Přejít na obsah

Vibrace


mirasro

Doporučené příspěvky

Ploosa se mění i u TDi, je to jednodušší, samotný vnitřní kloub se musí lisovat na poloosu a je to pakárna, a je jedno jestli je to benzin nebo naftmobil:)

Já má taky špatný vnitřní kloub a budu měnit celou polosu, co ušetříš na koupi, tak to dáš za práci, při výměně celé osy není co dělat za 30min.

Jinak nový samostatný kolub stojí na mou TDi 66kw cca 1800,- polosa komplet starší 2000,- nová komplet 3000,-

Ještě mám dotaz, máte někdo ověřený internetový shop: www.skodashop.cz jsou tam dobré ceny až se tomu nedá věřit?!

Díky za info...

poloosa za 3000? To je nějak levný, já bych jí sehnal nejlevněji za 6 400. Nakonec ten kloub budu mít z Německa za 1 700 , takže celou poloosu měnit nebudu.Jen doufám, že tam bude pasovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poloosa za 3000? To je nějak levný, já bych jí sehnal nejlevněji za 6 400. Nakonec ten kloub budu mít z Německa za 1 700 , takže celou poloosu měnit nebudu.Jen doufám, že tam bude pasovat.

ty ceny mám odsud: www.autohk.cz/berger je to kousek od Hradce Králové, já jsem z Trutnova, mají tu jak nové tak i starsi díly, cokliv:)

Tak to by bylo super kdybych mohl měnit pouze kloub, místo celé polosy, mám 1.9TDi

Hlavně doufám že to bude ono, abych měl po problému, jinak auto super:))) :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak sem si dnes vymenil vnejsi kloub na prave strane a je to o mnoho lepsi predtim sem slapl na plyn v 15stech otackach a vibrovalo to do nejakych 1850 ted nic pohoda hranice se posunula pod 15set otacek a to uz resit nebudu,a vnitrni kloub tam nalisovany neni jde uplne normalne vymenit jo a po vymene kloubu sem zjistil ze me huci lozisko :feve: jestli to ma souvislost s tim kloubem nevim ale je to na stejny strane

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak sem si dnes vymenil vnejsi kloub na prave strane a je to o mnoho lepsi predtim sem slapl na plyn v 15stech otackach a vibrovalo to do nejakych 1850 ted nic pohoda hranice se posunula pod 15set otacek a to uz resit nebudu,a vnitrni kloub tam nalisovany neni jde uplne normalne vymenit jo a po vymene kloubu sem zjistil ze me huci lozisko :feve: jestli to ma souvislost s tim kloubem nevim ale je to na stejny strane

Díky za info... už jsem se dočetl o tom že není vnitřní kloub lisovaný, tak myslíš že tu výměnu zvládnu svépomocí???

ale každopádně já začnu u vnitřního kloubu:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v servise - měnil jsem toho více, ale myslím že pouze ty klouby jsou za den hotové - už nic nevibruje

Tak jsem dnes koupil vnitřní kloub (pouze na jednu stranu) zdá se mi, že to jde od spolujezdce od té delší polosy, ale mám ještě dotaz jaký průměr vnitřního klubu jsi měl, mám stejný motor (AHL) jako ty (1.9 TDI r.01) protože v prodejně mi dali s průměrem 108mm a na odkaze níže (AUtokrč) nabízejí na tuto Octu 100mm.

http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/klo...773ff376c60b56f

Díky za info ;)

Editováno: , autor: ThomasTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes koupil vnitřní kloub (pouze na jednu stranu) zdá se mi, že to jde od spolujezdce od té delší polosy, ale mám ještě dotaz jaký průměr vnitřního klubu jsi měl, mám stejný motor (AHL) jako ty (1.9 TDI r.01) protože v prodejně mi dali s průměrem 108mm a na odkaze níže (AUtokrč) nabízejí na tuto Octu 100mm.

http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/klo...773ff376c60b56f

Díky za info ;)

jo pane míry po mně nechtěj - jenom vím, že kratší polosa je tenčí v průměru - mi to všechno dodal pan Skoupil alias Sebo - doporučuji ti ale vyměnit oba dva vnitřní klouby ;)

Editováno: , autor: Ignác
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tal jsem si to tady přečetl. Jen chci říct, že dělám škodovky v jednom servise v Praze.

Vybrace tohoto typu jsou v 99% klouby na poloosách.

Jak poznat špatný kloub?

1. Jedná-li se o kloub vnější (tj. ten u kola) vybrace se většinou nepřenáší do celeého auta, ale spíše do volantu a při přímé jízdě se neděje nic (když už je úplně mrtvej tak to mlátí pořád). Zvednout auto (chce to mít odlehčený kola) a kloubem zahýbat nahorů dolů a zkusit s ním poootočit. Tak aby se henulo kolo. Je-li tam vůle vyměnit. Když chytnete za pooloosu (tyč) a budete hýbat od kola k převodovce tam vůle být může, ale to není na závadu. Nesmí být vůle na kloubu. Jeslti máte možnost tak nejlepší je , třeba na zvedáku, nastartovat kopnout tam pětku a vytočit to tak na 120km/h vyšláípnout spojku a točit volantem zleva do prava. Když uslyšíte chroupání, viditelnělnou vibraci prostě divné zvuky linoucí se z kloubu je po něm a vyměnit.

2. Vnitří kloub. to je trochu patálie. Jesltiže se vibrace přenáší na cele auto bude to opravdu kloub vnější a to zpravidla ten vpravo (tam kde je poloosa delší). tenhle kloub odchází z důvodu takzvaného torzního kmitu. Jak je polosa dlouhá tak se mírně vychyluje nahoru a dolů přitom jak se otáčí, proto se tam dříve dávalo to kulaté závaží (Feldy, fáčka atp.). Dneska se to řeší tak, že ta pravá delší poloosa je v průměru silnější naž ta kratší. Tím pádem težší a tlumí tyto tak zvané "torzní kmity".

No zjisit jeslti je vadný stejně jako u to vnějšího. Chytit a zkusit zatočit tak aby jste netočili kolem. Je-li vůleje špatný.

Každopádně kloub vnější je usazený na tvz. tisícihranu a naražený za pojistný kroužek. Srazit se dá celkem slušne.

Kloub vnitřní drží víceméně na manžetě. Po sundání 6ti šroubů odpojíte manžetu od zbytku co vede do převodovky a vydundáte celou poloosu ven. Pak je tam takovej silonovej kroužek a vypadne vám celej vnitří kloub. Ještě teda musíte povolit matku uprostřed kotouče a odpojit rameno od unašeče.

Sečteno podrtženo. Jeslti vybruje celý auto bude to vnitřní kloub. Zvuky v zatáčkách vibrace v zatáčkách-tak vnější. Pravdou je, že mnohdy se mění celá polosa než jen klouby. Někdy to vyjde levněji. Než vyměnit oba klouby to fakt radši celou.

Každopádně utrhaný silntbloky. Spíše to při rozjezdu a brždění chroupe a lupe, ale když už to jede je ticho. gumy na stabilisatoru, uložení, a tyčky. Kdyby to bylo tohle dělá to bordel při jízdě na nerovnosti (husp do díry, přejezd nějakýho zvlášť peprnýho zeležničního přejezdu atd.)

Vibrace=jednoznačně klouby na poosách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tal jsem si to tady přečetl. Jen chci říct, že dělám škodovky v jednom servise v Praze.

Vybrace tohoto typu jsou v 99% klouby na poloosách.

Jak poznat špatný kloub?

1. Jedná-li se o kloub vnější (tj. ten u kola) vybrace se většinou nepřenáší do celeého auta, ale spíše do volantu a při přímé jízdě se neděje nic (když už je úplně mrtvej tak to mlátí pořád). Zvednout auto (chce to mít odlehčený kola) a kloubem zahýbat nahorů dolů a zkusit s ním poootočit. Tak aby se henulo kolo. Je-li tam vůle vyměnit. Když chytnete za pooloosu (tyč) a budete hýbat od kola k převodovce tam vůle být může, ale to není na závadu. Nesmí být vůle na kloubu. Jeslti máte možnost tak nejlepší je , třeba na zvedáku, nastartovat kopnout tam pětku a vytočit to tak na 120km/h vyšláípnout spojku a točit volantem zleva do prava. Když uslyšíte chroupání, viditelnělnou vibraci prostě divné zvuky linoucí se z kloubu je po něm a vyměnit.

2. Vnitří kloub. to je trochu patálie. Jesltiže se vibrace přenáší na cele auto bude to opravdu kloub vnější a to zpravidla ten vpravo (tam kde je poloosa delší). tenhle kloub odchází z důvodu takzvaného torzního kmitu. Jak je polosa dlouhá tak se mírně vychyluje nahoru a dolů přitom jak se otáčí, proto se tam dříve dávalo to kulaté závaží (Feldy, fáčka atp.). Dneska se to řeší tak, že ta pravá delší poloosa je v průměru silnější naž ta kratší. Tím pádem težší a tlumí tyto tak zvané "torzní kmity".

No zjisit jeslti je vadný stejně jako u to vnějšího. Chytit a zkusit zatočit tak aby jste netočili kolem. Je-li vůleje špatný.

Každopádně kloub vnější je usazený na tvz. tisícihranu a naražený za pojistný kroužek. Srazit se dá celkem slušne.

Kloub vnitřní drží víceméně na manžetě. Po sundání 6ti šroubů odpojíte manžetu od zbytku co vede do převodovky a vydundáte celou poloosu ven. Pak je tam takovej silonovej kroužek a vypadne vám celej vnitří kloub. Ještě teda musíte povolit matku uprostřed kotouče a odpojit rameno od unašeče.

Sečteno podrtženo. Jeslti vybruje celý auto bude to vnitřní kloub. Zvuky v zatáčkách vibrace v zatáčkách-tak vnější. Pravdou je, že mnohdy se mění celá polosa než jen klouby. Někdy to vyjde levněji. Než vyměnit oba klouby to fakt radši celou.

Každopádně utrhaný silntbloky. Spíše to při rozjezdu a brždění chroupe a lupe, ale když už to jede je ticho. gumy na stabilisatoru, uložení, a tyčky. Kdyby to bylo tohle dělá to bordel při jízdě na nerovnosti (husp do díry, přejezd nějakýho zvlášť peprnýho zeležničního přejezdu atd.)

Vibrace=jednoznačně klouby na poosách.

Tak jsi mě ujistil. budu menit vnitřní na pravé straně, už ho mám koupený:)

Jen ještě dotaz, na 1.9Tdi 66kw r.01 (AHL) je průměr vnitřního 100mm nebo 108mm???

Auto Krč v nabídce uvádí 100mm a mě dnes na prodejně u nás dali 108mm...

http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/klo...773ff376c60b56f

Editováno: , autor: ThomasTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsi mě ujistil. budu menit vnitřní na pravé straně, už ho mám koupený:)

Jen ještě dotaz, na 1.9Tdi 66kw r.01 (AHL) je průměr vnitřního 100mm nebo 108mm???

Auto Krč v nabídce uvádí 100mm a mě dnes na prodejně u nás dali 108mm...

http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/klo...773ff376c60b56f

Ted jsi mě dostal. Zítra se můžu podívat do etky. Ale mám pocit, že má těch 100mm.

Jen ještě k tý vibraci. Ještě mi došlo, že taky pěknou rotiku umějí udělat nevyvážený kola nebo sjetý pneumatiky. Doporučuju zkusit přehodit ze zadku na předek a jet to projet ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsi mě dostal. Zítra se můžu podívat do etky. Ale mám pocit, že má těch 100mm.

Jen ještě k tý vibraci. Ještě mi došlo, že taky pěknou rotiku umějí udělat nevyvážený kola nebo sjetý pneumatiky. Doporučuju zkusit přehodit ze zadku na předek a jet to projet ;)

To už mám odzkoušené, dávál jsem letní celou sadu kol kamose a výsledek stejný:)

Díky za přiipomínku...

napiš mi zítra ten prumer pokud to zjistis,díky:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Protože jsem toto téma kdysi založil, dlužím všem odpověď jak jsem vyřešil tuto závadu. Hlavní viník byl opravdu pravý vnitřní kloub poloosy. Stál cca 2000Kč. Tento týden jsem si ho nechal konečně vyměnit a je po problému. Ještě jsem řešil jestli není lepší měnit celou poloosu, ale cenově to vyjde stejně a vnější klouby jsou prý ještě dobré.

Děkuju všem za rady a příspěvky :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

No tak nejak trochu divne jsem ty vibrace asi vyresil! :feve::p Totiz od te doby co zacala ta vibrace,jsem zacal mit problemy se steracema!Nedaval jsem to do souvislosti a to vubec!Nez to zaclo byly steraci pri praci pomalejsi,proste se jim nechtelo,s pridavajicim problemem se steraci,se vibrace zvetsovaly od 1900ot az do 2100!Bylo to fakt neprijemne! :feve: V poslednich 14 dnech se dokonce sterace zastavily uprostred okna a zustaly stat!A to kurva prselo! :) Tak jsem jim musel pomoct je rozhybat!Stacilo jeden den nejet a musel jsem jim pomoct!Porad jsem nemel cas zajet do servisu!NO a behem to doby jsem mel samo problemy s tou vibraci kolem 2tis otacek!

No a ted ta sranda predevcirem jsem mel jet za znamou v noci kdy prselo sednu do auta sterace samo nic!Vystoupil jsem a chtel jim pomoct,chytil jsem levy u ridice a tahal,at to neprehanim chytil jsem i ten pravy a zatahl!No a ten pravy mi v tu chvili zustal v ruce vylomil jsem ho z toho mechanismu!Zustal 10cm nad oknem viset! :feve: Tak jsem hned druhy den zavolal do servisu,ze to je akutni!Dneska jsem jel do servisu a vsiml jsem si,ze ty vibrace jsou min o polovinu mensi co v hlasitosti!Nejak jsem to neresil!Dnes to vymenili do ted jsem jezdil,s vypnutym radiem a poslouchal!

Vibrace vymizely min o 90% ted uz to udela jenom presne pri 2tis a to jenom takove "brum"!Coz tak to delalo normalne mozna i pred tim!Jsem uz z toho huceni,ktere uz mam mesic uplne zblbly! :):p

Takze ted nevim jestli to bylo tema steracama nebo to byla jenom nahoda a prestalo to proste zaroven se steracema!Samo jsem stastny jako blecha,ale taky trochu nervozni,jak to teda je!Samo jdu za Indym se poradit co a jak,ale no pokud by se to tak vyresilo bylo by super! :);)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...