Jump to content
TomášT

1.6 55 kW - spotřeba, zkušenosti, nemoci a vlastnosti

Recommended Posts

Každý pořádný motor tu má své vlákno, tak proč nezřídit vlákno pro jeden "nepořádný" motor :)

Tož AEEčáci snad mě v tom nenecháte samotného ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

neboj, nenecháme

Nemoci: praskající svodové potrubí mezi 1. a 2. válcem, nevhodné umístění Lambda sondy a její následné ničení a dál mě nic nenapadá

Spotřeba: cca 7l

Zkušenosti: auto, který za 10 let dojelo vždycky kam mělo a nikdy nikoho nikde nenechalo

Share this post


Link to post
Share on other sites
neboj, nenecháme

Nemoci: praskající svodové potrubí mezi 1. a 2. válcem, nevhodné umístění Lambda sondy a její následné ničení a dál mě nic nenapadá

Spotřeba: cca 7l

Zkušenosti: auto, který za 10 let dojelo vždycky kam mělo a nikdy nikoho nikde nenechalo

Souhlasím mimo těch výfuků a občas klapky je to bez problémů

Share this post


Link to post
Share on other sites

take sem ho mnel ale ta spotreba byla vysoka kolem 8,5 az 9 klapk take odesla a lamda,take parohy take ,cidlo teploty take ,gufera na klyce a vacce ,ten motor nel kolem 125tis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je sice pravda, že mám s tímto motorem najeto jen 1407Km, ale něco už napsat můžu.

Spotřeba: dnes jsem si dal práci a poctivě vypočítal podle nájezdu a všech účtů za benzín a výsledek je 7,1l/100Km. Je to směs kratších příměstských jízd a pár delších výletů(cca100-150Km), zimní starty a 2x delší běh na zvýšený volnoběh po mytí motoru. Takže myslím , že je to vcelku slušný výsledek. A neostýchám říct, že jsem se defakto učil jezdit. ;)

Nemoci: zatím vše funguje-zatím. Pouze běžná údržba(rozvody, olej, kontrola svíček a rozdělovače....) Jinak jak psal Rolbar-přidám z doslechu ještě: rozdělovač, zapalovací trafo a zapalovací kabely

Vlastnosti:

Dost mě vytáčí řeči typu"ten motor na to auto nestačí apod."Závoďák to není, ale 100Km/h tam máte, ani nevíte jak. Samozřejmě obsazené auto ztrácí na energii, ale to ostatně každé. Není to ale tak tragické jak jsem si představoval.Perfektní zátah motoru odspodu-to je známá věc.Po vyčištění rozdělovače pozoruji dvě pásma zátahu.První je v nízkých otáčkách(cca od 1300ot.) auto se chytá, ale razantní rozjezd, který by vát přitáhnul do sedačky to není(zvláš't na vyšší převodové stupně).Druhé pásmo zátahu je tak od 2800ot. Tam motor dokáže celkem slušně zabrat a přitáhnout do sedačky. Výkon pak graduje až do 4000ot.Víc ten motor nevytáčím-nemá to smysl. Hlučnost je vcelku dobrá-od volnoběhu do nějakých 2500ot. o motoru skoro nevím. Kolem 3000ot. začíná mít takový mohutný, hluboký zvuk(trochu mi to připomíná vrtulový bombardér), ale přiznám se, že se mi to celkem líbí. lol

Ovládání auta perfektní. Posilovač-super.Spojka-krásně lehce.Řazení-přesné(ačkoliv Fabia 1.2 HTP je o něco málo lepší).Brzdy-na tuto motorizaci dostatečné.

Zkušenosti: zatím jen dobré.Celkové resumé-spokojen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Každý má na to svůj názor a nikomu ho neberu, ale kámoš to měl, ty závady co tu jsou popsané tak tam víceméně měl taky.

A kté síle motoru, na pojezd po městě říkal že to stačí(někdy i to ne) a nebo do vedlejšío města do nákupního střediska, ale jinak že už by si to nikdy nekoupil, že když do toho posadí kamarády a chce s něma někam jet tak to absolutně nejede. Spotřeba není za taková jak tu každý píše že je to skoro jak Tdi, když jezdil pod otáčkama tak těch 6,5- 7 měl, ale říkal že to není jízda, ale trápení motoru. po městě 9l/100km běžně.

jako na pojezd to stačí,ale je to motorizace spíš pojedem nakoupit a podívat se do města.

koupil si to jen s finančních důvodů ale moc spokojen pak nebyl, ale každýmá na to jiný pohled, někomu to vyhovuje někomu ne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Každý má na to svůj názor a nikomu ho neberu, ale kámoš to měl, ty závady co tu jsou popsané tak tam víceméně měl taky.

A kté síle motoru, na pojezd po městě říkal že to stačí(někdy i to ne) a nebo do vedlejšío města do nákupního střediska, ale jinak že už by si to nikdy nekoupil, že když do toho posadí kamarády a chce s něma někam jet tak to absolutně nejede. Spotřeba není za taková jak tu každý píše že je to skoro jak Tdi, když jezdil pod otáčkama tak těch 6,5- 7 měl, ale říkal že to není jízda, ale trápení motoru. po městě 9l/100km běžně.

jako na pojezd to stačí,ale je to motorizace spíš pojedem nakoupit a podívat se do města.

koupil si to jen s finančních důvodů ale moc spokojen pak nebyl, ale každýmá na to jiný pohled, někomu to vyhovuje někomu ne

Zajímalo by mě, co tvůj kámoš myslí jezdit pod otáčkama? Pokud je zdí pořád např. kolem 4000 ot/min. Tak je jasný, že má takovou spotřebu.

Např. můj motor jede s naloženým autem 90km/h na 5 asi při 2500-2600ot/min.

Edited by Franta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem 55kw oktu asi něco přez rok a najezdil na ní cca 20tis km, musím říci že naprostá spokojenost, žádné poruchy a na poklidnou jízdu motorizace plně dostačující, docela jsem byl překvapenej jak to pěkně jede, řekl bych že kdybych nechtěl kombíka a facelift měl bych jí asi dodnes...

A pravdou je že tahá krásně od malejch otáček.

To je vlastní zkušenost !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dost mě vytáčí řeči typu"ten motor na to auto nestačí apod."

Nenech se vytáčet, jde prostě jen o zkušenosti. Až budeš mít naježděno desítky nebo stovky tisíc, tak na to přijdeš sám.

Vzpomínám jak jsem byl kdysi uchvácenej z jízdy v Méganu (97) po Š 125. A jak jsem si říkal, že těch 66kW bohatě stačí. Jenže pak naložíš rodinu a jedeš někam dál.... v každym kopci ti dojde dech, ploužíš se kilometry za náklaďáky, párkrát se opotíš při nekonečném předjíždění, chceš ujet z nebezpečné situace, šlápneš na pedál, šine se to jak slimák a naložená Tatrovka se tak nebezpečně přibližuje...no a pak si sedneš do silnějšího auta a jseš v jinym světě... ;)

Ale na to město a pár pojížděk okolo je to OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nenech se vytáčet, jde prostě jen o zkušenosti. Až budeš mít naježděno desítky nebo stovky tisíc, tak na to přijdeš sám.

Vzpomínám jak jsem byl kdysi uchvácenej z jízdy v Méganu (97) po Š 125. A jak jsem si říkal, že těch 66kW bohatě stačí. Jenže pak naložíš rodinu a jedeš někam dál.... v každym kopci ti dojde dech, ploužíš se kilometry za náklaďáky, párkrát se opotíš při nekonečném předjíždění, chceš ujet z nebezpečné situace, šlápneš na pedál, šine se to jak slimák a naložená Tatrovka se tak nebezpečně přibližuje...no a pak si sedneš do silnějšího auta a jseš v jinym světě... ;)

Ale na to město a pár pojížděk okolo je to OK.

Máš pravdu.Zkušeností zatím mnoho nemám.Autoškola s Fábkou 1.2 12V.Takže silný motor jsem si ještě jako řidič neužil. Ale zase to beru z té druhé stránky.Totiž že je lepší získávat zkušenosti nejdřív na slabším autě a s postupem času pořídit něco silnějšího. Asi nejhorší věc je když sedne nevyježděný a ještě ke všemu divoký mladý blázen do auta se 100 a více Kw. Ale u mě to s tou divokostí není až tak aktuální-to bych si nekupoval 1.6 55Kw. :)

Maličko odbočím: když jsem si dovezl oktu a poprvé se s ní byl projet, tak ten samý večer se stala nedaleko jedna dopravní nehoda.Naprosto ukázkový příklad.Omladina se vracela z diskotéky a ridič, který dostal novou Oktávku od rodičů, se chtěl předvést, jak mu to jede. Pochopitelně neměl 1.4 16V že? Byla to 1.9 TDi PD.Co se dělo to už nikdo nezjistí(úlek, srna, prudký pohyb volantem...).Auto narvané v lese do stromu nebylo vidět, jen po silnici se válely kusy motoru. Výsledek-bohužel-tři mrtví. Tachometr byl zaseklý na hodnotě 210Km/h.......

Co z toho plyne? Jen to, že já se nemůžu předvádět, jak mi to jede. Protože to těch 200 prostě konstanteně nejede. Ale ke spokojenosti mi stečí těch 90-100.

Samozřejmě, že pro cestování na delší vzdálenosti s plným autem to není.A kdybych jezdil 4x týdně Praha-Brno po D1, tak mám asi taky jinou motorizaci ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele věřím tomu, že ti ta 1.6 v pohodě stačí, já jsem s tímhle motorem jel jen jednou, měli jsme v práci služební oktávku a celkem mě překvapilo, jak byla ve dvou svižná. Ale jak se namlsáš většího výkonu, většinou už nechceš slevit, nehledě na to, že mít výkonovu rezervu je skutečně jen dobře kvůli bezpečnýmu předjíždění. A vyletět všechny kopce na pětku taky není k zahození. Tu 1.6 blíže neznám, ale určitě to je konstrukčně mnohem jednodušší motor, než třeba ten můj, což je určitě pro bezproblémový provoz a případné řešení problémů lepší. Včera jsem jel za novou Oktávkou s označením 1.4 16V :feve: - to jsem trochu nepochopil, chudák motůrek, když to někdo naloží, tak ho utrápí :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hele věřím tomu, že ti ta 1.6 v pohodě stačí, já jsem s tímhle motorem jel jen jednou, měli jsme v práci služební oktávku a celkem mě překvapilo, jak byla ve dvou svižná. Ale jak se namlsáš většího výkonu, většinou už nechceš slevit, nehledě na to, že mít výkonovu rezervu je skutečně jen dobře kvůli bezpečnýmu předjíždění. A vyletět všechny kopce na pětku taky není k zahození. Tu 1.6 blíže neznám, ale určitě to je konstrukčně mnohem jednodušší motor, než třeba ten můj, což je určitě pro bezproblémový provoz a případné řešení problémů lepší. Včera jsem jel za novou Oktávkou s označením 1.4 16V :feve: - to jsem trochu nepochopil, chudák motůrek, když to někdo naloží, tak ho utrápí :help:

No právě.Jestli se jednou namlsám třeba 1.8 TFSi, tak to bude pro Oktu pohroma, nikde není psáno, že za několik let nevyměním motrizaci i generaci Oktávky.Ale myslím, že mi ta současná minimálně 5-7 let vydrží :) Ta výkonová rezerva to je fakt.Ikdyž s prázdným autem tam u 55Kw ještě nějaká drobná je.

Kopce vyjíždím normálně na pětku.Teda až na jeden, který sice není táhlý, ale stoupání je velké a navíc se na něj nedá moc rozjet, protože pod kopcem je ostrá zatáčka a pak hned druhá.Obě dost vynáší.Jenže jak AEE ve stoupání spadne na pětku zhruba pod 2200ot., tak se nedá nic dělat a musí se na čtyřku.

Jasně motor je jednoduchý, žádné variabilní sání, mechanizmus na změnu časování ventilů, žádné turbo, žádná vzduchováha lol lol ,jak říkám, je to prostě takový přírodní výkon-ničím nevylepšovaný. kdybych ten motor chtěl ještě zjednodušit, tak vyhodím ŘJ a místo škrtící klapky tam hodím karbec a bylo by vyřešeno. Ale jak praví stará pravda-kde nic není, nemá se co pos..t ;)

Navíc díly se kupují jak na Feldu 1.6, takže taky celkem pohoda.

Té 1.4 16V bych se nesmál.Jezdí stejně jak 1.6 55Kw. Je to defakto náhrada za přece jen koncepčně starší 1.6 55Kw. Parametry zrychlení a max. rychlosti jsou u obou prakticky stejné. A tuším, že 1.4 má nižší spotřebu-o něco.

Edited by TomášT

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje manzelka ma 1,6ku 55kw v POLU CLASIC a vzdycky kdyz v tom jedu tak to proklinam to auto proste musis tocit aby jelo a pak to zere jak prase ale ji to staci protoze je na to zvykla,jimak za 12let co auto vlastnime zadna porucha na motoru proste vubec nic neodeslo a vlastne ani na aute :palec2: najeto 120tis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ještě perlička, olej od výměny k výměně ani kapku, tam jsem otvíral kapotu jen na ostřik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdim vetsinou sam nebo ve dvou trochu divnou kombinaci dalnice/mesto na ty dalnici 140-150, spotreba 7,7l.

Za 10let odesla 2xspojka, klasicky lambda.

Kdyz auto porovnam s o generaci mladsi 1.6 16V japonsky provenience, ktera ma papirove o 20kW vic a se kterou mam moznost jezdit taky vyjde to kupodivu tak nastejno.

Dal mam moznost porovnat O Astra 1.4 66kw, coz je oproti octavce takove nemastne neslane vozidlo, jak motorove, tak celkove.

1.8 T v Octavce uz jede hezky, ovsem z vlastni zkusenosti - az si vlezete do sedanu stredni (lepe vysssi) tridy s min. 2,5l sestivalcem, prijdou vam vsechny oktavky jako slapaci auticka a na takovy debaty, jestli 1,6 55kw je zdechlina a 2,0 raketa, a jek mezi to pasuje 1,6 75 kW zacnete koukat s jistym nadhledem.

Z myho pohledu je oktavka 1,6 55kw vozidlo, ktery me jeste nejakou dobu celkem pohodnlne doveze kam potrebuju. Navic vzhledem k tomu, ze ta moje je asi pomerne blbe prodejna kombinace, pocitam, ze vzhledem k jednoduchosti a kufru, kam se vejdou neuveritelny veci si to pozdeji necham treba misto traktoru na vozeni cemantu a travy kralikum...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ještě perlička, olej od výměny k výměně ani kapku, tam jsem otvíral kapotu jen na ostřik

No jo ta moje taky odmítá brát olej.Mám tam asi 1.5mm nad maximem, tak si říkám, to sežere a vono furt nic. :) ale to je dobře.Dokud nebere olej tak je to fajn. :palec2: Až si vezme 1l na 1000Km bude to horší.Ačkoliv to je myslím výrobcem uváděná maximální spotřeba oleje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
myslim že to není jen u 1.6, mě taky nežere ani kapku, to je co? :p

hm až půjde turbo do dmychadlového nebe tak začne neboj lol:) Ale konec srandy.Dojíždím nádrž a výpočtem jsem se dostal na spotřebu 7,5l/100Km. Teda na to že jezdím hooodně klidně tak docela masakr, ale zas je to zimní spotřeba. Uvidíme až se oteplí jestli to bude lepší.

Na nedostatek výkonu si teda zatím stěžovat nemůžu, jel jsem s prázdným autem ve dvou, ale co předváděla to mi nejde na rozum.Si říkám jestli ji náhodou nemám nevědomky od původního majitele načipovanou. Ale nejspíš asi ne.

Příští týden čeká Oktu zatěžkávací zkouška: cca 650Km jenže v pěti lidech a každý z těch lidí bude mít i nějakou tu tašku do kufru, takže i s plným kufrem nejspíš. Na cestu dostane Shell V-Pover ať si pošmákne.Jsem opravdu zvědavý na spotřebu a jestli se to vůbec rozjede :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hm až půjde turbo do dmychadlového nebe tak začne neboj lol:) Ale konec srandy.Dojíždím nádrž a výpočtem jsem se dostal na spotřebu 7,5l/100Km. Teda na to že jezdím hooodně klidně tak docela masakr, ale zas je to zimní spotřeba. Uvidíme až se oteplí jestli to bude lepší.

Na nedostatek výkonu si teda zatím stěžovat nemůžu, jel jsem s prázdným autem ve dvou, ale co předváděla to mi nejde na rozum.Si říkám jestli ji náhodou nemám nevědomky od původního majitele načipovanou. Ale nejspíš asi ne.

Příští týden čeká Oktu zatěžkávací zkouška: cca 650Km jenže v pěti lidech a každý z těch lidí bude mít i nějakou tu tašku do kufru, takže i s plným kufrem nejspíš. Na cestu dostane Shell V-Pover ať si pošmákne.Jsem opravdu zvědavý na spotřebu a jestli se to vůbec rozjede :)

Pockej az usednem (to se tyka jen nas s tema nejmensima obsahama) konecne jednou do poradneho stroje, tak tomu pak budu rikat ze me to predvadelo neco co me nejde na rozum. Tady to nejak nema cenu, vime a nedame si pripustit ze jsme vlasne ty male sneky na tech dnesnich silnicich. Ja uz jsem pripustil, ze az budu kupovat dalsi auticko tak saham aspon po 1.8 T - a to bude takovej stred :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi tak, když sem měl TDi 66 kw tak sem si připadal jako šnek kterej se neplazí nejhůř ale o proti jinejm plazům(nebo co to je) mi to moc neplazí :feve: Teď když tam mám 96 kw tak první týden se mi to zdálo docela dost silný, ale člověk si na to hnedka zvykne a po týdnu by chtěl zase o něco silnější :palec2: ale jinak s tím výkonem sem momentálně dost spokojenej a myslým že to na ježdění stačí. :palec2::p

Share this post


Link to post
Share on other sites
asi tak, když sem měl TDi 66 kw tak sem si připadal jako šnek kterej se neplazí nejhůř ale o proti jinejm plazům(nebo co to je) mi to moc neplazí :feve: Teď když tam mám 96 kw tak první týden se mi to zdálo docela dost silný, ale člověk si na to hnedka zvykne a po týdnu by chtěl zase o něco silnější :palec2: ale jinak s tím výkonem sem momentálně dost spokojenej a myslým že to na ježdění stačí. :palec2::p

:palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
asi tak, když sem měl TDi 66 kw tak sem si připadal jako šnek kterej se neplazí nejhůř ale o proti jinejm plazům(nebo co to je) mi to moc neplazí :feve: Teď když tam mám 96 kw tak první týden se mi to zdálo docela dost silný, ale člověk si na to hnedka zvykne a po týdnu by chtěl zase o něco silnější :palec2: ale jinak s tím výkonem sem momentálně dost spokojenej a myslým že to na ježdění stačí. :palec2::p

Tomu se říká rozežranost. Ale je to jev v dnešní společnosti skoro nezbytný. Dřív měl člověk radost z 1000MB když na ni našetřil, leštil, opravoval, cukáníčko, manuální sitič a byl spokojenej. Dneska to je 74Kw málo, 110Kw lepší ale furt málo, 150Kw furt málo, 210Kw no to už by mohlo být, šestilitrový osmiválec-to je vončo-akorát jak to uživit?? chtělo by to vlastní vrt a rafinérku lol lol lol

myslete si co chcete-já jsem spokojen :) je to moje první auto a ne každý měl tu možnost začínat s Oktávkou 1.6-takže si neštěžuju

Jináč jsem dneska podniknul přípravy na cestu + zběžnou kontrolu a narval jsem do ní 44,5l Shell V-Poweru. Podmínky přímo drastické-pět lidí, plný kufr a plná nádrž :) Tož jsem zvědavý....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...