vevodap Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 (edited) Nejsem zrovna mechanik, to podotykam. Kazdopadne motorjsem si nakonec rozdelal. Mrknul na to. Jakto bylo v realu? - Obcas mi zkricela a pak chvili blikala kontrolka mazani. Vzdy po zhruba 10 sekundach zhasla. Vetsinou se to stavalo pri rozjezdech, sem tam i pri delsi jizde. Pri jizde po dalnici pri otackach kolem 3 tis v motoru (kdyz byl pod zaberem) zacalo rychle tise klapat (jakoby zprava). Pri pusteni nohy z plynu se klapot ztracel. Po vyjezdu na horizont jsem vyradil, pustil nohu z plynu a motor "zdechnul". Vzhledm k tomu, ze se mi to jiz nekdy stalo (zdechnuti pri rychlym pusteni plyn. pedalu), klasicky jsem to znovu rozjel, potom pri zaberu zacalo klapat hlasiteji, trvalo to zhruba 15-20 sekund a motor si klapnul jednou jeste hlasiteji a zhasnul. vyslapl jsem spojku a nechal to vykvaltovany se spojkou dojet. Mrknul jsem pod kapotu, nic, vytahl jsem merku oleje a zakourilo se od ni. Motor nesel naskocit. Po delsi dobe (15 min?) a par konzultacich (byl jsem anie 1000 metru od sjezdu a dite v aute, jsem to normalne nastartoval a skoro krokem (do mirneho kopce) jsem se pokousel dojet z dalnice ke sjezdu. Trvalo to zhruba 200 m se stalym klapotem, pak se ozvala kovova rana z motoru a skoro me to zastavilo. Byl konec. Ted samozrejme vim zesi za polovinu muzu sam. Mozna stacilo jenom dotahnout matici a bylo to OK. Kazdopadne po celou dobu pred udalosti jsem kontroloval hladinu oleje, byla naprosto v poradku. Pote se jsem si odvezl poskozeny motor ze servisu jsem si ho doma rozebral. A samozrejme se potvrdilo to co mi v servisu rekli. Problem se stal na prvnim valci, povolila se mi jedna matka na ojnici, zacalo to tedy klepat a nakonec ta matka uletela uplne. Uvolnilase cast ojnice (ten kus co je sesroubovan na klikovce) na jedne strane a jak byl volny a vysunuty , chytnul se pri otaceni o zebro bloku motoru a pak jeste ten polouvolneny kus udelal diru do bloku. Klika na prvnim valci poskrabana, na dru