Přejít na obsah

Topení


bluetango

Doporučené příspěvky

  • o 2 roky později...

Mám dotaz ohledně výkonu topení,auto jsem koupil na podzim kdy bylo vše OK aspoň se to tak jevilo ale při mrazech které teď panují a delší jízdě (cca 620km) kterou jsem absolvoval jsem z auta vypadl zmrlý jako pes. Auto prostě i při nastavení max. teploty topí slabě, kde hledat příčinu. Nemá někdo nějaký rozumný nápad nebo jen servis?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No předpokládám že když píšu do tématu Fábia II, Roomster tak je jasné jaké auto mám ;) . Mám Fabii II MR2009, topení naplno (28st), klimatizace vypnuta, vnitřní cyrkulace vypnuta, ventilátor zkoušen pochopitelně od 1 po 4, ofuky podle potřeby ale subjektivně nejvíc to topí při nastavení do interieru, zbyle nastavení mi přijde už jako smíšené se studeným vzduchem. Ukazatel teploty nekolísa takže termostat asi funguje dobře ale auto prostě topí slabě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já vím,že když píšeš do fábie,tak asi máš fábii,ale nikdo neví,co máš za motor a co za výbavu,třeba diesel má elektrický přídavný topení a ještě se to trojí.Zkus jestli máš horký hadice co vedou do topení od motoru a potom se podiv jestli ti chodí směšovací klapka-zezdola od spolujezdce,motorek je od řidiče.já to tipuji na špatný čidlo teploty :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak rúmstr 1.6 topí naprosto hanebně.s felicií se to vůbec nedá srovnávat.oproti felde se motor sice rychleji ohřeje, ale nástup topení je takový mdlý a než to začne pořádně fajrat, tak to trvá snad patnáct kilometrů.hlavně ve feldě jsem si nastavil topení podle libosti, tady je knoflík nadoraz, jakmile uberu, tak okamžitě fouká studený vzduch. a jakmile teploty klesnou pod minus deset, tak je to srovnatelný se stopětkou.a i podle názoru jiných(at už na forech, či osobních), tak r/f2 topí opravdu mizerně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mně topení moc nenatchlo když mrzne tak dlouho trvá než ručička dosáhne provozní teploty a po tu dobu když leze ručička nahoru tak to topí jen vlaze ani nemá cenu dávat ventilátor víc jak na 2. stupeň když to dáš na 3. nebo dokonce 4.stupeň tak ručička přestane lízt naopak jde dolů. Ale zato když se to ohřeje tak to topí až moc to musim ubírat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta samá zkušenost - stejná trasa ježděná se Š120, formanem a Roomem, šáde topila až po cca 5km, forman už po půl kiláku, Room je tak někde mezi. Ale pak topí dost, nemůžu si přímo stěžovat, že bych v něm nějak mrznul - hlavně když mám omrzlý sklo i zevnitř, tak se starám spíš o to, abych měl co nejdřív dobrý výhled než aby mi nebylo zima na paprče... Teplý boty, teplá bunda a prstový kožený rukavice na řízení to na krátkou trasu v mraze jistí - kdo je změkčilec, ať si pořídí ohřívaný sedačky a vyhřívanej potah na volant nebo turbodehta s PTC v klimačce. :p:p:p

A když jedu delší trasu, oblíkám se tak, abych po 15-20km mohl zastavit třeba na pumpě nebo někde v cestě na pole a svléknout nadbytečné "šlupky" - a to jsem dělal i když jsem měl Formana. Po natočení motoru pouštím Climatic naplno (28°C) a foukání pod sklo. Když mám odmraženo a odmlženo, otevírám průchod na nohy, průchod do interiéru skrz výdechy uprostřed palubovky až jako poslední. Protože výdechy na nohy mají samostatný vývod i k zadním sedačkám, topí se tak poměrně rychle i děckám, který samozřejmě jezdí (zatím, než přeperou maminku nebo než si samy pořídí řidičák :p:p) vzadu. A na rychlejší ohřev je dobrá clona na mřížku nebo ZA mřížku chladiče - a nejen za tu horní, ale (a hlavně!) za tu dolní, kterou prochází asi 75-80% všeho vzduchu, který projde chladičem.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, je to možná větším objemem chladicí náplně nebo tím, že ty modernější (a hlavně koncernové) agregáty jsou celkově masivnější, než staré "škodovácké" motory? Nebo že by měl výměník chladicí kapalina/vzduch menší plochu? To se mi nezdá, vždyť celá klima se sotva vejde pod palubovku... Spíš to bude tím, že celá soustava topení klima má objem jak kráva, po nočním mraze -10°C je vymrzlá jak sobolí hovno - a než začne fučet teplo, musí se samozřejmě taky nejdřív CELÁ sama ohřát včetně rozvodů vzduchu. Celé je to sice z plastu (polypropylén plněný mastkem), ale to ještě neznamená, že to nebere teplo ze vzduchu, který se sice už trochu ohřál ve výměníku (hadice k němu jsou docela teplé už po pár desítkách sekund chodu motoru), než ale dojde k výdechu na sklo nebo na palubovku, musí absolvovat cestu labyrintem klapek a kanálů - a všechny se nejdřív ohřejou samy, než pustí teplo dál na sklo a do interiéru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Tak se musím přidat taky mě topení moc nenadchlo.Po nastartování ujedu kolem 7 kilometrů než to začne topit dokud se nezvedne ručička na provozní teplotu tak se celkem nic neděje a mohu mít knoflík regulace teploty na maximum.Co se týče topení zlatá felície. Chtěl jsem to jít reklamovat , ale jak to tady čtu tak to je asi bolest nového rooma

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřekl bych jen nového Rooma - ta topně-ventilačně-klimatizační jednotka je prakticky shodná už od F1 a je společná i s Poloautem, Audinou A2 a Ibizou (u Seatu si nejsem jistý ekvivalentem typu), však se také vyrábí ze stejných forem už někdy od roku 1997 - rozdíly jsou maximálně v detailech jako jsou pohony a ovládání jednotlivých klapek + v elektrice. Akorát si nejsem jistý, jestli ty "lepší značky" v rámci koncernu náhodou nedostávají hromadně a šmahem to, co se u škodovek montuje jen do luxusnějších "dehtů" - tedy přídavný elektrický topný element "PTC", sloužící k dosažení ohřevu vzduchu pro interiér okamžitě po natočení motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové,jsem jenom laik,ale nebude ten pomalý náběh topení mít souvislost s tím co se píše na těch obrázcích? Myslím tím,že vodní pumpa stojí,dokud se motor neprohřeje a navíc hlava a blok motoru má svůj termostat,který to taky nepustí dokud se to neohřeje? S TSI jezdím a taky mě to zrovna moc rychle netopí.

post-32075-0-87973900-1292923622_thumb.j

post-32075-0-00100800-1292923634_thumb.j

post-32075-0-19488300-1292923858_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zašel oveřit těch pár rad co tady někteří napsali, směšovací klapka zdá se chodí ale posuzováno jen poslechem, hadice k chladiči teplá za chvíli ale i při teplotě kolem 0st je náběh topení mdlý a ani teplota vzduchu foukaného do kabiny mi nepřijde nějak vysoká, myslím že když zas klesnou teploty níž v autě bude zas zima. Asi jedině zkusit servis zda není vadné nějaké čidlo nebo něco podobného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk -o tym čerpadlu jsem ještě neslyšel,ale když nejede,tak motor má tych 80 stupnů hned a hadice k topení nejdou přes thermostat.Já bych to viděl spíš u té TSI konstrukcí,prostě dobrej motor,bez ztrátovýho tepla..Ale vratmě se k 1,4,má normální čerpadlo a jeden thermostat.

PANDORA-Já nemám problém,možná je to tím,že když jedu na krátkou,tak zapínám sedačku.

A ještě doplním,na kolik máte namíchanou nemrzku,stává se,že třeba kdo má namícháno na -60,tak mu to vůbec netopí.

Editováno: , autor: petrumr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z těch obrázků, co postnul Pawouk vyplývají hlavně 2 věci:

1) odpojovatelné oběhové čerpadlo má motor TSI, ne starší agregáty.

2) výměník topení je připojený na okruh chlazení hlavy motoru, jehož termostat se otevírá při 80°C.

Hlavně ta druhá skutečnost je důležitá - protože hlava válců má menší plochu přestupu tepla ze spalovacího prostoru do hmoty protékané chladicí kapalinou = odebírá ze spalovacího procesu menší množství tepla, než kolik je ho odvedeno blokem do chladicí větve, která na topení nemá vliv. Nevím, kdo a jak to počítal, ale doufejme, že menší plochu pro přestup tepla nezapomněl vyvážit odběrem tepla z okolí výfukových kanálů - protože samotné turbo je chlazeno opět tím druhým, "netopícím" okruhem. Z celého toho tedy vyplyne, že topný okruh TSIčka se bude prohřívat pomaleji, než topný okruh starších motorů - u TSI ohřívá topný okruh pouze hlava motoru, u ostatních celý blok. Samozřejmě, v momentě dosažení otevírací teploty termostatu pak už hlava vyhřívá topný okruh dostatečně, ale množství tepla převedené do topení PŘED OTEVŘENÍM TERMOSTATU je u TSI za jednotku času menší, než u jiných agregátů = topení se ohřívá déle. Chtělo by to tedy zjistit, jestli jsou klimy motorizace TSI všeobecně vybavované PTC článkem, aby se jím překlenula delší doba nutná k prohřátí topného okruhu, nebo jestli jsou o PTC "ošizeny". A jinak - pokud máte TSI a PTC v klimě nemáte, pošlete podnět do ŠA - tahle zima je vlastně první, kterou absolvují škodovky s touhle motorizací MEZI LIDMI a ne jen se zkušebními jezdci na palubě, takže je možné, že výrobce na základě zpětných ohlasů od majitelů modifikuje topnou soustavu - kdyby tak ještě učinil v rámci garance i u všech už prodaných vozů, asi by se žádný majitel nezlobil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

výměník topení není připojen za thermostaty,ale před.thermostaty otevírají cestu hlava-chladič a blok-chladič.Topení je připojeno prostě k motoru bez thermostatů.Se dívám na ty obrázky a tuším,že třeba to oběhový elektrický čerpadlo-no potěš,na mercedesu jsem ho odpojil,protože se zadíralo a to tam nemělo chlazený turbo s doběhem.,tuším,že ty nový motory budou stát na udržbě za pár let pěknou pálku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

výměník topení není připojen za thermostaty,ale před.thermostaty otevírají cestu hlava-chladič a blok-chladič.Topení je připojeno prostě k motoru bez thermostatů....

A říkám snad něco jinýho? Já říkám, že topení se bude ohřívat delší dobu, protože do toho okruhu předává teplo pouze hlava - kdežto u starších motorů hřeje celý motor do "malého okruhu" - a až po dosažení teploty otevření termostatu se začne ohřívat zbytek. Prostě do topení u starších motorů jde hned od počátku CELÝ TEPELNÝ VÝKON NEODVEDENÝ DÁL V PODOBĚ MECHANICKÉ PRÁCE - zatímco u TSI jen jeho část. Sice asi někdo bude namítat, že hlava je žhavější část motoru než blok, ale CELKOVÝ poměr mezi objemem tepla odvedeného hlavou a zbytkem motoru je opačný.

Nic, uvidíme, jak se ke zkušenostem a odezvám uživatelů TSI i právě s ohledem na jinak uspořádanou topnou soustavu postaví výrobce - ještě je brzo na nějaké soudy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já vůbec na tebe nereaguji,já píši,že topení je připojeno na hlavu motoru a thermostaty s tím nemají nic společnýho,1,6 má taky dva thermostaty.Prostě nehledej v tom něco zvláštního.Z hlavy jde jedna hadice do topení a druhá co se vrací jde do bloku,tam kde to saje čerpadlo ba háže to do bloku.Když jsou dva thermostaty(z praxe znám i tři)nebo jeden,pořád topení jde hlava odtok- blok-přívod-prostě hlava odtok-přívod čerpadla na bloku.Líší se akorát směrem proudění kapaliny podélné-starší motory,nebo příčné-od HTP.Kdyby ty thermostaty nedovírali nebo měli jinou závadu,pořád topení jde hlava-blok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...