Přejít na obsah

Volba motora 55kw alebo 74kw r.v.98.


stefam

Doporučené příspěvky

Pár dalších zkušeností s 1.6 55Kw: Poslední delší výlet cca 120Km.Terén Vysočina takže trochu členitější. Obce opět poctivě 50 mimo obce na přehledných a rovných úsecích kolem 100. Takže rozhodně zádná brzda provozu.Nárazový vítr už nefoukal a silnice jako ze škatulky.Spotřeba rovných 6l/100Km. Lenost 55ky proti kopci je spíš způsobena řidičem :) konkrétně vadnutí ve stoupání.Protože při zařazené pětce a rychlosti cca 80Km/h motor točí těsně pod 2000ot. pokud příjde stoupání tak je to málo a člověk musí na čtyřku.Pokud jedete těch 100 tak kopce vezme i pětka v pohodě(2750ot).Stejně tak obce-v klídku čtverkou a plyn lechtám, otáčky 1500.Pokud je potřeba trochu přibrzdit(vyhýbání se, ostrá zatáčka, nerovnost) je potřeba jít na trojku, protože ze 40Km/h už čtverka proti kopci trochu trpí.Ne že by to nezvládla, ale je to pak šnečí akcelerace a nemluvě o spotřebě(plyn na podlaze).Jinak na rovince z 50 na čtverku za obcí není problém a chytá se bezvadně.

Nejlíp tahá asi trojka a to i proti dost prudkému kopci.

Tož jen tak co jsem vyzkoušel a zjistil. Jezdit se stím určitě dá.A vzhledem k tomu že jsem začátečník tak rozhodně celý potenciál tohoto motoru ještě nevyužiji ani z daleka.Tím chci říct, že ten motor má na víc, ale raději v mém případě pomalu a klidně protože mám Oktu a sebe rád :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nedelu sme jeli s Matysankem do Brna na srazek.A byl sem velice mile prekvapen jeho 1.6/55.Jeli sme 3 jeste s Milan(em) II.Po dalnici ve 130 kdyz Matys seslapl plyn tak bylo krasne citet tah a motor zkratka "chtel".I pres 150 ve 3 na na 195/65 kolech nebyl problem.Spotrebu nevim to by Matys musel doplnit.Takze pokud nejezdis zase az ne tak casto a hlavne po meste tak i ta 55 nebude zase tak spatna volba.A ikdyz si udelas obcasny vylet na dalnici tak te ten motor nezklme.Me teda nezklamal a mile prekvapil a muj nazor na nej nabral 180° obrat :)

Editováno: , autor: Planeta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nedelu sme jeli s Matysankem do Brna na srazek.A byl sem velice mile prekvapen jeho 1.6/55.Jeli sme 3 jeste s Milan(em) II.Po dalnici ve 130 kdyz Matys seslapl plyn tak bylo krasne citet tah a motor zkratka "chtel".I pres 150 ve 3 na na 195/65 kolech nebyl problem.Spotrebu nevim to by Matys musel doplnit.Takze pokud nejezdis zase az ne tak casto a hlavne po meste tak i ta 55 nebude zase tak spatna volba.A ikdyz si udelas obcasny vylet na dalnici tak te ten motor nezklme.Me teda nezklamal a mile prekvapil a muj nazor na nej nabral 180° obrat :)

a když tomu ubereš lambdu a katík, tak to má grády lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nedelu sme jeli s Matysankem do Brna na srazek.A byl sem velice mile prekvapen jeho 1.6/55.Jeli sme 3 jeste s Milan(em) II.Po dalnici ve 130 kdyz Matys seslapl plyn tak bylo krasne citet tah a motor zkratka "chtel".I pres 150 ve 3 na na 195/65 kolech nebyl problem.Spotrebu nevim to by Matys musel doplnit.Takze pokud nejezdis zase az ne tak casto a hlavne po meste tak i ta 55 nebude zase tak spatna volba.A ikdyz si udelas obcasny vylet na dalnici tak te ten motor nezklme.Me teda nezklamal a mile prekvapil a muj nazor na nej nabral 180° obrat :)

Že by další vyléčený odpůrce 1.6 55Kw?????? :smich: Ale to je dobře-moc dobře. Já když jsem poprvé dovezl moji Oktu ukázat strýci(který samozřejmě věděl co chci koupit za motorizaci) tak povídá "tak sis koupil tu zdechlinu?" a já hrdě řekl že jo.Jenomže ho začaly svrbět prsty a vydržel asi tři minuty než se zeptal jestli by se mohl kousek svézt.Tak jsem mu to neodepřel ,ačkoliv to jak se o ní vyjádřil ... :aggressive: Tak se rozjel-za dva-roztáhl-za tři-podržel trojku až do 4000ot. ručička rychloměru se drala nahoru docela rychle-za čtyři-za pět a měl tam 130. :p Povídá "člověče vono to nejede zas tak špatně" :palec2: a je zajimavé, že od té doby už podobné hloupé řeči nevede. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Že by další vyléčený odpůrce 1.6 55Kw?????? :smich: Ale to je dobře-moc dobře. Já když jsem poprvé dovezl moji Oktu ukázat strýci(který samozřejmě věděl co chci koupit za motorizaci) tak povídá "tak sis koupil tu zdechlinu?" a já hrdě řekl že jo.Jenomže ho začaly svrbět prsty a vydržel asi tři minuty než se zeptal jestli by se mohl kousek svézt.Tak jsem mu to neodepřel ,ačkoliv to jak se o ní vyjádřil ... :aggressive: Tak se rozjel-za dva-roztáhl-za tři-podržel trojku až do 4000ot. ručička rychloměru se drala nahoru docela rychle-za čtyři-za pět a měl tam 130. :p Povídá "člověče vono to nejede zas tak špatně" :palec2: a je zajimavé, že od té doby už podobné hloupé řeči nevede. ;)

No pokud clovek taky nema korunky tak sahne po te nejrozsirenejsi v bazaru s 55kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky je to o tom, jestli chce člověk jezdit hlavně při vyšších rychlostech na dálnici v akustické pohodě a s menší spotřebou. V tom vede 55ka. 75ka (předpokládám, že i 74ka) je hlučnější a žravější. Podotýkám, že nejsem proti silnější variantě, každá z těchto dvou má své plusy a mínusy. Měl jsem obě dost dlouho na to, abych mohl seriozně srovnávat. 55ka je taková pohodovější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Taky je to o tom, jestli chce člověk jezdit hlavně při vyšších rychlostech na dálnici v akustické pohodě a s menší spotřebou. V tom vede 55ka. 75ka (předpokládám, že i 74ka) je hlučnější a žravější. Podotýkám, že nejsem proti silnější variantě, každá z těchto dvou má své plusy a mínusy. Měl jsem obě dost dlouho na to, abych mohl seriozně srovnávat. 55ka je taková pohodovější.

Ale je pravda ze i ta 74 kW neni zas tak suprova jak v zrychleni tak i v uspore. Pokud tak pekne vozitko jako je Octavia tak to nekazit slabou motorizaci - ja rozhodne priste volim v benzinu 1.8 20V Turbo a pak mozna LPG nebo naftaka 1.9 TDi 66 / 81kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.0 85Kw taky není špatnej.Akorát ta pojistka.A dobrou ruku při výběru, aby člověk nekápnul na tu sérii, která žere olej. :palec2:

A k 1.6 74Kw-myslím že jsou zbytečně , ale opravdu zbytečně předražené. Kdyby to byl aspoň 16V tak to pochopím.Ale je to defakto jen 55Kw s hliníkovým blokem, upraveným sáním a továrním chiptuningem :p a teď mě můžete sežrat zaživa :)

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.0 85Kw taky není špatnej.Akorát ta pojistka.A dobrou ruku při výběru, aby člověk nekápnul na tu sérii, která žere olej. :palec2:

A k 1.6 74Kw-myslím že jsou zbytečně , ale opravdu zbytečně předražené. Kdyby to byl aspoň 16V tak to pochopím.Ale je to defakto jen 55Kw s hliníkovým blokem, upraveným sáním a továrním chiptuningem :p a teď mě můžete sežrat zaživa :)

Zaživa? Tak až se scuknem.

Soused má 55kw a je spokojený. Já se svou taky a to, že nemá 16v mi nevadí aspoň táhne pěkně odspodu.

Sem tam si je půjčíme a neříkám, že 55kw je špatná. Na takové to domácí ježdění úplně v pohodě.

Soused říká, že 55 nemá cenu tahat přes 4500 ot. Pak už netahá. O mé říká, že jde lépe za plynem.

Plánujeme společný výlet ať srovnáme spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Zaživa? Tak až se scuknem.

Soused má 55kw a je spokojený. Já se svou taky a to, že nemá 16v mi nevadí aspoň táhne pěkně odspodu.

Sem tam si je půjčíme a neříkám, že 55kw je špatná. Na takové to domácí ježdění úplně v pohodě.

Soused říká, že 55 nemá cenu tahat přes 4500 ot. Pak už netahá. O mé říká, že jde lépe za plynem.

Plánujeme společný výlet ať srovnáme spotřebu.

Nereste to - pro seniora to je OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky nejsem zrovna senior(24).Ale říkám si že se musí začínat se skromněnším stádem kobylek.Za dva dny budu mít Oktu dva měsíce a zatím nelituju ani trochu.A to jak značky a typu auta, tak především typu motoru.

Byl jsem se zas trochu projet.A byla to zatím nejdelší štreka: 140Km.Jinými slovy Třebíč-Brno-Třebíč.V brně jsem jel až do samotného centra.Po cestě tam se spotřeba držela na 5.9l. Brno s tím trochu zamotalo.Částečně proto, že jsem blbě odbočil na Bohunice za pisáreckým tunelem.Ale co aspoň jsem se povozil :) Pak ještě následovala zajížďka na přání k areálu Grand Prix. A žádná důchodcovská jízda.Pěkně svižně i při rozjezdech.Mimo vesnice 95-100. Obce samozřejmě 50. Protože se mi nechce platit pokuty a bodíky jim taky nedám tak lacino. Před barákem byla na PC průměrná 6.4l-tedy opět celkem solidní výkon.Na skoro začátečníka ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TomášT - A v létě ti to o pár deci klesne. Vzhledem k tomu, že bydlím na vesnici a mám tedy městských jízd málo, míval jsem s 55kou zimní průměr 6,9 a letní 6,5. Hlavně u ní hlídat stav lambda sondy, když je vadná tak se to na jízdě neprojeví tolik jako na spotřebě. Pokud je ještě umístěna na původním místě kde častěji odchází, doporučuji ji přemístit výš. Původní otvor se zaslepí a navaří se nový o něco výše. Dobré servisy vědí o co jde a pomůžou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TomášT - A v létě ti to o pár deci klesne. Vzhledem k tomu, že bydlím na vesnici a mám tedy městských jízd málo, míval jsem s 55kou zimní průměr 6,9 a letní 6,5. Hlavně u ní hlídat stav lambda sondy, když je vadná tak se to na jízdě neprojeví tolik jako na spotřebě. Pokud je ještě umístěna na původním místě kde častěji odchází, doporučuji ji přemístit výš. Původní otvor se zaslepí a navaří se nový o něco výše. Dobré servisy vědí o co jde a pomůžou.

Možná ano, ale asi to o moc nebude.Jezdím i teď na letních pneu, jelikož jsem na nich oktu koupil a zimní k ní nebyly a koupit je nemám za co :feve: .Ale na druhou stranu-ta letošní zima není až tak hrozná, tak se dá i na letních.

Lambda je převařená na potrubí zhora už z německa.Když mi ji dali na hever a viděl jsem předělanou lambdu tak mě to docela potěšilo :) že se s tím nemusím předělávat doma. Jenom nevím jestli to MR 200 měl už z fabriky, nebo to upravovaly autorizované servisy v rámci garanček.V německu si možná škodovka nechtěla utrhnout ostudu.Že se jako mění lambdy častěji než olej v motoru. :)

Pokud by někdo přemýšlel jak to s tou lambdou udělat, tak jsem udělal pár fotek:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.0 85Kw taky není špatnej.Akorát ta pojistka.A dobrou ruku při výběru, aby člověk nekápnul na tu sérii, která žere olej. :palec2:

A k 1.6 74Kw-myslím že jsou zbytečně , ale opravdu zbytečně předražené. Kdyby to byl aspoň 16V tak to pochopím.Ale je to defakto jen 55Kw s hliníkovým blokem, upraveným sáním a továrním chiptuningem :p a teď mě můžete sežrat zaživa :)

Můžu se zeptat kolik je už predražené? Já si jednu koupil před časem tak by mě to zajímalo ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se těžko říká.Kolik?Zaleží na stavu, ale viděl bych to pohledem rozumného majitele asi takto.Dejme tomu výbava GLX a slušný stav.Najeto tak těch 150-160tis. Km. R.v. 97 rozumná cena tak do 115 000Kč. R.v. 98-125 000Kč.R.v 99-130 000Kč. Ale často v bazaru stojí evidentní šrot z roku 97 za cenu 139 000Kč.Ve všech případech myslím pochopitelně 1.6 74Kw.U 55Kw ty ceny začínají odpovídat a navíc je jich velký výběr a nejsou zas tak populární.Každej řekne 55Kw?vždyť to je jen o 5Kw víc než měla 1.3 felina...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
To se těžko říká.Kolik?Zaleží na stavu, ale viděl bych to pohledem rozumného majitele asi takto.Dejme tomu výbava GLX a slušný stav.Najeto tak těch 150-160tis. Km. R.v. 97 rozumná cena tak do 115 000Kč. R.v. 98-125 000Kč.R.v 99-130 000Kč. Ale často v bazaru stojí evidentní šrot z roku 97 za cenu 139 000Kč.Ve všech případech myslím pochopitelně 1.6 74Kw.U 55Kw ty ceny začínají odpovídat a navíc je jich velký výběr a nejsou zas tak populární.Každej řekne 55Kw?vždyť to je jen o 5Kw víc než měla 1.3 felina...

No a pridas k tomu klimu pak litaky a el. vybava a jses zase nekde jinde :feve:

Hledal jsem tuhle vybavu pekne dlouho a mel jsem pocit ze snad nenajdu, ale po roce hledani a cekani se objevila

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky hledal GLX.Akorát původní představa byla, že budu mít "vlnu tsunami" bez střešního okna.A nakonec to dopadlo tak jak to dopadlo.Myslím že dobře :) Prvda že těch 130 000Kč jsem dal za 55Kw, ale takový stav a výbava... Liťáky bych taky chtěl, ale až tak za rok.Mám u našich ještě takový malinkatý dlužíček ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem zašel do nejbližšího autobazaru, kde měli momentálně jednu octávku a to 1.6/74kw GLX, r.v. 98 i s klimou za

139 000Kč tak jsem ji hned vzal ;). Jinak spokojenost nadevše.

PS: měla najeto 169 000 km.

Editováno: , autor: Konny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky hledal GLX.Akorát původní představa byla, že budu mít "vlnu tsunami" bez střešního okna.A nakonec to dopadlo tak jak to dopadlo.Myslím že dobře :) Prvda že těch 130 000Kč jsem dal za 55Kw, ale takový stav a výbava... Liťáky bych taky chtěl, ale až tak za rok.Mám u našich ještě takový malinkatý dlužíček ;)

Tak nevím jestli jsem měl tolik štěstí nebo jestli to je výjimka, ale mám 74kW, SLXi, hliníková kola, elektrický šíbr, vše v elektrice, nalítáno poctivých 177 tis. při nákupu a stálo mě to 124 tis. Takže si myslím, že parádní kup. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Tak nevím jestli jsem měl tolik štěstí nebo jestli to je výjimka, ale mám 74kW, SLXi, hliníková kola, elektrický šíbr, vše v elektrice, nalítáno poctivých 177 tis. při nákupu a stálo mě to 124 tis. Takže si myslím, že parádní kup. lol

Spise ta klima hodne dela jinak se da opravdu poridit i za 130 ticek. I nize ale spise dovoz.

Ja mam 98 rok, puvod CR, najeto bylo 145 000 , man. klima, 2x Bag, ABS/EDS, 1 majitel,vse v elektrice ,litaky proste auticko bez dalsich investic a stala me 138 ticek - byla to moc rychla koupe pred 2 roky a dodnes jsem rad ze jsem ji za ty prachy mel

Taky je na autech hodne znat ktere jsou na caste pendlovacky - firemní vozy. Ja ji treba koupil od jende firmy, doma ta druha cervena je taky firemni a taky tahle motorizace/palba - i dost jsou jety ty firemni TDi - a nejmene jsou ty 55kW - ty jsou vetsinou malo jete, nejsou firemni, takze zase zachovalost laku, spolehlivost a urcite co se tyce ujetych km (neni problem najit pod 100 000km) bych jim veril.

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím jestli jsem měl tolik štěstí nebo jestli to je výjimka, ale mám 74kW, SLXi, hliníková kola, elektrický šíbr, vše v elektrice, nalítáno poctivých 177 tis. při nákupu a stálo mě to 124 tis. Takže si myslím, že parádní kup. lol

jo tak to byl hodně dobrý kup :palec2: , ale ne každému se hold zadaří

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...