Jump to content

Hoodne zvlastni zvuk 1,6 55kW


tomina

Recommended Posts

Pritelkyne jezdi octou 1,6 55kW, uprimne je to jedina octavka s timhle motorem, kterou sem kdy videl-slysel. Rek bych, ze jich zas tak moc nejezdi. Ale zajimalo by me, jesi vsechny tyhle motory maj tak prisernej zvuk. Klasickou 100konovou octavku sem slysel i sem s ni jel, zvuk motoru u 100konovky mi pripada uplne normalni. Ale ta 55kW je nepreslechnutelna, nevim jak to popsat, neco jako by 1,2 trivalec z fabie mel o pul litru vetsi obsah a delala o to vetsi rambajs. Neni az tak hlucna ale ten zvuk je proste dost divnej a neda se zamenit s zadnym jinym autem. Auto jinak jezdi uplne normalne, ale zvuk zvenku i zevnitr je hodne divnej. Ma nekdo podobny zkusenosti? Muze nekdo porovnat zvuk 1,6 55 a 74kW? Pomohl by u tohodle motoru utlumovaci material, ktery ma treba moje TDi na spodni casti kapoty? Auto ma od novoty, teda od roku 1996 a neni schopna rict, jesi ma takovej zvuk od koupe a nebo jesi se k tomu zvuku dopracovala postupne..

Link to comment
Share on other sites

Pritelkyne jezdi octou 1,6 55kW, uprimne je to jedina octavka s timhle motorem, kterou sem kdy videl-slysel. Rek bych, ze jich zas tak moc nejezdi. Ale zajimalo by me, jesi vsechny tyhle motory maj tak prisernej zvuk. Klasickou 100konovou octavku sem slysel i sem s ni jel, zvuk motoru u 100konovky mi pripada uplne normalni. Ale ta 55kW je nepreslechnutelna, nevim jak to popsat, neco jako by 1,2 trivalec z fabie mel o pul litru vetsi obsah a delala o to vetsi rambajs. Neni az tak hlucna ale ten zvuk je proste dost divnej a neda se zamenit s zadnym jinym autem. Auto jinak jezdi uplne normalne, ale zvuk zvenku i zevnitr je hodne divnej. Ma nekdo podobny zkusenosti? Muze nekdo porovnat zvuk 1,6 55 a 74kW? Pomohl by u tohodle motoru utlumovaci material, ktery ma treba moje TDi na spodni casti kapoty? Auto ma od novoty, teda od roku 1996 a neni schopna rict, jesi ma takovej zvuk od koupe a nebo jesi se k tomu zvuku dopracovala postupne..

Jestli jde o ten hejkavej zvuk, tak jsem se s ním setkal u čtyřech z celkem 6 ks, se kterýma jsem měl možnost jet.

Ty zbývající dvě to nedělaly. Jednu z těch dvou mám doma od štěněte a odjakživa vydává dost odlišnej - hlubší zvuk (asi jako ta 100k, nebo 1.6 zetec od forda) a při rozjezdu v tahu je z venku slyšet dost ostrej "kovovej" zvuk, kterej jsme původně přičítali volný rezonující přepážce v zadním tlumiči vejfuku, po výměně tlumiče (po jeho uhnití) se to ale nezměnilo.

Link to comment
Share on other sites

hejkavev, to nějak nevím, jak napasovat na motor :D

když jsou prasklý svody, tak to dělá něco jako cvakání ventilů a v otáčkách mizí, al eto už to musí být hodně prasklé, když je to méně, tak je to takový jako sání, nevim, k čemu to přirovnat.

Musíš sundat kryt, z kterého jde pomocná hadice k sání, je to taková plechová mrcha na svodech a drží na 3x šroub pro 13ku klíč (bacha, většinou se jim vůůbec nechce ven, takže nejdřív WDčkem, počkat a pak až to zkusit)

Link to comment
Share on other sites

No, oni tieto 55kw asi majú o niečo iný zvuk ako tie 74kw! Mal som tiež strašný zvuk- to škrípalo, vŕzgalo to sa ani opísať nedá. Po výmene komplet rozvodov sa to rapídne zlepšilo :)! Kedy sa tam menili rozvody?

Jo to mas pravdu je to uplne jiny chod motoru - 55kW - klidny stalej tichej chod a ta 74kW me se zdala vice ladena taky klidna a po sundani nohy z plynu ji to malilinko dyl trva nez se dostane do volnobeznych otacek, ale to je asi jinou RJ motoru nebo tou promennou delkou sani - ale uz si nepamatuji v jakych otackach se to prepina podtlakem

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

No, oni tieto 55kw asi majú o niečo iný zvuk ako tie 74kw! Mal som tiež strašný zvuk- to škrípalo, vŕzgalo to sa ani opísať nedá. Po výmene komplet rozvodov sa to rapídne zlepšilo :)! Kedy sa tam menili rozvody?

člověče, máš možná pravdu, sousedovi se dělali rozvody po neuvěřitelních 140t km a taky už to auto nemělo zdravej zvuk, ty řemenice byli děsný

Link to comment
Share on other sites

Tomina mi psal SZ.Tak jsme se domluvili, že to zkusí nahrát a poslat :palec2: . je to asi tři dny co jsem na křižovatce potkal bílou Oktu 1.6 55Kw.Při rozjezdu jsem se musel smát.Chrastilo v tom a takový divný bublání.A za těch pár let co je pozoruju, tak bych řekl, že jsou 55Kw tiché-středně hlasité a hlasité.Čím to je to netuším.Tu moji bych řadil mezi tiché až středně hlasité.

Každopádně ten kryt svodů bych taky oddělal a možná se podíval i vlnovce.Jestli je to rok 96 a najeto kolem 200 tis. tak to už je požehnaný věk...

Link to comment
Share on other sites

Tak rozvody ma meneny minuly rok takze tim to nebude a jsou delany v servise tak doufejme ze i dobre. Je fakt ze ma skoro 200tis a je ji uz 12let :-) ale myslim ze je v relativne dobrym stavu. Na svody jeste kouknu, ale porad nevim co vsechno musim sundat, abych mel videt to co mam.. Musi bejt nejakej zpusob jak z toho zase udelat normalni 1,6, aby se za ni clovek nemusel stydet.

Link to comment
Share on other sites

Tak rozvody ma meneny minuly rok takze tim to nebude a jsou delany v servise tak doufejme ze i dobre. Je fakt ze ma skoro 200tis a je ji uz 12let :-) ale myslim ze je v relativne dobrym stavu. Na svody jeste kouknu, ale porad nevim co vsechno musim sundat, abych mel videt to co mam.. Musi bejt nejakej zpusob jak z toho zase udelat normalni 1,6, aby se za ni clovek nemusel stydet.

Mrkni na můj avatar, nebo se koukni do sekce vaše octavia na ty moje fotky, tam je to hezky vidět.Před motorem je takovej stříbrnej plech.Jde do něj černá hadice-tu sundej.Plech je přišroubován dvěma šroubky.Nejdřív ale doporučuju prostříknout WDéčkem a chvíli počkat.Může to být zarezlé a to dost.Odšroubovat ty dva šrouby a potom jde ten plech dát stranou.Pokud by jsi ho oddělával úplně, tak musíš ještě dole vyháknout kabely od altíku z toho držáku, ale pro kontrolu to není nutné. Pak se podívej na svod od prvního válce.Možná bych použil zrcátko, aby bylo vidět zespodu.Je to válec nejblíže rozvodovému řemenu

Edited by TomášT
Link to comment
Share on other sites

Když už se tu řeší zvuk motoru 55kW.

U mého při určitých otáčkách dochází k drnčení. Postupně jsem odmontoval tu umělohmotnou trubku na nasávání vzduchu, vzduchový filtr a pořád drnčí (chvěje se) při určitých otáčkách škrtící klapka + svání.

Neřešil jste někdo něco podobného?

Link to comment
Share on other sites

Viděl bych to na špatné uložení výfuku nebo vysypané přepážky v něm. Mě to taky rezonovalo mezi 2.5 až 3 tis.otáček, vyměnil jsem zadní tlumič , vyladil uložení a mám klid.http://forum.skodahome.cz/style_emoticons/default/bleh.gif

http://forum.skodahome.cz/style_emoticons/default/bleh.gif

To by mohlo být ono.

Projevuje se mi to ve stejných otáčkách jako tobě a výfuk je už na výměnu ( jak zadní tak prostřední díl).

Ale vydržely docela dost - 11 let a 160tikm. Po zimě se chystám na výměnu, tak uvidím.

Dával jsi nový výfuk originál?

Link to comment
Share on other sites

To by mohlo být ono.

Projevuje se mi to ve stejných otáčkách jako tobě a výfuk je už na výměnu ( jak zadní tak prostřední díl).

Ale vydržely docela dost - 11 let a 160tikm. Po zimě se chystám na výměnu, tak uvidím.

Dával jsi nový výfuk originál?

Origo jsem nedával, koupil jsem za tiskara asi polskej, vyvrtal jsem malou dirku u předního čela na odkapávání vody a zatím spokojenost. Ale chce si to pohrát s vystředěním na konzoli .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...