Přejít na obsah

Topení


bluetango

Doporučené příspěvky


Pawouk -o tym čerpadlu jsem ještě neslyšel,ale když nejede,tak motor má tych 80 stupnů hned a hadice k topení nejdou přes thermostat.Já bych to viděl spíš u té TSI konstrukcí,prostě dobrej motor,bez ztrátovýho tepla..Ale vratmě se k 1,4,má normální čerpadlo a jeden thermostat.

Moje zkušenost s TSI za současných mrazů (-10 st.): motor se při jízdě po městě na 90st., podle budíku na přístrojovce, dostane stěží po ujetí cca 8-10 km, teplota oleje na Maxi Dotu je v ten samý okamžik sotva 60-65 st. (podotýkám, že v létě je podle teploměru 90 st. hodně rychle, ovšem teplota oleje je v ten samý okmažik ještě nízká, takže motor ještě není na provozní teplotě, bohužel ty teploměry jsou asi už jenom "orientační ukazatel")... Při popojížďkách, co s tím mám, se za celý den nedostanu s tím olejem ani na 80 st. Jsem zvědav, co tento motor, v tomto režimu vydrží. Ta hadice podle toho schématu opravdu nejde přes termostat ,ale píše sa tam, že to čerpadlo se zapíná až při 87 st. Takže z toho odvozuji, že i když se voda ohřeje v hlavě a jde do výměníku topení, tak jenom "samospádem", když čerpadlo řídící jednotka sepne až v 87 stupních a když se, dejme tomu, přičte beztrátovost tepla motoru, tím to taky má pomalejší náběh topení?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a to elektrický čerpadlo se točí i za studena,nebo je tam jenom na dochlazování turba-to by mohlo sloužit pro cirkulaci v topení?.Já to musím prozkoumat ani nevím na jakým způsobu se zapíná,ale elektromagnetickou spojku to mech.čerpadlo nemá-to má 1,4 a ta spojka slouží pro zapnutí kompresoru.Jestli tam se nezapíná jenom nějaký odtok-jak je na tym obrázku a trochu to cirkuluje vždy.Já to vidím na dokupování bufíků.Tenhle motor nebude asi pro mně :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak především jsou tam ty čerpadla dvě. Nechci ani domýšlet, až se to začne sypat. Jedno je dochlazovací pro okruh chlazení turbodmychadla a plnícího vzduchu v mezichladiči, o tom se nikde nepíše jak funguje (takže předpokládám, že běží stále) no a to odpojitelné je v okruhu chlazení motoru, olejového chladiče a topení.Píše se tam, že ho ovládá řídící jednotka motoru, zapne po dosažení teploty 87 st. ve fázi ohřevu motoru je nečinné. Princip jeho funkce je na těchto obrázcích:

post-32075-0-74334500-1292948270_thumb.j

post-32075-0-30837800-1292948555_thumb.j

post-32075-0-95329100-1292948569_thumb.j

post-32075-0-32529900-1292948579_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to je ovládaný podtlakem,tak vlastně na tym se může pokazit vše,pružina,membrána ucpávka ventil,ještě do sání nateče voda,pokřivý to ventily,tak za pár roků....u krajnice.Nejvíce se mně tam líbí,že ventil to párkrát zavře a otevře aby se to neskřivilo vevnitřku.Myslím,že tohle se bude kuchat,jak ty fitry sazí,zpátečky sání atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vznikaji tyto problemy i s Climatronicem?

podívej se do příslušného tématu na rozdíly. pokud se pomalu ohřívá motor/chladící kapalina, těžko na to bude mít vliv způsob ovládání klapek vzduchu nebo světelné čidlo.

ale můžeš bejt klidnej, protože s family by bylo auto o 30 000Kč levnější, ale zase by se to ve spojení climatronic plus tempomat ani nerozjelo lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to tam soudruzi nemohli dát elektrický ohřívače motoru nebo elektrický ohřívače vzduchu ?Asi bych chtěl moc ale elektrický ohřívač motoru měl můj starej P206 1.4HDI (r.v.2004)

jak pak má člověk rozmrazit okno když na volnoběh se to očividně neohřeje ani po 10minutách :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. je docela známou věcí, že pustit motor na neutrál a čekat na rozmrazení je bohužel k ničemu

2. ten tvůj starej 206 byl jak říkáš diesel a do dieselů se PTC dělá už od první generace. jestli ho kuchli a teď už se nedává nevim, ale minimálně v první generaci pro všechny nafťáky byl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 9 měsíců později...

Ahoj, mám Fabii II Combi 1,2TSI 63 kW mám ji opravenou po nehodě se střetem s lesní zvěří, kdy byl vyměněn chladič. Teď jsem zjistil, že mi asi moc dobře nefunguje topení a tak se ptám, jestli to co teď napíši je normální.

Dnes jsem nastartoval auto a nechal běžet na volnoběh cca 8 min, teplota digi klimy byla na maximum a auto foukalo i po těch osmi minutách studený vzduch a vůbec nehřálo, venku bylo -1°C. Pak jsem v autě jel a asi po 15 minutách provozu včetně těch 8 min na volnoběh byl cítit lehce vlažný vzduch, ukazatel teploty byl na nule a teplota oleje na displeji nebyla ukazována a asi po 21 minutách provozu byla teplota oleje 53°C a konečně foukal teplejší vzduch, né však horký. Vše při venkovní teplotě -1°C. Je toto normální u auta a nebo je někde nějaký problém, když jsem auto kupoval v dubnu, tak to topilo hned.

Ještě jednou podotýkám, auto bylo servisováno, kde byl měněn chladič a byla dolévaná nová G12. Máte někdo zkušenosti, nebo může někdo zkusit navodit stejnou situaci, kdy auto poběží uplně studené na volnoběh a za jak dlouho začne foukat teplý vzduch. Předem děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle připomíná stav, kdy je zablokovaný termostat v otevřené poloze = chladicí kapalina se nedrží v bloku motoru až do ohřátí na teplotu >80°C a teprve pak by měla být vpuštěna do "velkého okruhu" = chladiče, ale protéká jím bez omezení stále i při studeném motoru. Pravděpodobně sis při té své naháňce na srnčí něco urazil z vnitřku chladiče (jeho plastových částí), co následně zablokovalo termostat a soudruzi ze servisu opět (a jako už tolikrát) odflákli svou práci a nepřekontrolovali celou chladicí A TOPNOU soustavu po výměně hlavního chladiče a celé náplně na funkčnost.

Udělej si svůj vlastní "testík" - nastartuj studený motor na místě, nechej ho blafat na volnoběh a sleduj ukazatel teploty. Topení nechej vypnuté. Po cca 5 minutách běhu by měla teplota být už výrazně zvednutá nad počáteční - otevři kapotu a rukou nebo dotykovým teploměrem zjisti rozdíl teploty mezi hadicemi od motoru do topení a hlavními hadicemi od motoru k chladiči. Už po této krátké době by hadice do topení měly být poměrně horké, protože kapalina jimi protéká trvale (malý okruh) bez omezování nějakými ventily nebo termostatem - na rozdíl od hadic k hlavnímu chladiči, které by měly zůstat (zatím) studené. Pokud budou mít oboje srovnatelnou teplotu, máš zablokovaný termostat v otevřené poloze.

Motor nechej blafat dál a počkej (stále s vypnutým topením), až budou všecky hadice horké = až teplota motoru vyleze nad 80°C. Pak zapni topení a vyzkoušej, jestli dává po vytočení klimy na MAX dostatečně teplý vzduch - maximum je tak kolem 35 - 40°C. To je zkouška samotného topení - pokud budou přívodní hadice horké a z výdechů půjde chladný vzduch, je závada v klimě (nějaká klapka "visí" v místě, kde nemá nebo je přicpaný radiátorek).

Nakonec vypni topení a nechej motor pořád běžet na místě - dokud se nezapne větrák sahary. Pak zjisti teplotu - měla by být kolem 96°C.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Ekkare, mám obavu, že při těchto venkovních tepotách by mu to na volnoběh až do zahřátí blafalo půl dne. Je to TSI a to se jen tak neohřeje.
Určitě je tam něco špatně. Přijde mi, že není možné aby po 21 minutách provozu to už pořádně netopilo. Jestli si na to zítra vzpomenu, zkusím to nechat ráno běžet studené na volnoběh.

Už po této krátké době by hadice do topení měly být poměrně horké, protože kapalina jimi protéká trvale (malý okruh) bez omezování nějakými ventily nebo termostatem

To u TSI není jako u jiných motorů ve škodovkách, za studena je "odpojena" vodní pumpa (viz můj příspěvek výše), takže nějaká cirkulace vody v hadicích se asi nekoná, nebo ano?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže ta vodní pumpa se samozřejmě po ohřátí kapaliny v bloku "aktivuje", což samozřejmě nějakou tu minutu trvá - a pokud je zavřenej termostat, měla by kapalina jako první jít do topnýho okruhu. Takže stejně jako u starších motorů se budou jako první ohřívat hadice k topení. Pokud samozřejmě je ten motor jinak v pořádku. Ale v jiným vlákně Jendam popisuje poměrně detailně ten svůj noční "lov na srnčí" i jeho následky, takže si myslím, že to soudruzi mechanici jen tak halabala poměnili a nechali to bez vyzkoušení bejt...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano jak píše Ekkar měl jsem lov na srnčí http://forum.skodahome.cz/topic/114040-nehoda-bouracka/ a odnesl to předek včetně chladiče a klima kompresoru, auto když jsem koupil tak topilo hned a to byly teploty v dubnu blízko nule. Po opravě auta to topí úplně jinak. Ještě dodám, že nehoda se stala 6.11. a před tím taky auto topilo rychleji. Dnes jsem opět sedl do auta, teplota venku 3-4°C a opět to trvalo dlouho, než začal foukat teplejší vzduch a o rafičce teploty ani nemluvím, ta se nahoru nedostala, držela se dlouho dole, pak se dostala na čtvrtinu a tam zůstala na maximum jsem se nedostal. Takže tam musí něco být po té nehodě a servisáci opět zklamali. Opravdu to vypadá, že mám otevřený velký okruh. Mám už obavu to dát do toho servisu po té co nemohli odstranit rezonanci. Mrzí mě, že mám na tom 4 roky záruku a nemohu si to udělat sám. Jinak vodu nevypouštěli, ta odtekla sama po nehodě, takže asi nečistili chladící systém, jenže ten chladící systém ještě jednou vypouštěli když hledali tu rezonanci. Nevím co s tím, hodím jim tam info jak jsou šikovní a myslím si, že až po Novém roce se tam podívám. A to pánové není všechno, před nehodou chodil motor čistě, po nehodě kucká, kolísají otáčky při volnoběhu a chcípá. Pak si dejte auto do servisu a po 1,5 měsíci vám vráti toto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Divné... mně topí auto po 5-ti minutách jízdy. Při současných teplotách venku. Ze začátku furt studené a až se motor ohřeje tak začne proudit hned teplý vzduch. Po deseti minutách jízdy jde z výdechů celkem horký vzduch. Řekl bych, že projev topení auta odpovídá tomu, jak je systém popisován v dílenské příručce - tedy až je motor zahřátý, tak se otevře okruh a začne teplo proudit ven z motoru. Každopádně čas je mnohem kratší, než píšeš ty. Nemám indikátor teploty chladící kapaliny, jen kontrolku studeného motoru. Nevím jak moc se mi ted v zimě zahřeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK - nejdřív se voda (kapalina) ohřívá jen v bloku a hlavě = pumpa je termo-mechanicky odpojená. Po ohřátí masivu motoru se tepelným akčním členem zapojí pohon pumpy a kapalina se natlačí do "malého okruhu" - to je těch 5 minut zpoždění jak popisuje Froggy. A když už topení nestačí kapalinu ochlazovat = udržovat teplotu pod teplotou otevírání termostatu (tepelný výkon topení jě řádově 1/10 výkonu chladiče), otevře se termostat a nadbytečné teplo se vyvalí do hlavního chladiče. Ty termostaty jsou potom de facto dva - první je vlastně to tepelné zapínání vodní pumpy. Furt se ale nejdřív ohřívá motor, pak malý okruh a až po určité době se otevírá hlavní termostat = začne se ohřívat hlavní chladicí okruh. Takže to povídání o srovnání teplot mezi potrubím k topení a k chladiči před předpokládaným otevřením hlavního termostatu nepřestává platit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám Fabii II Combi 1,2TSI 63 kW mám ji opravenou po nehodě se střetem s lesní zvěří, kdy byl vyměněn chladič. Teď jsem zjistil, že mi asi moc dobře nefunguje topení a tak se ptám, jestli to co teď napíši je normální.

Dnes jsem nastartoval auto a nechal běžet na volnoběh cca 8 min, teplota digi klimy byla na maximum a auto foukalo i po těch osmi minutách studený vzduch a vůbec nehřálo, venku bylo -1°C. Pak jsem v autě jel a asi po 15 minutách provozu včetně těch 8 min na volnoběh byl cítit lehce vlažný vzduch, ukazatel teploty byl na nule a teplota oleje na displeji nebyla ukazována a asi po 21 minutách provozu byla teplota oleje 53°C a konečně foukal teplejší vzduch, né však horký. Vše při venkovní teplotě -1°C. Je toto normální u auta a nebo je někde nějaký problém, když jsem auto kupoval v dubnu, tak to topilo hned.

Ještě jednou podotýkám, auto bylo servisováno, kde byl měněn chladič a byla dolévaná nová G12. Máte někdo zkušenosti, nebo může někdo zkusit navodit stejnou situaci, kdy auto poběží uplně studené na volnoběh a za jak dlouho začne foukat teplý vzduch. Předem děkuji.

 

No Ekkare,mám obavu,že při těchto venkovních tepotách by mu to na volnoběh až do zahřátí blafalo půl dne. Je to TSI a to se jen tak neohřeje.

Určitě je tam něco špatně. Přijde mi,že není možné aby po 21 minutách provozu to už pořádně netopilo. Jestli si na to zítra vzpomenu,zkusím to nechat ráno běžet studené na volnoběh.

Dnes jsem se konečně dostal k tomu volnoběhu. Takže ráno venkovní teplota + 6°, nechal jsem to bublat 10 minut na volnoběh, topení nastaveno na maximum, ventilátor na 1. rychlost. Po těch 10 minutách voda na nule, teplota oleje na MaxiDotu nic, z výdechů ventilace byl vzduch vlažný (podle bezdotykového teploměru 20°). Poté jsem vyjel a po ujetí 3 km voda naběhla na 90°, olej 51°. Vzduch z výdechů teplý až horký.

post-32075-0-62385000-1325007266_thumb.jpost-32075-0-54607800-1325007279_thumb.jpost-32075-0-71250400-1325007286_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm tak to je zajimavé. Stále to testuji, protože se mi ze servisu neozvali. Nechápu to jak se to chová, někdy po výjezdu při venkovní teplotě 2 - 5°C za 5 min provozu fouká už teplý vzduch a teplota na rafičce stoupá, po cca 8-10 minutách už je ručka nahoře a teplota oleje kolem 65°C a fouká už horký vzduch. Takhle to funguje dobře. Jenže je den, kdy jedu a cca po 10min začne foukat teplý vzduch, rafička se nezvedá a zvedne se až cca po 20min provozu, což napovídá tomu, že zlobí termostat, ale proč někdy to funguje dobře a někdy ne. Vodu v nádržce mám zkontrolovanou a nevypadá, že by tam byl nějaký vzduch. No uvidím v lednu, zajedu do servisu osobně na konzultaci.

Děkuji "PAWOUK" za odskoušení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...