Přejít na obsah

Volba motora 55kw alebo 74kw r.v.98.


stefam

Doporučené příspěvky

Uvažujem o kúpe staršej octávie -rv.98-00,chcel by som vás poprosiť o radu nad voľbou motora,ktorí z uvedených motorov je spoľahliveší,prípadne úspornejší.

jazdím pomerne málo,asi 15 tis.km ročne,najviac krátke vzdialenosti v meste/1-3soby bez batožín/,v lete sem tam jazda po dialnici s naloženým autom,nevyhladávam rýchlu jazdu,jazdím radšej bezpečne.chcel by som vedieť ktorý z motorov by som mal

vyskúšať./je mi jasné,že najjviac záleží na predchádzajúcom majiteľovi atd./

vopred dakujem za akékoľvek info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem moznost porovnat oba motory a nevidel jsem nijak extra rozdil ,...Az jak bylo zmineno na spotrebe,ktera je kvuli hmotnosti auta u 55ky vyzsi,ale nijak zavratne... Myslim ,ze na jizdu na po meste by ti mohla stacit na kratkych vzdalenostech bude u kazdeho motoru ten odber vetsi,dalnice zvlada taky celkem slusne....

Ja osobne bych uz 1.6 nekupoval zadnou,spis nejakeho naftacka nebo 1.8T

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hojec.O 55 ti toho moc nepovim.Mam 74 98 rok a rocne najedu zhruba co ty.Jezdim mezimestske trasy do 100 km s nejakym tym podilem mesta.Sam.Kola 195/65/15 dlouhodoba spotreba 7 rovnech (dle PPC).Nejsem zadnej stihac na 5 sem jel jen parkrat takze mi tento motor naprosto vyhovuje.55 se mi zda na Octu uz trochu slaba - ale to ti jiste rozvede nejaky majitel 55.Co se tyce motoru jako takoveho jsem snim spokojen.Ma jen klasicky servis a jede bez chybicky.Olej davam 10W-40 Agip.Jedine co sem musel vymenit je vaha ktera mi tusim pri 147 TKM odesla.Nic vic.Resp. nevim co dalsiho menil predchozi majitel.Motor ma velmi prijemny tichy chod a pokud nejezdis stylem cihla i dobrou spotrebu.Pro nejakej ten "zatah" je potreba to trochu vytocit - tak lehce za 3000/min.Na 2 tech 80 udela:).Klasickym neduhem tohoto motoru jsou kolisajici otacky.Motor je totiz velmi citlivy na cistotu skrtici klapky a spravne fungujici lambu.Taky si moc dobre nerozumi s LPG a chipem.74 se delal(a) ve 4 modifikacich.Ale pokud uvazujes o koupi 98 - 00 tak to bude typ AKL jezn je povazovam asi za nejlepsi.Ovsem zalezi na jakej kus narazis pac spotreby dosazene s timto motorem byvaji velmi rozdilne viz. rozsahle tema v sekci Motor.AKL taky jeste nema EPC takze nemuze mit tempomat ktery ale jiste ve meste neupotrebis ;).Pokud se rozhodnes pro 74 jiste neudelas chybu a bude-li to v SLX tak to bude :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

55 kW nie ! To bol v továrni OMYL dávať do Octávky tak slabé motory...

tak to si asi nejel s 50kW SDI lol to byl omyl.

jinak 55 má několik výrobních chyb: vadné svody, často praskají, vadné umístění lambda sondy, musí se pak převařit svisle, má ještě rozdělovat, takže občas odejde palec nebo víčko, osobně zatím po 115t km origo) spotřeba při slušné jízdě a na dálnici do cca 115km/h 5,5 -6,5l/100km, kombinovaná 7l a město 7,5l, když se na to řádně šlape, tak s dobrou lambdou se přes 9 nedostaneš, když je lambda KO, tak spotřeba při jízdě styl pila jde až k cca 16l.

Výhoda snad jen jedna a to celkem slušný zátah od spoda, podobně jako nafťák

obě mají povinné ručení stejné, 74kW je silnější, ale zase víc žere.

74 jede líp do kopce, kdežto 55 líp na rovině než 74

55 bych doporučil začátečníkovi

74 pokročilýmu řidiči

toť můj názor

PS: je hezký, jak tady píšete, že 55 je shit, tak jen doufám, že jste v ní taky osobně jeli, když už hodnotíte ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl ve spotřebě obou motorů při normálním kombi provozu bude do 2 deci, tzn. naprosto zanedbatelný.

Ale tvrdit, že 55kW jede po rovině líp než 74kW? To je velmi odvážné ;) Schválně se koukni do technických údajů, ale podle mě tomu sprint 0-100 11,7 vs. 14,6 moc nenasvědčuje.

55kW byl dobrý motor do Feldy, ale na Oktu, těžší skoro o tři metráky, je přeci jen slabý. Sice se dá za celkem rozumný peníz posílit, ale to vzhledem k stáří těchto aut a cenám jiných motorizací už dnes pozbývá smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se vyjádřím asi takto, když jsem sháněl já auto, chtěl jsem 74kw, ale nesehnal jsem. Nakonec mám 55 a jsem spokojen. Dobrá jízda, žádné závažné opravy, perfektní spotřeba. Není to auto na závodění, ale umí překvapit. Sám jsem tomu nevěřil, ale opravdu spoleh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslím že 55kW je špatná a slabá,jel jsem už v několika tady těch slabých verzích a celkem mě překvapila. Sám mám tdi 81kW takže by se mi ta 55kW mohla zdát líná ale není to tak,brzda provozu to rozhodně není. Jo a SDI to byl asi fakt omyl - možná jako městský TAXI dobrý. Spíš bych ti doporučil se svezt s oběma verzema a uvidíš jakej budeš mít dojem. A navíc ta slabší bude samo levnější při nákupu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přispěju taky trochou do mlýna.Mám 55Kw 1měsíc- je to rok výroby 1999, ale už modelový ročník 2000.Zatím všechno v pohodě.Měl jsem sice na výběr i 74Kw ale ty byly o rok starší, o 15-20 000Kč dražší a měli najeto 2x tolik Km.Tak jsem dovezl z Německa Oktu po prvním majiteli se serviskou.Krásně obutou.Brzdy OK, podvozek Ok, exteriér i interiér OK.Výbava slušná, stav velmi zachovalý, nový interiér a přístrojovka, najeto 76 000Km. Pokud pominu nutnou výměnu rozvodů, tak jestli se něco neplánovaného nevyskytne, je to defakto auto bez investic. Ale pravda má to háček- je to "jen" 55Kw.

Takže 55Kw seženeš za stejný peníz v monohem lepší výbavě a hlavně v mnohem lepším stavu.74Kw z roku 98 za 110-125 000Kč je ŠROT a pojízdná pokladnička-mnozí asi budou nesouhlasit, ale je prostě tak!

Na nájezd 15tis Km ročně už bych teda možná začal uvažovat o 1.9 TDi 66Kw.

Co se týče rozdílů zrychlení.Ano pravda 74Kw za 11,7s, 55Kw za 14.6 ale upřímně řečeno ten rozdíl cca 2.5s je celkem zanedbatelný.Mrkněte na hodinky a odpočítejte si 2.5s. Horší už to bude s tou vzpomínanou 1.9 SDi která má zrychlení za 19s a proti ní postavte třeba 1.8 20V bez turba která má zrychlení za 10s-tam už bude rozdíl propastný.

Je zajimavé že do 55Kw se vždycky nejvíc obouvají majitelé 1.8T případně RS-já vím, když mi jim překážíme na silnicích -_-

Ještě přihodím čerstvé zkušenosti z dneška.Vzal jsem Oktu projet-venku hezky, silnice suché...tak abychom si na sebe vzájemně zase zvykali :) Ujel jsem cca 60Km.Byla to vyloženě pohodová jízda těch 50 přes obec, mimo těch 80-90.Pokud bylo omezení na 70 tak jsem je dodržoval.Brzda provozu jsem nebyl.Snažil jsem se o opravdu lehkou nohu, využívat hmotnost auta ve svůj prospěch a zjistil jsem že na spoustě míst ji člověk nemusí ani držet pod plynem.Jede skoro bez něj.Samo občas ještě člověk zkoumá co se jí líbí, někdy nepodřadí ačkoliv by měl, někdy ji zas točí víc než by bylo nutné. Nicméně výsledkem byla pohodová cesta a prozatímní rekord ve spotřebě a to 6.8l/100Km dle pal.PC :palec2: Však já těch 6l jednou pokořím :smich:

Závěrečný verdikt: svézt se s 55Kw i s 74Kw porovnat jak jízdí vlastnosti, tak stav, cenu, výbavu a jednu si hold vybrat :palec2:

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Tohle je uz nekolikrat vyreseno - 55KW v bazaru najdes mrte takze tam se nemusis bat ze je to nedostatkove zbozi, pokud hledas 74kw - hledej dobre - vetsina jich jezdi a najdes spise hodne kombi.

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hojec.O 55 ti toho moc nepovim.Mam 74 98 rok a rocne najedu zhruba co ty.Jezdim mezimestske trasy do 100 km s nejakym tym podilem mesta.Sam.Kola 195/65/15 dlouhodoba spotreba 7 rovnech (dle PPC).Nejsem zadnej stihac na 5 sem jel jen parkrat takze mi tento motor naprosto vyhovuje.55 se mi zda na Octu uz trochu slaba - ale to ti jiste rozvede nejaky majitel 55.Co se tyce motoru jako takoveho jsem snim spokojen.Ma jen klasicky servis a jede bez chybicky.Olej davam 10W-40 Agip.Jedine co sem musel vymenit je vaha ktera mi tusim pri 147 TKM odesla.Nic vic.Resp. nevim co dalsiho menil predchozi majitel.Motor ma velmi prijemny tichy chod a pokud nejezdis stylem cihla i dobrou spotrebu.Pro nejakej ten "zatah" je potreba to trochu vytocit - tak lehce za 3000/min.Na 2 tech 80 udela:).Klasickym neduhem tohoto motoru jsou kolisajici otacky.Motor je totiz velmi citlivy na cistotu skrtici klapky a spravne fungujici lambu.Taky si moc dobre nerozumi s LPG a chipem.74 se delal(a) ve 4 modifikacich.Ale pokud uvazujes o koupi 98 - 00 tak to bude typ AKL jezn je povazovam asi za nejlepsi.Ovsem zalezi na jakej kus narazis pac spotreby dosazene s timto motorem byvaji velmi rozdilne viz. rozsahle tema v sekci Motor.AKL taky jeste nema EPC takze nemuze mit tempomat ktery ale jiste ve meste neupotrebis ;).Pokud se rozhodnes pro 74 jiste neudelas chybu a bude-li to v SLX tak to bude :palec2:

Planeta ,super vyčerpávajúca odpoved,ešte raz ďakujem za radu. stefam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Planeta ,super vyčerpávajúca odpoved,ešte raz ďakujem za radu. stefam

Koupi tohoto motoru udelas dobre, doufam ze narazis na ok top stav

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přispěju taky trochou do mlýna.Mám 55Kw 1měsíc- je to rok výroby 1999, ale už modelový ročník 2000.Zatím všechno v pohodě.Měl jsem sice na výběr i 74Kw ale ty byly o rok starší, o 15-20 000Kč dražší a měli najeto 2x tolik Km.Tak jsem dovezl z Německa Oktu po prvním majiteli se serviskou.Krásně obutou.Brzdy OK, podvozek Ok, exteriér i interiér OK.Výbava slušná, stav velmi zachovalý, nový interiér a přístrojovka, najeto 76 000Km. Pokud pominu nutnou výměnu rozvodů, tak jestli se něco neplánovaného nevyskytne, je to defakto auto bez investic. Ale pravda má to háček- je to "jen" 55Kw.

Takže 55Kw seženeš za stejný peníz v monohem lepší výbavě a hlavně v mnohem lepším stavu.74Kw z roku 98 za 110-125 000Kč je ŠROT a pojízdná pokladnička-mnozí asi budou nesouhlasit, ale je prostě tak!

Na nájezd 15tis Km ročně už bych teda možná začal uvažovat o 1.9 TDi 66Kw.

Co se týče rozdílů zrychlení.Ano pravda 74Kw za 11,7s, 55Kw za 14.6 ale upřímně řečeno ten rozdíl cca 2.5s je celkem zanedbatelný.Mrkněte na hodinky a odpočítejte si 2.5s. Horší už to bude s tou vzpomínanou 1.9 SDi která má zrychlení za 19s a proti ní postavte třeba 1.8 20V bez turba která má zrychlení za 10s-tam už bude rozdíl propastný.

Je zajimavé že do 55Kw se vždycky nejvíc obouvají majitelé 1.8T případně RS-já vím, když mi jim překážíme na silnicích -_-

Ještě přihodím čerstvé zkušenosti z dneška.Vzal jsem Oktu projet-venku hezky, silnice suché...tak abychom si na sebe vzájemně zase zvykali :) Ujel jsem cca 60Km.Byla to vyloženě pohodová jízda těch 50 přes obec, mimo těch 80-90.Pokud bylo omezení na 70 tak jsem je dodržoval.Brzda provozu jsem nebyl.Snažil jsem se o opravdu lehkou nohu, využívat hmotnost auta ve svůj prospěch a zjistil jsem že na spoustě míst ji člověk nemusí ani držet pod plynem.Jede skoro bez něj.Samo občas ještě člověk zkoumá co se jí líbí, někdy nepodřadí ačkoliv by měl, někdy ji zas točí víc než by bylo nutné. Nicméně výsledkem byla pohodová cesta a prozatímní rekord ve spotřebě a to 6.8l/100Km dle pal.PC :palec2: Však já těch 6l jednou pokořím :smich:

Závěrečný verdikt: svézt se s 55Kw i s 74Kw porovnat jak jízdí vlastnosti, tak stav, cenu, výbavu a jednu si hold vybrat :palec2:

Opravdu pěkný popis!!! :worthy Je vidět, že své auto znáš. Mně se zadařilo i pod 6l na 100, ale většinou při delších trasách. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na rovině nejede 55 určitě ani náhodou líp.Otec má 55 já měl 74 a mám 75. Když jsem sedl do 55 a sešlápl plyn byl jsem hodně zklamanej, neříkám že je špatná, ale ten motor je fakt na velikost auta slabej, ale jezdi se v tom určitě dá.

To máš taky pravdu, ale základ je se s tím autem sblížit. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to si asi nejel s 50kW SDI lol to byl omyl.

jinak 55 má několik výrobních chyb: vadné svody, často praskají, vadné umístění lambda sondy, musí se pak převařit svisle, má ještě rozdělovat, takže občas odejde palec nebo víčko, osobně zatím po 115t km origo) spotřeba při slušné jízdě a na dálnici do cca 115km/h 5,5 -6,5l/100km, kombinovaná 7l a město 7,5l, když se na to řádně šlape, tak s dobrou lambdou se přes 9 nedostaneš, když je lambda KO, tak spotřeba při jízdě styl pila jde až k cca 16l.

Výhoda snad jen jedna a to celkem slušný zátah od spoda, podobně jako nafťák

obě mají povinné ručení stejné, 74kW je silnější, ale zase víc žere.

74 jede líp do kopce, kdežto 55 líp na rovině než 74

55 bych doporučil začátečníkovi

74 pokročilýmu řidiči

toť můj názor

PS: je hezký, jak tady píšete, že 55 je shit, tak jen doufám, že jste v ní taky osobně jeli, když už hodnotíte ;)

Měl jsem feldu s motorem 1.6 MPI ve feldě dravec ale v octávii lenoch nikdy mi nešlo o maximálku ,ale o krouťák :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Jo a ještě jste štefamovi neřekli, že pokud si pořídí 74Kw-tak ať se připraví jednoho krásného dne na výměnu rozpárané převodovky :palec2:

Nestraz ho - co ja znam z okoli co maji tuhle motorizaci tak nikdo se me nesveroval ze se jim posr. prevodovka - spise kdo to ma a kope tam rychlosti a hrabe a dela s tim kraviny tak tam bych se bal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...