Přejít na obsah

automatické rozsvěcení světel


Filas1

Doporučené příspěvky

Heh, tohle mám v Drobkovi určitě taky - ale hned jak jsem s ním začal jezdit jsem tuhle funkci vypnul, bo mne ukrutně stolicuje jezdit, svítit - ale nevidět na displej PP na palubovce (v režimu denního svícení nesvítí podsvícení a protože displej postrádá zadní reflexní vrstvu neboli je primárně určenej jako transmisní = trvale prosvěcovanej, je na něm hovno vidět...).

 

Tohle používání potkávaček v režimu "day-lights" někdo ukrutnohustě nedomyslel, už jen tím, že když už při něm nesvítí podsvícení palubovky, tak ani nepoužil základní provedení displeje v REFLEXNÍM uspořádání, aby se za denního světla dal displej číst i bez podsvícení (jako to šlo třeba na displeji feliny). Jde jen o 1 další lístek lesklý fólie na zadní straně displeje (a jiný uspořádání jeho podsvícení), ale zase je na tom vidět zásah "boží ruky" - rozumnějte cifršpióna, kterej viděl možnost uškudlit 1 centík na každým displeji a absolutně ho nezajímalo, jestli na tom displeji bude ve dne něco pořádně vidět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se zcela spoléhám na automatiku, ale kontroluji kontrolku. S čitelností displeje nemám sebemenší problém, snad jenom na přímém letním slunci, by mohl mít lepší čitelnost. Ba právě naopak je dobře že není podsvícen, protože jakmile se sešeří, tak klesne jeho čitelnost a hned zapínám hlavní osvětlení. Takhle by to měly mít všechny auta!,  protože řidičů co jezdí se zaplým denním osvětlením, svítí jim palubovka ale jezdí neosvětleny za zhoršených světelných podmínek (za deště i v noci), je na silnici čím dál více. Svítící palubovka je neupozorní, že nesvítí hlavnímy světlomety a tudíž jedou neosvětleny. Ještě bych dal do zákona že při denním osvětlení musí svítit i zadek. Protože není nic lepšího, než potkat za deště nebo v noci, osvětlené auto denním osvětlením a ještě k tomu bez svítících zadních světel. Tento zákon někdo krutě nedomyslel.

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je rozdíl mezi samostatnýma DLR a svícením potkávačkama ve funkci "daylights". Ty potkávačky jsou aspoň zepředu solidně vidět, zato auta jedoucí s hovno svítícíma LEDkovýma DLR (kterých potkám denně několik) jedou doslova bez. O potřebě osvětlení aut i vzadu už jsem tady několikrát psal, to nemá cenu rozebírat.

 

Každopádně, podsvícení palubovky by mělo bejt volitelný a regulovatelný, když už nějaký elektronický fičury, tak aspoň upozorňovací senzor na nutnost rozsvítit předepsaný osvětlení - blbej fototranzistor nebo fotoodpor s časovým zpožděním měřící intenzitu vnějšího osvětlení a "bimbák" upozorňující při poklesu pod nějakou obecně uznanou úroveň na nutnost rozsvítit plný osvětlení by udělal daleko víc pro bezpečnost než celej €urochujerskej výbor pro bezpečnost v dopravě. 

 

O nedomyšlenosti zákonů v český legislativě už se toho napsalo tolik, že první co by se mělo udělat, je defenestrace celýho Prdlamentu i jeho výborů a poradců - a jejich rozvěšení na lucerny po městě. Možná by to bylo dostatečnou výstrahou pro další "volený zástupce" lidu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Viki 73 dovolil jsem si použít tvoji fotku ... červeně je spoj co byl studenák ... vytažení hrůza říkám sestře at mi relátko vytáhne a že jí to nejde :kol-26:  tak jsem se naštval a musel jsem tam strčit ruku :kol-47:  prostě hrůza dodřené celé zápěstí ještě tet mě bolí ruka

post-45404-0-75619700-1401387572_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PcGamer - u mého auta v režimu automatické rozsvěcení světel nesvitila žádná světla přední, zadní, prostě tma to bylo to vadné relé. Nemám u auta přední mlhovky a to co píšeš o coroner funkci to mají snad auta po facelitu viz tvůj obrázek pod Nickem mlhovky se dvěma žárovkami a u nich nevím jestli je funkce automatické rozsvecení světel vůbec zavedená, podívej se jestli máš vůbec pod volantem u pojistek vypínač automatického rozsvěcení světel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automaticke rozsveceni svetel mam, prepinac mam u pojistek :kol-28:  tam kde ma byt

mlhovky mam pouze s jednou zarovkou.

Po zapnuti ADS se mi po otoceni klicku rozsviti parkovacky a po nastartovani sviti stale jen parkovycky tlumeny uz nee :kol-32:

Me jde jen o to zda dokaze nekdo rict zda je chyba jen ve "studenem" spoji jak jsem se zde docetl nebo je v haji cele rele  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná mi někdo dokážete poradit. Chci se zeptat, proč se mi rozsvítí světla už v poloze před startováním? Marfanovi se rozsvítí světla až po tom, co motor nastartuje. Žárovky jsou tím pádem zbytečně rozsvěcovány viz. video. Rok výroby je 2009 a přepínač na automatické rozsvícení je od výroby, celkově nebylo na autě nic dodělávané. Psal jsem mail do Škodovky a odepsali mi toto:

 

Vážený pane xxxxxx,

po konzultaci s kolegy s příslušného útvaru se vůz chová správně. U některých vozů se světla rozsvítí a během startování se
vypnou kvůli šetření baterky, pak se zase znovu rozsvítí.
Doporučujeme Vám navštívit náš smluvní autorizovaný servis, nejlépe i s vozem Vašeho kamaráda, aby se Vám kolegové ze servisu
mohli k tomuto blíže vyjádřit.
Děkujeme Vám za pochopení.

 

video: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám předface 2010 a mám to přesně tak, jak ti to popisují z ŠA. Otočím klíčkem světla se rozsvítí a během startování zhasnou, po nastartování znovu rozsvítí. Tento jev s tím zhasnutím ty jako uživatel-řidič ani nepostřehneš. Postav se někde za šera nebo ve tmě proti zdi a startuj. Otáčej pomaleji klíčkem a soustřeď se na to, krásně to krátké zhasnutí na té zdi uvidíš. Neměj žádný obavy, že by tím nějak žárovky trpěly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No záleží na tom, jak kdo startuje, já jsem například zvyklej otočit klíčkem do první polohy, nechat pozhasínat kontrolky a teprve potom startuju. Takže se mě rozvítí světla, potom zhasnou a zase se rozsvítí.

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

komu to rozsvecuje svetla ako mne ?? pretože ma teraz napadla jedna vec či to neni inak vo výbave Ambiente a Elegance, to je len čistá moja úvaha pretože doma máme ešte jednu fábiu tiež vo výbave Elegance aj rv rovnaký a sa rozsvecujú tiež ako mne tie svetla

 

Edit: Výbava u roomstra je style rovnaká ako ambiente u fábie

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná se mýlím, ale vše zaleží na přítomnosti "relé denních světel". O jeho poruchách je psáno o pár příspěvků výše. Mám dojem, že se dávalo do r.2010, před FL. To by mohlo být inteligentní a rozsvěcet až po startu.


Po FL už to zjednodušili, místo relé DS, jen jedna dioda odděluje levé a pravé obrysovky, a svítí vše hned po zapnutí zapalování. Obrysovky, společně s hlavními, ale hlavní při startu zhasnou, stejně, jako když jsou světla rozsvícené ručně. Pro odlehčení při startu.


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak asi to je tak že proste výbava Elegance to má tak ako to robí mne a abmiente a základná vybava to má ako to má Gejza. Po FL čo viem tak aj elegance pri štartovaní sa zapne denné svietenie ako náhle je klúčik v prvéj polohe ale čo som minule pozoroval tak tam to vôbec nepreblikne aspoň myslím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...