Přejít na obsah

Ložiska


Radys.s

Doporučené příspěvky

No dneska je asi opravdu april,

minulej tejden sem musel dělat silengloky na napravě a dneska jsem dával auto do servisu na výměnu ložiska pr. kola. jsem nagrglej, docela se divím, bo mám naběhaný 45tis km a autu skončila v lednu záruka! a už odešly silenbloky a ložisko! ( když se ale kouknu na ty silnice v okolí, tak se přestávám divit) :aggressive:

další věc, minulej tejden jak mě dělali ty silenbloky, tak jim říkám co to ložisko, že začíná hučet, a reakce "pane to jsou zimáky" ! shodou okolností jsem je v sobotu píchl, tak jsem hned rovnou přezul na letní a hle ono dle očekávání hučí dále :) . tak dneska jsem auto dal do jinýho servisu, na výměnu loožiska. vše v klidu akorát, když jsem si chtěl auto vyzvednout, tak NEE auto je na heveru a nepasuje tam žádný dostupný ložisko (mění celej náboj, bo co), všechny jsou širší!!!! a origo škoda je k dodání za dva měsíce, sem nevěřil vlastním uším!! mámem mě odesly nohama napřed :kuk: Když zítra nic neseženou, tak prej co tam pasuje a je o 2mm větší, tak hodí na frézu, sjedou a namontujou!!!!!

PLS help je fakt pravda, že existuje několit typů ??? mám 1,2 12V a výroba 6/05... sem schválně eště koukal a výroba je v MB... se mi nechce věřit že je takovej bordel v ND a montuje se v MB několik typů.

loučím se s očekáváním názorů a svoláním ať žije ISO9000 lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dneska je asi opravdu april,

minulej tejden sem musel dělat silengloky na napravě a dneska jsem dával auto do servisu na výměnu ložiska pr. kola. jsem nagrglej, docela se divím, bo mám naběhaný 45tis km a autu skončila v lednu záruka! a už odešly silenbloky a ložisko! ( když se ale kouknu na ty silnice v okolí, tak se přestávám divit) :aggressive:

další věc, minulej tejden jak mě dělali ty silenbloky, tak jim říkám co to ložisko, že začíná hučet, a reakce "pane to jsou zimáky" ! shodou okolností jsem je v sobotu píchl, tak jsem hned rovnou přezul na letní a hle ono dle očekávání hučí dále :) . tak dneska jsem auto dal do jinýho servisu, na výměnu loožiska. vše v klidu akorát, když jsem si chtěl auto vyzvednout, tak NEE auto je na heveru a nepasuje tam žádný dostupný ložisko (mění celej náboj, bo co), všechny jsou širší!!!! a origo škoda je k dodání za dva měsíce, sem nevěřil vlastním uším!! mámem mě odesly nohama napřed :kuk: Když zítra nic neseženou, tak prej co tam pasuje a je o 2mm větší, tak hodí na frézu, sjedou a namontujou!!!!!

PLS help je fakt pravda, že existuje několit typů ??? mám 1,2 12V a výroba 6/05... sem schválně eště koukal a výroba je v MB... se mi nechce věřit že je takovej bordel v ND a montuje se v MB několik typů.

loučím se s očekáváním názorů a svoláním ať žije ISO9000 lol

mění se komplet ložisko z nábojem ceny jsou od 800kč za kus na 1,2 12v je jen rozdíl jestli ABS nebo ne servis tě houpe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mění se komplet ložisko z nábojem ceny jsou od 800kč za kus na 1,2 12v je jen rozdíl jestli ABS nebo ne servis tě houpe

je pravda, že jsem auto nevidě, ale proč tavej taetr okolo? o co jim jde?? jo mám s ABS a předběžná cena je 2 800,- kamoši si ze mě dělaj prdel že mám sportline-limitovanou edici a to s jinými náboji ;)

fakt že nevím co si mám o tom myslet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, HTP krátká od MR 05 resp. ti co mají brzdy FSII - ložisko je skutečně jiné (servis o tom asi neví, jsi určitě první, kdo u nich mění MR 05), sám mám tuhle robotu za sebou, p.s. - jiné než origo neseženeš (mám od Seba)

45tis. km na silenbloky je tak akorát, na ložisko je to málo, měnil jsem při 170 tis. km, některá ložiska byla asi vadná, dost se jich v záruce měnilo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl dneska pro autíko. Mechoši byli docela nesvý a že se s tím fakt nesetkali... říkali že na FI jsou tři typy ložisek a že tam nepasuje žádné co sehnali, tak že už ví, že je aji čtvrtej typ ;). namontovali mě tam co tam pasovalo, a zbrousili nějakou packu. dávají za tu práci ruku do ohně! no a další info - v Brně origo typ je k dodání za 72dní!!! lol:kuk:

asi z těchto důvodů mi origo servis tloukl do hlavy, že mi hučí zimní gumy!!!! chjojooo :help:

Inu což člověk se stále učí ;)

jo a kompletní cena za tuto mašinérii byla 2500,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl dneska pro autíko. Mechoši byli docela nesvý a že se s tím fakt nesetkali... říkali že na FI jsou tři typy ložisek a že tam nepasuje žádné co sehnali, tak že už ví, že je aji čtvrtej typ ;) . namontovali mě tam co tam pasovalo, a zbrousili nějakou packu. dávají za tu práci ruku do ohně! no a další info - v Brně origo typ je k dodání za 72dní!!! lol:kuk:

asi z těchto důvodů mi origo servis tloukl do hlavy, že mi hučí zimní gumy!!!! chjojooo :help:

Inu což člověk se stále učí ;)

jo a kompletní cena za tuto mašinérii byla 2500,-

panebože jakou packu zbrousili, to snad není možný, tak trochu tě vodí za nos, ložiska byly před faceliftem dvě, jedno pro auta s posilovačem (brzdy FSIII) a auta bez posilovače (FSII) řízení, od 11/04 se začaly brzdy FSII dávat na auta s posilovačem (HTP krátké) a tam je třetí typ ložiska, čtvrtý typ ložiska mají FRS a 2.0MPI, brzdy C54? tuším,

jinak Sebo mi je sháněl taky úplně poprvé, potýkali jsme se se stejným objevem a přišly mi od něj do tří dnů, origo Škoda - FAG, takže jsou asi běžně sehnatelný, nějak ten tvůj servis nechápu,

to že ti hučí gumy ti pravděpodobně tvrdili z důvodu vyhnutí se reklamaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

45tis. km na silenbloky je tak akorát, na ložisko je to málo, měnil jsem při 170 tis. km, některá ložiska byla asi vadná, dost se jich v záruce měnilo

Mne odišlo ľavé predné ložisko po cca 35000 km,čo sa teda zdalo skoro aj mne,ale auto už nebolo v záruke,tak som nemohol nič reklamovať.Druhé ložisko sa odporúčalo teraz.Necelých 100000Sk,tak ho mením aj so sylenblokami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty máš pech člověče, ale opšt použiji již několikrát zmiňovanou větu, hlavně že se nestalo nic horšího a že to odnely "jen" plechy.

Jinak mám najeto 51000 F 1,2 47kW 10/05 a asi mi odešly silenbloky na zadní nápravě. Když jedu po rovné silnici (bez hrbolů a děr) tak je to v klidu ale když najedu na nějakou horší cestu tak od zadní nápravy se mi ozývají takový pazvuky, jako kdyby tam bylo něco uvolněnýho a jako by se to o sebe třelo. Chjo, doufám, že jsou to ty silenbloky a neni to nic horšího...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vím, že to jsou naštěstí jenom plechy, a teď již nezbývá nic jinýho než se tomu všemu už jenom zasmát a dělat si z toho legraci, bo by mě z toho už jakt švihlo :kuk:lol

no a když jme u těch tragédii, tak jsme v PA obradosněni začátkem víkendu přišli domů a naši čtyřnozí mazlíčci hodili skleněnou vázu do keramickýho umyvadla, a můžete hádat co se rozbylo! áaano samo že umyvadlo lol tak v PA ještě večer lítat a shánět umyvadlo bum - dalších 2500,- hihi...

no a ke všemu tomu mýmu "štěstí" teď o víkendu budeme na baráku měnit střechu, tak doufám že pořádně zapší a poteče mi voda aji ze zásuvek :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty máš pech člověče, ale opšt použiji již několikrát zmiňovanou větu, hlavně že se nestalo nic horšího a že to odnely "jen" plechy.

Jinak mám najeto 51000 F 1,2 47kW 10/05 a asi mi odešly silenbloky na zadní nápravě. Když jedu po rovné silnici (bez hrbolů a děr) tak je to v klidu ale když najedu na nějakou horší cestu tak od zadní nápravy se mi ozývají takový pazvuky, jako kdyby tam bylo něco uvolněnýho a jako by se to o sebe třelo. Chjo, doufám, že jsou to ty silenbloky a neni to nic horšího...

mě zase na hrbech občas něco zabouchalo vzadu vpravo ale byl to silenblok vepředu vlevo lol

jestli budeš měnit tak jdi do tohoto: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=34286

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som tiež v poslednom čase počúval v aute rôzne pazvuky (hučiace ložisko,klepanie,búchanie ...) a na nerovnostiach som počul aj niečo ako keby zo zadu klepalo.Už som to chcel rozoberať a hľadať,ale najprv som dal vymeniť ložisko a predné silenbloky a všetko klepanie zmizlo.Samo,že silenbloky sú tie z Cupry.Je to trocha tvrdšie,hlavne s 15" diskami a väčšími,ale na normálej ceste je to paráda.Ticho a sedí ako priklincované.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové,

jak poznám, že odchází ložisko? Jsem absolutní lajk (říkejme odborník na úrovni "uživatel"). Moje fobije má najeto 51tis a dnes jsem si všiml, že když jedu po rovné pěkné silnici, tak když si otevřu okénko, vypnu rádio a ventilaci, tak slyším jako kdyby byl ve sklenici písek a ten písek se přesýpal, nebo kdyby bylo na části pneumatiky nalepené listí, takže na jedno otočení kola je slyšet tento divný zvuk. Je to slyšet jen při malé rychlosti a s tím oveřeným okýnkem. Při vyšší rychlosti to přehlučí motor. Na řízení to nemá absolutně žádný vliv. Auta nikam netáhne, volant se neklepe apod. Jediné co jsem zkusil bylo zvednout to na heveru a s tim kolem točit, ale nic slyšet nebylo... Co mám očekávat, že odejde, případně co nechat vyměnit?

Ješte dodám, že většina km je najetých po Praze. Sice opatrně, dírám se snažím vyhýbat, přes kostky jezdím krokem, ale znáte pražské silnice.

Díky

Editováno: , autor: neo10_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď ti koleso pri otáčaní hučí,alebo sa ti kýve.

Zdvihni auto a zatoč kolesami.Striedavo jedným a druhým na jednej náprave.Pri točení by nemali vydávať nijaký zvuk (ak si odmyslíš šúchanie bŕzd).Ak je v háji ložisko,tak počuješ taký mierne rapkavý,šúchavý zvuk.Máš v ňom bordel a ten ho proste vydáva.

Alebo pri zdvihnutom aute chyť koleso za vrch a spodok a skús ním kývať.Samozrejme,že by sa kývať nemalo.Nechytaj za strany,budeš točiť volantom,to nemá zmysel.Ak sa ti kýve,máš ho tiež v háji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď ti koleso pri otáčaní hučí,alebo sa ti kýve.

Zdvihni auto a zatoč kolesami.Striedavo jedným a druhým na jednej náprave.Pri točení by nemali vydávať nijaký zvuk (ak si odmyslíš šúchanie bŕzd).Ak je v háji ložisko,tak počuješ taký mierne rapkavý,šúchavý zvuk.Máš v ňom bordel a ten ho proste vydáva.

Alebo pri zdvihnutom aute chyť koleso za vrch a spodok a skús ním kývať.Samozrejme,že by sa kývať nemalo.Nechytaj za strany,budeš točiť volantom,to nemá zmysel.Ak sa ti kýve,máš ho tiež v háji.

Zkoušel jsem to. Při točení kola to nehučí a kolo se ve směru nahoru a dolu nijak nehýbe. Dokonce to nevydává ani inkrimovaný zvuk. Pouze když s ním točím střídavě jedním a druhým směrem točení tak při změně směru točení to jen jednou cvakne. Dělají to ale obě přední kola co jsem zkoušel, ale možná to budou ty brzdy... nevím..

Ten divný zvuk se projevuje pouze při jízdě při zátěži. Když s kolem točím když je auto zvednuté, tak to žádné divné zvuky nevydává :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem to. Při točení kola to nehučí a kolo se ve směru nahoru a dolu nijak nehýbe. Dokonce to nevydává ani inkrimovaný zvuk. Pouze když s ním točím střídavě jedním a druhým směrem točení tak při změně směru točení to jen jednou cvakne. Dělají to ale obě přední kola co jsem zkoušel, ale možná to budou ty brzdy... nevím..

Ten divný zvuk se projevuje pouze při jízdě při zátěži. Když s kolem točím když je auto zvednuté, tak to žádné divné zvuky nevydává :(

pokud se hlučnost mění v zatáčce je to ložisko

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud se hlučnost mění v zatáčce je to ložisko

Právě, že se to v zatáčce nemění. Těžko se to popisuje. Ten zvuk není stálý, ale na jednu otáčku kola je slyšet jen chvíli. Po dnešní cestě cca 200km mám pocit, že je to slyšet trochu hlasitěji. Dnes jsem si dokonce myslel, že část kotouče o něco drhne.. ale vzhledem k tomu, že při prudkém brždení je ten zvuk slyšet stále a na řízení to není nijak znát, tak je to asi blbost. Já jsem se nikdy se špatným ložiskem nesetkal, tak ani nevím jaký to má mít zvuk když s tím ložiskem něco je.

Když je v háji ložisko, je ten zvuk slyšet soustavně? BTW: ma cenu s tim jet do servisu?

BTW: shodou okolností to začalo tento zvuk po jarní prohlídce v autorizovaném servisu :-). Dokonce po té jarní prohlídce přestala svítit jedna žárovka.

Editováno: , autor: neo10_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě, že se to v zatáčce nemění. Těžko se to popisuje. Ten zvuk není stálý, ale na jednu otáčku kola je slyšet jen chvíli. Po dnešní cestě cca 200km mám pocit, že je to slyšet trochu hlasitěji. Dnes jsem si dokonce myslel, že část kotouče o něco drhne.. ale vzhledem k tomu, že při prudkém brždení je ten zvuk slyšet stále a na řízení to není nijak znát, tak je to asi blbost. Já jsem se nikdy se špatným ložiskem nesetkal, tak ani nevím jaký to má mít zvuk když s tím ložiskem něco je.

Když je v háji ložisko, je ten zvuk slyšet soustavně? BTW: ma cenu s tim jet do servisu?

BTW: shodou okolností to začalo tento zvuk po jarní prohlídce v autorizovaném servisu :-). Dokonce po té jarní prohlídce přestala svítit jedna žárovka.

nejsilněji je slyšet v rychlstech okolo 50-60km/h, a má charakter hučení, a to soustavného, v zatáčkách se projeví až později, já osobně najel okolo 5000km než byly slyšet i zatáčkách,

ještě že nechodím do servisu, natož na jarní prohlídku, prostě sundej kola, třmeny, destičky a prohlídni to, tím bych začal - je to zadarmo, podle mě to je něco jiného než ložiska

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejsilněji je slyšet v rychlstech okolo 50-60km/h, a má charakter hučení, a to soustavného, v zatáčkách se projeví až později, já osobně najel okolo 5000km než byly slyšet i zatáčkách,

ještě že nechodím do servisu, natož na jarní prohlídku, prostě sundej kola, třmeny, destičky a prohlídni to, tím bych začal - je to zadarmo, podle mě to je něco jiného než ložiska

Hrabat se v tom nechci.. jsem laik a je tu reálné riziko ze to uz nikdo neda zase dohromady :-)..

Jinak prerusovany zvuk je slyset stale a dnes jsem si v podzemnich garazich vsiml jedne veci.. pri rychlejsi jizde a stoceni volantu doprava (na opacnou stranu od huciciho kola) je to slyset vice.. a dalsi co mi prislo divny bylo to, ze v tech podzemnich garazich je podlaha takova kluzka, jednodusse se docili piskani pneumatik.. kdyz jsem to zkusil a rychleji jsem vjel do zacatky, i piskani pneumatik bylo slyset prerusovane.. Neni treba mozne ze by bylo to kolo vyosene (kloktave) ?.. nejsem si vedom ze bych to vzal pres nejakou strane velkou diru a na geometrii jsem byl minuly tyden, ale nevim jestli by na to kloktajici kolo prisli.. ale pri jizde to neni na rizeni nijak znat. fakt zahada...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může to být i šišatá pneu. Nepřehazovali ti na jarní prohlídce zimní kola na letní?

No je pravda, ze den pred prohlidkou jsem prezouval na lonske pneu, protoze jsem je menil vloni asi mesic pred prezusim na zimni kvuli pichnuti, takze jsem je pouzil i letos. Problem muze byt klidne po vymene pneu. Jak poznam ze je pneu sisata ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je pravda, ze den pred prohlidkou jsem prezouval na lonske pneu, protoze jsem je menil vloni asi mesic pred prezusim na zimni kvuli pichnuti, takze jsem je pouzil i letos. Problem muze byt klidne po vymene pneu. Jak poznam ze je pneu sisata ?

a zadní jsi dal dopředu a naopak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je pravda, ze den pred prohlidkou jsem prezouval na lonske pneu, protoze jsem je menil vloni asi mesic pred prezusim na zimni kvuli pichnuti, takze jsem je pouzil i letos. Problem muze byt klidne po vymene pneu. Jak poznam ze je pneu sisata ?

Poznáš to třeba na vyvažovačce, když se kolo točí, tak pneu hází (horizontálně i vertikálně). Nemělo by házet nějak zásadně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...