Přejít na obsah

Rezonance na výfuku - O1 1,6/55


Sachs

Doporučené příspěvky

:help:

Mám Octavii 1 1,6/55 r.v.1997. Před cca 5 měsíci jsem provedl výměnu výfuku komplet za BOSAL (oba díly). Vše pečlivě usazeno, spoje utěsněny tmelem. Od té doby se však projevuje výraznější rezonance v rozsahu 2000-2500 otáček. Byl jsem s tím na jámě a kolega říkal, že to jde z katalyzátoru. Nevím kde začít a jak to hledat. Že by byl vysypaný kat, to si nemyslím, předtím to bylo OK. Zkusím to rozpojit a podívat se dovnitř.

Můžu vyměnit 1. tlumič za jiný a zkusit to sním (teda zatím ho nemám kde vzít). Prostě něco je jinak, asi jsou tam jiné protitlaky a proto to rezonuje.

Docela mě to štve a chtěl bych to odstranit. Ŕekl bych, že trochu zhoršuje, což by asi opravdu ukazovalo na kat.

Také jsem tady četl o prasklém potrubí na svodu, ale to tam myslím není.

Měl jste někdo podobný problém s výfuky BOSAL? (Myslím, že je to docela značka)

Uvítám jakékoliv vaše zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se ozývala rezonance zpod auta - cca místo katalyzátoru, zhruba kolem 2tis.ot... a pořád se to stupňovalo, až upadl krycí plech katalyzátoru.. od té doby je klid a ticho :) PS.: utrhl se zadní úchyt, spadlo to na zem a večer kdy jsem se vracel to dělalo hezký jiskry... tak jsem auto postavil jednou stranou na obrubník, nasoukal se pod auto, plech utrhl a jelo se dál... lol ale neručim za to, že je to i tenhle případ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
A je tam ten výfuk dobře danej? Hlavně nesmí být nikde žádné pnutí. Pak to vydává hrozné zvuky a píšou, že můžou na výfuku vznikat i malé trhlinky.

Tak, tak, KaJe má pravdu :palec2:

Na mé okině mi urezla ta středová spona, držící oba díly výfuku. Koupil jsu novou sponu origo ŠKODA-VW a ta byla kupodivu kratší o 2 cm (!) než ta původní z výroby. Oba díly výfuku jsu tedy musel k sobě malinko přitáhnout (o cca 1 cm) a prvních 2.000 km po výměně to byla tragédie, to bylo randálu! Ale pak si to začalo postupně "sedat" (kroutit, natahovat), že už je to konečně OK.

Ale přiznávám, že vlézt znovu pod to a celé to uvolnit bylo vážně na spadnutí :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj já ted řeším stejný problém. Už jse byl 5 krát na kanále a pořád zkoušim rovnat výfuk. Už jsem z toho vyřízenej. A to mám origo výfuk oba díly. Také mi to dělalo při 2000-2500. Až jsem dal zpátky starej koncovej díl a je to trochu lepší. Ale je pravda že jak to bude trochu pnout tak to nedáš dohromady. U mojí octy někdo přede mnou svařil příruby svodů a katalisatoru a asi křivě. Proto já když dotáhnu šrouby na objímkách tak se celý výfuk vyhne do strany. Musíš ho pořádně vyrovnat. Je to popsané v knížce Jak na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mě to dělá to stejné, jen v mém případě to je tím kloubem na předním výfukovém potrubí, celý je to vytrhlý z těch čepu a tím jak to visí jen na těch vlnových trubkách tak i ty jsou prasklé,. když se to stáhlo k sobě pořádně sponkou tak bylo po hluku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Hurá.

Tak mám konečně hotovo s tou rezonancí.

Teď jsem kolem toho víc běhal. Včera jsem byl na kontrole uchycení výfuku, vlnovce, katu atd. Vše vypadalo OK, i když říkali, že mužou kat uříznout a podívat se dovnitř. To jsem samozřejmě nechtěl.

Další den jsem to už nevydržel, zajel jsem z Auto-KELLY a koupil komplet výfuk TYLL (přední a zadní díl).

Odpoledne jsem to namontoval. Taky jsme pohledově baterkou zkontrolovali kat, byl semozřejmě OK, mřížka čistá, světle šedá, poklepem OK, nic se neklepalo.

A výsledek s novým výfukem:

Absolutně super, skvělé, výborné.

Žádná rezonance, krásně lineární chod od 1000 do 5000 otáček. Řekl bych, že se znatelně zvedl výkon motoru.

Výborný zvuk motoru, čistý, bez pazvuků.

A teď to podstatné:

Když jsme to měli vše dole, tak jsme výfukové díly zvážili:

BOSAL: přední díl 2,3kg, Zadní díl 6,8 kg

TYLL: přední díl 2,5kg, Zadní díl 8,6 kg .

Takže zadní díl Bosal, kde je hlavní tlumič výfuku, je o 1/4 lehčí než TYLL. Pokud to máte vedle sebe, tak je zcela zřejmé, že ušetřili na přepážkách uvnitř, a to podstatně!!! Při poklepu má BOSAL proti TYLLu zmatelně dutý zvuk.

V pondělí to pujdu reklamovat.

Bosal je předražená sračka (navíc je dražší než TYLL !!!).

Zbytečně jsem se trápil 10 měsíců.

Taky mi hodně lidí říkalo, že to je určitě kat, abych ho vyměnil. Což jsem málem udělal a vypláznul bych zbytečně další minimálně 4000,-.

Chválím TYLL, výborně odladěný výfuk, skoro bych řekl že lepší než originál ŠKODA.

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Hurá.

Tak mám konečně hotovo s tou rezonancí.

Teď jsem kolem toho víc běhal. Včera jsem byl na kontrole uchycení výfuku, vlnovce, katu atd. Vše vypadalo OK, i když říkali, že mužou kat uříznout a podívat se dovnitř. To jsem samozřejmě nechtěl.

Další den jsem to už nevydržel, zajel jsem z Auto-KELLY a koupil komplet výfuk TYLL (přední a zadní díl).

Odpoledne jsem to namontoval. Taky jsme pohledově baterkou zkontrolovali kat, byl semozřejmě OK, mřížka čistá, světle šedá, poklepem OK, nic se neklepalo.

A výsledek s novým výfukem:

Absolutně super, skvělé, výborné.

Žádná rezonance, krásně lineární chod od 1000 do 5000 otáček. Řekl bych, že se znatelně zvedl výkon motoru.

Výborný zvuk motoru, čistý, bez pazvuků.

A teď to podstatné:

Když jsme to měli vše dole, tak jsme výfukové díly zvážili:

BOSAL: přední díl 2,3kg, Zadní díl 6,8 kg

TYLL: přední díl 2,5kg, Zadní díl 8,6 kg .

Takže zadní díl Bosal, kde je hlavní tlumič výfuku, je o 1/4 lehčí než TYLL. Pokud to máte vedle sebe, tak je zcela zřejmé, že ušetřili na přepážkách uvnitř, a to podstatně!!! Při poklepu má BOSAL proti TYLLu zmatelně dutý zvuk.

V pondělí to pujdu reklamovat.

Bosal je předražená sračka (navíc je dražší než TYLL !!!).

Zbytečně jsem se trápil 10 měsíců.

Taky mi hodně lidí říkalo, že to je určitě kat, abych ho vyměnil. Což jsem málem udělal a vypláznul bych zbytečně další minimálně 4000,-.

Chválím TYLL, výborně odladěný výfuk, skoro bych řekl že lepší než originál ŠKODA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[Zdravim, diky za radu

mne uz ten vyfuk pekne dlho lezie na nervy,rezonuje to asi pri 3500ot.uz som bol rozhodnuty vymenit kat,lebo ide od neho strasne teplo,tak som myslel ze ten to robi, mal som prasknuty vlnovec dal som nove ale nepomohlo.tak to najskor skusim s tym vyfukom.A kolko ta to cele stalo?

dik cau

Jozef SR, 1,6 74kw,1999, 212000km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[Zdravim, diky za radu

mne uz ten vyfuk pekne dlho lezie na nervy,rezonuje to asi pri 3500ot.uz som bol rozhodnuty vymenit kat,lebo ide od neho strasne teplo,tak som myslel ze ten to robi, mal som prasknuty vlnovec dal som nove ale nepomohlo.tak to najskor skusim s tym vyfukom.A kolko ta to cele stalo?

dik cau

Jozef SR, 1,6 74kw,1999, 212000km

Zdravím do SR,

výfuk komplet mě stál do 2800,- Kč, ale máme jako firma u A-KELLY slevu.

Tady ani tolik nejde o ty peníze, ale kdo mi zaplatí to strašné množství času a tu nasranost, kterou jsem si při řešení užil?

Kup si TYLL a budeš v pohodě. Výborný výfuk za dobrou cenu.

Pokud máš jinak vše v pořádku, ale to se dá zkontrolovat.

Určitě tou výměnou výfuku nic nezkazíš.

Je zcela zřejmé, že TYLL je opravdu dobře odladěný, což se o BOSALU (a možná i o jiných) vůbec říct nedá.

Napiš, jak jsi dopadl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Tak se mi rezonance zase objevuje. Už mě to fakt štve.

Myslím si, že celý problém je ve špatně vyřešeném a umístěném vlnovci, který je osazen mezi svodem z motoru (čtyrtrubka na dvoutrobku) a dvoutrubkou s přechodem na katalyzátor. Prostě tento vlnovec to fakt špatně tlumý, vibrace z motoru se přenášejí na celý výfuk. Mělo by to být uděláno tak, jak se to dělá nyní, to znamená vlnovec udělaný z opletení, dlouhý asi 25cm přímo v trubce před katem.

Teď mi to rezonuje někde kolem 2300 a pak asi 3200.

Fakt už nevím, co si s tím počít, zkusím to znuvu celé rozhodit, zkontrolovat pnutí, uchycení atd.

Žádný plech nikde uvolněný nemám, nikde se to nedotýká.

Prostě už mě to auto řádně sere.

Nechápu, jak mě může taková blbost, jako je výfuk, tolik otravovat. Vždyť tam nic není. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná to začalo dělat teď v zimě v mrazech. já mám taky rezonanci na 2500ot.. Včera jsem si všiml, že se teď v těch mrazech přesunula do oblasti 2800ot.

Výfuky jsou originální. Středová spona už trochu prská. Uvidím co po výměně. Mám zkusit TYLL? nebo originál? to bude ale suma jak blázen.

A co si ty vlnovce předělat? Navařit pod vanu ten opletený?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Já bych klidně zkusil TYLL, není vůbec špatný. Dá se koupit komplet přední a zadní díl za cca 3000-3500.

Originál výfuk (pozor - je vcelku přední a zadní díl) stojí cca 10000.

Moje problémy určitě nejsou způsobeny Tyllem, o tom jsem přesvědčen.

Já se stále více přikláním k tomu, že ty moje problémy zpusobuje poškozený katalyzátor. Přestože uvnitř nic uvolněné není, tak asi bude trochu propálený nebo vysypaný, prostě se změnil tlumící poměr a asi tam vzniká i kavitace, který se pak přenáší do výfuku azpůsobuje ty strašné vibrace, hluk a dunění.

Jinak samozřejmě původní vlnovec se dá nahradit novým. Místo 2 vlnovců se dají 2 trubky, přejde se na jednu, koleno a dole navařit pletený vlnovec a dál už trubka na kaťák. Dnes jsem se na to ptal, uprava stojí cca 2000 tady v MB. Dělají to, když původní vlnovec praskne a zákazník to chce předělat.

Já jsem s tím byl dnes na dvou nezávislých pracovištích, vždy jsem slyšel, že vše je OK, vlnovec OK, výfuk OK, vše utěsněno, nikde se nic nedotýká a že prostě nevědí. Muselo by se zkoušet postupně měnit. Ještě se s tím nesetkali

Ale ty vibrace jsou velké, je to zřetelně slyšet venku, duní to dovnitř.

Docela by mě zajímalo, jak dopadneš s výměnou výfuku ty, TomášiT.

Kup TYLL, přehoď to a napiš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mal som problém tiež s rezonanciou, tá sa prejavovala pri zvýšených otáčkach nad 2500. KeĎ som dal rozobrať prvý diel výfuku, teda medzi zvodmy spolu s katalyzátorom, zistili sme, že jeden z vlnovcov je prasknutý, teda cez ten vychádzal drnivý zvuk. Objednal som novú prednú časť výfuku TYLL obj. číslo TY00077 za cenu 75€. Na tejto časti už nie sú dva vlnovce ako na origo alke vlnovec je nahradený jedným s pletencom na konci vúfuku, toto samozrejme musel mechanik upraviť a to tak, že odrezal pôvodný diel a navaril naň tento. Tiež mi z potrubia preváral lambda sondu na katalyzátor, nakoľko som to mal ešte po starom. Tesnenie medzi 1. diel výfuku a zvody mastálo 6,31, práca pre mechanika 30€. Teda celkové náklady činili za túto opravu 111,31,-€. Na priloženom fote je vidieť prasknuté vlnovce.

post-1817-1233350407_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, ještě by jsi nám mohl nafotit, jak to vypadá teď a napsat, jak se to chová. Moje zážitky s výfukem a jeho výměnou ve značkovém servisu jsou děsný. Starej výfuk rezonoval jen při brždění motorem, novej je děs několikrát jsem jim to tam dal na reklamaci, jednou se to na chvíli povedlo, to jsem byl unešenej jak auto ztichlo. Pak se začal znovu ozývat, tak jsem jim to tam dal znovu a pocelodením laborování výsledek nula. Závěr, že se to přenáší odjinud a řešení, že vzali majzlem po uchycení nad vlnovcem. Až se udělá teplo, tak mám domluveno na zvedák a uvidím. Mě to rezonuje při 1800 - 2000ot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dnes som to nafotil... vypadá to dobre a konečne to má zvuk taký ako máť, žaidne drnčanie, hukot alebo rezonácia. Myslím si že fy. TYLL, lepšie vymyslela umiestnenie vlnovca, teda premiestnila ho v jednom kuse skoro až k lambde už na podvozku auta, teda rezonácie skončia dole a nie hneď pri zvodoch, čím sa vylúči možnosť prasknutia vlnovodov. Podľa mňa je tento TYLL spôsob lepší ako originál.

post-1817-1233406931_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to moc hezky, ale ta cena no, kdo má hloubš do kapsy jako já:-)Tak je pro něj nějaký 3600 docela dost, ale když na ten pletenec se svodama koukám určitě by to nebyl zase takovej hardcore to udělat...Myslím ufiknout trubky pod originál vlnovcem, prodloužit je říznout pře nápravou jak je na fotce a dát tam pletenec

Editováno: , autor: tommys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ke sváření CO mám přístup zadara, stejně tak materiál, kupoval bych jenom samotnej pletenec, jenom bych potřeboval vidět jak přesně vypadá origo ten se dvěma vlnovcema, nemáš ho na fotce?Nikdy jsem ho přesně nezkoumal. Viz obrázek tolik sváření by to zase nebylo. Fotka použitá z mjauto.cz jinde jsem nenašel,ještě pro úplnost upravil bych stávající pletenec nefařil fungl novej, to už by bylo vážně moc, ne že by to nešlo, ale měl bych strach že by mi to praskalo potom

post-11798-1233507417_thumb.jpg

Editováno: , autor: tommys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady jsou díly pro výfuk na 1,6/55kW:

http://www.aci.cz/default.asp?cls=spresent...mp;strid=769077

Detail svodového potrubí výfuku 1.6i 55 kW (bez katalyzátoru) TYLL - tedy dvojtrubka s pleteným vlnovcem, cena 2606,- s DPH:

http://www.aci.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=53818

-----------------

Už jsem si s tím hlukem výfuku a různýma pokusama užil tolik, že dále nemám chuť experimentovat. Prostě koupím tento díl s vlnovcem od TYLLu a dám to tam. Pokud se nějak zjisti poškození katalyzátoru, tak vyměním i katalyzátor. Chci hlavně jezdit. 

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...