Přejít na obsah

Jak jsem měnil čidla ABS..


Petr

Doporučené příspěvky

Chlapi, takže došlo i na mě.. Nedávno se mi občas během jízdy rozsvítila kontrolka ABS, přijel jsu tedy domů, šoupnul na VAG a přečetl si "snímač otáček PP kola, sporadický signal". Takže za čas na díře jsu to rozpojil, zkontroloval káblík, vystříkal Contactolem a závadu vymazal z paměti ŘJ. Za čas se to však znovu rozsvítilo a do registru se zapsala stejná závada. Takže výměna nutná, začal jsem konat vše, aby výměna zdárně proběhla. No, a když jsu byl v tom objednávání, řekl jsu si, že když měnit, tak tedy ony přední oboje..

Nakoupil čidla (550,-/ks) a v sobotu se na to vrhnul (spolu se zadními tlumiči). Už předem říkám, že jsu nic nenafotil, byť foťák byl vedle mě, protože já byl DOSLOVA JAKO ČUNĚ! :rolleyes: Z práce na 30 minut (údajně dle odborníků) se stala hodina na každém kole. O co šlo?

Z montážní jámy musíte nejdříve vyšroubovat INBUS č.5, jež čidlo drží. I kdybyste jej náhopdou vyklepali/vytratili, a nebylo tam, nic se nestane, protože to čidlo nejde za boha ven, jak to bylo zarezlé, zašpiněné, zaprasené (dámám se omlouvám :rolleyes: ).

Takže ke slovu přišel malý majzlíček a adekvátní velikost kladiva. TO ČIDLO SE MUSELO NORMÁLNĚ VYSEKAT, ZA BOHA NEŠLO VEN (byť jsu to prolil odrezovačem horem dolem). Za 5 minut vyloupnuto, nicméně zkouším vložit čidlo nové a onen otvor na nápravě je malý o cca 1 mm (!) takže čidlo tam napasovat nešlo, protože 1 mm je sakra rozdíl. Bušit do toho také nejde (je to jemná elektronika a navíc jen PVC plast s magnetem a vinutím uvnitř), takže nezbyde než si dopředu sehnat VÁLCOVÝ BROUSEK a co nejmenší vratčku. Obojí jsu u sebe ale neměl, tak jsu musel vše nejdříve poshánět a pak vše vybrousit. Jenže: zkuste zvětšit otvor v oceli tl. 4 mm o 1 mm s minime přístupu (!)

Povedlo se mi max. o 0,5 mm, a zbytek jsu opatrně a s citem "doklepal" přes dřevěnou podložku.. Že jsem musel být celý napasovaný přímo v podkolí, snad nemusím vyprávět.. UF, U OBOU DĚR TO BYLO STEJNÉ :feve: takže 2 hodiny v háji..

Nicméně: POVEDLO SE, závada odstraněna, registr závad vymazán, pak vyzkoušeno na zpáteční 130 km cestě z Moravy. Vše zatím OK. Jen jsu si říkal: že se tu zeptám, jestli někdo z místních borců zde na fóru měl podobný zážitek, nebo jsu měl štěstí na nějaká "abnormální" čidla??? Teď už se směji, ale v sobotu jsu si pěkně zanadával (ne nijak sprostě) :palec2::smich:

Jinak se strýcem jsme dali večer po žejdlíku -_- a zanadávali jsme si pak společně (on na Forda a já na tohle :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nazdař bůh!!!!!!! :o:rolleyes:

hlavně že se vše povedlo bez dalších problémů! :palec2:

ani si nechci troufnout hádnout cenu za výměnu v servisu a origo servisu ani nemluvím!

jinak jak říkám já,všechno jde když se chce i bez servisu,jen nebýt lama a posera! :D

Výměna jednoho čidla ABS (včetně origo dílu za 1100,-) ve Škoda servisu 2.900,- bez DPH.

Za 2 ks celkem 5.800,- bez DPH. Mazec. A ono na tom vážně nic není, jen to tam napasovat..

Jinak jak správně říkáš: nebýt ani lamou, ani poserou. Hurá na to, pořád se člověk učí :palec2:

Editováno: , autor: Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výměna jednoho čidla ABS (včetně origo dílu za 1100,-) ve Škoda servisu 2.900,- bez DPH.

Za 2 ks celkem 5.800,- bez DPH. Mazec. A ono na tom vážně nic není, jen to tam napasovat..

Jinak jak správně říkáš: nebýt ani lamou, ani poserou. Hurá na to, pořád se člověk učí :palec2:

:o to jsou palby!ted si můžeš něco koupit,když jsi ušetřil,třeba opici v hospodě -_-:D

s těma opravama v servisu čekám jen na to nejvážnější jinak vše sám!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že jsem svůj zažitek tady na fóru psal někdy min. před rokem,

přesně to samý čidlo (PP), zážitek identický, čidlo muselo jít i po důkladném

očištění dovnitř násilím, při vyndavání jsem se nasral a urval to kleštěma

zbytek prostě vyklepal důlčíkem ven (ale myslím že se nám to určitě, alespoň

finančně vyplatilo, až na to nadávání při práci ) lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ve středu jsem měnil kolegovi zadní čidlo. Musel jsem sundat kotouč a část čidla co kouká ven useknout šroubovákem, potom už šlo čidlo vyrazit. Kulatým pilníčkem jsem díru zbavil rzi, dal nový čidlo, vymazal chybu a hotovo. Za hoďku s oblíknutím do montérek a zkušebním objezdu bloku, to vše ve velmi klidném tempu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

čau všeci, tak sem se do toho taky pustil, protože sem nechtěl, aby mě cestou do Chorvatska oslňovala ta kontrolka ABS lol

Potřebné věci: křžový šroubovák, zámečnický plochý šroubovák, kladivo, imbus č. 5, kulatinu průměr cca 8mm, senzor ABS (já jsem

zvolil zlatou střední cestu, levé zadní na O1 mě vyšlo na 580,-)

1. sundat kolo, nebudu rozebírat, kdo neví jak, nebude dělat výměnu čidla ABS

2. křížovým šroubovákem povolit aretační šroub bubnu, sundat buben

3. vypojit konektor ABS, vyšroubova šroub imbus

4. se starým čidlem se dlouho nemazlete, normálně ho plochým zámečnickým šroubovákem odsekejte a vyklepněte kulatinou

5. díra pro čidlo měla průměr 17,8 mm, nové čidlo mělo průměr 18,1 mm. Vzal jsem smirkový papír, vyčistil díru a čidlo jemně a pomalu dokola

obrousil na cca 17,7 mm, pak šlo čidlo nasunout rukou. Bruste raději na těch 17,8 mm a lehce doklepněte do díry.

6. pak našroubujte zpátky imbus a připojte konektor

7. nasadit zpátky buben a našroubovat aretační šroub, nasadit kolo a je hotovo

8. nevím, jestli se porucha vymaže sama, já sem to nicméně napíchnul na VAG a vymazal poruchy, vše OK.

Celková doba práce i s fotecím: 60 minut a šlo to i bez nadávek lol

post-6737-0-58672700-1309021048_thumb.jp

post-6737-0-97698900-1309021082_thumb.jp

post-6737-0-86036700-1309021096_thumb.jp

post-6737-0-35750000-1309021108_thumb.jp

post-6737-0-98015900-1309021121_thumb.jp

post-6737-0-34118100-1309021132_thumb.jp

post-6737-0-06576900-1309021147_thumb.jp

Editováno: , autor: Dalibor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

mám dotaz, je pak potřeba VAGem vymazat poruchy? Svítí ABS i ASR , tak předpokládám, že to bude čidlo na předních kolech, ale diagnostika přes climatronic hlásí, bez závad(444). A protože nemám kabel, tak chci si nechat zjistit který to je čidlo a poté vyměním sám. Jde jen o to že se mi tam nechce jezdit 2X že. Díky za radu

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

špatně si to pochopil ,chi jen vědět jestli je potřeba po výměně mazat chybu, nebo to vyhodnotí jednotka po odstranění závady jako bez chyby a jedeme dál bez mazání. Co odpojit baterku? Vymaže to ?

Editováno: , autor: masek54
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...