Přejít na obsah

Nefunkční stěrače a ostřikovač


BananaYoe

Doporučené příspěvky

Ahoj, rád bych se s Vámi podělil o mojí novo závadu na Fabii 1.2 MPi, r.v. 2004.

"Zničehonic" mi přestaly fungovat ostřikovače (v mrazech ještě fungovaly, zimní kapalina). Stěrače na polohu lukase -1, 1, 2 ,3 vůbec nereagují. Lukas k sobě (mělo by se ostříknout přední okno a př. stěrače 3x (možná 4x) stírat, AVŠAK místo toho se rozdeje zadní stěrač. Lukas do polohy od sebe - zadní stěrač stírá, avšak bez ostřiku.

Pojistky jsem měnil, v tom problém asi nebude.

Prosím poraďte, má pršet a já nevím jak budu jezdit, resp. vidět.

Díky JendaD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, rád bych se s Vámi podělil o mojí novo závadu na Fabii 1.2 MPi, r.v. 2004.

"Zničehonic" mi přestaly fungovat ostřikovače (v mrazech ještě fungovaly, zimní kapalina). Stěrače na polohu lukase -1, 1, 2 ,3 vůbec nereagují. Lukas k sobě (mělo by se ostříknout přední okno a př. stěrače 3x (možná 4x) stírat, AVŠAK místo toho se rozdeje zadní stěrač. Lukas do polohy od sebe - zadní stěrač stírá, avšak bez ostřiku.

Pojistky jsem měnil, v tom problém asi nebude.

Prosím poraďte, má pršet a já nevím jak budu jezdit, resp. vidět.

Díky JendaD

Tak presne tohle se mi ted deje taky a koukam na to jak jelen (Fabia 1.4MPi, r.v. 2001). Jeste pred peti dny sterace fungovaly na polohu "k sobe" (snaha o ostrik, ale bez ostriku, protoze mi tehdy asi zamrzly trysky). Ted se deje vsechno tak jak popisujes. Jeste jsem nasel polohu, kdy se rozjede predni i zadni sterac soucasne (ale jen 1x). Ostriky nejedou vubec (ani nevrci motorky). Pojistka to asi nebude, protoze tusim, ze je spolecna pro sterac i pro ostrik.

Pokud byste nekdo vedel cim to je, nebo co zkusit jako prvni, budu velmi vdecen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite zkontrolujte pojistky, tohle je presny projev prepalene nebo poskozene pojistky č.15!!!

Podivejte se na pojistku č.15 (ostrikovace, stirace), eventualne č. 41 (predni stirace) a pro jistotu č.32 (zadni stirac).

I pokud budou vypadat OK, vymente preventivne za novou. Takovych pripadu tu uz bylo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo - mate pravdu. Nezavisle na tomto tipu jsem se juknul na pojistku c.15 a byla prepalena. Po vymene vsechno slape jako hodinky (stirace stiraji, ostrikovace ostrikuji). Moje puvodni predstava byla, ze kdyz sterac v nejake situaci setre (prestoze pri jine poloze packy), tak to pojiska oznacena "sterace, ostrikovace" byt nemuze. Ale jak se zda je to zapojeno sloziteji nez jsem sam cekal.

Kazdopadne i tak diky za pomoc.

Editováno: , autor: pingu236
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Cau lidi mam taky problem jako vsichni tady..predni sterac a ostrikovac nesel. Vymenil jsem pojistku c.15 a uz jdou sterace ale ostrik porad ne..parkrat jsem to zkousel myslite ze jsem spalil cerpadlo?:( Trysky jsem vysekal z ledu takze typuju ze muzou byt zamrzle ale jaka je sance ze jsem spalil cerpadlo a nevite nekdo jeho cenu u skody? :( Diky moc Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloni v zimě mi zamrzlo čerpadlo na Roomu - nestříkalo to až do oblevy, pojistky OK, ale stejně to nešlo. Musel jsem počkat, až se oteplilo a pak to rozmrzlo celý. Čerpadlo má buď vratnou tepelnou pojistku, nebo mu to nevadí - nic jsem nepozoroval, prostě to po oteplení zase začalo stříkat, tak jsem jen vystříkal zbytky až čerpadlo nabralo vzduch a dolil novou kapalinu. Tu do -20°C už nekupuju, "spálil" jsem se s ní už na Formanu - naprosto kliďánko si zmrzla už při -16°C. Poohlídněte se po kapalině do -30°C nebo dokonce do -35°C, je sice dražší, ale zaručí vám, že si budete moct sklo a světla umývat i při dvaceti pod nulou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

taky jsem si užil se stěračema, nejdřív vloni v létě jsem jel v brutální průtrži mračen, a když přestalo pršet, tak nešly stěrače vypnout. vyndal jsem klíče a koukal jak puk, že pořád jedou, ale na maximální rychlost...vyřešeno odpojením baterky přes noc a bylo po problému. asi voda někde v elektrice.

Koukali na mě všichni jak na ufo že jedu se stěračema na plný kule a svítí sluníčko.. :)

a pak v zimě když mi trochu přimrzla voda, samozřejmě pojistka 15....ale to je moje blbost :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Vidím staré vlákno, ale nevadí.Mám obdobný problém.Pojistka stěrače vypálená ale motorek stále nejede.Jak ho vyměnit vím.Jenže, aby toho nebylo málo teče mi odněkud od nádržky voda.Nádržku lze naplnit tak do 1/3 vodou a zbytek vyteče.Nevím jsou tam nějaké hadičkové spojky? Vůbec tam není vidět .Je to schované pod baterií.

Přiznám moje chyba....Slabě namíchaná kapalina.Voda zmrzla a bylo to.Škoda Fabia 2001-Kombi.Za případnou radu dík...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto bourané nebylo.To, že je motorek pod levým podběhem, vím.Pojistku jsem samozřejmě vyměnil a stěrače už jedou.Asi nezbyde nic jiného, něž na motorek mrknout.

Spíš mě trápí ta unikající voda "z nádržky". Není tam nějaká hadičková spojka,která by se mohla mrazem rozpojit? Není tam vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak ti vyteká voda po doplnení do 1/3,tak bude špatná nádobka..je niekde netesná v tom lepenom spoji...hadičková spojka tam nie je..pri výmene alebo kontrole tej nádobky je potrebné zhodiť nárazník...

ak máš poistku OK (tak ako píšeš) a motorček nejde,tak ťa jeho výmena neminie...väčšinou je to daň za to počasie čo bolo v minulých týždňoch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem si udělal pěknou pakárnu...

V případě, že sundám přední nárazník je k nádobce volný přístup, tak abych ji celou sundal?

Vám pánové řeknu, že zlaté staré Favority či Felicie.Resp.nepamatuju se, že by mi mrazem praskla nádobka(když už teda zamrzla)

Jak to řešíte? Lepíte to, nebo mám koupit novou? Nemám ani tuchy co stojí nádržka....Motorek dle výrobce 200-1000 Kč

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to buďte rádi, že jste nedopadli jak já...mě praskla přední hadička přímo v kabelovým svazku, asi pěkně už steřelá, kapalina vyteklá mezi vodiči...tak jsem ji spravil vyměnil, musel jsem porozvazovat celý svazek a naschvál mi prdla i druhá, ty hadičky co tam jsou to je nemožný, koupil jsem si nový a jsou úplně z jinýho matroše než ty starý. Kapalinu jsem normálně používal do -20 stupňů, asi to za ty roky steřelo, nevím jestli je to původní, že jsou hadičky vedeny přímo s elektrikou v kabelovým svazku nebo to dělal nějaký amatér (auto mám z bazaru a bylo bouraný), ale mám zase co rozdělávat. Spravil jsem hadičku do zadního ostřikovače, ale voda stříká slabě, asi malý tlak...tak musím vyřesit obě hadice..no je to lahoda. Tak buďte rádi, že jsme měnili jen pojistky:)

Jak jste se k tomu svazku dostal? je to někde vevnitř, v motorovém prostoru to nevidím. Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to rozmontoval a byli někde za baterií cvaklé( možná prasklé ) obě hadičky.Protože jsou originály zřejmě přibalené ke kabeláži, nové hadičky jsem protáhl jinak.

Nový motorek v náhradě( německý )-190 Kč.Vše funguje jak má.

I když....

Při zmáčklé kontrolce recyklace vzduchu uvnitř kabiny mi přes ventilaci přichází vzduch z venku.Což není při jízdě za postarší Avií výhoda....

Dá se to nějak řešit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...