Přejít na obsah

Kontrolka oleje


sugar

Doporučené příspěvky

Nazdar lidi,

může mi někdo poradit. Po nastartování asi 3s se mi rozsvítí kontrolka oleje žlutě. Červená shasne v poho. Olej jsem dolel, nic. Vyměnil a zase nic. Čistil i čidlo hladiny a nakonec jsem ho vyměnil a zase nic. Diag ukazuje zavada na čidlu. Co s tím. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ja mam podobný problém. Kontrolka hladiny oleja sa vždy ked prejdem cca 100km a nastartujem rozvieti. Otvorím a následne zavriem kapotu a zhasne. Potom mam ďalších 100km kľud a znova sa rozvieti. Na diagnostike mi povedali že mam vymeniť cidlo hladiny oleja....iked nevykazuje chybu. Vie niekto co s tým?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já předpokládám, že Sugar už svůj tři a půl roků starý problém vyřešil, ale za to Sergey0011 nám nenapsal jestli ten olej dolil nebo jen vyvětral motorový prostor.

EDIT:

Výcuc z návodu k obsluze, který je dobré si občas přečíst:

Motorový olej 

Kontrolní světlo  bliká červeně (nízký tlak oleje)

Kontrolní světlo se rozsvítí na několik sekund po zapnutí zapalování 3).

Pokud kontrolní světlo po zapnutí zapalování během několika sekund nezhasne nebo

začne-li během jízdy blikat, zastavte a vypněte motor vozidla. Překontrolujte hladinu oleje a v případě potřeby olej doplňte => strana 145.

Jako varovný signál zazní i akustická signalizace (3 pípnutí).

Pokud nemůžete z jakýchkoli důvodů zajistit dostatečné množství motorového oleje,

nepokračujte v jízdě. Nechte motor vypnutý a vyhledejte odbornou pomoc v

odborném servisu, neboť hrozí vážné poškození motoru.

Svítí-li kontrolní světlo i v případě, kdy je množství oleje v pořádku, nepokračujte v

jízdě. Neponechávejte motor vozidla v chodu ani ve volnoběžných otáčkách.

Požádejte o pomoc nejbližší odborný servis.

Text zobrazený na informačním displeji*:

STOP! OIL PRESS. STOP MOTOR! SERVICE MANUAL (STOP! TLAK OLEJE.

VYPNĚTE MOTOR! NÁVOD K OBSLUZE)

Kontrolní světlo  svítí žlutě* (nedostatečné množství oleje)

Rozsvítí-li se kontrolní světlo oleje žlutě, není pravděpodobně množství oleje v

pořádku. Co nejdříve zkontrolujte hladinu motorového oleje, popř. olej doplňte

=> strana 145.

Jako varovný signál zazní i akustická signalizace (1 pípnutí).

Text zobrazený na informačním displeji*:

CHECK OIL LEVEL (ZKONTROLUJTE HLADINU OLEJE)

Otevřete-li víko motorového prostoru, kontrolní světlo zhasne. Pokud nebyl motorový

olej doplněn, kontrolní světlo se asi po 100 km opět rozsvítí.

Kontrolní světlo  bliká žlutě* (vadný snímač hladiny motorového oleje)

Vyskytne-li se závada na snímači hladiny motorového oleje, je tato skutečnost po

zapnutí zapalování oznámena akustickým signálem a několikanásobným bliknutím

kontrolního světla.

Motor je nutno nechat neprodleně zkontrolovat v odborném servisu.

Text zobrazený na informačním displeji*:

OIL SENSOR WORKSHOP! (SNÍMAČ OLEJE - DO DÍLNY)

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wojnar

presne na to som myslel co si tu copol

Kontrolní světlo svítí žlutě* (nedostatečné množství oleje)

Rozsvítí-li se kontrolní světlo oleje žlutě, není pravděpodobně množství oleje v

pořádku. Co nejdříve zkontrolujte hladinu motorového oleje, popř. olej doplňte

=> strana 145.

Jako varovný signál zazní i akustická signalizace (1 pípnutí).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím, dnes ráno (jenom -14stuňů C) jsem chtěl nastartovat, většinou v mrazu startuju tak, že nechám nažhavit zapalovaní(do zhasnutí žhavení), pak to vypnu a znova, to udělam tak 3x a pak v pohodě nastaruju. Dneska jsem to chtěl taky udělat ale poprvé to nechytlo a rozblikala se červená kontrolka oleje a k tomu to na mě bučelo. tak jsem to ve strachu vypl a zkusil znovu, všechny kontrolky zhasly i červená olejová a já nastartoval a odjel. Chci se zeptat jestli se to někumu stalo nebo jak mám dále postupovat. mam O1 tdi81kw

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nežhavit třikrát, je to zbytečné. Jestli je vše OK, pak si ŘJ sama určí jak dlouho má žhavit a taky tak dlouho žhaví.

To je k žhavení.

Ke kontrolce: Zkontroluj olej. Ale klidně to mohlo být tím, že olej v kanálku k tlakovému spínači byl tak ztuhlý, že čerpadlo jej nestačilo protlačit a vytvořit tak tlak. Druhým startem už to protlačilo a bylo vše OK.

Pokud máš dost oleje, pak není nic jiného co dělat.

Jak dlouho máš po výměně? Možná by stálo pouvažovat o novém oleji a filtru. Třeba je taky už přisrán filtr a teď při mrazech se problém ještě znásobí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměněný olej mám asi po třech mesicich a ujeto mam asi 8tkm, daval jsem tam castrol magnatec diesel 5w40. Mluvil jsem i se známým mechanikem a ten říkal, že je klidně možné, že si RJ myslela že motor běží a on přitom neběžel a indikovala proto nizký tlak oleje pže čerpadlo nečerpalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Podle dílenské příručky patří do mého motoru 2.0 TDI přibližně 3,8 litru motorového oleje. Nevíte prosím, při jakém množství oleje nahlásí snímač hladiny oleje G266 rozsvícením kontrolky, že v motoru je málo oleje? Ptám se na to proto, že po výměně oleje v servisu se mi rozsvítila po 3 tisích km kontrolka a musel jsem tam dolít 1,5 litru oleje, abych se dostal nad úroveň minima. V servisu jsem zaplatil 4 litry oleje. V závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách může spotřeba oleje dosáhnout až 0,5 l/1 000 km, ale já jsem nikdy nedolíval víc jak 1 litr během 15 tisícového intervalu. Myslím si, že je něco špatně. Nevěřím tomu, že najednou mi začal motor takto spotřebovávat olej. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybych věděl, při jakém množství oleje nahlásí snímač hladiny oleje G266 rozsvícením kontrolky, že v motoru je málo oleje, pomohlo by mi to. Ze stavů kilometrů, které mám, jsem schopen velmi rychle zjistit, jestli můj motor olej žere, nebo jestli mě podvedli.

Editováno: , autor: Octavian II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, stalo se tohle. Rozsvítila se kontrolka. Zastavil jsem, dolil půl litru oleje a jel jsem dál. Na měrku jsem se ani nedíval. Nikdy předtím jsem to nedělal, neměl jsem důvod dívat se ani teď. Po ujetí asi 100 km se mi kontrolka rozsvítila znova (přesně podle manuálu - otevřeš kapotu a 100 km žárovka nesvítí). Zrovna jsem byl u OMV benzínky. To už mělo dostatečný psychologický efekt, abych se na tu tyčku podíval. Byla suchá. Když jsem viděl ceny olejů OMV, hned jsem se orosil, ale co naděláš. Nalil jsem tam půlku a měrka se oleje pouze dotkla. nalil jsem tam zbytek a jsem na značce MINIMUM. Osobně se domnívám, že mi tam v servisu nalil možná dva litry a já zaplatil 4. Kdyby ho prodávali za internetový ceny, asi bych se tolik nevztekal, ale za jejich ceny? Myslím si to proto, že jsem tam po poslední výměně právě dělal trošku pořádky. Nevrátil mi dva šrouby na motorovej dekl a nakřivo mi připlepil vnější zrcátko, který se odlepilo. Aby mi řekli, že už nebude hřát, to ani omylem. No to je jedno. Teď mě pálí olej.

Editováno: , autor: Octavian II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Najprv sa musím ospravedlniť, že píšem až teraz. Problém mám vyriešený. Ako som ho popísal, kontrolka hladiny oleja sa vždy po prejdení 100km a následnom preštartovaní motora vždy rozsvietila. Oleja bolo dosť, kabeláž k senzoru otvorenia kapoty ok, taktiež senzor otvorenia kapoty ok a čidlo hladiny oleja ok. V origo servise si s tým nevedeli rady veľmi dlho. Najprv som bol za hlupáka, že si neviem doliať olej, potom že si vymýšlam (keďže otvorili a zatvorili kapotu - kontrolka zhasla). Diagnostika hlasila všetko ok. Nakoniec som to odviezol do iného servisu a napojili znova na diagnostiku. Po pol hodine mi chlapik povedal, že pri predošlej výmene oleja spravili chybu pri nastavovani servisného intervalu oleja (prechádzal som z premenlivého intervalu na pevný). Ikeď bol nastavený na 15tis, riadiaca jednotka vyhodnotila, že už tam je olej dlho (rátala ešte s kilometrami, ktoré som prešiel pred výmenou) a preto vyhodila kontrolku výšky hladiny oleja, ktorá, ako mi bolo povedané, taktiež signalizuje "kvalitu oleja". Na palubke ale bolo všetko nastavené dobre. Jednoducho sa to niekde navzájom bilo. Ako sa im to tak podarilo nastaviť neviem. Hlavné je, že už je to vyriešené.

Zostavam s pozdravom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Zdavím pánové!

Mám problém,červena kontrolka oleje se rozsvítí jen občas,buď to po nastartovaní nebo po krátké jízdě.

 

Právě po nových rozvodech před 5tis km,se tento problém objevil  poprvé za celou historii.

Hladina oleje za studena na horní hranici.Tj. bez uniku oleje.

Jde o O1 r.v.2000 66KW,nájezd  305000km.Pravidelné a poctivé výměny od počátku provozu(oil,rozvody atd..)!!!

Díky všem za radu!  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...