Přejít na obsah

Volba motora 55kw alebo 74kw r.v.98.


stefam

Doporučené příspěvky

Jo a ještě jste štefamovi neřekli, že pokud si pořídí 74Kw-tak ať se připraví jednoho krásného dne na výměnu rozpárané převodovky :palec2:

Zajímavá informace ... Já zatím co vím ze svého okolí, tak známým odešly převodovky zrovna na jen 2 kouscích 55kW (+ na několika přečipovaných traktorech) a ty se kurňa blbě shání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nestraz ho - co ja znam z okoli co maji tuhle motorizaci tak nikdo se me nesveroval ze se jim posr. prevodovka - spise kdo to ma a kope tam rychlosti a hrabe a dela s tim kraviny tak tam bych se bal.

No tak mě se to stalo a to zrovna když jsem jel z bazaru, už jsem to tu někde psal. A bylo mi asi takto :ble :ble :ble :ble

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ehm já jen že r.v 98 jsou převážně převodovky DUU.A tedy malinko problém s těmi zatrolenými nýtky v diferáku.

Rolbar tady vypsal veškeré známé nemoci 55Kw, ale na 74Kw jste moc jejich nemocí zrovna nezdůraznili. A ten diferenciál není zas taková sranda. Samozřejmě nechci nikoho strašit, ani mu rozmlouvat 74Kw a cpát mu 55Kw, ale jaksi pro komplexnost informací. Převodovka DUU= problém.Aspoň se to tu nedávno na fóru řešilo.

PS: nejsem chlubil, ale právě jsem se vrátil z projížďky.Dneska to bylo cca 75Km. Na silnici první třídy jsem jel "skoro" na vzduch-5,9l/100Km.Až jsem tomu nemohl uvěřit.tAkorát potom ty silničky třetí třídy to trochu zkazili takže celkové resumé 6,4l/100Km.Hm-začíná se mi to autí libit kol5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Ehm já jen že r.v 98 jsou převážně převodovky DUU.A tedy malinko problém s těmi zatrolenými nýtky v diferáku.

Rolbar tady vypsal veškeré známé nemoci 55Kw, ale na 74Kw jste moc jejich nemocí zrovna nezdůraznili. A ten diferenciál není zas taková sranda. Samozřejmě nechci nikoho strašit, ani mu rozmlouvat 74Kw a cpát mu 55Kw, ale jaksi pro komplexnost informací. Převodovka DUU= problém.Aspoň se to tu nedávno na fóru řešilo.

PS: nejsem chlubil, ale právě jsem se vrátil z projížďky.Dneska to bylo cca 75Km. Na silnici první třídy jsem jel "skoro" na vzduch-5,9l/100Km.Až jsem tomu nemohl uvěřit.tAkorát potom ty silničky třetí třídy to trochu zkazili takže celkové resumé 6,4l/100Km.Hm-začíná se mi to autí libit kol5

Spotreba je pekna - jeste aby cesta trosku utikala , ja jsem jel z Trauce do Rtyne pod Krk. s 74Kw i za 5L a neco kolem, ale byla to rovinka a jak se rika byl jsem slimák. Dneska jsem te me malinko zatopil pod kotlem - jel jsem sportovne - spise bych rekl pod 120 jsem nejel a prumer doma z te jizdy jsem mel 7.8 coz jsem byl prekvapen. Jinak s ni jezdim normalne ale kdyz me to chytne tak jsem ja vitr lol

V kopcich tento motor neslabne a da se snim jezdit jak sportovne tak i usporne ;)

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

55kW mám 3,5 roku. Své zkušenosti jsem tu psal niž několikrát, tak jen v krátkosti.

Žádný závoďák to není, ale na klidnou jízdu stačí. Největší problém je s předjížděním při rychlosti nad 80 km/h, kdy opravdu nemá již takové zrychlení. Chce to vypnout klimu, dát za 4 a trochu vytočit.

Jezdím převážně delší trasy po okreskách, plně naložen, klidnou jízdou +- podle předpisů.

Spotřeba: dlouhodobě do 7l, delší trasy kolem 6l, město do 8l, rekord 5,6l

Hodně záleží, jak s motorem zacházel předchozí majitel. Máme v rodině feldu se stejným motorem a řekl bych, že má octavka jede líp. Měl jsem možnost jet s 1,9l 66kW a 1,9l 77kW (OII) a ve městě jely stejně jako moje 55kW (při mém stylu jízdy). Při vyšších rychlostech samozřejmě na ně má 55kW nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
55kW mám 3,5 roku. Své zkušenosti jsem tu psal niž několikrát, tak jen v krátkosti.

Žádný závoďák to není, ale na klidnou jízdu stačí. Největší problém je s předjížděním při rychlosti nad 80 km/h, kdy opravdu nemá již takové zrychlení. Chce to vypnout klimu, dát za 4 a trochu vytočit.

Jezdím převážně delší trasy po okreskách, plně naložen, klidnou jízdou +- podle předpisů.

Spotřeba: dlouhodobě do 7l, delší trasy kolem 6l, město do 8l, rekord 5,6l

Hodně záleží, jak s motorem zacházel předchozí majitel. Máme v rodině feldu se stejným motorem a řekl bych, že má octavka jede líp. Měl jsem možnost jet s 1,9l 66kW a 1,9l 77kW (OII) a ve městě jely stejně jako moje 55kW (při mém stylu jízdy). Při vyšších rychlostech samozřejmě na ně má 55kW nemá.

To máš pravdu s tou klimou,pokud jedu do kopce a potřebuju předjet kamion,tak si také vypínám klimu.A to mám 1.6 74 kW a nedokážu si představit nebo spíše si odzkoušet jaké by to bylo předjíždění s 55 kW.

Pokud auto s klimou,tak určitě beru 1.6 74 kW nebo 1.8 20V Turbo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotreba je pekna - jeste aby cesta trosku utikala , ja jsem jel z Trauce do Rtyne pod Krk. s 74Kw i za 5L a neco kolem, ale byla to rovinka a jak se rika byl jsem slimák. Dneska jsem te me malinko zatopil pod kotlem - jel jsem sportovne - spise bych rekl pod 120 jsem nejel a prumer doma z te jizdy jsem mel 7.8 coz jsem byl prekvapen. Jinak s ni jezdim normalne ale kdyz me to chytne tak jsem ja vitr lol

V kopcich tento motor neslabne a da se snim jezdit jak sportovne tak i usporne ;)

Octavko, nejsi náhodou z Trauče neb okolí?

Spotřeba 5l se mi teda ještě nepovedla, ale těch 7,8l to není problém.

Editováno: , autor: lulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Octavko, nejsi náhodou z Trauče neb okolí?

Spotřeba 5l se mi teda ještě nepovedla, ale těch 7,8l to není problém.

Cauky z Trauce primo ne ale jezdil jsem do Olympu. Pak domu na Upici a Rtyni :) tak tam se podarila vzdy spotreba ve 4 lidech lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caute

Čítal som vašu diskusiu tak som sa zaregistroval

Mám octavku 55kw súkromnú a 1,8T služobnú.Na bežné vozenie ako rodinné auto my úplne stačí a chvála bohu okrem bežnej výmeny náplní som bez porúch. Mám ju 3 roky 97ročník starý dobrý WV motor.Na 1,8T mám stále problémy s elektrinou.Môj názor sadni si do inej 1,6 /nie Wv/ a uvidíš že aj 55 je živé auto.Je pravda že každý si obhajuje svoje ale beriem to zhladiska údržby a poruchovosti a zdá sa my ze 55 oproti 74 je na tom lepšie. Radím ohladom dalších investícíí do auta ak ti nezáleží na na 25 konoch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caute

Čítal som vašu diskusiu tak som sa zaregistroval

Mám octavku 55kw súkromnú a 1,8T služobnú.Na bežné vozenie ako rodinné auto my úplne stačí a chvála bohu okrem bežnej výmeny náplní som bez porúch. Mám ju 3 roky 97ročník starý dobrý WV motor.Na 1,8T mám stále problémy s elektrinou.Môj názor sadni si do inej 1,6 /nie Wv/ a uvidíš že aj 55 je živé auto.Je pravda že každý si obhajuje svoje ale beriem to zhladiska údržby a poruchovosti a zdá sa my ze 55 oproti 74 je na tom lepšie. Radím ohladom dalších investícíí do auta ak ti nezáleží na na 25 konoch.

no to bych neřek že 55tka je spolehlivější, vyjde to tak nastejno. Myslím že pro jízdu do 100km/h je 55kw akorát, ale pro rychlejší předjíždění je lepší 74kW. Jinak se mi stává občas, že při předjíždění ti na to ten druhej dupne a to seš potom v pr..li. Někdy po takovém zážitku přemýšlím, že koupím nějakej šestiválec nebo 1.8T pak ať si dupaj jak chcou, hnus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Braneni v predjizdeni je hnus. Nejvice pozoruju situace, kdyz predemnou predjizdi auto, tak predjizdi jako snek. Ale jakmile zjisti, ze ho predjizdim, tak dupne na plny kotel.

taky uz mam jednu zkusenost za sebou :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ehm já jen že r.v 98 jsou převážně převodovky DUU.A tedy malinko problém s těmi zatrolenými nýtky v diferáku.

Rolbar tady vypsal veškeré známé nemoci 55Kw, ale na 74Kw jste moc jejich nemocí zrovna nezdůraznili. A ten diferenciál není zas taková sranda. Samozřejmě nechci nikoho strašit, ani mu rozmlouvat 74Kw a cpát mu 55Kw, ale jaksi pro komplexnost informací. Převodovka DUU= problém.Aspoň se to tu nedávno na fóru řešilo.

PS: nejsem chlubil, ale právě jsem se vrátil z projížďky.Dneska to bylo cca 75Km. Na silnici první třídy jsem jel "skoro" na vzduch-5,9l/100Km.Až jsem tomu nemohl uvěřit.tAkorát potom ty silničky třetí třídy to trochu zkazili takže celkové resumé 6,4l/100Km.Hm-začíná se mi to autí libit kol5

s DUU zvyknu byt problemy s odtrhnutymi nitmi na diferaku len v rokoch vyroby 1999-2001, vtedy robili nity z nejakeho zleho matrosa. Pred 99 a po 01 sa uz tento problem tak casto nevyskytuje. Sam mam DUU (aj ked 1.6/75KW) a nity drzia, zato sa mi odtrhol synchron 5.rychlosti aj s hnacim hriadelom - malickost, oprava za 35000 :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Braneni v predjizdeni je hnus. Nejvice pozoruju situace, kdyz predemnou predjizdi auto, tak predjizdi jako snek. Ale jakmile zjisti, ze ho predjizdim, tak dupne na plny kotel.

Ono nastesti si na todle davam pozor, vim ,ze v octuli neni zrovna ten vykon co bych potreboval ,tak si pekne pockam jak se situace vyvine... 55ka je sice slaboucky ,ale na dalnici umi letet slusne a kdyz nejezdis jako blazen je myslim i vykonove dostacujici ,..nerikam vsak ,ze by se mi nelibila nejaka 1.8T ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám krátkou Fabii s 1.4 55Kw. Táta Oktávku combíka 1.8T 110Kw. Jeli jsme stejnou trasu na dálnici za sebou, +- stejnou rychlostí. Já dojel dle PP za 5.9 a táta za 6.6, a to měl v kufru cca 80kg různejc krámů. Ve městě s více rozjezdy má ale spotřebu i o 3 litry větší, většinou kolem 10... Velice záleží na stylu jízdy!

Rozdíl je, že jemu to jede, mě moc ne :))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě, že Okta bude mít ve městském provozu větší spotřebu.Rozpohybovat kastli těžkou +-1280Kg stojí něco benzínu a nejhorší, že až ji rozpohybujete, tak zase brzdíte před další světelnou křižovatkou.Při jízdě po městě tam mám taky zhruba 10l průměrné.Výhodou jsou zase delší trasy a dálnice.Pokud tu hmotu rozjedete na 130 tak setrvačnost dělá do určité míry své.Poznal jsem to velmi záhy při dojezdech do křižovatek.Zatímco Felda po vyřazení jela proti kopečku kousek, tak Okta po vyřazení i proti mírnému kopečku jede o hodně dál.Prostě větší setrvačnost díky hmotnosti.

Okta není moc vhodné auto do ryze městského provozu.Do města to chce něco malého a lehkého. :palec2:

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě, že Okta bude mít ve městském provozu větší spotřebu.Rozpohybovat kastli těžkou +-1280Kg stojí něco benzínu a nejhorší, že až ji rozpohybujete, tak zase brzdíte před další světelnou křižovatkou.Při jízdě po městě tam mám taky zhruba 10l průměrné.Výhodou jsou zase delší trasy a dálnice.Pokud tu hmotu rozjedete na 130 tak setrvačnost dělá do určité míry své.Poznal jsem to velmi záhy při dojezdech do křižovatek.Zatímco Felda po vyřazení jela proti kopečku kousek, tak Okta po vyřazení i proti mírnému kopečku jede o hodně dál.Prostě větší setrvačnost díky hmotnosti.

Okta není moc vhodné auto do ryze městského provozu.Do města to chce něco malého a lehkého. :palec2:

přesně, jak píšeš, když budeš využívat setrvačnosti, tak v městském provozu to docela stáhneš a když pojedeš dálnici 110 - 120, tak se dostaneš na těch 5,5l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

každý si obhajuje svoje ale beriem to zhladiska údržby a poruchovosti a zdá sa my ze 55 oproti 74 je na tom lepšie.

Konkrétně ?

s DUU zvyknu byt problemy s odtrhnutymi nitmi na diferaku len v rokoch vyroby 1999-2001, vtedy robili nity z nejakeho zleho matrosa. Pred 99 a po 01 sa uz tento problem tak casto nevyskytuje. Sam mam DUU (aj ked 1.6/75KW) a nity drzia, zato sa mi odtrhol synchron 5.rychlosti aj s hnacim hriadelom - malickost, oprava za 35000 :(

Ano, informace o špatné materiálu nýtů v letech 1999-2001 je správná, ovšem opět podotýkám, ustřižení nýtů se vždy stalo pouze při extrémní zátěži, jako hrabání při jednom prokluzujícím kole a podobně. Jinak při současné rozšířenosti motorizací s převodovkou DUU je rozhodně levnější pořídit jinou převodovku v ceně řádově 250,- Euro, než nechat opravovat tu poškozenou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně, jak píšeš, když budeš využívat setrvačnosti, tak v městském provozu to docela stáhneš a když pojedeš dálnici 110 - 120, tak se dostaneš na těch 5,5l

Mno rekord mám zatím 5,8l na zhruba 25Km vzdálenosti, ale pak jsem sjel ze státovky na klikaté silnice a bylo vymalováno.Ne tak docela.Před barákem tam bylo jen 6,4l.

Poslední výlet v sobotu byl zhruba 110Km.Počasí na draka.Nárazový vítr u nás na vysočině cca70Km/h.Okta je docela odolná a čitelná, ale chvíli jsem si přepadal jako když řídí někdo kdo má solidně "nakoupeno" :) Držel jsem se raději po silnicích I. a II.třídy a jel obezřetně a stejně kličkoval mezi ulámanými větvičkami.Konkrétně s jednou která ležela v protisměru bych se potkat nechtěl.To bych asi kupoval a lakoval nový přední nárazník, možná i masku. No konečná spotřeba byla zase 6,4l.Ale myslím, že kdyby nefoukal tak silný protivítr, bylo by to ještě lepší. Je fakt, že jsem měl ten večer opravdu pocit že to auto vůbec nejede,ale když se do vás opře vítr rychostí 70-80Km/h tak je to poznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Mno rekord mám zatím 5,8l na zhruba 25Km vzdálenosti, ale pak jsem sjel ze státovky na klikaté silnice a bylo vymalováno.Ne tak docela.Před barákem tam bylo jen 6,4l.

Poslední výlet v sobotu byl zhruba 110Km.Počasí na draka.Nárazový vítr u nás na vysočině cca70Km/h.Okta je docela odolná a čitelná, ale chvíli jsem si přepadal jako když řídí někdo kdo má solidně "nakoupeno" :) Držel jsem se raději po silnicích I. a II.třídy a jel obezřetně a stejně kličkoval mezi ulámanými větvičkami.Konkrétně s jednou která ležela v protisměru bych se potkat nechtěl.To bych asi kupoval a lakoval nový přední nárazník, možná i masku. No konečná spotřeba byla zase 6,4l.Ale myslím, že kdyby nefoukal tak silný protivítr, bylo by to ještě lepší. Je fakt, že jsem měl ten večer opravdu pocit že to auto vůbec nejede,ale když se do vás opře vítr rychostí 70-80Km/h tak je to poznat.

To znam kdyz poradne fouka - vice se tlape na plyn a vice se clovek venuje rizeni a drzi pevne volant.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konkrétně ?

Ano, informace o špatné materiálu nýtů v letech 1999-2001 je správná, ovšem opět podotýkám, ustřižení nýtů se vždy stalo pouze při extrémní zátěži, jako hrabání při jednom prokluzujícím kole a podobně. Jinak při současné rozšířenosti motorizací s převodovkou DUU je rozhodně levnější pořídit jinou převodovku v ceně řádově 250,- Euro, než nechat opravovat tu poškozenou.

To by urcite bolo vyhodnejsie, avsak na ziadnu som nenatrafil - prave kvoli tym trhajucim sa nitom su dost nedostatkove a dalsia vec je, ze je to stale macka vo vreci, mozno ta jazdena by bola 99-01 - mala zase problem s tymi nitmy a o pol roka by sa rozpadla. Takto viem, ze mam novy hriadel, novy synchron patky + skontrolovany zbytok a ze sa na nu mozem spolahnut - teda aspon v to verim :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, jsem max spokojen se 75kW a nedám na ni dopustit, téměř bez problémů (nepočítám drobnosti), spotřeba se dá uhlídat, jede krásně a když se umí, tak i zatáhne, ale kdybych já tenkráte pořídil 1,8T nebo 1,9TDi, hold jiné svezení, o tom žádná ... Ale každý by rád víc, že :palec2:

S 55 kW nemám zkušenosti, neseděl jsem, neřídil, ale 1,2HTP Fabule taky spoustu negativních názorů a jak je oblíbená, taky zatáhne, do 80 Km/hod je ochotná slušně, proč by nebyla 55kW oktule ... je to asi o řidiči dle mého :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...