Přejít na obsah

Špatný start teplého motoru


Milan12

Doporučené příspěvky

  • o 2 roky později...

najde se nějaký borec na repas starteru(moravskoslezský kraj)? v zime když je pod nulou startér špatně točí( pomalu) , baterkou to není tu sem už měnil a bez výsledku. pokud je nad nulou tak studeny a teplý start je stejně dlouhý. někdy se ty starty protahujou, trva dýl než to chytne cca 2- 3s. zima se nám pomalu blíží a potřebuju to nějak dát do kupy, at nemam problemy v zime.

Editováno: , autor: klimji1989
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešení je new starter, pokud tam je Bosch, tak je repas drahej, musí se vyměnit celý blok s permanentním magnetem.

Do O1 tdi je origo starter 1,1Kw. Cpali tam Bosche a nebo Valeo. Ty Valea makají dobře, u Boschů slábnou permanentní magnety a proto to pak po čase začne zlobit při teplým startu ( jednotka nepustí palivo,protože nebyl dosažen min. počet otáček-to je zakomponováno v mapě ř.j. motoru.) Takže jsou dvě možnosti, bud dát peníze za ůpravu softu ale motor bude stejně točit málo a v zimě při -15 to nebude žádná hitparáda, nebo koupit new starter který je ještě silnější než původní za stejnou cenu té ůpravy. Mám tady dva startéry Valeo s výkonem 2,0 kw fungl nový a to jak do 5G tak do 6G převodovky. Točí to jako blázen, původně to je koncipopvaný na motory PD kde jsou při startu větší odpory, takže kdo chce chytat na cvrnk.... Cena za 1ks 3000Kč. Můžu i namontovat, jediný co se musí předělat jeden konektor, ten mám k tomu.

Jinak nazvedání startovací dávky atd zapomeňte, to je bez ůčinku.ještě nikdy to tenhle problém na žádným autě nevyřešilo - akorát se zvedla spotřeba, aspoň dle pal PC.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,mám problém se startem O1 1,9TDI 66Kw načipovaná 2002,v létě špatné starty za tepla,v zimě špatné starty za studena i za tepla.Trápí mě to hlavně v zimě,protože ráno při 0 stupních nažhavím startuju a když nastartuju tak velmi ztěžka (při startu cvakají zamky,a auto jako kdyby mělo chcípnout),upravena dávka paliva a nepomohlo.ted chci repasovat startér,bude to tím,nebo hledat zavádu ještě jinde??Měl jsem to na diagnostice a nic nenašli...

díky za info ,jsem laik,takže budu rád za každý názor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz na místní odborníky v oboru.

Úplně náhodou na internetu jsem k "teplým startům" našel toto:

O tom ze auta spatne startuju sa vie minimalne 10rokov, a bolo tomu aj za cias riadiacich jednotiek kde sa este menia dve pamate typu 27C010.

Na priblizne 10-20% aut sa tato zavada nikdy neprejavi, lebo uz s fabriky su tieto mapy v poriatku a su nastavene na prvu davku paliva od nula, resp. do 150otacok motora.

V programe R.J. byvaju mapy bud 1x ako seria vsetkych funkciji a vtedy je jednotka urcena iba pre jeden druh prevodovky, alebo sa opakuju viacej krat a vtedy pomocou kodovania 00001, 00002,00005 a podobne sa prepina medzi jednotlivimi seriami map. Jedna sada je urcena pre manual napriklad s ABS, dalsia napriklad pre automaticku prevodovku a tak podobne. Moze to vypadat ako ze pisem od veci ale pri takychto R.J sa da overit pravdivost ze problem je skutocne v softe R.J.

U kodovania 00001 tato mapa byva od nula otacok. Pokial mam napriklad Passat 1.9TDI a mam manualnu prevodovku a kodovanie 00002 a auto spatne startuje a ja zmenim kodovanie na 00001 ako keby som vymenil prevodovku za automaticku, tak je mozne ze auto zacne startovat ako ma ale za cenu ze mi vyhodi hromadu chyb tykajucich sa automatickej prevodovky.

Toto pisem len ako test a nie ako riesenie. Takto si to vie overit aj neveriaci, ktori uprednostnuje vymenu startera a baterky a co ja viem coho este

Prodávám jak jsem koupil s tím, že předpokládám, že někdo zasvěcený toto potvrdí/vyvrátí/vysvětlí.

Postě jako téma do diskuze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nápad to není špatnej, ted jsem vyměnil dva startéry , takže to nemám už na čem ověřit ale moc se mi nezdá, že by to pomohlo. Pravda je, že auta s automatem mají start bez té "chyby" Jenže lidi vy pořád nechápete, chyba není v softu, to je tam schválně ať už z jakéhokoliv důvodu. Tohle dělají všechny auta co mají startér BOSCH - celý černý a na vině je špatné konstrukční řešení a pokles výkonu, resp snížení startovacích otáček který jsou u diesela potřeba hlavně při nižších teplotách. Kdo to řeší ůpravou mapy, nebo jakýmkoliv podobným způsobem, nedělá dobře, zkrátka mu startér bude pořád točit málo s velkým odběrem a bude velkej problem v zimě ve vetším mrazu s né ůplně novou baterií např. Takže mám poslední new starter Valeo s výkonem 2KW. Nechám za 3 tis. pro toho kdo chce startovat na drc jak se má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

|Kdyby ti nepomohlo vse co ti tady pisou kluci, mam pro tebe reseni v podobe softwerove upravy..Udelej test: odpoj konektor pro teplotu vodu na teplem motoru a zkus to nastartovat. Uvidis jak to chytne a pak se ozvy..

to je dobrá blbost s tím odpojením snímače teploty!Bodejď by to líp nenastartovalo když ŘJ po tomto zásahu dá pokyn žhavit jako při -40st,ceslia!

To bys mel vědět že sw erem se nalejvá nafta při poloteplém startu a ne že by se měnila teplota chl.kapaliny!

A ty SW úpravy já osobně neuznávám,jediné kd bych toto doporučil je u vozu který se chce prodat v bazaru:-(Pokud si chce někdo auto nechat ještě pár roků tak dop nový startér!

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...