Přejít na obsah

Manuální klimatizace - nefukční, poruchy, závady


Pavel412

Doporučené příspěvky

  • o 7 měsíců později...

TAk mám ten samý problém, klima nefunguje, medium sice nebylo, ale včera jsem byl na doplnění a zjistily jsme že se neroztočí ventilátor, měl tam nějaký měřák a při tlaku cca 20 atm. se měl roztočit a nic. Pak říkal že je to asi důvod proč tam to medium nebylo, že když jde tlak do 30atm tak se automaticky vypouští pod auto.

Hele, mám ten samý problém, octa 1.9 TDI ALH 66Kw, r.v. 2002, manuální klima. Nastartuju, zapnu větrák topení, stisknu AC, ventilátory na chladiči (sahary) se roztočí obě, ale klima prostě nechladí. Medium doplněný a stejně nic. Dokonce jsem vyměnil čidlo tlaku a pořád nic. Pojistky jsou taky OK. Když zapnu AC, tak motor ani nehoupne v otáčkách, ani je nezvýší, prostě nic. Jsem už z toho zoufalej a nechci ani pomyslet na to, že by to moh být kompresor klimy.

Editováno: , autor: Marhula000
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Prohledal jsem tu témata s problémama kolem klimy,ale můj tam není. Mám Octavku Tour 1,9 tdi 66kW, r.v. 2005. Mám manuální klimu a něco je špatně. Když auto stojí delší dobu (asi tak na 5 hodin) na přímém sluníčku tak mi po nastartování nejde zapnout klima. Ventilátory se nesepnou. Po cca. 2-3km jízdy (prostě jakoby po mírném ochlazení auta) najednou pustit jde. Když je chladno je vše ok. Za jízdy už se pak problém neprojeví a když pak auto stojí třeba dvě hodiny ve vedru tak zapnout jde bez problemů. Nechal jsem doplnit klimu a proměřit tlak,ale vše v pořádku. Už mě napadlo jestli by nemohl být problem v tlačítku na zapnutí klimy, který se ve vedru pořádně rozehřeje, ale nezdá se mi to moc pravděpodobný. Nemá někdo podobnou zkušenost nebo nápad čím by to mohlo být? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuto klimatizaci nemám,ale kolega má to co ty a měl stejný problém...

Jestli si dobře pamatuji,tak to bylo prý čidlem teploty v kabině nebo co...Prý má určity rozsah OD - DO.To znamenalo že když mu stalo auto dlouho na sluníčku,tak stejný problém.Rada se servisu byla,stahnout první okynka a ochladit vnitřek auty.Stačí pár sekund za jízdy a pak by se klimatozace měla chytnout....

Předem říkam že toto byl problém mého kolegy a mám to od něj,takže to může být i blbost.Na druhou stranu se nadarmo nezačalo říkat že máš klimatizaci pomoc otevřením okýnek....Nevím třeba tě to někam nasměruje.

PS : Ach ta čeština :-)

Editováno: , autor: Klon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u automaticke klimy to cidlo je primo na panelu (takova ta mrizka kde zustava s oblibou bordel) , jinak mechanicka dle me bere hodnotu normalne z teplomeru ktery pouziva i pocitac, myslim ze to je proto aby se nepoustela kdyz je venku pod urcitou teplotu (v zime) myslim ze kdyz je pod +5 tak nejede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že motáš víc věci dohromady.

Climatronic má čidlo za mřížkou. Ano. Je to čidlo vnitřní teploty. A bordel se tam sbírá protože je tam ventilátor, který nasává vzduch.

To co píšeš, že používá manuální spolu pro PP, používá i Climatronic, a to pro teplotu venkovní.

Padl dotaz jestli má manuální i čidlo vnitřní teploty.

A úplně primární problém tady je ten, že tazateli manuální klima nechladí, když je v autě příliš velké horko.

To že nechladí, když je venku pod +5 °C, mimochodem moc se mi zdá, že později to ještě mírně snížili, tady nikdo teď neřeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proc motam vice veci dohromady? Ptal se jestli ma mechanicka cidlo teploty interieru, rikam ze dle me ne, ze automaticka to ma za tou mrizkou tzn. u mechanicke zadna takova mrizka s cidlem neni a z toho usuzuji ze nic takoveho nema. Akorat jsem to vice rozvedl i o to , kde to bere venkovni teplotu.

To je tak samo jako bych ti ted vytykal ze pises o tom ze bordel tam zustava proto ze tam je ventilator - dyt na to se nikdo neptal ... :-)

Peace chlape :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se nehádám a jinak všechno dobré.

Jen mi přišlo když jsi napsal "...jinak mechanicka dle me bere hodnotu normalne z teplomeru ktery pouziva i pocitac...", že takto to má i Climatronic, pak

"...myslim ze to je proto aby se nepoustela kdyz je venku pod urcitou teplotu (v zime) myslim ze kdyz je pod +5 tak nejede...", že toto je sice pravda, ale problém je v tom, že tazateli se nespouští klima, když je v autě moc horko.

-_-

EDIT:

Tak už jsem našel i jak je to se spodní hranici pro zapnutí klimy.

post-57881-0-77512500-1305093808_thumb.j

Je to sice "pouze" učební text, ale vím, že ještě jinde jsem četl, že to upravili "na žádost zákazníků".

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

diky za ten scan, s nekym jsem se hadal ze klima pres zimu nebezi i kdyz zmackne tlacitko AC a ten dotycny mi neveril. :palec2:

Spojitost s venkovnim cidlem teploty (jelikoz to je asi tedy jedine, ktere mechanicka klima pouziva) je takove, ze pokud nekde dlouho stoji na slunku tak jestli ten termistor (cidlo) treba neni uz trochu jete a neukazuje zezacatku blbe hodnoty a z toho duvodu se treba klima nepusti a po chvilce jizdy se hodnoty vrati do normalu .. - toto mi to delalalo na Cordobe, venku parak jak cyp, cidlo ukazovalo -40 nebo vubec (jen carecky) a po par minutach jizdy se nejak vzpamatovalo a ukazovalo + / - spravnou teplotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď jsem mluvil se svým dlouholetým mechanikem a ten mi tvrdí, že je tam nějaké čidlo, které zabraňuje spuštění když je něco (už nevím co) rozpáleno.... Že je to prý normální.... Ať to neřeším... Fakt nevím, Škodovku mám poprvé, do teď jsem měl starší Volva a tam klima běžela hned a mohlo být venku "50 stupňů"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ještě jednou:

post-57881-0-36677700-1305188749_thumb.j

Nějak tam nevidím jinou podmínku týkající se vysoké teploty, než teplota chladící kapaliny >+119°C. Ale tohle jaksi při stojícím autě, byť na slunci, jaksi nehrozí. Když neběží motor.

Pak ještě:

- bezpečnostní zapojení (přes F129), je-li v okruhu

chladicího prostředku příliš vysoký tlak

Když auto dlouho stojí na slunci, tak se to prohřeje, tlak v soustavě stoupne a klesne až se jízdou ochladí.

Nemůžeš tam mít tlak při horní hranici? Nevím jestli tam je nějaké rozmezí.

Je fakt, že je to pro Climatronic. Ale žeby manuální měla víc bezpečnostních prvků se mi nezdá.

Zajet do "klimaservisu", změřit tlak ráno když je chládek a pak v poledne, když je to prohřáté.

Jinak nevím.

Podle mně to normální není a nikdy jsem o tom neslyšel. Ale je fakt, že nejsem servisák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera jsem byl u pána co dělá celý život klimatizace a zjistil, že tlaky jsou tabulkově správně,ale vzhledem k už trochu sníženému výkonu kompresoru špatně.....Něco s tím udělal a uvidíme jestli vše bude ok až zase přijdou vedra. Trochu nadával na servisy kde mají automatické plničky a plní vyloženě podle tabulek, které jsou nastaveny v podtstatě na nový kompresor .... Ikdyž zase říkal, že bez nich by neměl tolik práce :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám stejný problém, octa rv. 00 1.9tdi Agr manuální klima, když zapnu klimu a tak kompresor spíná a vypíná. V řj dochlazování pod baterkou jde cítit jak cvakají relátka. Klima byla nově naplněná a taky nic. Obě vrtule se točí, ale nedokáží říct jestli fofrujou na druhý stupeń. Při jízdě jde cítin když to sepne a vypne auto cukne. Nevíte co stím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau borci,

mam problem s klimou (climatronic, octavia 1 - 2001,)

Vobec nechladi, VAG ani diagnostika climatronicu nenašli žiadnu závadu, pri zapnuti kompresora tlacidlom ECON sa spotreba paliva zvysi o 0,1lit/hod - kompresor teda asi funguje, climatronic funguje normalne - teda okrem chladenia, prosím o radu - pes sa mi dnes skoro usušil v aute

Co by som mohol skontrolovat v domacich podmienkach pred jazdou do servisu?

klima uz funguje ( malo chlad. zmesi, oleja - doplnenie, vakuová skúška, dezinfekcia - 135 Eur)

Editováno: , autor: torpedox
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar chlapi,potřeboval bych poradit mám škodu Fabii 19Tdi a nejde klima.Napíchl jsem se wagem a ten píše že je špatné teplotní čidlo výparníku G263.Jenže problem je že nevím kde to čidlo hledat.Snažil jsem se stáhnout Etos nebo Etku ale nejde mi to.Tak bych byl moc rád kdyby mi někdo nechal odkaz kde to čidlo najdu,někde jsem četl že na fabii často odcházelo.Ráno mi klima sepne jak kdy,ale někdy prostě nesepne a je to horší a horší.Mám manualní klimu,ale někdo psal že nemá RJ,tak nechápu proč se připojím s Wagem a napíše mi tuhle chybu toho čidla a nejde smazat.Prosím poraďte v tom vedru se to nedá.Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mám octavi 1,9 tdi s man. klimou letos jsem koupil kompresor (na starém jsem měl špatnou elektronickou spojku). Jedu naplnit medium , tlakové čidlo vypadá nově, ale nemám venkovní ukazatel teploty někdo mi ho ukradl i s přípojkou! na pal.pc již teplota není, ani čárky. ani nic prostě se to vypařilo diagnostika chybu nepíše... pojede mi ta klima??? kamarád má boru taky s manuální klimou a taky nemá ukazatel venkovní teploty a klima mu fachá jenže on ho tam už nemá od výroby........

dík za jakékoliv info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak se zařazuji mezi ty, kteří mají problém s klimou. Mám manuální klimatizaci a měl jsem jí dokonce už dvakrát i u dvou jiných mechaniků. Dvakrát byla plněna a dvakrát utekla... Takže fouká vlažně, až teple... Podle slov mechanika, kompresor je funkční, vše se zdá být v pořádku, jen taková ta žlutá tekutina, po nalití, všechna vytekla za expanzním ventilem... A tak mi řekl, že oni tuhle chybu nedokážou opravit, ať si najdu někoho, kdo se zabývá opravováním klimy a expanzního ventilu..... Takže vůbec nevím co stím, komu to dát, aby mi to opravil (moc do servisu Škoda, se mi to dávat nechce, pač tam zaplatím nehorázný peníze) Nemáte někdo s tímhle zkušenost? Nějaké rady? Díky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj všem, sháním někoho spolehlivého z Prahy a okolí, případně Kolína a okolí kdo je schopný vyměnit kompresor klimatizace a opět klimu naplnit. Kompresor bych si sehnal z vrakoviště, případně koupím nový pokud někdo má k dipozici. Mám 1.9 tdi 66kw z roku 2004. Předem díky za tip pokud o někom víte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

ahoj lidi

Problém s klimou je následující : když je venku ošklivě a kolem 10 stupňů a chci si zatopit tak pustím větrák a zapnu A\C teplotu otočím na max a po chvíly se začnou ozývat divné zvuky podobné ledničce když se ozmrazuje (takové vrzání) a dále jsem si všiml že když sepne kompresor (asi) tak pohasnou parkovačky asi málo el. z altíku (nebo normální jev?)

Jinak klima v parnech chladí vpoho bez zvuků jedná se o manuál klimu ve voze 1.9Tdi 66kW r.v. 99

Díky Majk

EDIT:

Ještě doplním že k tomu dochází při stání na místě na volnoběh

Editováno: , autor: Wojnar
Tak to příště doplni do původního příspěvku!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...