Přejít na obsah

vypíná turbo 81kW TDi - poptávka na čištění


Adnots

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, jsem tu poprvé,
dnes jsem se tu zaregistroval, pač nevím jak dál a chtěl bych poradit.
Četl jsem pár myšlenek z fóra z problémy při vypínání turba a přiznám se, že z toho mám akorát snůžku různých věcí.
Koupil jsem v bazaru octávku 2002 81kW TDi ASV a když jí "potrápím" párkrát mezi 3-4 tisícema ot., tak mi vypne turbo. "Dočasné odstranění problému" stačí jen při chodu vypnout a zapnout klíč a turbo naskočí zase na nějakou chvíli, než překročím párkrát 3 tisíce ot. a motor je zas v nouzovým režimu. Jinak do 3 tisíc ot. běhá pěkně - nevypíná, teda aspoň se mi to zatím nestalo.
Bazar mi slíbil, že to dá do kupy, že má známý servis, ale tam mi vyměnily N75 ventil za nový a možná něco ještě pročistili, turbo se o něco zlepšilo tahem nad tři tisíce otáček (bylo před tím polomrtvý nad 3 tisíce ot. a v bazaru tvrdili, že tyhle motory pracujou do 3 tisíc ot. a pak že slábnou :-)) nesmysl - podle grafu by měly lehce slábnout až po 4 tisících ot.), ale turbo stále někdy vypadne. Nechal jsem si udělat jinde diagnostiku a tam byla jedna chyba a to "regulace plnícího tlaku - mez regulace překročena" - klasická chyba, co jsem už několikrát zde četl.
Pak jsem tam byl podruhé, oni mi koktali něco o jinym ventilu, co není pořádně vidět a je blízko u turba, myslím že ani snad nic neměnili, ve finále mi řekli, že jestli s tím budu mít pořád problém, že turbo vyčistí.
Dnes jsem auto zkoušel u nás do táhlého kopce a dám za dvě do 3500ot. , za tři a kolem 3500ot. mi vypadne turbo. Nevím, příjde mi to, že jsou to zkoušeči a brání se velkým investicím známého bazaru. Přestal jsem jim věřit a rozhodl se, pač turbo má 206000km a kdo ví, jak s tím ten předemnou jezdil, že bych ho dal někam vyčistit, popř. zrekonstruhovat nebo vyhodit :-). Třá by to pomohlo nebo by se zjistilo, že je na pokraji smrti.
A proto prosím, kdo s tímhle má dobré zkušenosti, má popř. ultramyčku, měřiče tlaku apod. ozvěte se nebo doporučte odborníka kolem Prahy za rozumnou cenu zlatých rukou :-). Samozřejmě vč. demontáže a montáže. Chtěl bych poctivou práci odborníka, jelikož se do toho bojím sám, nemám zkušenosti a věci na zatuhlý šrouby a pod., jen zamotanou hlavu z auta co prostě nechodí, jak má, je mi to líto a nechci na dálnici nebo v kopcích brzdit dopravu nebo někde při předjíždění skočit do nouzového režimu, zabít sebe i ostatní nevinné :-(((( Připomínám, že tento týden bych byl ochotný kdykoliv, nebyl by problém v průběhu týdne. Chci to mít brzy v pořádku. Předem děkuji. Tony

Závěr:
Tak jsem si včera udělal výlet za Indim do Bohumína a dopadlo to výborně !! Indi je věru znalec co se týče problémů kolem turba. Jeli jsme se projet a objevil nedostatky (narozdíl od pražského servisu - kamarádů autobazaru). Zkoušel ručně pootočit turbem a ok. Dodal orig. Pierburg váhu za slušnou cenu, vyměnil mi plechový ventil za funkční a upravil EGR ventil. Turbo se nevypíná a tahne pěkně plynule až do 4,5 tisíce ot. Celé i ze zkouškama na dálnnici to trvalo cca 3 hodiny. Tak že pokuď máte něco s turbínou, doporučuji Indiho.

Poznámka: 10/2009 už je to rok a půl a turbo lítá skvěle jako splašený, nevypíná se. Jsem spokojenej - Indi umí! :-) Adnots

Poznámka2: 07/2010 už je to 2 roky a půl a turbo lítá pořád skvěle jako splašený, nevypíná se. Na motoru mám 250.000km a jsem spokojenej - Indi je drak! Adnots

 

Poznámka3: 03/2016 je to dost let, ale turbína lítá pořád jako splašená, nevypíná se. Na motoru přes 350.000km a stále jsem spokojenej.

 - Indi je prostě Drak drak ! CHCE TO ČASTO VYMETÁVAT MOUR POD PLNÝM PLYNEM A VŠE BUDE OK. Adnots

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

auto mám dva měsíce a co jsem to koupil tak ten samý problém, teď poputuje do servisu.

3000 - 4000 otáček a najednou auto začne brzdit. Na plný plyn se nedostanu nad 130 km/h. Problém je že se mi to stálo už 3x při předjíždění a ohrozil jsem sebe i ostatní..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten kdo je s prahy a okolí mně může kontaktovat čištění turba umíme ... viz sekce poruchy a garny servis ...

Ještě k tady tomu pánovy... nahoře... když má auto najeto 200 000 km a více .. tak nemá cenu nic čistit ale vymněnit .. turba kolem 200 jdou do kopru .. vetšinou už ani nejdou moc dobře či vůbec rozebrat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny, jsem tu poprvé,

dnes jsem se tu zaregistroval, pač nevím jak dál a chtěl bych poradit.

Četl jsem pár myšlenek z fóra z problémy při vypínání turba a přiznám se, že z toho mám akorát snůžku různých věcí.

Koupil jsem v bazaru octávku 2002 81kW TDi ASV a když jí "potrápím" párkrát mezi 3-4 tisícema ot., tak mi vypne turbo. "Dočasné odstranění problému" stačí jen při chodu vypnout a zapnout klíč a turbo naskočí zase na nějakou chvíli, než překročím párkrát 3 tisíce ot. a motor je zas v nouzovým režimu. Jinak do 3 tisíc ot. běhá pěkně - nevypíná, teda aspoň se mi to zatím nestalo.

Bazar mi slíbil, že to dá do kupy, že má známý servis, ale tam mi vyměnily N75 ventil za nový a možná něco ještě pročistili, turbo se o něco zlepšilo tahem nad tři tisíce otáček (bylo před tím polomrtvý nad 3 tisíce ot. a v bazaru tvrdili, že tyhle motory pracujou do 3 tisíc ot. a pak že slábnou :-)) nesmysl - podle grafu by měly lehce slábnout až po 4 tisících ot.), ale turbo stále někdy vypadne. Nechal jsem si udělat jinde diagnostiku a tam byla jedna chyba a to "regulace plnícího tlaku - mez regulace překročena" - klasická chyba, co jsem už několikrát zde četl.

Pak jsem tam byl podruhé, oni mi koktali něco o jinym ventilu, co není pořádně vidět a je blízko u turba, myslím že ani snad nic neměnili, ve finále mi řekli, že jestli s tím budu mít pořád problém, že turbo vyčistí.

Dnes jsem auto zkoušel u nás do táhlého kopce a dám za dvě do 3500ot. , za tři a kolem 3500ot. mi vypadne turbo. Nevím, příjde mi to, že jsou to zkoušeči a brání se velkým investicím známého bazaru. Přestal jsem jim věřit a rozhodl se, pač turbo má 206000km a kdo ví, jak s tím ten předemnou jezdil, že bych ho dal někam vyčistit, popř. zrekonstruhovat nebo vyhodit :-). Třá by to pomohlo nebo by se zjistilo, že je na pokraji smrti.

A proto prosím, kdo s tímhle má dobré zkušenosti, má popř. ultramyčku, měřiče tlaku apod. ozvěte se mi nebo doporučte odborníka kolem Prahy za rozumnou cenu zlatých rukou :-). Samozřejmě vč. demontáže a montáže. Chtěl bych poctivou práci odborníka, jelikož se do toho bojím sám, nemám zkušenosti a věci na zatuhlý šrouby a pod., jen zamotanou hlavu z auta co prostě nechodí, jak má, je mi to líto a nechci na dálnici nebo v kopcích brzdit dopravu nebo někde při předjíždění skočit do nouzového režimu, zabít sebe i ostatní nevinné :-(((( Připomínám, že tento týden bych byl ochotný kdykoliv, nebyl by problém v průběhu týdne. Chci to mít brzy v pořádku. Předem děkuji. Tony

Závěr:

Tak jsem si včera udělal výlet za Indim do Bohumína a dopadlo to výborně !! Indi je věru znalec co se týče problémů kolem turba. Jeli jsme se projet a objevil nedostatky. Dodal orig. Piertburg váhu za slušnou cenu, vyměnil mi plechový ventil za funkční a upravil EGR ventil. Turbo se nevypíná a tahne pěkně až do 4,5 tisíce ot. Celé i ze zkouškama na dálnnici to trvalo cca 3hodiny. Tak že pokuď máte něco s turbínou, doporučuji Indiho. Adnots

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 roky později...

ten kdo je s prahy a okolí mně může kontaktovat čištění turba umíme ... viz sekce poruchy a garny servis ...

Ještě k tady tomu pánovy... nahoře... když má auto najeto 200 000 km a více .. tak nemá cenu nic čistit ale vymněnit .. turba kolem 200 jdou do kopru .. vetšinou už ani nejdou moc dobře či vůbec rozebrat...

Ahoj, s tím výrokem bych moc nesouhlasil. Pokuď není náhlá únava materiálu v turbu, což při 200tisících normálně nebývá.

Musí být někdo nezajímací a nechává turbínu jet bez mazání olejem, či honí auto po dálnici a pak motor hned vypne, pak se nedivím, že takováto turbína neujede víc než 200 tisíc km.

Já mám 270 tisíc a turbína tlačí bezvadně. Nemám s ní sebemenší problém a to musím podotknout, že se nikdy nečistila, protože jí určitým stylem jízdy čistím si v podstatě sám :-))

Pro výměnáře ND je lepší kšeft turbo celé vyměnit (někdy i aniž by bylo opravdu zadřené-nefunkční) než se babrat věcmi kolem toho elementu.

Tuhle větu jsem nemyslel přímo na tebe a vaší firmu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

s obdobný problémem (regulace vzduchu- sporadická(náhodná)). Někdo mi řekl, že mám vyčisti škrtící klapku. Tak se na to o víkendu vrhnu a doufám, že to pomůže. Je tam toho fakt hodně, co to může být, tak když to nepomůže nechám to na odborníkách. Jsem z DC a do Prahy se mi nece. Kolem jaký částky se vyřešení toho problému pohybuje? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, s tím výrokem bych moc nesouhlasil. Pokuď není náhlá únava materiálu v turbu, což při 200tisících normálně nebývá.

Musí být někdo nezajímací a nechává turbínu jet bez mazání olejem, či honí auto po dálnici a pak motor hned vypne, pak se nedivím, že takováto turbína neujede víc než 200 tisíc km.

Já mám 270 tisíc a turbína tlačí bezvadně. Nemám s ní sebemenší problém a to musím podotknout, že se nikdy nečistila, protože jí určitým stylem jízdy čistím si v podstatě sám :-))

Pro výměnáře ND je lepší kšeft turbo celé vyměnit (někdy i aniž by bylo opravdu zadřené-nefunkční) než se babrat věcmi kolem toho elementu.

Tuhle větu jsem nemyslel přímo na tebe a vaší firmu.

Zdravím,

vzhledem k tomu,že se mi 1x projevil problém s vypadkem turba se chci zeptát na styl jízdy, kterým lze ještě před čištěním zlepšit a rozhybat regulaci turba.Mám najeto cca 50 000 Km.

Dík.

Editováno: , autor: 2freds
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim Vas vsetkych,

Cital som uz mnozstvo prispevkov na tomto fore ohladne poruch turba. Mam O1 81KW, ASV, 130000km a tiez patrim do skupiny "spokojnych" majitelov, ktory uz niesu ochotny tolerovat restart turba pocas jazdy... :aggressive:

Moje turbo bolo vycistene, podtlakova banka vymenena, potom vsetko slapalo ako sa patri avsak po cca dvoch mesiacoch jazdenia mi auto viac ako 25-30km bez spadnutia do nudzaku neprejde.

V servise mi radia menit filtre, snimace a kazdy den nieco ine. Menit snimace jeden za druhym je podla mna nezmysel lebo to stoji kopec penazi a vysledok nieje zaruceny...

Preto by som bol rad, ak by som nasiel kontakt na niekoho sikovneho, kto sa do toho ozaj rozumie, urobi diagnostiku a spolahlivo rozchodi turbo z Kosic alebo okolia.

Dakujem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte lidičky,mám v poctatě asi stejný problém jako "Adnots" akorát jsem teda nesledoval nikdy otáčkoměr ale stalo se mi již jednou,že octáva přestala táhnout a nejela sai víc jak 120/130 km/h připadalo mi to , jako kdyby byl ucpaný pal.filtr při šlápnutí na plyn se to jako by dusilo a nechtělo jet. Vzhledem k tomu,že jsem auto vlastnil cca.2roky a neměnil ještě pali.filtr, tak jsem koupil nějaký "obyčejný filtron" či jak se to jmenovalo,vyměnil a super! Asi po ujetí (hádám) 2000km znovu to samé,tak jsem koupil druhý,vyměnil a zase O.K. no a dneska opět to samé, zase chvilkama přestal táhnout... Tak jsem si řekl,že koupím lepší filtr už od MANNA šoupnu ho tam a uvidím jestli to nebude tím obyčejným filtrem! Pokud to udělá to samé zase za nějakou dobu,tak budu muset kontaktovat tady zdejšího výše vychvaleného "INDYHO" (pokud dovolí) aby se na tu moji "káru" mrknul?! Mám to tady naštěstí kousek......co "INDY" ????? díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kamaráde tak já ti spíše doporučím, pokud víš jistě že je to turbem, baňkou a lopatkami, navštiv firmu Turboservis Ostrava, je v Petřvaldě a můžu říci, že majitelé ví co dělají a patřičně se tomu věnují i co se týče kompletní repase turba. Ne jen vyčištění tak jak to dělají jiní. Indi je sice znalec, ale bohužel já osobně mám takovou zkušenost, že po třech měsících jsem tam byl znova a závada byla stejná do nouzáku, po dvou rokách jsem našel tento servis a turbo je sice za 8000, ale je kompletně nastavené a zrepasované co se týče ložisek, narovnání lopatek, vyvážení, zkouška prosaku oleje a další věci co k tomu patří. S tímto servisem a přístupem jsem nadmíru spokojen.Toť můj názor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim Vas vsetkych,

Cital som uz mnozstvo prispevkov na tomto fore ohladne poruch turba. Mam O1 81KW, ASV, 130000km a tiez patrim do skupiny "spokojnych" majitelov, ktory uz niesu ochotny tolerovat restart turba pocas jazdy... :aggressive:

Moje turbo bolo vycistene, podtlakova banka vymenena, potom vsetko slapalo ako sa patri avsak po cca dvoch mesiacoch jazdenia mi auto viac ako 25-30km bez spadnutia do nudzaku neprejde.

V servise mi radia menit filtre, snimace a kazdy den nieco ine. Menit snimace jeden za druhym je podla mna nezmysel lebo to stoji kopec penazi a vysledok nieje zaruceny...

Preto by som bol rad, ak by som nasiel kontakt na niekoho sikovneho, kto sa do toho ozaj rozumie, urobi diagnostiku a spolahlivo rozchodi turbo z Kosic alebo okolia.

Dakujem!

Ahoj Milankoo

tak ako podarilo sa ti najst niekoho z okolia Kosic na tu opravu turba ???

dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja jen bacha na radoby cistice turba, ja kdyz mam problem poslu to do specials turbo u brna a mam pohov a se zarukou, pochybuju ze moje tubo by nekdo poopravil doma kdyz byly zadreny lopatky atd. jinak jak nekdo psal ze turbo po 200 000km je na vyhozeni to neni pravda mam 200 000 a turbo mi krasne zrepasly

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.9 Tdi 66 kw ALH.

Turbo sem nechal vyčistit a konečně do nouzáku nepadá. Vyměněna byla i váha vzduchu,která prý udávala špatné hodnoty. O víkendu jsem ale absolvoval delší trasu a problem je následující: Při jakémkoli zařazeném stupni (samozřejmě mimo 1) přestane nekdy mezi 3-4 tisici otačkami turbo na nějaký čas tlačit auto přestane jet. Po cca 5 vteřinách znovu turbo začne tlačit a jede na nějakou chvíli dál. To se opakuje porád dál a dál dokud nepřeřadím na vyšší rychlostní stupeň.

Má někdo nápad co s tím? Mechanik co mi to čistil, říkal, že v turbu je nějaká volnější hřídelka a že uvidíme jestli to po vyčištění bude fungovat jak má, nebo bude nutná repase. Myslíte, že by to mohlo být tím? Nechci davat repasovat turbo zbytečně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...