Přejít na obsah

Octavia 1.8 20v (r.v.97) - Pomozte už nevím co s tím


Pitbull88

Doporučené příspěvky

Cena čerpadla bylo kolik???Nebo takhle za kolik to koupím já???Nechci nákou čínu ale ... :feve:

A to to cukalo jen za tepla?NEbo i za studena jako mě???Na volnoběh ten motor má takový záškuby a je slyšet že si přidá palivo na vteřinku a hned se zase vrátí do normálu,,,jinak otáčky nevyskočí vubec.....A ted mi začla nějaká anomálie v autě,,,,,když he vedro,tak se mi seká ručička otáčkoměru,,jede nahoru,ale ne plynule,ale skákavě....

No za studena mi to ještě jakš takš jelo, žadny zazrak to nebyl, ale jelo to po 90 stupnich už to bylo line a do kopce to netahlo vubec, a jak mile jsem dupl na podlahu tak mi to škublo jako že rozjezdl, ale jen na chvily pak zas nic cukalo a nejelo to. A pokud jsem nechal pedal sešlapnuty tak mi to cukalo celou dobu než jsem opět povolil a za sešlap zpět, pak to zas pomalu jelo. Za stupena se mi stavalo že přijdu do garaže, nastartují a začalo to mlatit celým autem, motor se celý kýval sem tam jako by se dusil a neměl dost paliva a když jsem chtěl přidat plyn, tak mi to chciplo. Tak jsem musel znovu startovat a tak několik krát než jsem mohl trochu přidat alespon těch 15tis. otaček nechal jsem to sešlaplý. Pak mi to po chvilce přestalo. A mohlo se pomalu jet. Pak jsem jednou jel do Krumlova a zase se mi stala stejna věc. Nechal jsem auto přez noc venku a ranno jsem to startoval a začalo mi to zas chcipat a dusit se. Pak na druhý start nedošlo jelikož mi to už nestartovalo. Tak jsem zustal sto kilačku od baračku. No tak jsem se na to vysral, řekl jsem si už toho mam dost jdu se nasnidat a po 2 hodinach jsem zkusil nastartovat, a na jednou to šlo sice to malem chciplo ale když jsem přidaval trochu plynu a udržel jsem to na 15 tis otač. po par minutach po bylo v pohodě. V servisu mi vyměnily snad uplně všechno hadici saci od turba všechny zname filtry, čistili škrtici klapku, vyměnili svičky, no prostě mam nový auto :kuk: . A když mi řekli že by to mohlo dělat čerpadlo a nehlasi to diagnostika protože prý nema octavka 1 rs čidlo na čerpadlu který to kontroluje, že to dělají na nových octavkach. A chtěli po mě 12 tisic za vyměnu čerpadla s praci a materialem tak jsem je už poslal do prdele takový opravař mužu být i ja všechno vyměnim a něčim to bude. Tak že original z Mlade boleslavy čerpadlo stojí 11.000 tisic korun mi řekli. práce 1000Kč. No a v Elitu druho výroba stojí pouze 4.500 Kč a vyměna je hodně jednoducha. No a levnějši zpusob už je jen sehnat čepradlo na netu použite. Ja jsem ted našel čerpadlo ze seata cupry. Chlapek mi tvrdil že je stejny jako u octavky a na konec byl z te cupry výšší o 2 cm ale po delši namahave prací jsem to tam narval. Šel jsem to hned vyskoušet. No a už na prvni start jsem pocitil rozdil. Auto startuje líp, žadne cukaní, chcipani, zvuky vedlejši prostě nic čisty a krasný zvouček 1,8 20V Turbo :) no a pak jsem zase s nim lital jako s novým :)

No a měnil jsi teda to čerpadlo? Jo a jeden starý opravař aut co se furt zajima o auta ale už jen z knižek, tak mi řekl že jsem to oddělal to čerpadlo, protože jsem jezdil kolik krát skoro na prazdnou nadrž. A to je pravda kolik krat jsem jel a zapomněl jsem natankovát, a pak jsem stal v zacpach v Praze. Proto se mi odjebal, neni benzin, špatně chladi, přehřiva a jde to kytek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No počkej počkej,,,taky sem dřív jezdíval né na moc paliva...dicky ak byla rezerva,tak sem tam nalil za 300kč a jezdilo se dál.....

No ja nevim řekli mi že jak mile je v nadrži malo benzinu, tak se to nechladi tak jak by mělo pak časem odejde z přehřivani.

No a jestli maš staré palivové čerpadlo tak je to lepši vyměnit. Maš znamýho co ma octavku? nebo seata ? nebo WV polo nebo golf. Měli by mít stejne čerpadla. A zkusít jine čerpadlo je otazka 15 minut.

Najdeš to vzadu pod pravou sedačkou, odklop zpodni sedačku, a maš tam víko kulate na tři šrouby. To se odděla, a uvidiš čerpadlo, napajne alektrikou 4 dratký a dvě hadičky modrá a černá. Po odpojeni elektriky, odpoj hadičky, hadičky mají vepředu malé čudliky po zmačknutí, se snadno vyndají. Dej je na stranu at ti nepřekažejí. Pak je tam uzavěr z dražkama. Jestli to nepujde povolit zkus to šroubovakem rovným poklepavat dokola. Prostě to zvladneš. Pak to vyndej. Jo a mimo chodem bude plný benzinu, bud mužeš chvili počkat než to vyteče nebo otačet přimo nad nadrži at to zteče. Nebo radši vem malý kybliček nebo něco, a nech to ztect. No a stejně by to mělo být u jíneho vozidla, a pak to prohod. Nevím Jak ti mam poradít jínak, bude to alespon nejlevněší způsob. Dej vědět co a jak.

Pitbulle jestli jsi na facebooku tak mě tam najdeš jako Kirill Kazakov. Napiš když tak uvídime co se stim da dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,tak jsem sehnal konečně řídící jednotku,po celé praze sem sehnal jen jednu mojí podle čísla,,,tak se na to vrhnu,,vyměním a dám vedět,,,když se to nezlepší,tak ještě palivové čerapadlo zbývá a pak už nevím :feve:

S tou jednotkou doufám,že problém nebude,,,akorát zpárovat přes VAG,pokud se nepletu,že?

Jinak dám vedět hned jak jí tam dám a projedu to....

Zatím ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja nevim řekli mi že jak mile je v nadrži malo benzinu, tak se to nechladi tak jak by mělo pak časem odejde z přehřivani.

No a jestli maš staré palivové čerpadlo tak je to lepši vyměnit. Maš znamýho co ma octavku? nebo seata ? nebo WV polo nebo golf. Měli by mít stejne čerpadla. A zkusít jine čerpadlo je otazka 15 minut.

Najdeš to vzadu pod pravou sedačkou, odklop zpodni sedačku, a maš tam víko kulate na tři šrouby. To se odděla, a uvidiš čerpadlo, napajne alektrikou 4 dratký a dvě hadičky modrá a černá. Po odpojeni elektriky, odpoj hadičky, hadičky mají vepředu malé čudliky po zmačknutí, se snadno vyndají. Dej je na stranu at ti nepřekažejí. Pak je tam uzavěr z dražkama. Jestli to nepujde povolit zkus to šroubovakem rovným poklepavat dokola. Prostě to zvladneš. Pak to vyndej. Jo a mimo chodem bude plný benzinu, bud mužeš chvili počkat než to vyteče nebo otačet přimo nad nadrži at to zteče. Nebo radši vem malý kybliček nebo něco, a nech to ztect. No a stejně by to mělo být u jíneho vozidla, a pak to prohod. Nevím Jak ti mam poradít jínak, bude to alespon nejlevněší způsob. Dej vědět co a jak.

Pitbulle jestli jsi na facebooku tak mě tam najdeš jako Kirill Kazakov. Napiš když tak uvídime co se stim da dělat.

To čerpadlo,,když bych ho měl teda v prdeli jak říkáš,,je to možný protože jsem dřív bral za málo a častějc,,a teda by se přehřívalo a pak by odešlo,tak posuzuji že by tedkon blblo pořád,a né jen když je hic,,,když by bylo teda oddělané z častého přehřívání,,,,,ted jezdím jedinně na plnou a nevidím v tom rozdíl,jeslit mám plnou nádrž nebo po dně,,,,jblbne to pořád stejně,,,,,takže čerpadlo asi nebude to pravý co?A hlavně by to blblo při prudkém přidání,ale to jede v pohodě......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prave to strileni se mi nelibi, to znaci, ze zapelovani haze jiskru v nepravou dobu (kdyz je jeste otevreny saci ventil, tim padem to streli do sani). No a ted je otazka jestli blbne elektronika (cidlo polohy na vacce, nebo na klice), to by ale jednotka vypsala nejakou chybu, nebo je neco mechanicky posunute a nebo je pak chyba v ridici jednotce.

To je sice pravda....kdyby ti teoreticky hodila jiskra do sání při otevřítém sacím ventilu....to by byla pecka jak prase. Každopádně...motor střílí do sání když je směs příliš chudá(pokud teda střílí do sání) - důvod ti neřeknu, prostě to tak je - kór u LPG.

Kup si brzdový sprej (odmašťovací) je to v 0,5L sprej pod tlakem víc ti nedokážu popsat a nastartuj motor, zahřej a stříkej všude okolo sání (sání u hlavy, sání u vstřik ventilů a všude aby sis byl jistý, že ti to nepodsává vzduch)...sprej stojí pár krejcarů.

Jediné co bych ještě poradil.....připoj si tlak benzínu....udělej to nějak tak abys viděls na budíček a za jízdy tomu pořádně nalož (klapku na podlahu)...mělo by to mět tlak 3Bary (mám pocit ale nevím to jistě). Zkontroluješ tím regulátor tlaku (jestli tento motor má) je to na palivové liště na motoru a vychází z tama hadička do sání někde mezi motor a škrtící klapku. Je potřeba taky zkontrolovat jestli ta hadička není poškozená. Jinak předpokládám, že benzín není starý a paliv filtr je nový.

Jako další předpoklad je.....že každý válec dostane stejné množství benzínu a stejně kvalitní zápal.

Má tento motor variabilní sání? A je funkční?

Víc mě nenapadá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je sice pravda....kdyby ti teoreticky hodila jiskra do sání při otevřítém sacím ventilu....to by byla pecka jak prase. Každopádně...motor střílí do sání když je směs příliš chudá(pokud teda střílí do sání) - důvod ti neřeknu, prostě to tak je - kór u LPG.

Kup si brzdový sprej (odmašťovací) je to v 0,5L sprej pod tlakem víc ti nedokážu popsat a nastartuj motor, zahřej a stříkej všude okolo sání (sání u hlavy, sání u vstřik ventilů a všude aby sis byl jistý, že ti to nepodsává vzduch)...sprej stojí pár krejcarů.

Jediné co bych ještě poradil.....připoj si tlak benzínu....udělej to nějak tak abys viděls na budíček a za jízdy tomu pořádně nalož (klapku na podlahu)...mělo by to mět tlak 3Bary (mám pocit ale nevím to jistě). Zkontroluješ tím regulátor tlaku (jestli tento motor má) je to na palivové liště na motoru a vychází z tama hadička do sání někde mezi motor a škrtící klapku. Je potřeba taky zkontrolovat jestli ta hadička není poškozená. Jinak předpokládám, že benzín není starý a paliv filtr je nový.

Jako další předpoklad je.....že každý válec dostane stejné množství benzínu a stejně kvalitní zápal.

Má tento motor variabilní sání? A je funkční?

Víc mě nenapadá...

Tento můj motor má pevné sání,,nikoliv proměnné.....A jestli to nepodsává,tak to jsem zkoumal už několikrát,,,,,zejtra tam dáme novou řj,tak se ozvu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO Pitbull, vím v jaké jsi situaci, sam jsem neco podobneho zazil, vykasli se na to, prodej a kup neco v lepsim stavu, je to pokladnicka.

To bys to musel vidět,,,je to mazel,,,lajk nepozná že jde o oktávku :palec2: Prodávat to rozhodně nebudu a když už bych to prodával,,kdo si to koupí,když to škube????Radši někdo nahoďtě další možnost....Díky moc :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, sice jsem to kdysi četl celé ale už si nepamatuju co všechno jsi měnil. Tak se nezlob kdybych psal něco co jsi už řešil.

- rozvodové kolo - teď jsem v nějakém jiném vlákně o škubání 1.6 74kW četl že bylo opotřebovavé osazení kola a pak to při jízdě houpalo. Po výměně za nové OK. U 1.8 je to myslím (krom pohonu druhé vačky na druhé straně) podobné

- s tím souvysí jak je na tom druhé rozvodové kolo s nastavováním ventilů? ale to jsi asi měnil co?

- pak už mě napadá jen čidlo nastavení vačkového hřídele

- snímač otáček

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, sice jsem to kdysi četl celé ale už si nepamatuju co všechno jsi měnil. Tak se nezlob kdybych psal něco co jsi už řešil.

- rozvodové kolo - teď jsem v nějakém jiném vlákně o škubání 1.6 74kW četl že bylo opotřebovavé osazení kola a pak to při jízdě houpalo. Po výměně za nové OK. U 1.8 je to myslím (krom pohonu druhé vačky na druhé straně) podobné

- s tím souvysí jak je na tom druhé rozvodové kolo s nastavováním ventilů? ale to jsi asi měnil co?

- pak už mě napadá jen čidlo nastavení vačkového hřídele

- snímač otáček

TO by ale dělalo pořád ne,,kdyby bylo opotřebované rozvodové kolo,,a hlavně když by se přišlápnul rychlep plyn ne,,,když mi vysvětlíš,,jak je možné,,že když je 8-10 stupnu,,,tak mužu jet nadoraz a nic????a když je 30 stupnu tak to sotva jede????Tak to kolo vyměnín,ale musí to dávat logiku,,díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem u jednoho pána a říkal že by to viděl na ventily,,,tak já nevím,,jenže sundat hlavu to znamená,,,nový tesnění pod hlavu,,nový olej,,,a nový rozvodák když už bude dole,,tak nevím no :help:

kamoš teraz som riešil ten istý problém a zistil som ze mám na figu sponu na hadici od medzichladiča ku škrtiacej klapke, jak tomu šlapnem tak sa naduje že vzduch tlači nie do klapky ale von, nakoľko je slabá tá spona, dal som klasickú eska pásku a OK, no pekne ma to stálo nervov a meraní, až raz som zbadal, že hadica je o čosi posunuta

Editováno: , autor: kokifei
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,už nevím co s tím mám udělat.Začlo to tím že auto mezi 3800 - 4500 otáčkách přestává táhnout a cuká,jakoby nemělo dostatek benzínu.Když se ale při cukání popustí plyn níže a tak se jako auto chytne a zase táhne,a to samý na volnoběh když na něj dupnu tak otáčky skoro nevystřelí ale zato to pěkně mlátí asi do sání.Já už udělal vše co mě řekli v servisu a to: Koupil nový vzduchový filtr,váhu vzduchu a nic poté sem našel prasklou hadici od klikovky co je odvětrávání zpět do sání kvuli nežším emisím,tu jsme vyměnily,k tomu koupily i nové čidlo teploty a ješte kompletně vypucovaly škrtící klapku a znova nastavily přes diagnostiku,jinak diagnostika nehlásí žádný problém nechal jsem změřit tlaky ve válcích a tlaky vstřikovaného paliva a vše OK i v již zminovaných krytických otáčkách,.Měl jste někdo něco podobného?Prosím o radu co to muže ještě být.Děkuji za každou radu

zkus zavolat tomuhle cloveku dela motory denne asi by ti to vyresil .. 602 329 200

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý večer priatelia, tak sa hlásim medzi postihnutých cukaním oktávie 1,80 20V, rok výroby 1997. To čo som tu doteraz prečítal je na smiech aj na plač zároveň. Žiaľ je to asi obraz servisnej siete Škoda. Ja som prvý majiteľ, najazdené mám asi 79000, doteraz vymenené bežné veci + 2 x snímač ABS, teplomer kvapaliny, zadné kotúče, všetky platničky a ešte prehrdzavel blatník pri hrdle nádrže, a zadné sklo (samé prasklo po zapnutí vyhrievania) – to bol nepodarok ! Pozitíva – doteraz som nemenil výfuk (asi ma to čaká), ani známe zmätky – elektrické sťahovanie okien (možno je to garážou). V zásade spokojnosť. Nesúhlasím ani s tvrdením o vysokej spotrebe ale chcelo by to šestku rýchlosť.

No a teraz k veci. Toto leto som absolvoval 800 km zo Zadaru s cukaním auta. Diaľničný šoking. Rozbeh max na 110, potom strata ťahu, na 90, potom oživenie a tak dokola. Spotreba zo Zadaru 6,2 l/100km, čas 13 hod. Prvý pocit – akoby sa motoru nedostávalo palivo – teda filter alebo pumpa. Filter menený pri 60000 – to asi nebude. Žeby benzín ? – nie už mám „náš“, - druhý krát . Návšteva servisu „značkový“ Bytča-Minárik. (Na dokreslenie - chodím tam 10 rokov – už som tam nechal asi 50 tis.Sk na bežné prehliadky a opravy). Prijímací technik pán B. totálny ignorant. Pripol ten malý analyzér – nič tu nemáte, len – aha - prispúsobení smesi – to je asi zmetočné hlásanie – už som to vynuloval – choďte sa previesť. Samozrejme kok-tina. Keď som sa vrátil no ešte pojazdite a keď chcete – vymením vám ten filter ! Takto si značkový servis predstavuje svoj biznis. Meniť kotúče, výfuky, filtre - rýchle prachy a ak hrozí trochu odborného trápenia, tak na účet zákazníka všetko meniť metódou skúška-omyl. Budúci týždeň som odhodlaný hovoriť s majiteľom – som dobre nabrúsený, dnes som na tom kráme prešiel 200 km – bolo to trápenie.

Ale zajtra vyskúšam odmerať odber elektriky čerpadla paliva. Tak ako to tu bolo napísané – na poistke by mal byť odber menší ako 8 A. To je môj horúci typ – hoci som stavbár. Ešte jeden postreh – keď držím plynový pedál v konštantnej úrovni a nastane strata výkonu a ja ho nepovolím, výkon padá ale okamžitá spotreba podľa kompjútra nie. Čo to znamená ? Pokiaľ viem princip merania spotreby je na základe podtlaku v príslušnom potrubí. Z toho mi vyplýva, že podtlak je v poriadku – len zmes nie je správne sýta ? To znamená hadice sú OK ? Je to potvrdenie problému s palivom ? Poradí niekto, kto sa vyzná ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, odmeraný prúd na poistke palivového čerpadla je 7,70 až 7,80 Ampéra. Takže by to malo byť v norme. A som tam kde aj predtým. Ešte upresním, že mne to nestriela, štartuje bez problémov, po meste sa da jazdiť ako tak. Poraďte zúfalcovi !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím škodovákov,

zažívam s mojou 2,0 85kW r.v.2001 presne to isté, len v určitom vývoji. Do servisu v Batislave som dal auto s problémami so štartovaním - štartovanie na druhý / tretí pokus, ale inak všetko z pohľadu mňa laika v poriadku, ťah od voľnobehu, rýchlosť aj cez 180, viac som si nedovolil, pridal som aj na 5-ke v 160-tke... (samozrejme dlhodobo svietiaca kontrolka - sporadická chyba bohatá či chudobná zmes neriešená a spotreba oleja, keď sa auto prebehlo po diaľnici).

Po každej návšteve značkový/neznačkový servis, sa auto po zmazaní chýb a adaptácií prvý kilometer jazdy spamätávalo cukalo, skapínalo, neťahalo, ale potom sa dostalo do pôvodného predservisového stavu - teda rozbehlo sa aj na voľnobeh aj do kopca... cez 1500-2000 otáčok som sa v meste prakticky nepotreboval dostať.

Problémy začali po pokuse o opravu problematického štartovania - podľa servisu (neznačkový, ale dovtedy v podstate bezproblémový) sa nedajú zapísať hodnoty škrtiacej, nedal sa nastaviť voľnobeh - dostal som späť auto, ktoré stále problematicky štartuje, ale ktoré malo aj voľnobeh na 400-500ot. teda skapalo aj pri vyhodení rýchlosti, zvyšok presne ako u ostatných v tejto téme - rozbehnem sa len na okolo 2000ot, inak zdochne, okolo 1300 ot. má motor okno a prestane pridávať, spadnú otáčky, ak nie je sústavne zaťažený, pri 4000ot. (tachometer cca. 150km/h) keď pridám, tak opäť cukne a prestane dávať "šťavu" takže som prestal predbiehať ostatné autá už aj na diaľnici. To že klíma začne chladiť až od 2000ot. je už len detail :( takisto ako zvuk auta ako vylágrovaný diesel.

Záver servisu je, že všetko je pomerané, dáva OK hodnoty, váha vzduchu bola aj skúšaná nová, NIČ, NIČ, NIČ.

Výsledok je, že je to pravdepodobne chyba RJ a čakáme na objavenie sa jazdenej RJ na 2,0 čo bude vraj tak okolo 300€. A ja som dosť skeptický, že to bude ono, veď do toho servisného zásahu sa nič také nedialo.

Má niekto nejakú ideu? Asi nie, keď čítam Pittbullovu story...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyto prohlémy s volnoběhem atd. bych přisuzoval spíš škrtící klapce...pitbul tam má asi nějakého ducha jináč už to není možný

škrtící klapka je nová,,,,sundáme hlavu,,stejně je potřeba vyměnit rozvodák a gufera na klice a vačce,,,tak se koukneme na ventily a ještě jednou na vstřiky....do toho motoru prostě nejde benzín,když to cuká a nebo to nemá ten správný zápal,,,zvuky co se ozýávají,,připomínají jako když jde spálená směs zpětky pod vetnil sací a střílí do zpět k sání,,,muže bejt v piči hydroštel.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím,tak jsem se dneska doslechl,že prý bx to mohlo být celé sání,,,at zkusím dát sání z novějšího motoru,jelikož já mám sací parohy hliníkové a to je pevné sání,,,a at mám dát z novejšího ty plastové,což je proměnné sání,,,,ví o tom někdo něco???díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...