TiGeRZ Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Dnes som menil prevodovku na aute.....vsimol som si ze pritlacny tanier je opototrebovany od loziska.... ked som pozeral uchytenie toho pritlacaku boli tam nejake srobiky s hlavickou mnohohranu....aky to je nastavec? Neni to torx...... este by som potreboval vediet rozmery nejakeho pripravku na vystredenie lamely(zabudol som to odmerat )....nemozem to nikde najst..... Neviete o niekom kto na fore predava spojkove sady za rozumnu cenu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaJe Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 (edited) Spojky tady na fóru prodává člen sebo, super kvalita za super ceny. Nic víc ti neporadím. Edited April 7, 2008 by KaJe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiGeRZ Posted April 6, 2008 Author Share Posted April 6, 2008 Dik... nikto nic aky to je nastavec? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiGeRZ Posted April 7, 2008 Author Share Posted April 7, 2008 (edited) ? nikto nemenil spojku? Edited April 11, 2008 by TiGeRZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrator Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Ahoj kluci,mam jen dotaz,kolik stoji spojkove lozisko na 1.2 HTP 47kw,predem se omlouvam,ale nenasel jsem to tu.A jeste jeden dotaz,potrebuju zadni dil vyfuku,na tenhle motor,a znamy mi rekl ze stoji 4300kc. Me se to zda hrozne moc,ale nevim aby,me nenatahly prosim poradte mi diky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malta Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 (edited) Ahoj kluci,mam jen dotaz,kolik stoji spojkove lozisko na 1.2 HTP 47kw,predem se omlouvam,ale nenasel jsem to tu.A jeste jeden dotaz,potrebuju zadni dil vyfuku,na tenhle motor,a znamy mi rekl ze stoji 4300kc. Me se to zda hrozne moc,ale nevim aby,me nenatahly prosim poradte mi diky napiš dotaz užvateli jménem SEBO a ten ti dá vyčerpávající odpověď a eventuelně můžeš rovnou u něj objednat, ceny má fakt good Edited April 15, 2008 by Malta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrator Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Ahoj diky ,ja mu napisu a uvidim ale jeste jednou DIKY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wassermann Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Ofiko cena výfuku ve značkovém servise teď spadla na nějakých 3200,-Kč. Ale zeptej se Seba, ten bude mít určitě lepší cenu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkonf Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Dovolím si oživit toto starší téma. Jak jste na tom se spojkou? Mám najeto jen cca 87 tkm a moje už to má za sebou. Nevím jak je na tom lamela, ale problém je v přítlačáku - kope. Než se auto zahřeje, tak při rozjezdu (při prokluzu spojky) jsou cítit vibrace. Samotná spojka (i po zahřátí) už zabírá dost necitlivě. Vše ukazuje na opotřebený přítlačný kotouč (unavené/opotřebené pružiny). Jezdím hodně Prahu, takže spojku dost používám. Kopyto snad ale nejsem V létě když běží klima, tak už HTP dole chybí pár kW, takže se při rozjezdu prokluzu nevyhnu... Naštěstí jsou takové věci na Fabii za hubičku, takže kompletní sada už je doma a chystám se u známého na výměnu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malta Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 ta Praha by to vysvětlovala, páč já mám 183 000 km a nevím o ní, ale musím to zaklepat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkonf Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 (edited) Možná i slabší kousek z výroby. Zatím jsem nikoho, kdo by už spojku na HTP dělal, nezaregistroval. A to jsou tady na fóru i exempláře, které se blíží k 300 tkm. Edited April 16, 2010 by rkonf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sunnik Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Mam najeto 97tkm, a spojka uz od cca. 95tkm prokluzuje... tj. pri vetsim pridani plynu, neni akcelerace, ale jenom vyskoci otacky, jako na neutralu musim jezdit jemne s plynem a jde to. Mechanik mi rikal, ze to muzu dojezdit pak menim. Prikladam drivejsi opotrebeni spojky na caste popojizdeni ve Meste a dovolene, ktere Fabka absolvovala plne nalozena 5 lidi. (2x Chorvatsko a 1x Francie cca. 8tkm) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkonf Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 A máš opravdu HTP? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin.s Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Dobry den, idem vymenit spojku na fabii 1.2 12V, a chcel by som sa spytat akeho vyrobcu by ste mi doporucili.. Teraz som tam mal Valeo, ale ta vydrzala iba 75tkm a je tvrda ako beton. Dakujem za rady-- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiGeRZ Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 Koľko ma ta 1.2 12V nebehané, keď ideš meniť spojku ? 75tkm je nejako málo na výmenu spojky. Myslím že väčšina Ti odporučí značku SACHS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin.s Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 auto ma nabehane 150tkm, na oboch spojkach som nabehal 75tkm, neviem preco, ale original co tam bola uplne odisla a tato Valeo je tak tvrda, ze sa uz neda uplne vytlacit. Neviem v com je problem lebo vacsinu ciest su dialnice... Ok, tak skusim teraz tu Sachs... Diky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jar_da Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 no bez urážky, nebude chyba ve spojce mezi volantem a pedálem? osobně u 12V najeto 275.000 km a spojka původní? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paly12 Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 (edited) Zdravím, prosím o info resp. radu ohľadom nasledujúceho problému - mám 1,2, 40kW, AWY, 98.000 km, 7 rokov - nedávno som menil spojku (samozrejme komplet - lamelu, prítlačný tanier, ložisko) - hneď po výmene sa objavil spomínanaý problém - pri stlačenej spojke ide motor pekne ticho, pri pustení spojky motor strašne rachotil. Mechanik povedal, že to budú rozvody, tak mi vymenili rozvody (reťaz, napinák, ozubené kolesá, vodiace lišty) a veľa sa nezmenilo - rachot je síce jemnejší, ale stále dosť výrazný. Samozrejme ten zvuk tam bol aj pred výmenou spojky, ale veľmi jemný a pripisoval som to vylágrovanému spojkovému ložisku. Edited November 11, 2010 by Paly12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkonf Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Mám stejný problém po výměně spojky u 47kW varianty. Hluk je slyšet na neutrál při puštěném pedálu spojky u studeného i teplého motoru. Při stlačení spojky o asi 1/3 až 1/2 (v oblasti záběru) se zvuk ztratí, stejně tak při zvýšení otáček motoru (nad cca 1000). Před výměnou spojky byl tento hluk slyšet jen u studeného motoru a v menší míře (klasika u HTP). Měnila se lamela, přítlačák i ložisko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkonf Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 (edited) Tak už mám asi rozřešení. Zvuk pochází z převodovky od ložiska hnací hřídele, které je součástí tzv. brejlí (dvojložisko). Je to ten samý zvuk, který se běžně ozývá z převodovky v zimě za studena. Teď se nabízí otázka, proč je to slyšet po výměně spojky... Na spojkové lamele jsou pružiny, které tlumí rázy (náhrada dvojhmotnostního setrvačníku). Tyto pružiny byly (aspoň v mém případě) hodně unavené - měkké, takže dokázaly vibrace od motoru "odfiltrovat" (a dle mého názoru i přenášením rázů daly tomu ložisku zabrat). Teď po výměně lamely jsou pružiny nové - tuhé a ložisko je slyšet. Pokud ložisko není slyšet za jízdy, tak by neměl nastat problém. V různých diskuzích jsem narazil na případy výměny tohoto ložiska už při 60-80.000 km. Já ho asi zatím nechám být. Možná, že až se pružiny zase trochu unaví, tak zvuk zmizí. Jinak cena brejlí ve škodovce je cca 1400 Kč. Schválně zkus při nesešláplé spojce lehce posunout řadící páku třeba ke třetímu stupni, zvuk by se měl ztišit/zmizet. Obrázek: Edited November 17, 2010 by rkonf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin.s Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 ..no ono to nieje take jednoduche, ak uz pocut toto lozisko (vyrazne) a prevodovka sa rozoberie, tak treba vymenit vsetky loziska a nie len toto jedno, ja som to absolvoval pri 180tkm, vychadza to cca. 600€ v autorizovanom servise. 200€ ak si to vie niekto spravit sam + prevodovy olej. HTP uz nikdy viac, ale je to dobra skusenost vlastnit tento motor :).... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin.s Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 ak si teraz menil spojku a zacalo hrkotat tak rataj, ze lozisko vydrzi min. este 120tkm a mozno navzdy takze sa nemusis obavat.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkonf Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 (edited) Pokud je to ložisko slyšet pouze na neutrálu, tak není k výměně ostatních ložisek důvod. Edited December 9, 2010 by rkonf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin.s Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 to co pises ma logiku, ale nie je to pravda, vymenou len jedneho loziska zmenis volu celej prevodovky a kovove piliny ti znicica prevodovku. Viem, ze pre cloveka je viac utesujuce, ked mu povedia, ze treba vymenit len jedno lozisko za 40€ a ma nove auto ale bohuzial to tak nieje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NNNTomas Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Kovové piliny? Ty už se dnes v převodovkách nevyskytují... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.