Přejít na obsah

chladici kapalina


burek

Doporučené příspěvky

Když se podíváte na návod k použití na lahvy, třeba jako já na červený Fridex G plus, tak tam přímo mají tučně zvýrazněný nápis: Nepoužívejte neředěné! Stačí si to přečíst. ;)

Tak jsem se dnes na to ptal,je to hlavně kvuli chlazení v letě,když je tam nerěděny,tak to hovno chladí,ale stím tuhnutím máš také pravdu,když to vyměnují ve škodovce,tak to dávají 3 ku 2...fridex-voda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak třeba kapalina co se používá v závoďákách a vaří někde na 130st.C, jinak samozřejmě pro normální auta je to cos psal ok. ;)

Tak to mi teda nedošlo. :( Musím s tebou souhlasit, asi budou mít ty WRCčka lepší. :palec2: Já když to ředím 1:1 tak to má mít bod varu na 110°C. :):t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mi ve skodovce rekli ze je to celozivotni napln pokud se nevytahne z auta, pak uz se okyslici a musi se pouzit nova

Celoživotní náplň to bude jen v tom případě, když po 5 letech necháš sešrotovat auto. :)

Je hrozné co ty servismani lidem nakecají. :prc:

Editováno: , autor: KaJe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celoživotní náplň to bude jen v tom případě, když po 5 letech necháš sešrotovat auto. :)

Je hrozné co ty servismani lidem nakecají. :prc:

ale na druhou stranu v ukolech pri prohlidkach neni ani zminka o vymene kapaliny, je tam jen toto.....

Vymena chladici kapaliny (pouze vozy s chladici kapalinou G11)

to ale to je jedno byl jsme donuceny tam nalit obycejnou vodu takze to vymenim stejne auto ma 5let tak jako tak se pojistim:)

Editováno: , autor: Kutil_Tim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hledal jsem někde na netu, co znamená celoživotní náplň. Je to přesně 5 let, teda podle nějakých "amerických" měřítek. To je doba, za kterou se v západních zemích bere auto jako dobré. Po 5 letech se pak toho behementně zbavují - teda ti co mají na nové. A většinou by to i tak odpovídalo. Zajedou do servisu, koupí na proti účet nové a staré se šoupne do bazaru nebo se doveze k nám a tady se střelí za nemalý peníz. Nebo že by někdo konečně vyrobil perpektum mobile??? Myslím si, že každá chmikálie při používání degraduje.

Jinak jaký rozdíl je mezi G12 a G12+?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pro zajímavost co píše velvana výrobce Fridex G PLUS, je tam i zmínka o životnosti:

FRIDEX® G PLUS

charakteristika:

Nejmodernější chladicí kapalina FRIDEX® G PLUS obsahuje inhibitory koroze na bázi organických kyselin a jejich solí. Jeho jedinečné antikorozní vlastnosti chrání chladicí systém po celou dobu životnosti této kapaliny, životnost FRIDEXU G PLUS je garantovaná na 5 let provozu.

Mrazuvzdorná kapalina FRIDEX® G PLUS je vhodná pro všechny typy celohliníkových motorů. FRIDEX® G PLUS je mísitelný s originální chladicí kapalinou ŠKODA G 12+ a G 12 ++.

Splňuje normy VW TL 774 F, BS 6580:1992, ASTM D 3306 a je certifikovaný akreditovanou zkušební laboratoří 1152.1.

Certifikát Fridex G Plus

vzhled/vlastnosti: FRIDEX® G PLUS je čirá kapalina fialové barvy. Je to směs 1,2 ethandiolu s organickými inhibitory koroze, stabilizátorem, odpěňovadlem a přísadou proti požití. Neobsahuje dusitany, fosfáty, aminy ani silikáty.

Technické parametry

Vhodnost těsnicích materiálů

použití: FRIDEX® G PLUS je schválen pro automobily Škoda Superb, Octavia, Fabia, Roomster a značky Audi, Seat, VW, Peugeot a Citroen.

Naředěný FRIDEX® G PLUS plňte do čistého chladiče. Lak při potřísnění ihned omyjte vodou.

Mrazuvzdornost chladicí kapaliny FRIDEX® G PLUS lze změřit přístrojem TESTER VELVANA.

doporučené ředění: FRIDEX® G PLUS se používá ředěný destilovanou vodou nebo kvalitní pitnou vodou na požadovaný bod tuhnutí.

FRIDEX® G PLUS : voda = bod tuhnutí ve °C = bod varu

1 : 2 = -18°C = 105°C

1 : 1,5 = -27°C = 108°C

1 : 1 = -38°C = 110°C

Poznámka: Tolerance teplot +/-2°C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pro zajímavost co píše velvana výrobce Fridex G PLUS, je tam i zmínka o životnosti:

FRIDEX® G PLUS

charakteristika:

Nejmodernější chladicí kapalina FRIDEX® G PLUS obsahuje inhibitory koroze na bázi organických kyselin a jejich solí. Jeho jedinečné antikorozní vlastnosti chrání chladicí systém po celou dobu životnosti této kapaliny, životnost FRIDEXU G PLUS je garantovaná na 5 let provozu.

Mrazuvzdorná kapalina FRIDEX® G PLUS je vhodná pro všechny typy celohliníkových motorů. FRIDEX® G PLUS je mísitelný s originální chladicí kapalinou ŠKODA G 12+ a G 12 ++.

Splňuje normy VW TL 774 F, BS 6580:1992, ASTM D 3306 a je certifikovaný akreditovanou zkušební laboratoří 1152.1.

Certifikát Fridex G Plus

vzhled/vlastnosti: FRIDEX® G PLUS je čirá kapalina fialové barvy. Je to směs 1,2 ethandiolu s organickými inhibitory koroze, stabilizátorem, odpěňovadlem a přísadou proti požití. Neobsahuje dusitany, fosfáty, aminy ani silikáty.

Technické parametry

Vhodnost těsnicích materiálů

použití: FRIDEX® G PLUS je schválen pro automobily Škoda Superb, Octavia, Fabia, Roomster a značky Audi, Seat, VW, Peugeot a Citroen.

Naředěný FRIDEX® G PLUS plňte do čistého chladiče. Lak při potřísnění ihned omyjte vodou.

Mrazuvzdornost chladicí kapaliny FRIDEX® G PLUS lze změřit přístrojem TESTER VELVANA.

doporučené ředění: FRIDEX® G PLUS se používá ředěný destilovanou vodou nebo kvalitní pitnou vodou na požadovaný bod tuhnutí.

FRIDEX® G PLUS : voda = bod tuhnutí ve °C = bod varu

1 : 2 = -18°C = 105°C

1 : 1,5 = -27°C = 108°C

1 : 1 = -38°C = 110°C

Poznámka: Tolerance teplot +/-2°C

takze pokud jsem to pochopil nejlepsi je davat 1:1 napr litr vody a litr destilky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Přesně tak, je to asi 6 litrů, ale nikdy vše nevypustíš, tak tam narveš asi 5 litrů. Já to měním tak, že to důkladně propláchnu hadicí s vodou, a to i při běžícím motoru, dokud neteče z kohoutu čistá voda. Je to dobře vidět, jelikož chladící kapalina je červená. Taky doporučuji odpojit hadici u toho kohoutu, i když z kohoutu nic neteče, v hadici je vody ještě dost. Asi litr mi tam stejně zůstal čisté vody, takže trochu silnější směs naředit a dolít. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, je to asi 6 litrů, ale nikdy vše nevypustíš, tak tam narveš asi 5 litrů. Já to měním tak, že to důkladně propláchnu hadicí s vodou, a to i při běžícím motoru, dokud neteče z kohoutu čistá voda. Je to dobře vidět, jelikož chladící kapalina je červená. Taky doporučuji odpojit hadici u toho kohoutu, i když z kohoutu nic neteče, v hadici je vody ještě dost. Asi litr mi tam stejně zůstal čisté vody, takže trochu silnější směs naředit a dolít. :)

Stačí odpojit hadici co jde k olejovýmu filtru a mělo by vytéct snad všechno, potom teda akorát topení nevypustíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
Celoživotní náplň to bude jen v tom případě, když po 5 letech necháš sešrotovat auto. :)

Je hrozné co ty servismani lidem nakecají. :prc:

Na jednom antifreeze přípravku G12+ jsem četl, že interval výměny je 5let=250 000 km.

Nevim jestli to mam chápat buď 5let nebo 250 000km?

Ještě jsem jí neměnil, tak to asi udělam preventivně.

Nevíte celkem kolik litrů chladící směsi je potřeba do systému motoru 2.0_85kW?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jednom antifreeze přípravku G12+ jsem četl, že interval výměny je 5let=250 000 km.

Nevim jestli to mam chápat buď 5let nebo 250 000km?

Ještě jsem jí neměnil, tak to asi udělam preventivně.

Nevíte celkem kolik litrů chladící směsi je potřeba do systému motoru 2.0_85kW?

Je tam přibližně 6 litříků kapaliny. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...