDI 50 kw

post-12458-1201017920_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...